Besloten subfora of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:53

Faas schreef:
Niemand zegt dat jullie machtswellustelingen zijn .

Wat ik me nou wel afvraag. Als beslotenheid nou zo belangrijk is voor jullie, dan zet je toch zo even een forummetje op? Is binnen tien minuten gebeurd!

Over waarom BvT besloten zou willen worden kweut ik mezelf even,
Citaat:
- De wens om het besloten te maken heeft ermee te maken dat doordat die jaargang elkaar goed kent, de antwoorden vaak ook persoonlijker zijn en de reacties van jaargenoten op hun berichten meer in de persoonlijke sfeer zullen liggen, gewoon omdat ze meer over die persoon weten. Als ik een topic open waarin ik klaag dat ik al drie dagen moe ben, en iemand anders reageert bezorgd met de vraag of het geen depressie zou kunnen zijn aangezien ik vroeger toch eens heb verteld dat dat in de familie zit (t' is maar een voorbeeldje), dan is dat niet levensbedreigend, maar misschien heb ik wel geen behoefte om dat aan de grote klok te hangen. Het is dus niet uit kwade wil dat veel BvTers een besloten forum willen, maar gewoon een beetje uit zelfbescherming. En toch ook een beetje uit nostalgie, toen Bokt nog
echt maar zo klein was.

Voor mij zijn het in elk geval dat soort redenen, en dat je gewoon benieuwd bent naar hoe specifiek die groep gebruikers tegenover paardenvragen staat. En inderdaad is een apart buiten-bokt forum dan een optie en die is ook al overwogen. Maar omdat het toch ook een stukje Bokt is, is het wel mooi als het op het grote Bokt zou kunnen blijven. En dat Bokt wel eens zou kunnen groeien, dat wist iedereen wel. Het zou juist leuk zijn om zowel de Boktmegapool als het Boktdorp tegelijk te hebben. Maar misschien is dat inderdaad wat teveel gevraagd?

Het probleem is dat er geen harde feiten zijn om voor en tegen te onderbouwen. Het gaat in beide gevallen om gevoelens en ik snap het standpunt van mensen die bang zijn dat het voor splitsing of kliekjesvorming ook echt wel, alleen geloof ik niet dat dat echt gaat gebeuren in het BvT groepje zelf. Ik denk dat dat eerder iets is dat zo door de buitenwereld gevoeld wordt, maar dat op zich is inderdaad wel een probleem. Mij lijkt een afgesloten BvT forum wel aardig, maar ik zou het ook niet erg vinden als het bijvoorbeeld wel lezen, niet reageren zou zijn voor andere gebruikers. En zoals het nu is vind ik het ook echt geen ramp, alleen is het een beetje apart als er soms plotseling iemand uit 2004 reageert op een topic dat voor oude knarren is bedoeld. Op BvT lees ik namelijk toch anders dan op de rest van Bokt: Op groot-Bokt lees ik voornamelijk de berichten en als iets er uit springt, dan kijk ik wie dat geschreven heeft. Op BvT kijk ik toch steeds eerst naar wie er reageert (voor de 'gut, leef jij ook nog steeds???' erlebnis ) en dan eigenlijk pas naar wat die persoon te melden heeft. Het blijft dus nog steeds een gevoelskwestie, maar zo voelt dat dus.

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:59

Faas, je bespaart me een hoop typwerk!
Ben het helemaal met je eens.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:11

Je redenen klinken mij precies zoals het gaat in ons endurancetopic in de HK. Maar ik vind ze geen reden om iets besloten te maken. Nu ben ik gelukkig de baas niet maar in alle eerlijkheid, ik vind dat niet echt een argument.

Amethyst: lekker dan . Ik zou moeten studeren

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:12

Overigens in het endurancetopic, ondanks dat het openbaar is, is het ook geconcentreerd op voornamelijk endurancers. Dus mensen met interesse in de endurance.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:25

Met andere topics is het beloten maken volgens mij praktisch gezien onmogelijk, omdat je geen enkele manier hebt om te checkem of iemand niet stiekum een springruiter is... Het toeval wil nu dat dit bij specifieke forums voor bepaalde jaargangen wel mogelijk is, doordat je aanmeldingsdatum een vaststaand gegeven is.

Het probleem is denk ik ook niet alleen dat het met BvT wel zou kunnen, maar dat het bij andere fora technisch onmogelijk is. En dan is het de vraag of het bij BvT dan dus ook niet mag, of ondanks dat toch wel mag omdat het gewoon een mogelijkheid is.

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 14:31

Ik vind deze redenatie nog steeds niet een verklaring voor die eventuele voorkeursbehandeling.
BartVB is -denk ik - technisch genoeg om die problemen te omzeilen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 10-11-05 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:32

Waarom zou je andere fora niet besloten kunnen maken? Ik onderhou zelf een forum. Geen probleem hoor. Alles kan. Sky is the limit.

Verder ben ik het met Ann eens, het is nog steeds geen verklaring voor voorkeursbehandeling. Want dat is wel waar jullie om vragen.

