worden jullie daar nooit doodziek van...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: worden jullie daar nooit doodziek van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:02

Michelle_Don schreef:
Nee daar gaat het niet om....of we mensen pers. kennen. Maar mensen kunnen op een form soms zulke opmerkingen maken, waar 9 van de 10 het nooit zou durven als je tegenover elkaar zit.

Ik vind het niet erg als een ouder persoon een discussie met mij aan gaan ... prima. Maar laten we dan wel redelijk blijven.
Het is toch de bedoeling dat we van elkaar leren??!!

Maar wat ik wel grappig vind is dat jonge mensen minder bang zijn voor vernieuwing........ouderen zijn vaak wat vastgeroest aan hun oude methoden. En dit bedoel ik niet banketstaaf hoor....maar t valt me op.

Ik weet niet of ik met bijna 27 jaar onder de oudere mensen of de jongere mensen val, vind zelf van 'ergens tussenin' maar ik denk wel dat 'oudere mensen' hun redenen hebben om op hun eigen methode te blijven: ze hebben al veel gezien en geleerd in hun paardenleven en je kunt de risico's nu eenmaal wat beter inschatten. Als ik bedenk wat voor dingen ik deed toen ik jonger was, is het soms wel een wonder dat ik nog leef. Waar waren mijn hersens destijds? Branie overheerste toen: ik kon het allemaal wel en zou wel eens laten zien dat ik elk paard kon rijden Pas na van verschillende paarden goed hard af te knallen zag ik in dat ik nog een heeeeele lange weg te gaan heb
Maar andere mensen wil ik graag voor mijn fouten behoeden, hoewel iedereen blijkbaar graag ZELF het wiel opnieuw uitvindt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:12

Zoveel mensen, zoveel meningen. Vaak kun je van te voren al inschatten hoe reakties kunnen zijn.

Wil je alleen leuke reakties en niet van de oude tuttebollen, moet je op jeugdhonk je topics gaan zetten, daar kijk ik iig nooit op, dus van 1 oudetuttebol, betweter ben je iig al af

Dan zijn het volgens jouw atlijd dezelfde, dus zet ze in je foe lijstje, zul je ze niet meer zien. Dan heb je ook nog zoiets als selectief lezen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:44

Urielle schreef:
Michelle_Don schreef:
Nee daar gaat het niet om....of we mensen pers. kennen. Maar mensen kunnen op een form soms zulke opmerkingen maken, waar 9 van de 10 het nooit zou durven als je tegenover elkaar zit.

Ik vind het niet erg als een ouder persoon een discussie met mij aan gaan ... prima. Maar laten we dan wel redelijk blijven.
Het is toch de bedoeling dat we van elkaar leren??!!

Maar wat ik wel grappig vind is dat jonge mensen minder bang zijn voor vernieuwing........ouderen zijn vaak wat vastgeroest aan hun oude methoden. En dit bedoel ik niet banketstaaf hoor....maar t valt me op.

Ik weet niet of ik met bijna 27 jaar onder de oudere mensen of de jongere mensen val, vind zelf van 'ergens tussenin' maar ik denk wel dat 'oudere mensen' hun redenen hebben om op hun eigen methode te blijven: ze hebben al veel gezien en geleerd in hun paardenleven en je kunt de risico's nu eenmaal wat beter inschatten. Als ik bedenk wat voor dingen ik deed toen ik jonger was, is het soms wel een wonder dat ik nog leef. Waar waren mijn hersens destijds? Branie overheerste toen: ik kon het allemaal wel en zou wel eens laten zien dat ik elk paard kon rijden Pas na van verschillende paarden goed hard af te knallen zag ik in dat ik nog een heeeeele lange weg te gaan heb
Maar andere mensen wil ik graag voor mijn fouten behoeden, hoewel iedereen blijkbaar graag ZELF het wiel opnieuw uitvindt

oehww zo oud al? *geintje*

ik ga met je mee en kan het beter verwoorden

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:45

bolletje schreef:

Even voor de kennelijk blinde mensen onder ons

deze hoofdstellen worden speciaal verkocht zonder BAKSTUKKEN MAAR MET EEN NEUSRIEM WAAR EEN DRUK OPZIT PAARDVRIENDELIJK in amerika gebeurdt dit al langer en VROEGER was alles anders en nu zijn ze denk ik tog wel wat meer aan het nadenken over bepaalde dingen he onder andere bitloos.
zoek de bakstukken maar!!! op deze link

Ik ben een hele tijd op zoek geweest naar een goed tuig, ben op verschillende plekken geweest en heb 1000 sites bezocht en inderdaad, alle hoofdstellen worden bitloos verkocht. Wel zitten er altijd van die rare riempjes aan de bakstukken....hmmm........., waar zouden die voor zijn?

