Straf schaduwaccount

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Re: Straf schaduwaccount

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 22:43

En als iemand dat account dan juist heeft aangemaakt omdat ze niet onder dr 'normale' naam bekend wil worden o.i.d?
Lijkt me zeer moeilijk te bepalen of iemand de waarheid spreekt of niet.
Heb me wel voorgenomen om in ieder geval niet (meer) op dit soort topics te reageren. Hoe waar en erg ze ook zijn.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 22:49

Volgens mij moet je daarvoor eerst toestemming vragen. Maar ik denk dat het opslot is gegaan omdat het verhaal verder medisch gezien ook niet klopte.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 22:53

Om even wat vragen te beantwoorden:

Een SA om een serieus probleem te bespreken wordt toegestaan mits dat account enkel en alleen daar voor wordt gebruikt. Er volgt dus ook geen OW voor het hoofdaccount.

In het 'kanker'verhaal was er voldoende reden aan te nemen dat het verhaal niet klopte. Het account werd ook gebruikt om gewoon te posten en niet alleen voor het probleem. Daarnaast klopte er informatie niet met het hoofdaccount en het schaduwaccount en zoals Guinevere al aangaf, de medische informatie rammelde ook.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 22:58

En heeft het hoofdaccount dan nu ook een ban gekregen, of alleen een OW?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 23:04

Volgens mij alleen een OW, er staat niks in het ban topic.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 23:29

ik vind een OW om eerlijk te zijn veels te licht, hij of zij heeft een hoop nare (persoonlijke) herinneringen bij sommige bokkers omhoog gebracht en gespeeld met gevoelens van iedereen hier.

Verhalen verzinnen over ziektes, dat doe je gewoon niet, ik neem aan dat de TS van dat topic precies wist waar hij/zij mee bezig was, en een OW lijkt me niet afschrikwekkend genoeg

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 23:29

Alleen een OW. Het was een eerste OW en die worden nog niet genoemd in het 'bantopic'.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 23:32

zo iemand heeft echt een stoornis/probleem.
ik denk dat je, net als bij miep, zo iemand eerder helpt door contact met haar/haar ouders op te nemen, dan een ow of een ban.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 23:34

Nou ik zou daar toch maar eens in het team over hebben. Vind een OW wel heel mild. Maar ja de beslissing is aan jullie en ik heb er vertrouwen in dat de betreffende persoon door jullie passend gestraft gaat worden, en contact opnemen met de ouders is hoe verleidelijk ook niet aan de mods. Wel zou je de betreffende provider misschien stappen kunnen laten ondernemen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 23:36

Contact opnemen met de ouders is inderdaad niet aan ons om te doen, hoewel je het soms wel zou willen .

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 23:43

voor zoiets zou je minimaal een maand een ban moeten krijgen, ook op je gewone account, en een permanente ban voor je schaduwaccount

en zelfs dat is nog te licht....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 09:15

Ik ben het helemaal met je eens Renske, een OW vind ik ook wel wat licht...
Maar jullie zullen er wel jullie reden voor hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 09:24

Ik wil wel weten wie dat meisje was die dat verhaal van kanker vertelde. Vast jong en ontwetend, met haar superongeloofwaardige onzinverhaalblabla's...ik heb ook echt gelachen om de reacties van jullie :p

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 09:26

Om welke reacties heb je gelachen?
De reacties waar men medeleven toont?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 09:30

Renske20 schreef:
voor zoiets zou je minimaal een maand een ban moeten krijgen, ook op je gewone account, en een permanente ban voor je schaduwaccount

en zelfs dat is nog te licht....

Ga ik helemaal in mee,
ik vind zoiets écht niet kunnen (wat de desbetreffende persoon gedaan heeft, bedoel ik)

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 09:58

Ik heb het topic niet meegekregen, maar ik ga met Renske mee, jullie zijn echt veel te mild.
Deze bokker heeft nare herinneringen bij bokkers naarboven gebracht die ook een naaste zijn verloren aan deze ziekte, en heeft gewoon een ernstig verhaal verzonnen voor aandacht.
Ik vind dit niet kunnen!
De moeder van een jongen bij mij in de klas had deze ziekte ook, en die jongen werd er gewoon onhandelbaar van. Als je z'n moeder zag, zo dun en zwak, schrok je gewoon.
Ze kan ieder moment dood gaan, want een paar maanden geleden had ze nog 3 maanden, en die zijn nu allang om. Ik wil me niet voorstellen hoe het is om te weten dat iedere keer als je thuis komt je je moeder dood kunt aantreffen.
Met zo'n ziektes moet je niet spotten en verzinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:51

Sjoert schreef:

Dat er maar aangenomen moest worden dat het zo was...

Ik vind het jammer dat er zo vertrouwelijk gereageerd wordt op dit soort topics...

Je merkt al gauw genoeg of iets echt is of niet lijkt me, alhoewel dat verhaal met Miep wel heel sterk in elkaar was gezet. Maar zij had dan ook al een hele hoop posts...

