Kopen via Internet!!! o.a. Bokt. Problemen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 00:12

ik moet nog steeds iets krijgen van iemand.. al een jaar geleden bijna

verder wel goeie ervaringen met kopen en verkopen op bokt... koop alleen de laaste tijd niet zoveel meer

Ojajoh

Re: Kopen via Internet!!! o.a. Bokt. Problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 03:43

ik koop en verkoop regelmatig wat via bokt...
meestal gaat het erg goed...
soms niet

dat soort mensen worden vermeld in mijn profiel

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:08

naadje24 schreef:
ik koop en verkoop regelmatig wat via bokt...
meestal gaat het erg goed...
soms niet

dat soort mensen worden vermeld in mijn profiel

Ook de bokster met het emailadres: mexx_flower@hotmail.com is een waardige naaier!!(oftewel de gebruikers: rozenhaf,mexxflower,mexxhafje)
reageerd op allerlei van mijn advertenties..van bokt tot marktplaats...allemaal nepboden en vervolgens snauwt en dreigt ze via msn..(essymeetje)
stuurt kinderachtige mailtjes en dealt in de gekochte spullen(ook met mijn spullen gebeurt)...OPGEPAST DUS!

Deze tekst haal ik zojuist uit jou profiel:
ik heb dit dus ook al meerdere malen meegemaakt met haar/hem
ik heb haar pm's bewaard maar ze is echt niet vriendelijk en ze dreigt ook nog.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 11:17

De nnamen in je profiel vermelden is ook geen slecht idee.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 11:19

Alwiene schreef:
Gelukkig via bokt nooit problemen gehad, wel op dit moment via mail iemand voor wie ik in ieder geval twee dekens klaar heb/had liggen en die misschien nog meer wilde. Na een aantal keurige mail over en weer niks meer gehoord. Nog gemaild om te zeggen dat ik het graag even hoorde als ze geen interesse meer had, maar helaas leverde dat (tot nu toe) ook niks op.

Idd ook jammer mensen die iets zoeken waar je niks meer van hoort, of mensen die heel veel vragen over iets en dan ineens niets meer laten horen.

Maar ja Xox als ik me niet vergis ben jij ook commercieel, volgens mij hoort het er voor ons gewoon nou eenmaal bij.

Dat klopt wel maar toch is het irritant. Veel mensen handelen het netjes af. Maar door een aantal van dit soort kleine oplichters wordt wel veel kapot gemaakt. Veel mensen durfen al niet meer te (ver)kopen via internet. En dat is zo jammer.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:36

Ik koop en verkoop ook vrij veel via MP en Bokt. Met MP heb ik qua verkopen eigenlijk nog geen problemen gehad, maar wel met 2 aankopen die ik al betaald had en nooit gezien heb .

Met bokt is het precies andersom en heb ik nog nooit problemen gehad met kopen maar wel met verkopen. Regelmatig staan spullen hier tot ze een ons wegen omdat er geen geld komt. In het begin pakte ik alles gelijk netjes in met adres er al op geplakt (en ik gebruik echt veel plakband ). Tegenwoordig pak ik het wel in, leg het adres erbij en plak het pas vast als het geld daadwerkelijk op mijn rekening staat. Heb al te veel adressen er weer af moeten slopen . Sommigen hebben wel een gegronde reden om er vanaf te zien en dat is dan ook geen punt, maar laat het even weten. Er zitten gewoon een aantal bokkers bij die te pas en te onpas overal op bieden zonder te willen kopen en als ik na 2 weken pas weet dat de boel niet doorgaat hoef ik ook niet eer aan te komen bij mensen die een soortgelijk bod gedaan hebben. Ik heb hier ook een "zwarte" lijst liggen met bokkers waar ik dus niets meer aan zal verkopen of van zal kopen.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:22

Er loopt een soort gelijk topic hierover op FZ.

