Bokt voor Azie, maar niet meer voor mij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Re: Bokt voor Azie, maar niet meer voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:09

Even iets heel anders, is die rit met Tolstoi nu al geweest, of heb ik die gewoon gemist? [Oops, laat maar, is nog in volle gang zie ik ]
Verder had ik de problemen ook al een beetje aan zien komen, ik ben ook voor een ban! Zero-tolerance voor dit soort mensen die van te voren weten waar ze aan begonnen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 22:13

Die rit met Tolstoi zie BVA is nog niet geweest. De ene datum in augustus viel uit, bij de tweede datum had Tolstoi iets.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 02:41

Netelroos. Op BvA kan je voor een nieuwe datum stemmen.

Echt stom dat er zoveel niet door is gegaan/betaald is. Het is nu inderdaad een beetje laat om mensen een permanente ban te geven, maar 3 maanden lijkt me redelijk. Eigen schuld, dikke bult. }>

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 02:52

Ban hebben die mensen zeker verdiend.
Ik bedoel ik had ook ergens op willen bieden en iets leuks willen hebben, maar ik heb t niet gedaan omdat ik het geld er niet voor had op dat moment.
Ik heb alleen met een paar mensen, honden en paarden een wandelingetje gemaakt en daar netjes voor betaald.
Ik wist dat ik geen 60 euro had voor die fotoshoot dus bieden doe je dan ook niet.
Je laat toch ook geen winkelmedewerkster een leuk topje voor je broek zoeken en dat je er vervolgens mee naar de kassa loopt, je legt m op de toonbank en zegt ja leuk ding, maar ik kan t niet betalen????

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:35

BVA is een groot succes geweest en heeft ons een stuk meer werk opgeleverd dan dat we begroot hadden.

Gelukkig is het merendeel van de transacties naar volle tevredenheid gegaan, maar helaas ook een paar minder goed. Ook zijn er inderdaad nog steeds mensen die niet betaalt hebben (zie mijn onderschrift).

Wij hebben al heel wat zaken kunnen oplossen in onderling overleg (als de aanbieder bijvoorbeeld onverwacht de afspraak niet kon nakomen of als degene die geboden had minderjarig was en niet mocht van vader/moeder). Een aantal andere zaken staat helaas nog steeds open.

Mensen die na herhaaldelijk benaderen niet zouden betalen/hun afspraken niet zouden nakomen zouden inderdaad gebant worden voor een maand.

Punt is dat er vele betalingen zijn binnen gekomen en het niet altijd even duidelijk was welke betaling bij welke transactie hoorde. Ook zijn er enkele betalingen 'tussendoor geglipt' waardoor we mensen onterecht aanspraken op 'niet betaalt hebben'. Om nu dus mensen een ban van een maand te geven is nog te voorbarig: het kan immers best zijn dat deze persoon wel betaalt heeft, maar dat de betaling nog bij de 'onbekenden' staat.

Na BVA heeft het ook bij ons enige tijd stil gelegen, nu zijn enkele moderators bezig om de betalingen op een rijtje te zetten en te kijken wat er dus nog werkelijk open staat.

Mocht je iets hebben aangeboden en de hoogste bieder reageert niet dan kun je deze ook zelf benaderen met de vraag hoe en wat. Andersom gaat dat ook op. Het nakomen van de veilingen is niet alleen een moderatortaak, maar ook iets waar de bokkers onderling afspraken met elkaar over kunnen maken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:44

Irish_Lady, ik zie in dit topic: viewtopic.php?f=79&t=347795&start=25 dat de veiling om de een of andere reden geannuleerd is. Jouw veiling is dus geheel afgehandeld en hoewel het aangebodene blijkbaar niet door kan gaan is het niet zo dat jouw hoogste bieder nog een ban te goed heeft ofzo.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:52

Mijn persoonlijke succes score van BVA is trouwens best prima.

1 ding aangeboden: al in januari zelf afgehandeld
Op 7 dingen geboden: op 1 na is alles afgehandeld. 4 activiteiten zijn geweest, 2 producten heb ik toegestuurd gekregen. Er is alleen 1 dingetje dat nog open staat (maar dat komt ook doordat ik er zelf niet meer zo achteraan ben gegaan).

