[Dienstmededeling] Het verhaal van de paleisrevolutie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dienstmededeling: Het verhaal van de paleisrevolutie:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:22

Citaat:
Op het moment dat de eerste kwetsende opmerking binnenkwam had er m.i. ingegrepen moeten worden.
Op zo'n moment loopt het namelijk uit de hand en is het niet leuk meer.

youngster schreef:
Heb je gelijk in. Maar bokt kennende vliegt daar dan wel weer iemand anders overheen.

Wat dacht je dan van toen al een slotje?
Zoals er ook gebeurd als wij iets plaatsen wat niet netjes is
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-09-05 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:22

ThePast03 schreef:
youngster schreef:
Ik denk niet dat het de bedoeling was dat het zo "uit de hand" ging lopen.
Sja wanneer is dan het goede moment om in te grijpen is dan de vraag.

Op het moment dat de eerste kwetsende opmerking binnenkwam had er m.i. ingegrepen moeten worden.
Op zo'n moment loopt het namelijk uit de hand en is het niet leuk meer.

Och der werden alleen mensen afgezeken die zelf in de rol van 'kwade' zijn gaan zitten. Ze zijn er op een goedkope manier achter gekomen hoe bepaalde mensen van hun denken

Lielle

Re: [Dienstmededeling] Het verhaal van de paleisrevolutie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:23

ThePast03, dat ben ik met je eens. Anderzijds wil je dat wel even met elkaar afstemmen en in het tempo waarin er gereageerd werd ben je dan zo een fiks aantal pagina's verder.

Jurga

Ik kwam weer even achteraan vallen... Dacht al zoiets toen het me eindelijk lukte mijn reactie te posten. Naja, anyway, ik vind het geen goede grap.

Saskia

Geen grap, maar een domme fout mijns inziens.

Als er íemand is, die alles voor Bokt over heeft, is het Bart wel. Om hem zó te pakken vind ik dom en ondoordacht.

Als ik Bart was geweest (gelukkig ben ik dat niet), had ik de stekker eruit getrokken.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:24

ik vond vooral mezelf ERG grappig
ik wou al mijn acount verwijderen,of een schaduwacount aanmaken om héél erg vervelend te gaan doen.
ook dacht ik even dat de wereld verging of dat ik dood zou gaan.
gelukkig is dat allemaal niet waar en kan ik weer lachend door het bokt-leven

Anoniem

Met een slotje ben je niet snel wat pagina's verder hoor...

serena1978

Ik vond het een leuke grap!

Ook mijn eerste reactie was eel serieus, maar omdat ik er geen bal van snapte en ook er geen touw aan kon vast knopen.
En ook omdat ik de hele topic volgde, klopte er gewoon op den duur helemaal niks meer van en daar door werd ik toch achterdochtig dat er gewoon één groot complot speelde.

kjoetie

ik ben echt wel in voor een geintje, maar dit vind ik erg misplaatst. Er zijn veel mensen, including me, die bokt een heel warm hart toedragen. Dit forum is het enige dat ik bezoek, er gaat geen rondje internet voorbij zonder bokt. Uren gaan voorbij op het werk met bokt op de achtergrond. Nicknames worden bekenden, het forum een echte 'virtual community.' Het saamhorigheidsgevoel van de mensen op dit forum als het er op aan komt is groter dan ik ooit ergens anders gezien heb. ik geef verder niks om internet, maar bokt is gewoon een verslaving.

Op deze manier ondermijn je niet alleen de geloofwaardigheid van het modteam, maar maken jullie gewoon lol over de rug van de mensen die zich betrokken voelen bij dit forum. Het ging ook veel te lang door en jullie lokken zelf kwetsende opmerkingen uit door dit soort onrust te stoken. Wat denk je dat dit met jullie geloofwaardigheid doet? en wat als er eens echt iets aan de hand is? Ik vind het echt een flauwe poedersuiker en met mijn gevoel voor humor is niets mis. Ik hoop dat jullie er veel plezier aan hebben gehad, echt een strakke actie hoor

youngster

RK er wordt dan toch wel over gepraat, dus ja.
Ach we kunnen er lang of kort over praten. Feit is nog altijd dat dit wel internet is.
Ik snap dan ook niet dan mensen zo enorm kwaad kunnen worden om zoiets. Kom op zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:25

Nou, ik heb me hier echt bescheurd van het lachen . Zoveel mensen in zo weinig tijd bovenop de kast jagen is best wel een grappige prestatie.

Dat het een grap was, wist ik meteen toen ik het las (al is het alleen al omdat Bart slechts de stekkers eruit hoeft te trekken om Bokt offline te krijgen, daarnaast zijn er veel meer redenen waardoor dit niet mogelijk is).

Sjoert en Ellende, veel sterkte. Ik vond jullie eigenlijk best grappig en leuk communiceren. Jammer dat niet iedereen er zo van gediend was. En tja, soorten humor verschillen. Gelukkig kunnen de op de kast gejaagden nu weer rustig slapen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:25

Lielle schreef:
[*olduser*], dat ben ik met je eens. Anderzijds wil je dat wel even met elkaar afstemmen en in het tempo waarin er gereageerd werd ben je dan zo een fiks aantal pagina's verder.

Normaal hebben jullie ook niet zoveel pagina's nodig om een slotje te plaatsen

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:26

vonneke schreef:

Och der werden alleen mensen afgezeken die zelf in de rol van 'kwade' zijn gaan zitten. Ze zijn er op een goedkope manier achter gekomen hoe bepaalde mensen van hun denken

Nou vraag ik me toch af, als iemand anders het topic had geopend en er waren 2 andere als zogenaamde beheerders aangewezen of deze dan ook de volle laag hadden gekregen.
Ik denk namelijk van wel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:27

ik vind alleen (en dat is echt puur persoonlijk) dat in dit geval een slotje echt geen handige actie was geweest.

