op hol slaan pc na proberen mail sturen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juno1

Re: op hol slaan pc na proberen mail sturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:23

Controleer eens of je in IE > extra>internetopties>programma's > OE als emailprogramma hebt staan ( i.p.v Hotmail of Outlook )

Het wordt verzonden naar @zend.nu > staat er zo'n adres op je computer geblokkeerd of als spam aangemerkt ?

Controleer of je van Marktplaats cookies kunt accepteren.

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 02:12

klinkt mss beetje stom, maar bij e-mail programma staat helemaal niks. kan er ook niets invoegen..
nieuwsgroepen is wel outlook expres
html-editor is kladblok
internet gesprekken is netmeeting
kalender is ook leeg
en contact personen is adresboek

hoe controleer ik of @zend.nu als spam wordt weergegeven
en hoe kan ik zien of ik cookies kan ontvangen?
(sorry hoor, ben echt een dom blondje wat computers betreft )

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 03:31

IE > extra>Beveiliging>standaard-niveau aanklikken
IE > extra>Privacy>schuifje op normaal

Je kunt ook eens via Start>programma's>bureau-accessoires>systeemwerkset>schijfcontrole> de Temp/Temp Int Files/prullenbak enz laten verwijderen of zoals het heet Cache legen.

Bij bovenstaande handelingen wordt altijd de computer herstart om de wijzigingen door te voeren.
( het kan ook geen kwaad, je herstelt daarmee eventuele wijzigingen die zijn toegevoegd aan de standaard instelling en ruimt gelijk de computer op van onnodige bestanden en zorgt ervoor het loslaten van hetgeen zich heeft vastgezet in het geheugen. )

OE >Extra > berichtregels en dan kijken of daar eventueel @zend.nu staat als geblokkeerd

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 11:20

heb geloof ik bij beveiliging geen optie standaard, wel laag, normaal en hoog. staat standaard ingesteld op normaal..

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 17:54

beveiliging en privacy op normaal
in oe vind ik geen blokkeringen
en dat van die cookies kan ik nog niet vinden...

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:50

nu heb ik (vraag me niet hoe...)een lijst met cookies gevonden. wat zijn dit? heb ik deze nodig, of kan ik deze veilig verwijderen? of kan ik ze beter laten staan?

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:08

Citaat:
IE > extra>Beveiliging>standaard-niveau aanklikken
IE > extra>Privacy>schuifje op normaal

Tabblad beveiliging heeft een knop 'aangepast' en een knop 'standaard'
in jouw geval klik je op standaard.

Cookies is wat websites achter laten op je computer.
Deze site laat ook een cookie achter, zelfs meerdere waaraan je automatisch inloggen verbonden is ( als jij inlogt staat vaak je naam en wachtwoord al ingevuld )
Maar verkeerd ergens inloggen komt er ook te staan, vandaar dat het legen van die map wel eens goed is.
Wil je perse de cookies behouden van belangrijke fora's dan laat je die staan en verwijder je de rest.

Waar het om gaat is dat je die van Markplaats kwijt moet raken, die kan namelijk verkeerde gegevens vasthouden waarom je problemen ondervind.
Zo is het altijd met cookies en de bestanden die ik al noemde, je cache zul je steeds leeg moeten maken( komt je computer ten goede maar lost ook veel fouten op die worden geladen/doorgegeven bij het bezoeken van websites.

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 23:55

nou heb ik gisteren een soort van pop-up venster gevonden met allemaal cookies op een rij, waar ook de namen van de sites bij stonden,
maar die kan ik nu niet meer vinden
kan wel bij mijn account een map finden met cookies, maar daar staan allemaal files, terwijl in dat venster de namen van de websites stonden...
heb jij enig idee waar ik dat venstertje weer terug kan vinden?

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:33

Cookies staan in C:\documents and settings\jouw naam\cookies

Als je daar via de verkenner heen gaat dan kun je kiezen via Beeld > lijst of details, zodat je ze beter ziet.
Hier nog een goede uitleg van Microsoft
Ik heb liever dat je ze alleen daar verwijderd dan op de volgende plaats>

De lijst ( popup ) welke jij bedoeld is IE>internetopties>privacy> button Websites.
( maar let wel op want daar staan juist ook de kwade cookies in > waar dus bij staat 'altijd blokkeren' , dus verwijder daar niets.
Deze zijn er door o.a beveiligings software aan toegevoegd )

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 19:22

die bovenste had ik gevonden, maar die bedoelde ik niet
ook de onderste bedoel ik niet, deze had ik zelfs nog nooit gezien
ik had een pop-up venster en daar stonden rijen met websites, zoals google, bokt en marktplaats, met een plusje ervoor en als je dan op dat plusje drukte, zag je welke cookies er waren van deze site...
ik heb er toen niets mee gedaan, maar kan nergens meer dat venster vinden

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:10

Misschien heb je iets geinstalleerd wat dat laat zien, of bedoel je de popupblocker die met SP2 mee kwam > IE>extra>popupblokkering
Meer over waar je de cookies kunt vinden.

En hetgeen je in de mappen vind welke ik aangaf zijn hetzelfde als die je ergens anders tegenkomt.
De map cookies in je verkenner zijn degene die windows vasthoudt en waar IE gebruik van maakt.
Als je aangeeft van sommige sites het niet wenst te ontvangen zal dat in IE staan, toegevoegd op de lijst bij privacy.

In dit geval hoef je alleen maar te kijken of je iets ziet van Marktplaats, want daar zit dus het probleem.