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:05

Apple schreef:
Irish_Lady, ik zie in dit topic: viewtopic.php?f=79&t=347795&start=25 dat de veiling om de een of andere reden geannuleerd is. Jouw veiling is dus geheel afgehandeld en hoewel het aangebodene blijkbaar niet door kan gaan is het niet zo dat jouw hoogste bieder nog een ban te goed heeft ofzo.

Waarom niet? Naar mijn weten heeft de betreffende persoon gewoon niet betaald! Geboden op iets, maar mocht later niet van pap en mam want ze had geen geld, maar ze kon wel vrolijk dingen kopen op ea!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:19

irish_lady schreef:
Apple schreef:

Waarom niet? Naar mijn weten heeft de betreffende persoon gewoon niet betaald! Geboden op iets, maar mocht later niet van pap en mam want ze had geen geld, maar ze kon wel vrolijk dingen kopen op ea!

ik heb nooit iets gekocht op EA, dus mag ik vragen hoe je hier bij komt ?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:35

Hmmm... goed dat ik dit topic lees, ik heb er nog 2 tegoed, maar die heb ik zelf laten versloffen. Ik zal er eens achteraan gaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 18:42

Apple schreef:
Het nakomen van de veilingen is niet alleen een moderatortaak, maar ook iets waar de bokkers onderling afspraken met elkaar over kunnen maken.

Volgens mij is een termijn van negen maanden onderling overhandelen, toch wel ruim genoeg of niet?
Daarbij heb ik al eerder een bokker aangemeld voor 'wangedrag' waarbij (volgens mij was jij dat) ik elke keer te horen kreeg dat er achter aan werd gegaan en dat er een email gestuurd werd, maar ik heb NOOIT daar meer iets van gehoord wat betreft wel of niet een ban geven. Terwijl ik zelf ook een paar keer contact heb op genomen of de betreffende Mod al wat gehoord had of niet. Er werd bij bva gezegd dat die mensen een ban zouden krijgen, of dat nu een beetje laat is of niet. Tevens zou die lijst volgens mij ook nog openbaar worden gemaakt.
Als je iets opzet en je maakt afspraken, behoor je die ook na te komen. Ook als het een beetje boven je hoofd uit gaat groeien.

En ja het is erg leuk om als het een beetje te veel werk lijkt te worden voor de mods, de schuld in míjn schoenen te schuiven dat het mijn taak is om daar achter aan te gaan. Wederom ben ik zeer teleurgesteld in het gehele gebeuren hier!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 22:42

Je quote nu enigzins selectief. In mn stukje daarboven heb ik nl uitgelegd hoe het komt dat er nog geen bans van 1 maand zijn uitgedeeld.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 22:54

mandy_b_s schreef:
dat was ik inderdaad, in overleg met Apple.
dat was behoorlijk banketstaaf, en ik heb mijn excuses ook aangeboden.
het is inderdaad rot voor de personen die iets "aanboden", maar een ban ?

Sorry hoor maar als je nog niet eens 12 Euro kunt overmaken.
Volgensmij stond er duidelijk in het stickey dat alle biedingen bindend waren en dan moet je niet achteraf gaan miepen.

Mijn mening is dat als er verschillende keren pbtjes naar desbetreffende users gestuurd zijn (en deze zijn ook gelezen) maar er komt geen reactie, dat ze dan een ban mogen krijgen. Na 9 maanden moet het toch wel een keertje klaar zijn, dan doe je zoiets ook bewust en moet je de consequenties ook zelf aanvaarden. Het is vooraf heel duidelijk geweest, en regels zijn regels.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:41

