runningkawa schreef:Lijkt me ook niet dat iedereen daar zo graag mee te koop loopt, of wel?
Misschien niet nee, maar het zou wel een hoop duidelijk maken. Ik denk als zij zich er zo rot onder voelt dat dit misschien juist een goede oplossing is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Lijkt me ook niet dat iedereen daar zo graag mee te koop loopt, of wel?
Justy schreef:In dat topic zitten voornamelijk mensen die erg fanatiek zijn wat betreft correct taalgebruikMisschien niet helemaal wat TS zoekt...
Ik ben zelf iemand die erg op spelling let, en als ik een bericht zie waarin bijna niet meer te onderscheiden is om welke taal het gaat zal ik daar zeker wat van zeggen. Maar als je op elke spelfout moet reageren dan kom je nergens anders meer aan toe
Citaat:spellings fouten
Quote schreef:Maar als iemand 'probeerd' schrijft, oef.
WildWings schreef:IsCitaat:spellings fouten
niet gewoon één woord? 0.o
Mocca schreef:Ik ben inmiddels al zo ver dat ik door heb wanneer iets met dt moet i.p.v. alleen een d, en daar ben ik al heel blij mee.
Ibbel schreef:Mocca schreef:Ik ben inmiddels al zo ver dat ik door heb wanneer iets met dt moet i.p.v. alleen een d, en daar ben ik al heel blij mee.
Tja, en DT is nou juist iets dat strikt gezien helemaal geen grammaticale of spellingsregel is. Je gaat toch ook niet speciaal onthouden dat er soms achter een P een T komt? Of achter een K? Of achter willekeurig welke andere letter van het alfabet?
D is gewoon een letter waarop een werkwoord kan eindigen. En soms komt er achter dat werkwoord een T. En hoe je (de stam van) dat werkwoord schrijft is verder niet van belang. Ténzij het op een T eindigt. Dat is de enige uitzondering die je zou moeten onthouden. Er komt géén tweede T achter 'hij zet'
Kilian schreef:Zolang elke zin normaal wordt afgesloten met een punt of 3 punten (zoals ik altijd doe).
Is het al een stuk meer leesbaar.
D's en T's maken me opzich niet zo veel uit.
Ibbel schreef:D's en T's is idd niet zo erg. Who cares, je snapt toch wel wat er bedoelt wordt.
WildWings schreef:Hoofdletters gebruiken en meer, interpunctie dus, mag van mij ook wel wat meer gedaan worden. Je ziet vaak zat een berichtje zonder hoofdletters, komma's, punten. Eén grote zin. Tja, van mij mag je. Maar ik neem níet de moeite om zoiets door te lezen.
Indeed schreef:Ik vind het echt TE triest voor woorden dat er geTEMd gaat worden om een paar d's en t's die verkeerd staan...
Ik bedoel, get a life...
Van dat soort fouten wordt een zin echt niet onmogelijk leesbaar...als nou alle woorden verdraaid en verkeerd neergezet worden, oké...maar d's en t's....
Sowiezo heb ik een behoorlijke hekel dat mensen om de kleinste dingen gaan TEM-en
shadow0 schreef:Missy: je hoeft dat soort kritiek niet te lezen hoor. Mensen die gaan zeuren over 1 miezerig tikfoutje in een hele tekst neem ik net zo serieus als mensen die geen enkele moeite doen om een tekst leesbaar te houden: meestal niet.Gewoon negeren
Missy schreef:shadow0 schreef:Missy: je hoeft dat soort kritiek niet te lezen hoor. Mensen die gaan zeuren over 1 miezerig tikfoutje in een hele tekst neem ik net zo serieus als mensen die geen enkele moeite doen om een tekst leesbaar te houden: meestal niet.Gewoon negeren
Dat is wel zo, maar daarom vind ik het nog wel bijzonder kinderachtig
Nerwen schreef:Spellingfouten kan iedereen overkomen. Grammaticale fouten ook. Ieder mens maakt fouten, niemand schrijft altijd een foutloze tekst.
Ik let altijd goed op mijn spelling, dat vind ik belangrijk en leuk. Neemt niet weg dat ik ook wel eens een foutje maak.
Ik erger me niet aan een spel/grammatica/typfoutje, kan iedereen gebeuren. Zolang het maar geen msn-taal is of als het overduidelijk is dat iemand totaal geen moeite wil doen voor zijn/haar spelling.
Als je er moeite mee hebt, geen probleem, maar misschien is het dan wel handig om je teksten door een spellingcontrole te halen. Dat bespaart jezelf en anderen een hoop ergernis!
Ook komt het de leesbaarheid zeer ten goede als je hoofdletters en punten, komma's etc. plaatst.
Dyslectie prima, maar doe er wel wat aan!
Quote schreef:Maar je hebt je al geëxcuseerd zie ik.
Ik ben zelf heel kribbig op spelfouten, ben een Pietje Precies wat Nederlands betreft.