Geloven in de goedheid van de mens?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Geloven in de goedheid van de mens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:06

Het is heel vreemd dat mensen zo iets verzinnen (ik kan me zelfs niet voorstellen dat je het zou bedenken) maar het is niet verkeerd om medeleven met iemand te hebben. Het is niet dom om 'erin getrapt' te zijn, en een volgende keer verdient iemand weer het voordeel van de twijfel, vind ik. (Nee, deze persoon niet meer...) Een beetje medeleven kost heel weinig, zelfs als het misbruikt wordt. Ik hoop dus dat een volgende keer dat iemand echt iets ergs heeft, hij/zij toch steun van bokt kan ontvangen... liever een keer te veel iets medelevends gezegd dan iemand die het op recht nodig heeft heel erg af te katten.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 19:26

Orionneke; ja ik denk dat het met de wat langere bokkers toch wel een ander verhaal is. In ieder geval dan.

Shadow; ja, ik blijf ook wel mijn medeleven tonen bij zoiets, want het is vreselijk als je zoiets écht overkomt.. En als het jezelf overkomt verwacht je toch ook wel ergens oprechte steun, en geen argwaan!!

Maar ik blijf het jammer vinden, bij steeds meer verhalen die ik lees denk ik; 'klopt dit wel? wat als..?' en daar wordt ik moe van, ik was altijd best goed gelovig..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:32

Ja, dat heb je met internet. Het is erg laagdrempelig. Niemand kent je, je weet niet wie er aan de andere kant zit... Een verhaal om aandacht te trekken is zo getypt. Neemt niet weg dat dit soort dingen natuurlijk erg zielig en triest is.
De meeste mensen krijgen bij mij het voordeel van de twijfel. Je weet toch nooit of iets al dan niet gelogen is. En ja, ik houd altijd in mijn achterhoofd "het is internet"...

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:34

Ik heb het zelf een aantal jaar terug mee gemaakt op de chatbox, jongen had kanker en overleed. Tranen met tuiten er om gelaten, en bleek allemaal niets van waar. Ook nu weer hier op bokt. Die mensen die zoiets verzinnen hebben een goed steekje los. Mijn moeder is afgelopen februarie na 4 maanden vechten overleden aan kanker, en zoiets gun je echt niemand. Laat staan dat je het gaat verzinnen dat je het hebt.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:36

En het erge vind ik eigenlijk ook dat als je zelf iemand aan deze ziekte verloren hebt, je weet hoe zo iemand zich voelt. Dat je er zelf echt naar van kunt wezen omdat je het zo erg vind en het hele boeltje wat je zelf meegemaakt hebt weer naar boven komt. En dan wordt het erg moeilijk om iemand nog te gaan geloven.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:42

Idd wat kimmie1 zegt..

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:48

kimmie1 schreef:
En het erge vind ik eigenlijk ook dat als je zelf iemand aan deze ziekte verloren hebt, je weet hoe zo iemand zich voelt. Dat je er zelf echt naar van kunt wezen omdat je het zo erg vind en het hele boeltje wat je zelf meegemaakt hebt weer naar boven komt. En dan wordt het erg moeilijk om iemand nog te gaan geloven.

hier kan ik me helemaal in vinden.....
mocht de persoon verborgen achter het schaduwaccount dit lezen, dan hoop ik dat ze het lef en het fatsoen heeft om alle mensen die op een of andere manier gekwetst zijn door haar gedrag excuses aan te bieden, al dan niet via een moderator.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 20:02

Je wordt inderdaad herinnert aan vanalles. Ik moest meteen weer aan mijn beste vriend denken, waar het overigens nu wel goed mee gaat.

Ik heb het kind zelfs gepbt over het Miep verhaal en waarom sommige mensen achterdochtig zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 20:04

orionneke schreef:
Maar Leo_ke ik mag hopen dat als jij of ik zoiets plaatsen dat men ons wel geloofd met ons bokt-verleden zeg maar............

Maar wanneer spreek je dan van een bokt verleden?
Bij de 100 berichtjes? Of 500?
De de 1000 berichtjes?
Of minimaal 4000 berichtjes wil je serieus genomen worden?