Ja ik ben het er wel mee eens, als bokkers hun ervaringen op die lijst bij kunnen schrijven. (dus het waarom die slechte ervaring).
Er kunnen ook bijvoorbeeld misverstanden zijn ontstaan en heb je eigenlijk een slechte ervaring met die persoon zonder dat diegene er wat aan kan doen. Het zou zonde zijn als zo iemand op de lijst wordt vermeld.

(quote van wat ik in het andere topic schreef):
Citaat:
Dan zou ik bijvoorbeeld zoiets zeggen als, bij 3 keer geen goede ervaring met het verkopen aan een bokker of het kopen van een bokker, dan mag wat mij betreft die naam op de lijst gezet worden.
(In overleg met die persoon en moderators, van te voren zou er dan wel uitgezocht moeten worden waarom diegene al 3 slechte ervaringen op zijn/haar naam heeft).

Ik zie zo'n lijst als feedback, dus net als op marktplaza en ebay.. maar aangezien je hier niet een knopje 'feedback geven' hebt, lijkt zo een lijst mij handig.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:05

dobbel schreef:
Ik heb zojuist ook wat gekocht via bokt, broeken gevraagd zijn ze nog helemaal heel, ja ze zijn nog wel helemaal heel maar wel een beetje dun in het kruis maar verder helemaal goed,
2 van de drie broeken zijn gerepereerd dus ik voel me flink genaaid zeker omdat ik er naar gevraagd heb, naja op bokt is dus ook niet iedereen te vertrouwen,

Het is hier gelukkig toch opgelost, de broeken worden terug genomen en het geld wordt terug gestort, Toch nog goedgekomen ,

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:52

vlasta schreef:

ja ik geloof dat alledrie de gebruikersnamen al een behoorlijke poos niet gebruikt meer zijn
ik zie haar ook nergens meer verschijnen op het forum (en dat is maar goed ook }> )
ze staat volgens mij ook al erg bekend bij de MODjes

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:55

haar account`s zijn gebannen op haar hoofdaccount na, maar wat dat is weet ik niet, maar ook ik heb die zelde ervaringen met haar.

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:14

viewtopic.php?p=11184126#11184126

Even de EA richtlijnen weer onder de aandacht brengen, daar staan een hoop tips in om handelen over internet veiliger te maken. .

Tegen mensen die zeggen iets te kopen maar het niet doen kunnen we niets doen. Vergeet niet dat er een hoop kinderen rondlopen ook op EA die vaak van hun ouders te horen krijgen dat het toch niet mag. Bovendien is een bod (of interesse) op EA geen 'contract' er komt geen verplichting uit.

Ik kan me voorstellen dat het lastig is, zeker voor commerciële aanbieders. Wat ik op Ebay.com vaak zie is dat geld binnen een week op de rekening moet staan en dat mensen anders het item opnieuw te koop aanbieden, misschien moet je zoiets ook invoeren zelf?

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:15

naadje24 schreef:
vlasta schreef:

ja ik geloof dat alledrie de gebruikersnamen al een behoorlijke poos niet gebruikt meer zijn
ik zie haar ook nergens meer verschijnen op het forum (en dat is maar goed ook }> )
ze staat volgens mij ook al erg bekend bij de MODjes

nou ze is nog actief op cavaletti want daar is ze vorige week nog tegen mij uitgevallen omdat ik een bod op iets had gedaan en ze was boos dat ik haar overboden had...

Ik had een pad op speurders te koop staan 3 weken geleden en ook daar heeft ze mij lastig gevallen.
Ze is dus nog steeds actief.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:17

vlasta schreef:
nou ze is nog actief op cavaletti want daar is ze vorige week nog tegen mij uitgevallen omdat ik een bod op iets had gedaan en ze was boos dat ik haar overboden had...

