Faas schreef:Niemand zegt dat jullie machtswellustelingen zijn.
Wat ik me nou wel afvraag. Als beslotenheid nou zo belangrijk is voor jullie, dan zet je toch zo even een forummetje op? Is binnen tien minuten gebeurd!
Over waarom BvT besloten zou willen worden kweut ik mezelf even,

Citaat:- De wens om het besloten te maken heeft ermee te maken dat doordat die jaargang elkaar goed kent, de antwoorden vaak ook persoonlijker zijn en de reacties van jaargenoten op hun berichten meer in de persoonlijke sfeer zullen liggen, gewoon omdat ze meer over die persoon weten. Als ik een topic open waarin ik klaag dat ik al drie dagen moe ben, en iemand anders reageert bezorgd met de vraag of het geen depressie zou kunnen zijn aangezien ik vroeger toch eens heb verteld dat dat in de familie zit (t' is maar een voorbeeldje), dan is dat niet levensbedreigend, maar misschien heb ik wel geen behoefte om dat aan de grote klok te hangen. Het is dus niet uit kwade wil dat veel BvTers een besloten forum willen, maar gewoon een beetje uit zelfbescherming. En toch ook een beetje uit nostalgie, toen Bokt nog
echt maar zo klein was.
Voor mij zijn het in elk geval dat soort redenen, en dat je gewoon benieuwd bent naar hoe specifiek die groep gebruikers tegenover paardenvragen staat. En inderdaad is een apart buiten-bokt forum dan een optie en die is ook al overwogen. Maar omdat het toch ook een stukje Bokt is, is het wel mooi als het op het grote Bokt zou kunnen blijven. En dat Bokt wel eens zou kunnen groeien, dat wist iedereen wel. Het zou juist leuk zijn om zowel de Boktmegapool als het Boktdorp tegelijk te hebben. Maar misschien is dat inderdaad wat teveel gevraagd?
Het probleem is dat er geen harde feiten zijn om voor en tegen te onderbouwen. Het gaat in beide gevallen om gevoelens en ik snap het standpunt van mensen die bang zijn dat het voor splitsing of kliekjesvorming ook echt wel, alleen geloof ik niet dat dat echt gaat gebeuren in het BvT groepje zelf. Ik denk dat dat eerder iets is dat zo door de buitenwereld gevoeld wordt, maar dat op zich is inderdaad wel een probleem. Mij lijkt een afgesloten BvT forum wel aardig, maar ik zou het ook niet erg vinden als het bijvoorbeeld wel lezen, niet reageren zou zijn voor andere gebruikers. En zoals het nu is vind ik het ook echt geen ramp, alleen is het een beetje apart als er soms plotseling iemand uit 2004 reageert op een topic dat voor oude knarren is bedoeld.