Het is natuurlijk niet moeilijk om aan de 1000 berichtjes te komen door antwoorden te geven als: Ja, leuk! Of: Ach, wat lief!!
Er zijn mensen die dus geen 5000 berichtjes hebben maar wel behoorlijk mee tellen in wát ze schrijven.
Dus waar houdt het dan op?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 20:07

Ja mensen die dus 'algemeen bekend' zijn op bokt. Met een profiel of een normaal post-verleden zeg maar. Meestal zie je toch wel veel namen terug na een tijdje. Al dan niet bij iedereen maar er zijn altijd genoeg mensen die iemand opmerken.

Verder heb ik het geluk (of dus juist niet ) dat ik veel mensen van bokt in real life ken.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 21:42

Ik snap ook niet hoe je zoiets kan verzinnen.. Ik zou het niet eens kunnen, daar ben ik denk ik te eerlijk voor.

Verder vind ik mensen gewoon ziek die om die manier aandacht proberen te vragen of zielig lopen te doen. Maar helaas weet je nooit met wie je te maken hebt op internet als je diegene niet kent..

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 21:53

Tja, ik heb ook getipt over het topic. Ik ben verpleegkundige en er werden dingen vermeld die niet kunnen op medisch gebied. Ik zal ze niet noemen.

Ik kijk soms ook wel eens hoe lang iemand al op bokt is en of deze wel serieuze, normale reacties geeft. Het leuke is dat ik er zelf nog niet zo lang ben.. (maar door een blessure wel vaak!)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 22:12

Het vertrouwen wordt wel in twijfel gebracht ja, door zulke verhalen. Ik geloof ook nog steeds in de goedheid van de mens, en kan er met mijn hoofd ook niet bij waarom mensen zoiets willen en kunnen verzinnen. Er zijn zat mensen die dit wel echt hebben meegemaakt, en dat doet zeer, heel erg zeer...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 22:47

Oh dat topic heeft me zo boos gemaakt! Je voelt dat er iets niet klopt, maar je weet dat als je er iets van zegt dat jij dan ineens de boosdoener bent, terwijl als je niets zegt iedereen voorgelogen wordt. Juist daarom kan ik me daar zo boos over maken ... zeker als je weet dat de TS nog gewoon onder haar eigen account verder bokt zonder ban of wat dan ook.

Ik geloof nog wel in de goedheid van de mens, maar ik studeer voor verpleegkundige en het hele verhaal rammelde van alle kanten, daarom heb ik er uiteindelijk toch iets over gezegd. Het verhaal van Ylana twijfel ik helemaal niet aan, dus dat er een paar rotte appels bij zitten wil niet zeggen dat ik helemaal niemand meer vertrouw. Gelukkig niet!

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 05:19

Volgens mij weet ik over welk topic de ts het heeft. Maar ik weet het niet zeker.
Heeft iemand een link voor me zodat ik niet het verkeerde topic in mijn hoofd heb. Wat ik overigens ook niet meer kan vinden

edit ik heb het gevonden. Tjonge jonge ik snap niet hoe ze dit verzinnen. Op deze manier vertrouwen de bokkers helemaal niemand meer. Terwijl dat al zoveel minder was door die stomme Miep
Maarja ik hoop maar dat dat meisje goeie hulp krijgt. En dat de schade bij de bokkers nog enigzins beperkt blijft. (Al lijkt me aan sommige reacties van niet )

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 06:00

Juco schreef:
Tja, ik heb ook getipt over het topic. Ik ben verpleegkundige en er werden dingen vermeld die niet kunnen op medisch gebied. Ik zal ze niet noemen.

Ik kijk soms ook wel eens hoe lang iemand al op bokt is en of deze wel serieuze, normale reacties geeft. Het leuke is dat ik er zelf nog niet zo lang ben.. (maar door een blessure wel vaak!)

