kan het wat aardiger????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: kan het wat aardiger????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:54

Paulientjuh schreef:
Mensen vergeten vaak dat een foto maar een momentopname is

Ja, terwijl anderen vaak vergeten dat de topicstarter waarschijnlijk beschikking heeft over honderd foto's en er de allerbeste uitgezocht heeft

Echwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:16

Citaat:
hoi leuwk paardej je mag hem wel iets meer oan de teugel reejen en de teugels iets straker doen en wat mooier goan zittuh en hem iets meer met het been rijduh

Quote:
nou je kan niet zien dat ie net is ingereden anders haad die wel gebookt

Als je dan toch onaardig bent doe het dan begrijpelijk
Hie word ik dus naar van!!!
Degene die het op haw had geplaatst bedoelde het dus echt goed en dan krijg je dit

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:56

Tjah ik geef toe op begin even denken vorig jaar was ik soms ook hard met reacties geven. Dit bedoelde ik niet zo, maar over internet komt alles harder over. Na een tijdje kom je er wel achter ga je het nalezen. Nu lees ik gewoon alles en geef ik gewoon commentaar probeer het altijd netjes te houden en bedoel het goed, maar helaas word het niet altijd goed opgevat, maar dan is het eigen keus.
In dit geval het topic wat jij aanwijst word helaas niet goed gelezen. Ik denk dat je dat altijd houd op zo'n groot forum als dit.

geeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 23:14

Faniek schreef:
Tjah ik geef toe op begin even denken vorig jaar was ik soms ook hard met reacties geven. Dit bedoelde ik niet zo, maar over internet komt alles harder over. Na een tijdje kom je er wel achter ga je het nalezen. Nu lees ik gewoon alles en geef ik gewoon commentaar probeer het altijd netjes te houden en bedoel het goed, maar helaas word het niet altijd goed opgevat, maar dan is het eigen keus.
In dit geval het topic wat jij aanwijst word helaas niet goed gelezen. Ik denk dat je dat altijd houd op zo'n groot forum als dit.

ik bedoel niet alleen dat topic maar het hele bokt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:18

Tekst komt harder aan dan woord
over smileys die een tekst zachter willen maken
of willen laten weten dat het als grapje is bedoeld of word heen gelezen.

Verder zitten er nogal wat anky's, maar als dan gezegt word dat de slof echt te strak zit, het bit wat ze gebruiken wel erg scherp is op die manier of de hand op elke foto gespannen staat, lijkt hun penny droom ineens uit een te spatten en krijg je een hoop ja, maar gejammmer.

En nee, dan heb ik geen medelijden dat er eens gezegd word waar het op staat.

want de diertjes waar ze op zitten zijn wel de dupe en daar word niet naar gekeken.
Als ze zelf maar kunnen doen wat ze willen.
ga dan tegen een voetbal trappen, dat kun je precies doen zoals jezelf wilt.
Bij een dier zul je ook rekening moeten houden dat die gevoel heeft.
Doe je dat niet, mag er best eens flink wat van gezegd worden in de hoop dat er ergens ooit een kwartje valt.

Bij gewone foto's of normale vragen zie je daarom ook zelden minder aardige reacties.

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:21

Sommige mensen lezen ook gewoon niet goed genoeg (ik ook niet altijd als er binnen no time 5 pagina's zijn ), en dat in combi met Anky's en Penny's

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:27

geeek schreef:
ik bedoel niet alleen dat topic maar het hele bokt.

Ik bedoel ook heel bokt, maar als voorbeeld gebruik ik dit topic

Op heel bokt is lezen belangrijk

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:37

toch vind ik dat er wel wat rustiger gereageerd kan worden.
idd zijn het vaak jonge meiden die in een droom leven. ik denk nu aan een meisje die met haar pony ging oefenen voor een race.
laat dat kind toch lekker.
en natuurlijk is het zielig voor het paard maar door het plaatsen van zulke reacties veranderd dat niet hoor.
uiteindelijk doen ze toch wat ze zelf willen.

wanneer ik een slof of geen cap zie weet ik al hoelaat het is.
het zijn ook altijd dezelfde mensen die reageren. we weten nu wel dat jullie er tegen zijn. laat het lekker.