LuvdaTossa

Re: Besloten subfora of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:38

Ik gun de Bokkers van Toen een besloten forum. Zelfs ik kan de weg niet meer vinden op bokt. Ben wel niet van het eerste uur, maar wel van de tijd dat je meer van elkaar wist en dat je niet zoveel keuze had waar je je topic moest plaatsen

Door de bomen zie je het bos niet meer en voor Bokkers van Toen is dat erg jammer! Het was een erg close forum, denk maar aan Dorine.. IMO was bokt toen meer een eenheid dan nu. Nu heeft iedereen een grote bek en bij sommige 'jongere' bokkers onder ons hebben zelden of nooit gehoord van waarden en normen

Ik gun ze het! Alhoewel ik het jammer vind dat ik buiten de boot val en niet meer mee zou kunnen lezen

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 14:41

Ik ben in dezelfde tijd als jij op Bokt gekomen, en idd toen was alles ook heel anders dan nu, ik mis die tijd ook af en toe. Maar besef wel dat die niet terugkomt door besloten fora toe te staan. Het is not done om de ene groep wel een voorkeursbehandeling te geven en de andere niet.

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:43

Het maakt mij in principe niet uit dat het besloten wordt, ik kom er toch (bijna) nooit.
Maar ik denk dat er wel anderen zijn, die dat niet vinden. Dan krijg je het "jij wel, ik niet-gedoe".

Is het in dat opzicht niet handig dat BvT een eigen forum maakt, wat besloten is?
Zodat dezelfde generatie daar komt, en ze zo hun eigen dingen kunnen bespreken.
Heb je op Bokt ook geen last van jaloerse mensen.

Edit: Spellingsfout.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:45

Ann schreef:
Ik ben in dezelfde tijd als jij op Bokt gekomen, en idd toen was alles ook heel anders dan nu, ik mis die tijd ook af en toe. Maar besef wel dat die niet terugkomt door besloten fora toe te staan. Het is not done om de ene groep wel een voorkeursbehandeling te geven en de andere niet.

Bovendien is het juist leuk om te kunnen zien wat een ander bezighoudt. Als alles besloten zou gaan worden ben ik snel uitgekeken hier denk ik.

Vandaar ook mijn tip: maak een eigen forum. 'Forum voor Bokkers van Toen'. Registreren en toestemming geven tot toelating en voila. Hebben we er op bokt geen last van en jullie hebben toch je eigen forum.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:45

Faas; Amen!

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 14:46

Precies, dat lijkt mij ook de enige correcte oplossing: een eigen forum voor deze groep mensen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:48

het klinkt bijna als afgunst dat er mensen zouden zijn die een eigen forumpje op bokt krijgen.
Tenminste zo komen bij mij de berichten over

van zij wel en wij niet , snif

Owja, ben ook van die tijd, maar heb nog erg weinig gepost op bvt, dus daar ligt het niet aan

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 14:52

Dus besloten fora zie jij wel zitten dan? Runningkawa?
Of alleen dit ene besloten forum?

Afgunst kun je het op afschuiven, maar ik denk dat er weinig afgunstige mensen posten hier

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:55

Ik zou er geen moeite mee hebben als ide er zijn (meerdere dus)
waarom niet
of mensen nu hier l*llen of op een iegen gemaakt forum, wat maakt dat uit?

En ik schuif niks af, krijg alleen dat gevoel

Anoniem

Re: Besloten subfora of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:56

Ja, ach het zou mijn een worst zijn, als ze dat willen, doen ze dat toch lekker? Als ze mij dan liever niet op dat forum zien, dan niet hoor, bokt is toch al zo groot, kan het niet eens bijhouden, hol regelmatig achter berichten aan en IK MOET OOK NOG EENS WAT ZINNIGS GAAN DOEN

En , Faas, rap aan de studie, je hebt nog maar 1 dag,

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:58

Ik snap het probleem er niet zo van hoor. Waar hebben andere mensen nu precies last van als er voor de bokkers van toen een besloten forum is?

En "zij wel en wij niet" vind ik toch een beetje klinken als afgunst.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:59

*ziet zichzelf op het bokt van de toekomst. 'hey dat is interessant even kijken, 'klik' 'helaas u heeft hier geen toestemming om mee te lezen'. Gaat weer verder naar de volgende 'helaas u heeft geen....' *.

Neuh, ik gun een ieder wat maar ik blijf dit onnodig vinden.

@russel: joe heb geliek. Nog 1 dag. Ben nu alleen maar samenvattingen aan het lezen. En ik heb stress . Ondanks dat het er wel goed in zit.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 15:01

zie jij dat mod forum dan ook in beeld?
en zo is er nog een besloten forum meer, zie jij dat dan?

Ik niet, weet alleen dat het er is.

maar misschien zijn ernog wel meer, maar die ken ik dan weer niet

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 15:10

Nee ok, het is niet zichtbaar.

Maar goed, wat is het nut? Waarom moet het besloten. Ik zie het nu t er niet van in.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 15:14

en ik zie het nut er niet van om er tegen te zijn
of er nu hier geplaatst word, of op bijv een nieuw forum genaand de bvt-ers

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 15:19

Dan hikken wij er niet tegen aan.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 15:19

boeiend om de argumenten hier te lezen, zinnige discussie iig.

/add
krijg net een PB of dit spottend bedoeld is. Dat zeker niet! Ik meen het oprecht, vind het erg interessant om de argumenten pro en con te lezen.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 15:25

Dat mag RK.

Ik blijf het meten met twee maten vinden. Ik vind het totaal niet nodig dat zoiets gebeurd. Ik snap het ook niet hoor, krijgen ze een eigen subforum, nu moet het ineens weer besloten. Wat is de volgende stap? Bart zet een eigen www.bvt.nl op?