ahaha 1000 sites Meissie volgens mij heb je echt een brilletje nodig hoor heb er hier 4 voor je of je moet je tog maar iets meer gaan verdiepen in het harnachement van paarden want hier zitten tog echt geen bakstukken aan hoor! of ik ben blind... NEE DACHT HET NIET NEE :(:)
En dit is dan een volwassen reactie.
Hoofdletters om mensen maar naar jou te laten luisteren, en je mening door te drukken.
Laat mij dan maar een oudbollig mens zijn , ik vind het kinderachtig om in een topic te gaan klagen, over een ander topic .
Als die discussie je niet aanstond had dan niet verder gereageerd, i.p.v.zelf kinderachtige reacties neer te zetten.
Zoals ik als schreef in 39jaar met paarden werken heb ik alle stromingen al meegemaakt.
En wat blijkt al deze stromingen heffen zichzelf weer op.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
Inderdaad een oud paardenmens.

palousa_boy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:48

en ik vind het helemaal zielig om ons hier een beetje te zwart te lopen maken omdat wij het toevallig niet met jou eens zijn...

alles behalve volwassen dacht ik zo..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:53

Michelle_Don schreef:
Ik dacht zelfs dat ik gelezen had dat sommige mensen alleen 'Zucht' bij dit topic hadden geschreven.........
.....nou van die mensen moet ik nou zuchten.

En dan alleen maar omdat ze bang zijn dat je een paard dan niet kan stoppen.. ...nou mijn pony kneep er ook tussen uit...MET BIT!!!

dus t maakt geen zak uit......

Ik vond dat je je vraag goed stelde....en ik men niet...dus kon ook niet reageren op dit topic...maar ik freestyle nu wel met mn pony....en ik vind je niet levensgevaarlijk......dat ben je pas als je je zelf voor de gek houd door te denken dat je met een bit wel kan stoppen.

vind dit ook onzin..

tuurlijk weten wij wel dat je met bit net zo hard er vandoor kan gaan.. maar je kan ook de risico's wat verkleinen door er een bit in te hangen.

en wie zegt dat je er meteen een pasoa of hengstenbit in moet hangen? wij niet hoor

en als jij die schuurplekken mooi vind staan op de neus van je paard, ga vooral zo verder, mij maakt het niet uit allemaal, doe lekker wat je zelf wil.

eva92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:59

Ik denk dat je eens goed moet gaan nadenken wat je allemaal schrijft want jij geeft nu kritiek op de mensen die jou kritiek gaven en daarom is dit er toch ook voor je kan niet altijd denken dat je alleen complimenten om hoor daar is een forum toch voor.

En ik denk dat de oudere paardenmensen soms beter met hun verstand bij de paarden zijn.
Ik ben zelf ook nog jong en ik doe nog wel eens gek en denk dan niet na(niet voor de pony bedoeld maar je weet wel wat ik bedoel) en wat oudere mensen denken toch na voordat ze wat doen.
En laat ze anders kritiek geven lees er gewoon overheen als je er toch niet naar wilt luisteren en als je geen kritiek wil krijgen moet je dit niet neerzetten en je weet dan wat sommige mensen onder ons zeggen en je weet het nu wat iedereen erover denkt dus moet je ook niet doorgaan als je geen kritiek wilt krijgen

en ik vind wat je nu doet om alle "kritiekgevers" onderuit haalt gewoon een streek van een 5-jarige.
Laatst bijgewerkt door eva92 op 05-02-06 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:02

en nog een oude tuttebel meldt zich!

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:04

Tja het is een forum waar iedereen z'n mening mag geven. Blijkbaar wil jij horen dat je het helemaal perfect doet in de ogen van alle bokkers. Helaas zo werkt het niet.

Wat wel werkt als je je hier zo vreselijk aan stoort, is niet meer inloggen op bokt. In een klap alle ergenis en frustratie over en......je kunt gewoon doorgaan met je eigen ideeen.

PS hier spreekt ook en oude muts (30 )

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:06

en nog één
Ik denk dat er hier maar 1 onvolwassen is en niet met kritiek/ meningsverschillen om kan gaan >> bolletje!
Zelfs in andermans topic ga je lopen stoken en nu probeer je het op deze manier. Jammer joh dat je er niet mee om kunt gaan.
Het leuke van deze site vind ik de verschillende meningen, manieren en vooral ook ervaringen! Daar leer je van namelijk als je er voor open staat.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:10

Urielle schreef:
Ik heb net het aanverwante topic even gelezen en daar staan toch een aantal redelijke argumenten in. Het topic begon best redelijk imo.

totdat mevrouw bolletje zich ermee ging bemoeien. We bedoelen het niet slecht, we geven tips, die sommige mensen niet willen horen!

Ibalia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:10

Meisje toch, hier nog een hele oude (bijna prehistorische) badmuts.

Je maakt het jezelf heel moeilijk. Mensen geven je advies en vervolgens ga je, in onbegrijpelijke taal en zonder leestekens, die adviezen allemaal de grond instampen.

Ja en dan krijgt je al die mensen die vreselijk moeten zuchten.

Als je daar niet tegen kunt volg dan toch de raad op van mijn voorganger.