Ik had een pad op speurders te koop staan 3 weken geleden en ook daar heeft ze mij lastig gevallen.
Ze is dus nog steeds actief.

helaas kunnen we niks tegen haar beginnen ben ik bang en gaan haar praktijken gewoon door..
maar gelukkig niet op bokt

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:18

Ellende schreef:
Ik kan me voorstellen dat het lastig is, zeker voor commerciële aanbieders. Wat ik op Ebay.com vaak zie is dat geld binnen een week op de rekening moet staan en dat mensen anders het item opnieuw te koop aanbieden, misschien moet je zoiets ook invoeren zelf?

Volgens de EA richtlijnen mag dat artikel pas weer na 3 weken worden aangeboden .

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:19

[/quote]
helaas kunnen we niks tegen haar beginnen ben ik bang en gaan haar praktijken gewoon door..
maar gelukkig niet op bokt [/quote]

daarom...misschien onder een ander account misschien?

maar bedankt voor je tip want ik dacht dat ik de enige was en maakte me al zorgen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:05

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:17

IndianRose schreef:
Nu jullie het over Rozenhaf hebben,is deze Advertentie toevallig van haar?
http://www.speurders.nl/dierenentoebeho ... .8.99.html

Daar staat namelijk Rozenhaf

ja dat klopt ze zei tegen mij dat ze uit zeeland komt.
ps. als aanklikt alle advertentie's dan zijn het er een heleboel hoor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:23

Ja,dat had ik ook al gemerkt.
Ik had wel interesse in die Norton peesjes,maar gezien de reactie's hier,wil ik liever niets te maken hebben met die Rozenhaf

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:27

Ziolette schreef:
Ellende schreef:

Volgens de EA richtlijnen mag dat artikel pas weer na 3 weken worden aangeboden .

Klopt, maar je kan in ieder geval in het topic zelf (of op je eigen site, als we het over commerciële aanbieders hebben) aangegeven dat het weer te koop is. Ik weet dat topics snel ver wegzakken, maar ik zie echt nog wel eens reacties op topics op p 5 t/m 10.

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:38

Ik heb nu via bokt 2 dekjes gekocht, ging echt super!
Kreegn vante voren al te hoen dat ze het verzenden alleen op zaterdag kon doen ivm werk, en het was netjes dinsdag binnen!

het kan dus ook gewoon goed gaan.
Marktplaats heb ik slechtere ervaringen mee!
Biedingen, rare emails, geen reacties meer ect ect ect

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:32

Jemig...
Heb een keer iets van een bokker gekocht dat niet echt lekker soepel ging (heb een ruime maand moeten wachten op mijn spullen, waren overigens ook nog eens zwaar beschadigd...)
maar verder gaat het altijd goed
Ik verkoop zelf ook regelmatig spullen, maar zodra ik met iemand heb afgesproken dat hij/zij het geld overmaakt, staat bij mij het pakje al klaar in de gang, zodra het geld er is gaat het pakje direct naar het postkantoor. Zo hoort het en ik ga er van uit dat de rest er ook zo over denkt

Maar als er idd sprake is van veelvuldig misbruik, tsja...
Misschien dat er dan toch iets moet komen om deze mensen een halt toe te roepen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:39

Als er mensen zijn die hun afspraken niet na komen zet ik ze met grote koeienletters in m'n profiel

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:06

wel jammer dat al je foto`s het niet meer doen,

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:47

Ik werk fulltime en het lukt mij niet om doordeweeks naar het postkantoor te gaan. Maar ik vermeld het er meestal wel bij. Als ze het een probleem vinden regel ik iemand anders die voor mij kan rijden, maar we wonen niet echt om de hoek bij een postkantoor.. Gelukkig is daar altijd wel begrip voor..

Ik had laatst een berichtje gekregen van iemand of haar pakketje wat ze een paar weken geleden betaald had al verstuurd was, het duurde toch erg lang.. Bleek het pakketje nog onder de kapstok te liggen .. heb haar ook meteen mijn excuses aangeboden en het was goed, maar dan schaam je je echt op zo'n moment...

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:03