Anoniem

youngster schreef:
[naam] schreef:

Nou vraag ik me toch af, als iemand anders het topic had geopend en er waren 2 andere als zogenaamde beheerders aangewezen of deze dan ook de volle laag hadden gekregen.
Ik denk namelijk van wel.

Als ze slim zijn proberen ze het gewoon ff.

ThePast03

CCCCorine schreef:
Sjoert en Ellende, veel sterkte. Ik vond jullie eigenlijk best grappig en leuk communiceren. Jammer dat niet iedereen er zo van gediend was. En tja, soorten humor verschillen. Gelukkig kunnen de op de kast gejaagden nu weer rustig slapen

Ik vond het alles behalve leuk communiceren dus ik kan sommige reacties best begrijpen.
Zelf dacht ik ook dat ze het ineens in hun bol gekregen hadden omdat ze nu beheerder waren geworden

Anoniem

youngster schreef:
RK er wordt dan toch wel over gepraat, dus ja.
Ach we kunnen er lang of kort over praten. Feit is nog altijd dat dit wel internet is.
Ik snap dan ook niet dan mensen zo enorm kwaad kunnen worden om zoiets. Kom op zeg.

Nee er word niet zo overgepraat als er eerder duidelijkheid is, zonder het te ver te laten gaan.
Want ja, dan krijg je dat wel.

Jij snapt ons niet
en ik snap de mensen die het wisten niet

het zal vast "grappig" zijn geweest om dan de reacties te lezen
Maar vele hier hebben blijbaar toch een ander soort humor...

Arzil

Ben ik daar even flink ingetrapt... Kan er de grap wel van inzien hoor.. Ben niet zo moeilijk.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:28

Jeetje zeg... ik heb nog nooit met moddies te maken gehad dus ik zou niemand willen afvallen...

Opzich is de grap leuk bedacht maar ik loop hier nu al lang genoeg rond om te kunnen inschatten dat die grap hier niet goed gaat, het is wel Bokt en dat hadden jullie kunnen weten.....

P.S. wil iemand nog uitleggen wat dat met die banner en die 1 april grap van o.a. sanex was want dat heb ik helemaal gemist....

P.S. 2 Ja Jurga jij was heel erg vermakelijk tussendoor

Daihyo

Katja schreef:
Amanda schreef:
Waarom eigenlijk een nieuw topic?
Had die uitleg ook niet in het andere topic gezet kunnen worden?

Veel mensen lezen alleen het begin van zo'n topic en dan blijven we het verhaal uitleggen. Zo is het is gemakkelijker.

Okee, ik snap het

youngster: misschien wel. Maar het komt wel ergens vandaan, dus misschien toch een kern van waarheid??
Of een wraakactie t.o.v. 1 van die mods

vikki

Voor straf voor het plagen wil ik eigenlijk wel foto's van BartVB en Sjoert te paard... misschien dat dat het nog een beetje goed maakt... }> (Doet me er trouwens aan denken... waar blijven die foto's van Menno te paard... )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:29

Lielle schreef:
ik vind alleen (en dat is echt puur persoonlijk) dat in dit geval een slotje echt geen handige actie was geweest.

Waarom niet?
een slotje en uitleg?

Denk dat dat heel wat anders was geweest dan het verder laten gaan

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:29

In zekere zin heeft excuses aanbieden geen enkel nut (behalve misschien dan voor degenen die gekwetst zijn).

Maar wat nog wel kwijt wil: hoe dom kun je zijn?

Het is volgens mij ècht heel onhandig om grappen te gaan maken over je eigen functioneren als team. Hoe moet een volgende mededeling dan serieus genomen worden?

Bovendien is het bij sommige grappen echt wel duidelijk dat het nep is, maar om heel eerlijk te zijn, aan deze grap ligt toch wel een zekere kern van waarheid ten grondslag. Er is in het verleden veel kritiek geweest op Bart's functioneren. Ik zie niet in wat er aan de gang van zaken van het besluiten dat een beheerder zich (tijdelijk) maar wat meer op de achtergrond moet houden absurd is. Dus in zekere zin complimenten, wat mij betreft was het best realistisch.

Maar: ik had wel iets meer verantwoordelijkheidgevoel verwacht. Jullie zeggen dat jullie niet verwacht hadden dat mensen ook zo onaardig naar elkaar zouden gaan doen (Hoe kom je daar in godsnaam bij? Mensen maken elkaar hier op dagelijkse basis verbaal af!). Het is niet voor niets dat professionals zich niet mogen bedienen van deze techniek (politie, psychologen, etc...)

Tegen verdachte B: "Verdachte A heeft bekend"

Tijdens familietherapie: "Je moeder heeft verteld dat ze eigenlijk altijd al meer van je zusje hield".

In zekere zin vind ik dat sommige mensen veel te hard uitgevallen zijn, maar anderzijds zijn die uitspraken door bedrog uitgelokt.

Zelfs al is nu duidelijk dat het een grap is, uitspraken zijn gemaakt en dat kwade bloed neem je waarschijnlijk niet meer weg.

Ik neem het vast veel te serieus, maar ik vind het echt in heel veel opzichten onverstandig. Zware woorden, maar dat krijg je ook wel een beetje.

Het is mààr internet, maar jullie willen als team een zeker gezag behouden, neem ik aan, dus denk ik dat de grappen beter voortaan maar niet meer inhoudelijk over bokt over het moderator-team kunnen gaan.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:30

hahaha
niet grappig....

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:31

RK: ik vond het eigenlijk alleen in het begin grappig, maar daarna niet echt meer, dus wat dat betreft ga ik met je mee.