hm, ten tijde van BVA zat ik nog nauwelijks op bokt, maar wel op een ander forum.
Enkele basisdingetjes van daar die denk ik universeel belangrijk zijn;
-wanbetalers moet je maatregelen tegen nemen. Ban van een maand? niet goed voor je geloofwaardigheid en het vertrouwen dat je schept.
-als ik terugkijk is het superonoverzichtelijk. Zet er een paar mensen op, maak de veiling minstens een week tevoren bekend en wees eenduidig in hoe het gaat.
-aanbieders mailen naar mod, mod maakt topic in een gesloten en nog onzichtbaar forum (!) Aanbieders kunnen wel het aangebodene al prijzen in hun sig. etc.
-als het ook maar een beetje mogelijk is komt er een foto en voorwaarden meteen in het topic zodat direct in de O.P. alle info compleet staat. Als er zaken ontbreken wordt dat door betreffende mod nagevraagd aan de aanbieder.
-overal wordt aangekondigd dat de veiling komt; incl datum, tijd, wijze waarop en directe links naar de voorwaarden.
-zodra de veiling open is gaat de rest van het forum dicht ivm dataload. Dan zijn er 2 opties;
*24 uurs; in een keer worden alle aangeboden zaken openbaar gemaakt, dus het onzichtbare forum wordt zichtbaar gemaakt. In de topics (per item een eigen topic) wordt geboden, offtopic direct verwijderd.
na 24 uur sluit het hele zooitje, alles in 1x op slot.
Per persoon zoeken de mods dan uit hoeveel die persoon over moet maken aan de centrale rekening. Hiervan komt een grote openbare lijst die per overmaking ge-edit wordt. Zo zie je snel zat wie er nog moeten betalen en ziet ook de rest van de wereld wie er wanbetalers zijn.
*real-time-veiling; de topics staan op een rij, wel leesbaar maar op slot. Dan gaat de eerste open, kan er 5 minuten geboden worden, die gaat dicht en topic 2 gaat open. Zo werk je het hele rijtje af.
Betaling idem aan 24-uurs.

Het overdragen van de spullen wordt samen geregeld, bij afdracht irl een papiertje met beide handtekeningen, bij opsturen een verzendbewijs als bewijs.

Betaaltermijn vaststellen; niet betalen=ban. Bij gebrek aan een subforum voor losers en trollen zou je hier alleen de eerste fase aan moeten houden; in het onderschrift komt levensgroot en onveranderbaar te staan *ik ben een wanbetaler en steel van de veiling* en de avatar wordt ook onveranderbaar en iets onaangenaams. Daahaaaag, reputatie. En reputatie is kostbaar... E.e.a. blijft net zolang staan tot betaald is. Bij alle manieren van betalen is er wel bewijs mogelijk.

Idem met het niet opsturen van dingen; de meest lelijke avatar die bdacht kan en idem onderschrift. Uiteraard worden users met dit soort kenmerken ollectief door bokt genegeerd, gewantrouwd, uitgekafferd desnoods en niet meer serieus genomen. maw; ze maken zich onmogelijk in de NL/BE paardenwereld en dat is niet aangenaam denk ik...

Door misstappen Nu te accepteren maak je grotere misstappen voor een volgende veiling mogelijk.

Just my two cents

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:25

xtwisterx schreef:
Sorry hoor maar als je nog niet eens 12 Euro kunt overmaken.
Volgensmij stond er duidelijk in het stickey dat alle biedingen bindend waren en dan moet je niet achteraf gaan miepen.

Mijn mening is dat als er verschillende keren pbtjes naar desbetreffende users gestuurd zijn (en deze zijn ook gelezen) maar er komt geen reactie, dat ze dan een ban mogen krijgen. Na 9 maanden moet het toch wel een keertje klaar zijn, dan doe je zoiets ook bewust en moet je de consequenties ook zelf aanvaarden. Het is vooraf heel duidelijk geweest, en regels zijn regels.

hoeveel geld ik te besteden heb, gaat jou niks aan.
en daarbij, heb ik in het begin al overlegd met moderators, dus niet 9 maanden later.
na een PBtje heb ik gereageerd, dus niet verschillende pb's.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 12:54

Apple schreef:
Je quote nu enigzins selectief. In mn stukje daarboven heb ik nl uitgelegd hoe het komt dat er nog geen bans van 1 maand zijn uitgedeeld.