ILOVETARO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:39

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:52

Wat ook vaak jammer is is dat mensen vooral bij rijfoto's ook dingen zoeken die niet goed gaan. Je ziet iemand keurig rijden en de reactie eronder is: "ziet er netjes uit, alleen op foto 5 moet je je tenen beter naar binnen houden" Volgens mij heeft niemand iets aan zo'n reactie. Vooral als deze dan ook nog gegeven wordt door een 12 jarige die net 5 manege lessen gehad heeft. Ze zegt het wel vriendelijk, desondanks irriteert het dus wel.

Ook ben ik het er mee eens dat we veel vaker zien dat mensen negatief reageren dan dat mensen positief reageren. Maar da's altijd, "de jeugd van tegenwoordig" betreft ook alleen de zich misdragende jeugd, de andere 90% vallen niet op.

Nicky_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:34

Ik zet niet voor niks geen rijfoto's meer op bokt. Ik wordt ook meestal afgekraakt. En niet alleen met foto's, zelfs met alleen tekst en die lezen ze dan maar half en geven dan commentaar, terwijl dat nergens op slaat! Ik geef alleen positieve reacties, en ik zeg meestal niks over het rijden zelf want ik kan het niet beter dan de meeste hier op bokt

eva92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:09

Citaat:
bokt is toch voor normale dingen?? en niet vor di achterlijke western gedoe???

Dit was tegen een meisje op HAW gezegt, die wat foto`s van haar pony liet zien toen ze er voor het eerst western meereed vond het eigenlijk wel een beetje zielig.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:14

shelltje schreef:
Citaat:
bokt is toch voor normale dingen?? en niet vor di achterlijke western gedoe???

Dit was tegen een meisje op HAW gezegt, die wat foto`s van haar pony liet zien toen ze er voor het eerst western meereed vond het eigenlijk wel een beetje zielig.

Even een temmetje erachteraan, want dat is zeker niet de bedoeling lijkt me. Dit soort reacties komen in mijn ogen ook gewoon echt gemeen over.
Zonde dat er mensen zijn die zo reageren.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 20:21

nou zoiets bedoel ik dus... ik kan ik me dus echt aan ergeren aan zulke opmerkingen!

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:27

Ik zou zeggen tem het, want dat soort reacties zijn in mijn ogen niet normaal, maar wat de mods ervan vinden geen idee.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:39

Hoe makkelijk is het om plaatjes te kijken en zonder nadenken ff lekker anoniem een reactie plaatsen?

Ontzettend makkelijk.. En inderdaad, forummers lijken wel niet goed te kunnen lezen. Ik wi niet weten hoevaak ik al gelezen heb dat iemand een foto van een ander heeft geplaatst en dat er duidelijk bij zet. Waarbij reacties komen als: 'Je moet wel je hakken uitdrukken etc'.

Ondertussen heb ik het idee dat het veiliger is om gewoon maar 1 zin onzin neer te brabbelen dat iets zielig is. Dan wordt er over je heen gelezen en niets van gezegd. Maar als je serieus opbouwend reageert, waarin je jouw mening en uitleg geeft waarom je iets juist wel of niet goed vindt (let wel, dus onderbouwde mening en dus niet als beoordelend bedoeld)? Dan krijg je over je heen dat je je mening aan het opdringen bent, omdat je de moeite neemt uit te leggen waarom?!

