Oneliners

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:52

"Meer foto's" is een oneliner. Het heeft geen inhoud, nutteloze mededeling en het heeft niets met het onderwerp te maken van de foto's.

Sammie: ook dat is indd een oneliner

Anoniem

Re: Oneliners

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:59

"Lekker boeiend, als je er last van hebt moet je TeMmen."

Dit is één kort zinnetje en kan als one-liner beschouwd worden. Aan de andere kant geeft het duidelijk mijn mening weer en wordt er in dat ene korte zinnetje ook nog een advies gegeven.
Ook bij serieuze reacties kan een reply erg kort zijn maar of het dan een 'one-liner' is zoals in de regels beschreven staat is nog maar de vraag.
Alleen een smiley kan zelfs meer zeggen dan drie pagina's tekst. Waar ligt dan de grens tussen one-liner en reactie? Dat laat ik lekker aan de mod's over. Bij twijfel TeM ik wel

*edit* typo
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-12-05 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:02

Veel oneliners hangen natuurlijk af van de context. Maar... "wat zij zei" is meestal wel een (irritante) oneliner, vooral als het gaat om informatie. (TS: "Wat betekent PNH?" Antwoord: "Parelli Natural Horsemanship." Antwoord 2: "Wat antwoord 1 ook al zegt" )

En een tweede die ik irritant vind is mensen die een vervelend of fout topic nog een extra schopje geven. (Bijvoorbeeld met de mededeling dat het een vervelend of fout topic is en dat ze even gaan TeMmen, terwijl je blij bent dat het topic eindelijk van pagina 1 is gezakt!)

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:28

Nerwen schreef:
Sammie: ook dat is indd een oneliner
Nee dat is het niet. Dat is het nutteloos herhalen van iets. Net zo als een hele lap tekst quoten en dan alleen "klopt" zeggen.

Hier wil ik best allemaal voor temmen hoor, maar dan wel graag zonder de stempel van boktzeikerd te krijgen.

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 01:07

shadow0 schreef:
En een tweede die ik irritant vind is mensen die een vervelend of fout topic nog een extra schopje geven. (Bijvoorbeeld met de mededeling dat het een vervelend of fout topic is en dat ze even gaan TeMmen, terwijl je blij bent dat het topic eindelijk van pagina 1 is gezakt!)

Sowieso, om er speciaal een berichtje neer te zetten waarbij je alleen zegt dat je gaat TEMmen ("ik TEM even").
Noem dan tenminste de reden erbij als je denkt dat de TS het niet weet ofzo.

Meestal meld ik het niet in het topic als ik TEM, en als ik dat wel doe is dat meestal naast de reactie op het topic-onderwerp zelf.

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:22

Sommige one-liners vind ik helemaal niet zo erg.
Ik heb het ook heel vaak hoor.
Als er een meisje is die gedumpt is door haar [ex]vriendje is het toch niet zo erg om te zeggen in 1 zinnetje;
"He, veel sterkte meis. "
Toch?! Ofwel...

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 11:40

Als het mijn topic zou zijn, dan zou ik zo'n reactie niet fijn vinden. Dan heb ik echt zoiets van: "Zo, die gebruiker heeft er ook weer een berichtje bij!"

Net zoals pas, een topic over katten. Zegt iemand: "Leuke paarden!"
Right.

Echwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:47

Citaat:
Als het mijn topic zou zijn, dan zou ik zo'n reactie niet fijn vinden. Dan heb ik echt zoiets van: "Zo, die gebruiker heeft er ook weer een berichtje bij!"
En zo zit je snel op enkele honderden.
En als je alleen maar uitgebreidt ergens op antwoord kom je er niet zo snel, en dat vinden velen niet leuk,want hoe meer posts hoe beter ze het vinden.

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 12:52

VeirL schreef:

Net zoals pas, een topic over katten. Zegt iemand: "Leuke paarden!"
Right.

Haha, ja die heeft dan gewoon een stukje gekopiert en plakt het overal neer.

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 12:54

Of misschien kan ze al wel heel goed blind typen.
Had haar toen een mailtje gestuurd, krijg je van die flauwe smoesen terug.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:51

Vinaba schreef:
Sommige one-liners vind ik helemaal niet zo erg.
Ik heb het ook heel vaak hoor.
Als er een meisje is die gedumpt is door haar [ex]vriendje is het toch niet zo erg om te zeggen in 1 zinnetje;
"He, veel sterkte meis. "
Toch?! Ofwel...

Vind ik eigenlijk ook vaak niet kunnen, want wat heb je daar aan als gedumpte? Niks. En als ze je écht veel sterkte, beterschap oid willen toewensen kunnen ze dat ook wel in meerdere zinnen verwoorden.

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:35

Nee dat vind ik niet.
Je laat toch zien dat je met die persoon meeleeft en dat hoeft niet in vele woorden.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:47

Nou zo komt het op mij echt niet over, zeker als het ook nog eens in msn taal is getypt. Als je het echt erg vind steek je veel eerder een hart onder de riem dan alleen ach wat zieluh...

en 90% van die mensen die die berichten plaatsen komen er ook nooit op terug met de vraag hoe is het nu? Dus meeleven doen ze imo dan ook niet echt.