Waarom geen overleden (Paard)Huisdierenforum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:59

Hier een moddie

het idee is inderdaad geopperd een maand of wat geleden toen we de proef met subforums gestart zijn. Er is toen gekozen voor de zes onderwerpen die je nu beneden ziet staan. We konden kiezen uit ik geloof rond de 15 onderwerpen en moesten voor de proef dus een keuze maken. Op het moment dat de subforums geevalueerd zijn binnen het team en eventueel daarbuiten gaan we kijken of we hiermee doorgaan of niet, en dan kunnen eventueel ook nieuwe voorstellen worden ingediend.

Mijn vraag is wel (al gaat er op dit moment dus niets gebeuren) hoe zien jullie dat forum voor je? Ik vind het eigenlijk nogal een deprimerend idee namelijk. Op dit moment worden verhalen over het overlijden van paarden en huisdieren op VVDD en BB gepost. Het idee van een VVDD met alleen maar 'mijn paard is overleden' topics lijkt mij persoonlijk nogal een naar forum.

Miss_Monet

Re: Waarom geen overleden (Paard)Huisdierenforum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:07

Ja, maar als je dier is overleden en je kan het niet goed verwerken, wat dan?
Wat je ook kan doen is bijvoorbeeld ook verkochte dieren neerzetten.
Dus dan wordt het 'verloren dieren.'
Ík zou het wel heel fijn vinden(uit eigen ervaring..)

Nouja bij deze dan nog een keer:
ROOS.. R.I.P. !

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 15:23

Dat zou inderdaad ook nog kunnen, dan hebben de " vermiste dieren " topics ook gelijk een vaste plek.

Misschien zou het wel een beetje een deprimerend forum worden, maar ik denk wel dat er heel erg veel behoefte aan is. Er zijn ook mensen die een droevig maar mooi afscheid hebben ondergaan met hun (overleden) dier (zoals ik ) Daar kunnen mensen ook weer troost uit putten. Ik denk dat het heel erg helpt om er met andere mensen over te praten omdat juist dit alles zo herkenbaar is. De meeste topics hierover laten dat heel erg zien vind ik. Ik heb er in ieder geval heel erg veel aan en ik denk dat er nog heel veel met mij zijn.

Ook vind ik het heel erg jammer dat de topics of VVDD en BB zo snel naar beneden zakken. Ik weet dat dat met alle topics wel zo is, maar dit soort topics hebben toch iets aparts.

Ik denk zelf niet dat het alleen maar deprimerend is. Meestal proberen mensen in dit soort topics elkaar juist steun te geven en een beetje op te beuren. Ik denk dat dit soort fora juist verlichting kunnen geven en troost

Tot zover heb ik al inderdaad meer topics hierover gezien van mensen die hierom vragen dus het idee leeft in ieder geval.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:10

@ Ellende, ik had dit idee toen voorgesteld, omdat ik vind dat de topics zo weg vallen, tussen de andere vrolijke topics.. En zo kan je een beetje steun met elkaar zoeken.. Klinkt misschien heel raar, maar zo kan je ook vragen stellen, hoe ben jij met het verdriet omgegaan en hoe lang heeft het bij jouw geduurd voordat je een nieuw paardje kreeg, want dan heb je meteen eigenlijk de mensen die je "zoekt" op zo'n fora..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:15

Ik vind het niet echt super klinken. Ikzelf zou er niet snel gebruik van maken.
Wel vind ik dat ik liever een forum zag voor overleden huisdieren, dan het tinkerforum, wat ik nog steeds niet begrijp.
Waarom wel een tinkerforum, maar de andere rassen niet? Zó bijzonder zijn tinkers toch ook weer niet?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:17

Er is al vaker toegelicht (en ik meen ook in dit topic) dat er een proef is gedaan met een klein aantal subfora en we hebben geprobeerd daarin verschillende onderwerpen aan bod te laten komen. Er is destijds voor Tinkers gekozen, als de proef wordt vervolgd kan er ook een verzoek voor andere rassen worden gedaan

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:18

Ellende schreef:
Hier een moddie

het idee is inderdaad geopperd een maand of wat geleden toen we de proef met subforums gestart zijn. Er is toen gekozen voor de zes onderwerpen die je nu beneden ziet staan. We konden kiezen uit ik geloof rond de 15 onderwerpen en moesten voor de proef dus een keuze maken. Op het moment dat de subforums geevalueerd zijn binnen het team en eventueel daarbuiten gaan we kijken of we hiermee doorgaan of niet, en dan kunnen eventueel ook nieuwe voorstellen worden ingediend.

op dezelfde bladzijde zelfs.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:53

VeirL schreef:
Ik vind het niet echt super klinken. Ikzelf zou er niet snel gebruik van maken.
Wel vind ik dat ik liever een forum zag voor overleden huisdieren, dan het tinkerforum, wat ik nog steeds niet begrijp.
Waarom wel een tinkerforum, maar de andere rassen niet? Zó bijzonder zijn tinkers toch ook weer niet?

Het gaat toch om een proef.. In het begin was ik ook wel teleurgesteld, dat mijn idee, van overleden paarden er niet bij zat, maar ja.. Je kan niet alles hebben

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:00

Dat is waar, ik begrijp het nu ook. Wanneer is eigenlijk de proeftijd van de subfora over?

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:02

dat vind ik een goede vraag.. Ik denk binnenkort, want de 3 maanden zijn voorbij..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 19:12

Daar ben ik ook erg benieuwd naar

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:13

Ik vind het wel een goed idee, dat daar een apart deel voor komt.
Maar dan idd niet speciaal voor paarden, maar voor alle dieren.