( Firefox heb je dus nog niet geinstalleerd om te zien of marktplaats het daar wel wil doen ? )

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 20:49

yep firefox zit erop, surf er nu ook mee.
maar gaf gisteren hetzelfde probleem
en het stomme was, dat de pagina's die weer in veelvoud op mijn pc kwamen, van IE waren, terwijl ik dus via firefox surfde

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 00:07

Dat is vreemd als je Firefox als jouw standaard browser in stelt, dan kan er geen IE openen.
Behalve als je op een link klikt en die openen in IE, en dat is bij sommige websites zo ingesteld.
Waar klikte je je dan dat er tig schermen opende ?
Bij Marktplaats en met Firefox als browser ?

Firefox>extra>opties>algemeen>Firefox bij opstarten controleren of het de standaard browser is staat aangevinkt ?

IE>extra> internetopties>programma's> controleren of IE standaardbrowser is uitvinken

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 01:03

firefox is standaardbrowser
en het was weer het originele probleem
contact adverteerder-> verstuur-> foutmelding-> pc op hol

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:54

Citaat:
Voor het versturen van elektronische berichten wordt gebruik gemaakt van een e-mail client. De meest bekende e-mail clients zijn Microsoft Outlook, Outlook Express, Eudora en Pegasus. Men ook zich ook inschrijven bij gratis e-mail diensten zoals Hotmail of Yahoo. Daarbij wordt gebruik gemaakt van een e-mail client die via een webpagina wordt bediend (webmail).

Ik heb in je eerste vraag nogmaals naar je fout gekeken ( omdat je het nu over foutmelding had ) en heeft het over email-client.
Hij valt dus toch over je Outlook Express.
Jouw mail wordt normaal waarschijnlijk via Microsoft Outlook verzonden, en bij het klikken op die link ziet het geen verbinding naar OE.
Zal ook de reden zijn dat die in je opties Grijs was en er geen mogelijkheid was daar een keuze te maken.

Blijft het wel vreemd dat er zich meerder internetpagina's openen.

Heb je wel een account in Outlook Express ( dus niet hotmail ) maar een account van de provider > smtp en pop3 ?
Verzend je wel mail en ontvang je ook mail met Outlook Express ?

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 21:16

heb eigen account, pop3@zonnet.nl
met mijn eigen mail adres van zonnet als adres voor inkomend en uitgaande mail
als ik oe aanklik, worden automatisch mijn mails van zonnet hiernaartoe gedownload en kan ze ook gewoon versturen via oe
had eerder inbelverbinding via zonnet, heb nu sinds kort verbinding via upc, maar gebruik hier geen mail van, zou het hieraan kunnen liggen?

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:58

Als jij gewoon via OE je mail kunt ontvangen en ook verzenden dan zit het daar niet.

Het probleem moet zitten in het niet actief/grijs zijn van de optie waar je outlook express als emailclient kunt instellen.

Kijk bij start>instellingen>configuratiescherm>software>
Als het scherm geladen is dan zie je aan de linkerkant de onderste knop' Programmatoegang en instellingen'

Je ziet waarschijnlijk 'aangepast' staan > aan de rechterzijde staan 2 vinkjes op elkaar > klik daar op.

In mijn geval heb ik alleen Outlook Express en gebruik geen Microsoft Outlook .
Dus heb ik staan ' Mijn huidige emailprogramma gebruiken en een vinkje bij Toegankelijk maken'

Vraag: gebruik jij ook op deze computer Microsoft Outlook voor de email ?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 23:21

juno1 schreef:
Vraag: gebruik jij ook op deze computer Microsoft Outlook voor de email ?

hoe kan ik dat zien?

en er staat idd dit programma als standaard e-mail programma instellen, er staat een vinkje, kan ik ook niet weghalen
maar kan dus ook niet zien welk programma mijn pc bedoelt

Jasper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:46

Ik zit met precies hetzelfde probleem als Luxje (volgens mij zit ze stiekem achter mijn PC). Ik heb er alleen bij Marktplaats last van. Ik kreeg eerst ook 64 pagina's, heb de IEfix gebruikt en nu krijg ik ook geen reactie meer bij het klikken op de verstuur knop.
Ik los het probleem op door het emailsadres (onderin de balk) over te nemen en dan via OE te mailen. Beetje een omweg, maar dan kom je er tenminste.
Ik blijf dit topic volgen!

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 00:02

als je dit topic wil volgen, kun je mss ook eens op www.bluemedicine.be/forums/ kijken, hier wordt ik ook geholpen, ook daar heet mijn topic ongeveer hetzelfde en is mijn inlognaam ook luxje! mss heb je er zelf nog wat aan, hoewel het nog niet echt lukt

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:11

Dan is het wel deze link http://www.bluemedicine.be/forum/

dus zonder de (s)

@luxje, Ik raad je aan om in jouw vraag aan miekiemoes door te gaan, zij zijn de kundige mensen die zoals ik al zie dezelfde vragen stellen als ik.
En als je dan door mij verandereingen gaat aanbrengen dan zit ik in Miekie haar vaarwater en dat is niet de bedoeling.

Je kunt wel een link naar jouw topic plaatsen van hier bij Bokt, op die manier weten zij wat je allemaal al hebt gedaan.

Voor Jasper geldt hetzelfde, open ook bij Miekie haar forum een topic en geef door dat je hetzelfde probleem hebt als luxje.
Zij zullen dan ook jouw computer nalopen op fouten.
Ik kan je ook doorsturen naar mijn forum maar ik weet dat je bij hun in goede handen bent

Jasper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:35

Met behulp van bovenstaande link is mijn probleem opgelost Norton bleek de boosdoener te zijn. Deze van de computer gehaald en opnieuw geinstalleerd en toen deed alles het weer.

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 05:30

nou bij mij loopt het allemaal nog niet
@ juno: alles wat ik gedaan heb is bekend op forum, maar niets lijkt te werken