Ik vond dit gedeelte erg kwestend aangezien ik al duidelijk heb aangegeven dat ik zelf wel degelijk een aantal keren heb gepb't met de betreffende user. Om dan dit naar je oren geslingerd te krijgen, vind ik dus zeer onjuist. Daarbij heb ik zelfs een aantal keren met de mod nog gepb't over hoe en wat, omdat het elke keer van die kant stil werd.(!) Dus mag ik even selectief quoten als je een opmerking maakt die totaal niet op mij van toepassing is.

mandy_b_s schreef:
hoeveel geld ik te besteden heb, gaat jou niks aan.

Lieverd, jij weet het beste wat er in jou portomonnee zit. Als die bekant leeg is, moet je niet gaan bieden op een veiling!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 14:27

Daar wou ik het ook al over hebben.

Ik heb ok 2 veilingen aangeboden:
Mennen met Fabi
Een rit door Havelte op Fabi en ik zou meegaan op Misty.

Echter is er wat gebeurd.
Fabi heeft een soort ongeluk met de kar gehad en is doodsbang voor de kar geworden. Ik bleek ja sorry met te kleine zadels te rijden die volgens een zadelmaker eerst goed lagen. Dus die heb ik direct verkocht. Nu heb ik 1 nieuw zadel, maar geen 2e dus ik kan zoiezo niet mee op Misty.

Nu denk ik zelf aan andere opties, maar ik weet het echt niet meer. Misschien dat jullie nog wat weten om te overleggen met de mensen die het gewonnen hebben (ben ik nog wel mee in contact) en anders stort ik gewoon het geld terug.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 15:05

Hoe kun jij het geld nou terugstorten? Dat is toch naar Azie gegaan? Of bedoel je dat je dat 'vergoed'?

Erm, tja ik snap eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt, (weten de 'winnaars' niks anders?) Maar iemand mocht mennen met Fabi en jij zou los mee gaan op Misty? Kun je anders geen zadel lenen van iemand of zonder zadel erop? Oid ?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 15:08

Inderdaad ik bedoel vergoed.

Ik had 2 losse aanbiedingen.
De 1 was mennen
De ander was op fabi rijden en ik ging met Misty mee.

Mennen kan niet meer er is nogal een ongeluk gebeurd. Een zadel lenen word lastig, maar is opzich een optie.
De winnaars weten er van en we zitten nog te bedenken. Ik wil het in ieder geval netjes opgelost hebben.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 15:25

Ik weet niet waar de menners vandaan kwamen, maar anders wil ik dat deel van jouw aanbieding wel overnemen. Dan kunnen ze hier met Ciara voor de wagen het bos in (ik ga natuurlijk wel mee).

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 15:41

Hier nog iemand die wat tegoed heeft van een bokker.
Ban van een maand zal niet helpen, ze is zelf al een paar maanden niet meer op bokt geweest.
Of heeft ze toch een andere naam?
Of is er bekend dat er iets is gebeurd met haar?
Het gaat om Amberto, ik wil haar niet meteen beschuldigen maar ik vraag me wel af wat er aan de hand is omdat het contact in het begin zo leuk was.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 15:50

Als ze haar naam heeft veranderd zou die naam in een pb meemoeten veranderen. Tenzij ze een ander account heeft aangemaakt, maar dat is iets wat alleen de mod's nakunnen gaan.

Balen dat ze haar email of msn niet heeft ingevuld, want anders zou je het zo nog kunnen proberen. Ze is sinds juni niet meer online geweest. Weet je haar echte naam en woonplaats? Anders zou je het ook nog zo kunnen proberen.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 15:55

Nee ik weet verder niets van haar.
Maar ik had de hoop dat er iemand op bokt iets meer wist.
Het gaat ook niet om zo heel veel, dus ik wacht maar af......

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 16:53

Coydog, ik zie verder ook geen aanwijzingen over Amberto. Ik kan in elk geval geen ander account ontdekken.

Mariska_28 en Faniek, als de veiling zo toch door zou kunnen gaan dan zou dat echt geweldig zijn

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:16

Het is niet voor niets dat ik alleen maar geboden heb op actie's van bokkers die ik dan IRL ken, of die al jaren actief zijn op bokt...