Irritatie fototopics Crea Bea

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:05

Er zijn de laatste tijd gewoon, naar mijn idee, te veel topics met daarin te veel foto's. Ik vind het wel een goede regel om het maximaal op 10 foto's te zetten (of zo).
En 1 topic per persoon per dag vind ik ook een goede regel.

Ik weet niet hoe het met de verhalen zit, maar misschien daar ook de regel in stellen dat je niet meer dan 1 verhaal tegelijkertijd mag laten lopen? Dus dat als je maar 1 verhaal hebt.

Meisje201

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:33

Wat mij opvalt in dit topic is dat vooral de mensen waarvan ik vind van dat hun gewoon goed foto's kunnen maken (niet om te slijmen, maar vind dat gewoon zo) hier reageren.
Ik heb alleen het idee dat ze idd wat al werd gezegt, te hoge verwachtingen hebben,
niet iedereen heeft geld voor een mooie camera met 5 mp of meer of een spiegelreflex camera of noem maar op.
iedereen moet gewoon bij het begin beginnen, met een normaal cameraatje en zonder enige ervaring, en misschien zijn in jullie ogen die foto's dan gewoon slecht en gewoon voor de "fun" terwijl die mensen er juist trots op zijn en ze wel mooi vinden.
Maar hou wel in je achterhoofd, ook jullie foto's waren in het begin niet direct perfect.
En die mensen plaatsen ze wsl gewoon om te vragen wat wij ervan vinden, en om die mensen daar dan op aan te vallen omdat hun foto's niet zo proffesioneel zijn als sommige die op CB staan, ja dat kan ook nog niet direct.
Maar als jij zelf vind van: deze foto vind ik gewoon heel mooi en hier kan ik naar mij idee niets meer aan verbeteren, en je krijgt dan reacties van; dit is niet goed, dat is niet goed, zus klopt niet, ja dan zou ik ook in de verdediging gaan, want ik vind vaak reacties niet goed uitgelegd.
pas om een topic van mij als voorbeeld te nemen kreeg ik een reactie maar er werd gezegt van; ik vind ze niet heel bijzonder en ik kan niet uitleggen waarom
tja, aan zulk soort reacties heb ik ook gewoon vrij weinig en ik heb dan zoiets van; nou oke, prima
maar er zijn ook mensen die daar slecht tegenkunnen en daarop boos reageren waardoor het weer op jullie overkomt van dat ze neit tegen commentaar kunnen.

+ dat ik ook denk hoe je het commentaar brengt,
lees soms reacties, noem geen namen, maar dan staat er zoiets als: de foto's zijn niet scherp. en dat vind ik ook niet mooi.
Alleen die punt erachter krijg ik al het idee van; ben jij perfect ofzo
als je zulk commentaar geeft, doe het dan op een andere manier.
begin met iets positiefs, geef je commentaar, sluit af met wat positiefs, dat is al een stuk vriendelijker, en dat komt een stuk aardiger over op de ts
"leuk idee!
Zonde dat de foto's niet scherp zijn,
goed door blijven oefenen, gaat het vanzelf beter!"

is al een heel andere zin dan die ik hierboven noemde
en komt een stuk aardiger over

Dit is trouwens niet bedoeld om jullie aan te vallen hoor, is alleen wat ik denk wat er aan de hand is

@Marah:
vind ik een goed idee, maar ik denk niet dat dat ooit bij te houden is voor de mods,
als ze telkens reacties als dat moeten gaan verwijderen enzo, dat houden ze niet bij,
of je zou er een aparte mod voor aan moeten stellen, maar ik denk niet dat je het tegen zal kunnen houden zulke reacties
zeker niet op zo'n groot en drukbezocht forum als bokt.

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:15

Ilkkah, jij legt het laatste zinnetje van mijn reactie geweldig goed en uitgebreid uit!

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:23

@Ilkkah; Mijn camera heeft niet 5 mp en is ook geen spiegelreflex camera.
Maar daar gaat het niet om. Sommige mensen hebben gewoon geen inzicht. Want het gaat ook om de compositie en de kleuren. Daar heeft een camera niet echt mee te maken.

Brit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:59

Misschien dan een idee dat er word ingesteld als regel dat je een bericht met inhoud moet plaatsen?

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:26

VeirL schreef:
Maar daar gaat het niet om. Sommige mensen hebben gewoon geen inzicht. Want het gaat ook om de compositie en de kleuren. Daar heeft een camera niet echt mee te maken.

Geef daar dan tips over

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:43

Ben het op zich wel eens met Ikkah, oke niet iedereen heeft een goede camera maar toch ligt het 9 van de 10x echt aan wie de foto's maakt.
Soms zie je topics waar gewoon totaal geen aandacht is besteed om er redelijke composities van te maken en zie je gewoon dat er in het wilde weg geknipt is. Vaak is het ook niet scherp en zijn de kleuren niet zo.
Ik ben ook begonnen met een simpele digitale camera maar moet zeggen dat de foto's toch best redelijk waren nog niet eens zo zeer kwa compositie maar ik bedoel als je wat aandacht aan een foto maken besteed en dingen uitprobeer dat er dan toch wat leuks uit kan komen. Dan gaat het mij niet eens zo zeer over de kwaliteit van een foto maar meer het punt dat men moeite neemt om een redelijke foto te nemen.

