dolfijns schreef:nee het is niet de topic van minnie muis.
Maar in het geval van dat topic had ik net zelf weer eens een aanvaring met iemand gehad die een hond voor de grap had gekocht, jawel van het merk Carne corso. deze honden wegen als ze uitgegroeid zijn een 60 kilo. als je zo.n hond koopt moet je daar iets meer mee dan alleen maar eten geven en 100 meter uitlaten. dan wordt ie vervelend, ze hebben hem in die week maar inlaten slapen want hij was toch wel erg lastig.
Er was helemaal medisch gezien niets mis met die hond.
Er is geen normale DA die een gezonde hond zonder reden laat inslapen....
dolfijns schreef:Misschien snappen jullie mijn reactie dan als ik daar redelijk bot op dat topic heb gereageerd, ik weet niet of jullie het hele topic hebben gelezen maar ik heb daar ook een paar keer geschreven dat het mijn bedoeling niet is om iemand te kwetsen of op zijn haar tenen te trappen. het vervelende van zoiets is dat je niet zeker weet hoe het daar precies zit, je leest alleen dat ze het paard voor de gein had gevraagd. En ik ben van mening dat je geen dieren welke soort dan ook voor de grap moet aanschaffen ook dieren hebben gevoel en er hoeft niet mee gesolt te worden.
Als je niet precies weet hoe dat zit reageer dan niet....
En ja ik heb het topic van mini muis helemaal gelezen, tot aan de reactie van Daantjuh.
Niemand is verplicht exact uit de doeken te doen hoe iets precies gegaan of gedaan is.
Niemand hoeft verantwoording af te leggen over hetgeen hij of zij doet of schrijft op bokt, en als er staat dat die moeder voor de grap een paard heeft gevraagd, dan is dat hun pakkie an en niet de jouwe of de mijne.
TS schreef in dat topic dat ze dat paard 10 jaar hebben gehad, kan je toch wel nagaan dat het geen bevlieging is geweest, lijkt mij.
dolfijns schreef:En wees eerlijk het is toch eigenlijk fraude van een DA als hij zo maar iets op een officieel papier schrijft wat naar een verzekeringsmaatschappij moet om nog wat geld uitgekeerd te krijgen.
Is dat zo? Jij weet wat dat paard mankeerde? Daarnaast is dat hun verantwoording en niet de jouwe.....
dolfijns schreef:degene waar ik het over heb in dit topic is iemand in mijn directe kennissenkring dus ik weet echt het hoe of wat we hebben het er regelmatig over gehad. Er was zelfs nog een andere optie aangeboden en dat zou hun helemaal geen geld hebben gekost. sterker nog ze hadden er dan geld voor gekregen. nee niet het bedrag van de aankoop maar toch,...
Als mijn DA zegt dat het einde oefening is, dan is het einde oefening en dan ga ik niet voor een paar centen dat dier langer laten lijden omdat er iemand is die denkt het beter te weten met de kans dat het dier weet niet waar terecht komt en de lijdensweg nog langer zal kunnen duren.
Als ik een dier koop dan draag ik de verantwoording voor dat dier en zal ik ook de verantwoording dragen om er voor te zorgen dat het dier uit zijn lijden verlost zal worden als dat geadviseerd wordt.... uitstellen is egoisme ...
dolfijns schreef:Wat betreft minnie muis dat is een jong meisje wat het verhaal duidelijk niet geheel op het net heeft gezet en ja daar had ik geen rekening mee gehouden. Dom. maar ik was er niet op uit om hun te kwetsen ik had alleen mijn geitenwollensokken aan en probeerde de wereld te beteren op een nogal botte manier.
Maar goed daar heb ik weer van geleerd, vandaar dat ik nu zelf maar een topic had geopend dan konden jullie reageren en kon ik toch mijn ergenis kwijt.
Was alleen opvallend dat in dat topic van minie muis je ook geadviseerd werd een topic te openen... Daarnaast was het niet onwetendheid maar betweterig doen over de situatie bij Minie Muis thuis... een situatie waar je klaarblijkelijk niet van op de hoogte was en je dingen ging veronderstellen die echt niet kunnen......
Mischien je tenen onder je stoel houden en je geitewollen-sokken in de kast laten liggen...