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:16

Idd als je hier topics opent dan krijg je commentaar. Dat kan positief zijn maar ook minder positief. Toen ik net op bokt zat had ik ook een dom topic geopend en ik kreeg ook reacties die mij niet aanstonden. Toen heb ik het topic gewoon gesloten.
Inmiddels zijn we wat jaren verder en ben ik iets wijzer geworden, jawel

Ik ga met de rest mee, als je geen commentaar wilt dat niet bij jou ideen past dan moet je of geen topic openen of het sluiten. Maar er geen grote discussie van maken want daar maak jezelf alles behalve populair mee.

Aan de andere kant vind ik wel dat sommige mensen het wel op een iets vriendelijke manier kunnen brengen. En dan heb ik het over alle topics in het algemeen. Soms weten mensen het echt niet en maken andere mensen ze belachelijk en dat vind ik te gek gaan. Maar dat zijn echt niet altijd de ouderen onder ons, in tegendeel vaak de wat jongere.

Hou het gewoon wat vriendelijk aan beide kanten. Discussies zijn leuk mits het zonder ergenis gaat.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:19

Bolletje, ik zet je zelf alleen maar meer voorschut door zulke topics te openen. Als jij denkt dat wij menners alleen maar op de bok zitten de paarden afranselen met onze zweep, rukken in de mond en onze longen uit het lijf schreeuwen dan heb je het mooi mis. Ik (ja ik spreek over mezelf want ik weet niet wat de rest doet) rij voornamelijk OHZ, al een jaar of 12. Ben pas kort begonnen met een mencursus. Ik groom wel al een tijdje bij buitenritten met ons 4 span, en op wedstrijden. Bij is veiligheid voor alles. Ik sta op voor NH, maar doe het op mijn eigen manier. Ook ik wil op den duur met merrie in de BAK zonder hoofdstel gaan rijden. gewoon voor de lol. maar wel zonder kar erachter!

Ik adviseer je neem menles van een ervaren iemand, die je kan helpen en adviseren. Het kost misschien een cent, maar eht is het wel dubbel en dwars waard. Je moet er natuurlijk wel voor open staan iets te leren. En dat denk ik dat er bij jou aan ontbreekt. ERg jammer!

Ik heb een paar fikse ongelukken meegemaakt, en dat is geen pretje, echt niet!

palousa_boy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:23

waar is ons bolletje nu??

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:23

ach ja dat kan ik ook gelijk wel toevoegen, maar dan gaat het eigenlijk over het ander topic, ik ben ook net begonnen aan de mencursus en die instructeur had het ook nog even over bitloos mennen. Maar hij was er niet zo voor, omdat als je bitloos rijd dan heb je lichaam nog waar je mee stuurt maar dat kan niet als je ment.
Maar dat is offtopic.

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:24

Bestaan jonge mutsen en tuttenbolle ook

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:25

Sommige kunnen echt zagen !! en kritiek geven !!
Maar tjah trek het je niet aan van ze , laat ze lopen .
Maar sommige hebben het dan wel weer goed met je voor

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:45

Het lijkt me niet de bedoeling dat we van dit topic een "Bolletje-in-de-grond-trappen" iets gaan maken. Ik ben het niet eens met de stelling dat oudere bokkers alleen maar "zeuren", maar vind het ook niet leuk dat Bolletje nu alles op haar dak krijgt.

Misschien vinden een aantal jongere bokkers dat sommige oudere gebruikers zeuren, en andersom dat de "jeugd van tegenwoordig" maar wat doet. We maken met zijn allen Bokt en we zullen het met elkaar moeten doen, ook al zijn we het niet altijd met elkaar eens

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:54

Daar heb gelijk in Ann, ioedereen mag zijn mening geven, maar moet ook de mening van een ander respecteren. Zo krijg je wederzijds respect. Het ligt er helemaal aan hoe de persoon zelf met kritiek omgaat. Vaak wordt het niet slecht geformuleerd, niet gescholden maar toch voelt de persoon in kwestie zich aangevallen.

Ook mensen die PB gaan sturen om te vertellen dat je een domme gans bent, vind ik ook niet kunnen!

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:57

Zulke pb's zijn inderdaad niet erg aardig, maar zeggen nog altijd meer over degene die ze stuurt dan over degene die ze krijgt. Of je moet een heleboel van die pb's krijgen van verschillende mensen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:00

Als je alleen maar mensen die het met je eens zijn als reactie op je topic wil, moet je idd niet op Bokt komen.

Je vraagt om andere meningen, als die jou niet aanstaan ga dan niet nog een topic openen dat de reacties niet fijn zijn.

Een correct taalgebruik getuigt ook van volwassenheid .

Hoe moet je iemand serieus nemen als zijn antwoorden volstaan met taal en grammatica fouten.

Als iemand een antwoord plaatst waar jij het mee eens bent schrijf dat dan netjes op en niet zo van Yo Go girl.

Dan blijft het allemaal leesbaar en en aangenaam.

Heike
Mede-oprichtster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:08

Het is niet de bedoeling om elkaar over en weer zwart te maken. daarom een slotje.