Ben het met je eens over de reacties, als ik een reactie plaats (en ik heb genoeg tijd) dan probeer ik er wel dingen bij te zetten waar ze bv op kunnen letten of kunnen proberen de volgende keer. Aan reacties die je als vb noemt heb je inderdaad niks.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 00:01

@ Ilkah ik bedoel ook totaal niet dat ze geen foto's mogen maken, maar ik noem geen naam, maar er is nu bijv. iemand die dagelijks meerde topics maakt.
Aantal ITP posters plaatsen mooie foto's etc. Jij geeft dan commentaar op de foto's wat beter kan gewoon vanaf foto 1 t/m weet ik veel. En dan vind de ts het niet zo, want de andere vinden ze mooi... en dat vind ik zo zonde. Dan heb ik zoiets probeer dan iets met de tips.

Meisje201

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:20

VeirL schreef:

Was ook maar een voorbeeld VeirL

Maar ben het voor de rest helemaal met je eens, maar als mensen het nu gewoon leuk vinden om foto's te maken, ookal hebben ze er geen inzicht voor oid, wat geeft mensen dat het recht om die personen, om het maar even grof te zeggen, af te kraken?
En tja, je hebt er "de feeling" voor of niet, zoniet en fotografie is je hobby dan is het rot als mensen gewoon zeggen van: dit is niet goed PUNT en dat klopt niet PUNT.
dat is iets wat ik de laatste tijd heel vaak zie, gewoon niet goed onderbouwd commentaar of echt gewoon afkrakende reacties, en daar ontstaan heel veel irritaties door, door de ts'ers en de posters.

Quarterh0rse schreef:
Ben het op zich wel eens met Ikkah, oke niet iedereen heeft een goede camera maar toch ligt het 9 van de 10x echt aan wie de foto's maakt.
Soms zie je topics waar gewoon totaal geen aandacht is besteed om er redelijke composities van te maken en zie je gewoon dat er in het wilde weg geknipt is. Vaak is het ook niet scherp en zijn de kleuren niet zo.
Ik ben ook begonnen met een simpele digitale camera maar moet zeggen dat de foto's toch best redelijk waren nog niet eens zo zeer kwa compositie maar ik bedoel als je wat aandacht aan een foto maken besteed en dingen uitprobeer dat er dan toch wat leuks uit kan komen. Dan gaat het mij niet eens zo zeer over de kwaliteit van een foto maar meer het punt dat men moeite neemt om een redelijke foto te nemen.

Maar dat is het probleem van CB als je het mij vraagt,
Het maakt tegenwoordig niets meer uit of je nou een uur bezig bent met een foto tot je degene hebt die je mooi vind of dat je 1 keer klikt, het commentaar is hetzelfde (bot en niet goed onderbouwd)
Dat is denk ik ook het jammere verlieverlee aan CB, er worden door bijvoorbeeld Fairie en nog heel veel andere echt prachtige foto's geplaatst en ik denk dat de posters in CB de lat, om het zo maar te noemen, op ongeveer dat niveau hebben en niet iedereen kan dat, en al hebben ze nog zo hun best erop gedaan, het commentaar is hetzelfde als iemand die gewoon maar in het wilde weg heeft lopen schieten.

Faniek schreef:
@ Ilkah ik bedoel ook totaal niet dat ze geen foto's mogen maken, maar ik noem geen naam, maar er is nu bijv. iemand die dagelijks meerde topics maakt.
Aantal ITP posters plaatsen mooie foto's etc. Jij geeft dan commentaar op de foto's wat beter kan gewoon vanaf foto 1 t/m weet ik veel. En dan vind de ts het niet zo, want de andere vinden ze mooi... en dat vind ik zo zonde. Dan heb ik zoiets probeer dan iets met de tips.

Dat is dus precies het goede voorbeeld van wat ik in mijn eerste bericht al noemde, die personen van de foto's vinden ze gewoon goed en niet verbeterbaar en vinden dan de tips overbodig en gaan er tegen in, want ze denken dat jij hun foto's niet mooi vind oid.
Dat is wel iets wat ik zelf ook wel zonde vind, aangezien dat voor de mensen die tips geven ook niet leuk is, ze doen hun best om die persoon te helpen en dan word er niets mee gedaan, wat weer leid dat ze bij de volgende keer geen commentaar meer geven.

En het jammere is gewoon dat de berichten op itp niet meer meetellen, de posters komen nu naar cb om te posten dus met enkelt: mooie foto's
en als 10 mensen dat zeggen en dan kom jij met tips dan geloven ze je ook niet, want die 10 mensen voor jou vonden ze mooi en dan jij niet.

Ik denk echt, dat als de berichten op itp en haw en ff weer meetellen dat het meerendeel van het probleem van cb al opgelost zou zijn, maarja