Maar geen namen dus? *o/*

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:21

Ryanne schreef:
Sjoert schreef:

Ik vind het jammer dat er zo vertrouwelijk gereageerd wordt op dit soort topics...
Je merkt al gauw genoeg of iets echt is of niet lijkt me, alhoewel dat verhaal met Miep wel heel sterk in elkaar was gezet. Maar zij had dan ook al een hele hoop posts...

Maar geen namen dus? *o/*

Wat bedoel je hier mee... :S En ik ben het eens met Renske. ik vind een OW voor een dergelijk verzinsel veel te mild. Wat mij betreft had de hoofdaccount ook minstens een tijdelijke ban (imo liever nog een permanente) mogen krijgen en iig 2 waarschuwingen; 1 voor het verzinnen van iets dergelijks en 1 voor het aanmaken van een schaduwaccount.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:09

Ryanne schreef:
Sjoert schreef:

Moeten we dan alles maar wantrouwen? Misschien heeft iemand er niet zoveel verstand van, of is ie erdoor in de war. Dan komt het heel kwetsend over als andere mensen je daarvoor gaan uitlachen....

Devilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:42

ingeborg schreef:
Ik weet trouwens dat de echte computer'nerds' programmaatjes hebben waarmee je kunt regelen dat je IP adres steeds verandert (om bijv. anoniem te blijven als muziekdownloader) maar om dat te gaan gebruiken voor een aandachttrekkerijtopic..

Volgens mij verandert mijn ip-adres ook steeds, maar mijn computer doet dit automatisch voor zover ik weet. (ik maak hier overigens geen misbruik van hoor) Verder vind ik een ow ook veel te licht, in het geval van de verzonnen ziekte. Als je zoiets doet heb je zeker wel aandacht tekort, je beseft niet wat je bij anderen aanricht. Ik vertrouw overigens mensen die dit soort topics openen wel gewoon totdat er zeker is dat het verzonnen is.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:54

ingeborg schreef:
Het zal het geheim van de smid wel zijn... (Ik weet trouwens dat de echte computer'nerds' programmaatjes hebben waarmee je kunt regelen dat je IP adres steeds verandert (om bijv. anoniem te blijven als muziekdownloader) maar om dat te gaan gebruiken voor een aandachttrekkerijtopic..)

Ja, helaas verandert ons IPnummer automatisch 1 keer in de maand oid waardoor we niet kunnen internetten?

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:59

Ik vind het ook vreemd dat je er om moet lachen en dat je zo ziet dat het nep is.. kun je nu makkelijk zeggen nadat je weet dathet niet waar is.
Stel dat ik zoiets te horen had gekregen en het niet onder mijn eigen naam had willen zetten had ik dat ook misschien wel zo gedaan en warrig gereageerd omdat je nou eenmaal in de war kan zijn van zoiets (erg logisch)
Ik vind ok dat er iets van een straf moet zijn gooi maar een ban naar zoiemand toe.. die hoef ik hier eigenlijk niet meer op bokt t e zien!!
Stel dat er straks echt iemand iets heeft komen er ook reacties van, ik geloof je niet en dat kan niet.. en dat voor iemand die al een zware tijd heeft.. diegene heeft dan wel onze steun nodig

Devilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:04

marfiek schreef:
Ik vind het ook vreemd dat je er om moet lachen en dat je zo ziet dat het nep is.. kun je nu makkelijk zeggen nadat je weet dathet niet waar is.
Stel dat ik zoiets te horen had gekregen en het niet onder mijn eigen naam had willen zetten had ik dat ook misschien wel zo gedaan en warrig gereageerd omdat je nou eenmaal in de war kan zijn van zoiets (erg logisch)
Ik vind ok dat er iets van een straf moet zijn gooi maar een ban naar zoiemand toe.. die hoef ik hier eigenlijk niet meer op bokt t e zien!!
Stel dat er straks echt iemand iets heeft komen er ook reacties van, ik geloof je niet en dat kan niet.. en dat voor iemand die al een zware tijd heeft.. diegene heeft dan wel onze steun nodig

Hier ben ik het voor 100% mee eens, als je te horen krijgt dat je nog maar een jaar te leven hebt en je put echt steun uit bokt, zoals wel meer mensen, dan zit je er echt niet op te wachten dat bokkers je verhaal niet geloven omdat iemand anders ooit zoiets dergelijks verzonnen heeft. Daarom zei ik al dat ik mensen die zo'n topic openen gewoon blijf geloven totdat bewezen is dat het echt grote onzin is.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:09

Voor het afschrikeffect mag er van mij ook rustig een permanente ban gegeven worden (ze zijn er voor minder permanent afgegaan hier ) zodat niemand het meer in zijn hoofd haalt om zoiets uit te vreten .

Ik vind dit n.l. op zo'n vieze, smerige manier spelen met andermans gevoelens, kan daar niet over uit. Velen hier hebben vrienden, familie e.d. verloren door kanker en laten we vooral Dorine niet vergeten

En dan zal zo'n muts dat even voor de grap of uit een ziek gevoel voor aandachttrekkerij hier op bokt zetten om er vervolgens met één OW vanaf te komen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:40

Ja precies Craignethan, ik ben het helemaal met je eens. Je kunt mensen zó kwetsen met zulke verhalen. Echt niet te geloven dat iemand dit zo zou doen zeg