Ben zelf ook pleeg en had dit hele miep gebeuren niet gezien en meegemaakt. Heb het ook nagelezen, kloppen doet het niet. Tis net een soap, er gebeurt van alles. Jammer dat het vertrouwen van veel mensen is beschaamd.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:46

Het is zoals velen al hebben gezegt,als je het zelf hebt meegemaakt komt er veel naar boven als er een topic is over kanker.
Daarom vind ik dat als de mods er achter komen dat het een leugen is direct een ban.
Dit is niet iets waar je mee gaat spotten.

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:51

Nog iets he.
Is het jullie ook opgevallen dat dit is begonnen nadat we Dorine hebben herdacht. Ik denk dat dat kind ook zo wou worden herdacht.
Maarja het blijft triest!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 11:03

Ja en dan gezellig meelezen met haar eigen herdenking

Inderdaad nog iets; ik vind het schandalig in herinnering aan Dorine..

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:40

Ylana schreef:
MarianneR schreef:
En ik ben er voor de verandering ook weer eens ingetrapt.....

Vanaf nu reageer ik niet meer op zulke topics.

Zulke mensen zijn gewoon ziek. Gestoord. Heb er weinig andere woorden voor eigenlijk. Sporen niet en mogen wat mij betreft een permanente ban krijgen.

Ik begrijp je reactie!
Maar....
het kan natuurlijk ook zo zijn dat een verhaal echt is.

Ik ontdektte drie weken geleden een knobbeltje in mijn borst.
Zie topic: viewtopic.php?f=2&t=440103&hilit=

Nu bleek het na onderzoek niets ernstigs te zijn. Gelukkig!!!
Maar had het wel ernstig geweest, ik noem maar iets, kanker, had ik dan niet mijn verhaal op bokt moeten zetten omdat mensen kunnen denken dat het verzonnen is.
Of omdat niemand reageert.

Ik snap dat zo'n onzin verhaal hard aankomt, maar laat dat alsjeblieft niet ten koste gaan van de mensen die dus wel iets mankeren en hier op bokt hun hart willen luchten en echt behoefte hebben aan lieve reactie's van mede bokkers!

Dat was dus ook de reden dat ik voor de TS op kwam omdat er al mensen duidelijk hun twijfels hadden bij het hele verhaal. Ik snapte niet dat er mensen konden twijfelen aan zo'n verhaal, zoiets verzin je niet!!
En toch weer he.

Ik reageer niet meer op zulke topics. Iig niet als ik de TS nog nooit heb zien voorbijkomen op Bokt. (Deze TS had nog nooit eerder iets gepost...).

Maar je hebt gelijk, ik kan me voorstellen dat als je echt ergens mee zit en zo'n verhaal op Bokt zet, je erg veel steun kunt hebben aan de reacties van anderen. Maar schaduwaccounts daar trap ik niet meer in.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:39

Wat ik me nou afvraag:
Wat gebeurt er nou met dit persoon met haar échte account?
Krijgt zij een waarschuwing of wordt ze geband?
Of wordt er helemaal niets aan gedaan?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:44

Krijgt 1 OW en dit was schijnbaar haar eerste..........dus verder gebeurd er NIKS!!!!! Degene bokt gewoon weer vrolijk rond......

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:51

Ik heb het hele verhaal van Miep gelezen en het klonk in mijn oren allemaal zo geloofwaardig, al wist ik toen al dat dit niet waar was.

Toen ik het topic van het meisje met leukemie/ kanker las, ging mijn hart bonken, tranen kreeg ik in mijn ogen, want dit meisje was nog zo jong en had nog een heel leven voor zich. Artsen die plots zeiden dat ze het niet zou halen.

En alles blijkt niet waar, dit gaf mij een harde klap!!
Hoe kun je zoiets met je gezonder verstand verzinnen?
Maar daar zullen we vast niet achter komen.

Ik blijf in de goedheid van de mens geloven, ik geloof op wat ze vertellen, want waarom zou je iets opschrijven wat niet waar is? Met mensen die net geregistreerd zijn en zoiets opschrijven, zal ik wat meer voorzichtig zijn, dit betekent niet dat ik het verhaal absoluut niet geloof. Maar ik denk niet dat je zoiets neerzet als je net op bokt bent geregistreerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:04

Ik heb dat topic gemist, gaat er iemand mij vertellen welke het is?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:09