Ik ga geen voorbeelden noemen verder, vind ik niet netjes. Maar af en toe zit ik ook zwaar hoofdschuddend achter de computer op bokt..
Zonde, want het heeft mij al wel flink wat keren aangezet om misschien toch maa niet meer te reageren ed op bokt.. Ik word er gek van mijn goedbedoelde opmerkingen te moeten uitleggen, omdat iemand he weer eens opvat als 'zeuren'...

eva92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:42

het is ook verboden om korte reactie`s te plaatsten dat mag alleen in hk en echt sommige mensen maken het gewoon niet leuk voor andere

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:49

Shelltje en Geeek, over dit soort reacties zouden we heel graag een melding via tem (Tip een Mod, het rode uitroepteken) willen ontvangen.
Ik probeer de fotofora altijd bij te houden en probeer op de hoogte te blijven van de reacties die geplaatst worden, maar helaas lukt dat niet altijd.

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:10

en wat ik ook zo gek vind he..
in deze topics zegt iedereen altijd van zichzelf dat ze aardig zijn
(no offense ik bedoel hier niks mee tegende mensen die gereageerd hebben)

maar ik vind het gewoon raar dat er zoveel over geklaagt word en er geen verbetering in komt en achterbaks gedrag over roddels en dat soort dingen en jaa.. ach ben het met de ts eens..
maarja ik hoop dat heel bokt het daar nog eens mee eens word
(zal wel een moeilijke taak zijn vrees ik )

Linbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:19

Hoi!
Ik ben nog niet zo héél lang aangemeld op Bokt.
Vindt het leuk om allerlei topics te volgen....en dan bedoel ik ook alleen volgen.
Want ik ben heel voorzichtig met het plaatsen op Bokt, omdat ik de reacties af en toe echt ver vindt gaan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:21

Ik durf beste van mezelf te zeggen dat ik niet altijd aardig ben

En dan kun je zo zeggen in welke topics dat is.

Voor de mensen die het niet weten,
waar het paard de dupe is van de ruiter die het vertikt goede les te halen dus op elk verkeerde en grove manier hun arme paard tot dingen wil dwingen.

shoot me, dat ik daar niet tegen kan

Ik heb het dus nooit over iemand die wat voorover zit, of met de tenen naar buiten zit, maar wel vriendelijk rijd.

Maar als ik iemand naar voren zie zitten, maar een scherp bit, want ik kan hem niet houden, denk ik idd, ga eerst maar eens fatsoenlijk zitten, dan lukt dat ook zonder rotzooi.

Karamell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:03

Wil je je foto's kunnen plaatsen op bokt met weinig kans op commentaar heb je je profiel lijkt me. Op HAW wéét je dat er commentaar gaat komen, positieve en negatieve. Soms terecht en soms onterecht. Goede informatie daar doe je wat mee, en slechte informatie leg je naast je.

Persoonlijk vind ik het meestal wel meevallen, meestal zijn scherpe reacties steeds in een topic waar nogal pijnlijke foto's instaan.
Momentopname-argument kan ik begrijpen, maar zoals Oscar al aanhaalde zijn de fotos meestal al voorgeselecteerd

Moraal van het verhaal lijkt me; kan je niet tegen commentaar plaats dan geen foto's op HAW. Kan je er wel tegen dan probeer je zoveel mogelijk te leren en onterechte opmerkingen te negeren, worden bepaalde opmerkingen écht te gortig is daar altijd de TeM-knop

En zoals Kawa al aanhaalde eerst even kijken of er smilies staan in het bericht helpt ook, want tekst komt inderdaad gemakkelijker wat harder over.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:08

Als je een topic opent op HAW dan verwacht je ook commentaar,
anders zet je er geen topic op.
Ach en soms komt het welleens verkeerd over, maar tja...
Het is paardensport en vergeet niet dat jalozie ook vaak een grote rol speelt.

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 14:15

Ik ben het er helemaal mee eens.
De eerste reactie's zijn altijd zo vriendelijk , dan merkt er opeens iemand iets op en volgen alle bokkers. Dan gaat iedereen dat dan nog eens zeggen terwijl het al 100 x is gezegt.

Bv op cavaletti zou je dit nooit tegenkomen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 14:16

nee klopt, want daar zijn niet eens 100 reacties in een jaar over het heel forum