Die goeie ouwe tijd op CB

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannah

Re: Die goeie ouwe tijd op CB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:30

Leo_ke schreef:
Maar ik ben het helemaal met je eens dat veel CB-ers niet tegen commentaar kunnen. En inderdaad; het is belachelijk dat je tegenwoordig rekening moet houden met de leeftijd Ik kijk echt niet hoe oud iemand is voor ik foto's beoordeel...

Misschien moet er eens een apart CB bij de jeugdfora komen...

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:38

Kana schreef:
ik vind dat mensen heel vaak zeggen ''Ja ik vind ze niet mooi''
Kijk daar heb je niks aan, Zolang je opbouwend kritiek geeft van ''ja ze zijn dof mischien kun je wat met contrasten gaan spelen?''
Dat is al heeel wat anders. Dan zeg je ook WAT je niet zo geweldig vind. En dan kan iemand er iets mee doen.

En natuurlijk hoef je niet alles van een 12 jarige leuk te vinden. Maar je kunt er altijd rekening mee houden dat zij geen top fotografe is.

Precies. Ik zal kritiek als 'je foto's hebben 'het' niet' of 'nee, ik vind je foto's niet mooi' ook niet echt goed opvatten. Tuurlijk wil ik wel kritiek, maar dan graag opbouwend. Ik kan idd niet zo goed tegen keiharde kritiek die niet onderbouwd is.

Nu spreek ik voor mezelf, maar ik zal niet de enige zijn.

Edit; toevoeging: Het niveau in CB kan inderdaad gedaald zijn, maar met de juiste kritiek kan het misschien omhoog gehaald worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:46

om nog maar te zwijgen over de verhalen die nergens op trekken omdat ze gewoon geen schrijftalent hebben of zoveel fouten maken dat het gewoon irritant word en dan bedoel ik van die stomme fouten zoals 'tog' en 'noch' en 'wort' waar je geen commentaar op kan geven zonder dat je door de anderen die schreeuwen 'LEUK VERHAAL!' overspoelt word met: niemand dwingt je het te lezen? en 'het is toch leuk wat zeur je nou?'
*word gek*
en dan nog de gedichten, die bij elk topic minder worden, het is nu zó erg dat ik alleen nog gedichten lees van mensen waarvan ik wéét dat ze meestal mooie gedichten hebben dito bij de verhalen. Maakt natuurlijk wel dat andere goede schrijvers die ik niet ken ook geen tips van me zullen krijgen want hun topic open ik simpelweg niet...Ténzij de titel me echt aanspreekt.

wb een apart cb forum bij de jeugd: helpt niet, ze zullen zich volwassen en serieus genoeg vinden om bij de 'andere cb' te gaan posten (zei de 15-jarige )

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:49

Jettie schreef:
Edit; toevoeging: Het niveau in CB kan inderdaad gedaald zijn, maar met de juiste kritiek kan het misschien omhoog gehaald worden.

Zolang iedereen daar z'n sh*t mag dumpen, zal het nooit wat worden.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:53

Een apart topic lijkt me niks, dan krijgen ze nog minder nuttig commentaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:01

zijn wij der wel van af. Heb nl geen boodschap aan een 10 jarige die zegt 'leuk gedicht'

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:07

Ik zou me er gewoon niet teveel aan ergeren, als je weet wat je kan verwachten bij de naam gewoon niet aanklikken, en als je een topic ziet met foto's die je niet aanstaan gewoon er weer uitgaan. Niet zo'n probleem toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:19

ja jettie dáármee los je het op.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:25

pharagirlke schreef:
zijn wij der wel van af. Heb nl geen boodschap aan een 10 jarige die zegt 'leuk gedicht'

Da's ook wel weer erg hard Die 10-jarige bedoelt het goed

Maar moet zeggen dat ik er ook wel eens gek van wordt...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:31

pharagirlke schreef:
ja jettie dáármee los je het op.

Dat misschien niet, maar dan heb je er geen last van.
Ik bedoel; je bent nou eenmaal op een paardenforum, waar óók kleinere kinderen meelezen/schrijven, zo ook op CB.
Als je zo graag een 'hoog niveau' wilt, zoek dan een schrijfforum op ofzoiets...

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:32

Idd, heb ook een beetje respect voor degene die nog niet zo'n topper is. Alsof die profs meteen al prachtige foto's maakten..

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:34

Juist, Jettie, maar dat wordt ook vaak vergeten.
Maar dan komen we weer uit bij het slechtere commentaar en het niet willen verdragen van commentaar, dat kun je je dan niet veroorloven, je moet wel willen leren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:29

Jettie schreef:
Idd, heb ook een beetje respect voor degene die nog niet zo'n topper is. Alsof die profs meteen al prachtige foto's maakten..

maar die wilde wel leren Jettie!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 10:12

Er worden hier (naar mijn idee) dingen door elkaar gehaald.

De één heeft het over de leeftijden, de ander heeft het over het commentaar.

Zoals hier bovenstaat; de profs van nu (zeg maar) wilden leren, namen je commentaar aan, bedankte je er voor.
Maar nu is het; doe niet zo banketstaaf, ze is nog maar 12, iedereen moet het leren.
Eerder als ik een topic opende, kreeg ik heel goed commentaar.
Nu krijg ik; 'mooi! leuk!'( 'hier de mijne:')

En of je nou zegt; "Heel erg mooi!" of "Ik vind het zulke mooie foto's, ik heb geen commentaar / Ik vind het zo'n mooi gedicht, ik heb geen commentaar." zegt, is een verschil?

'probeert duidelijk te zijn'

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 10:52

Ik kijk op CB alleen bij topics met tekeningen of foto's (of aanverwanten )

Waar ik me vooral aan kan ergeren bij tekeningen zijn reacties als:
- oh wat mooi ik doe het je niet na
- oh wat mooi, terwijl je er net een paard in kan herkennen en dan nog doodleuk de foto erbij zetten waarvan ze het hebben nagetekent waar je dan geen enkele overeenkomst in ziet.
- 1 iemand geeft een minpuntje op, alle volgende reacties zeggen precies hetzelfde.
Om over de tekeningen zelf nog maar te zwijgen.

Bij foto's zie ik ook veel tevaak reacties dat ze het mooi vinden terwijl daar geen enkele rede toe is. Zodra er een foto verschijnt met een scherp onderwerp en een wazige achtergrond vind iedereen het helemaal geweldig terwijl het fototechnisch walgelijk is.

Orginele ideeën zijn trouwens ook ver te zoeken.

Maar ach wat doe je eraan? paardenvolk is gewoon nietzo creatief en dit blijft een paardenforum .

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:23

VeirL schreef:
Er worden hier (naar mijn idee) dingen door elkaar gehaald.

De één heeft het over de leeftijden, de ander heeft het over het commentaar.

Zoals hier bovenstaat; de profs van nu (zeg maar) wilden leren, namen je commentaar aan, bedankte je er voor.
Maar nu is het; doe niet zo banketstaaf, ze is nog maar 12, iedereen moet het leren.
Eerder als ik een topic opende, kreeg ik heel goed commentaar.
Nu krijg ik; 'mooi! leuk!'( 'hier de mijne:')

En of je nou zegt; "Heel erg mooi!" of "Ik vind het zulke mooie foto's, ik heb geen commentaar / Ik vind het zo'n mooi gedicht, ik heb geen commentaar." zegt, is een verschil?

'probeert duidelijk te zijn'

Ja, ik snap het wel. Je hebt wel gelijk in je uitleg hoor!

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:25

Ik ben het met je eens hoor VeirL , ik bedoel laatst had jij een topic geopend met foto's van een zonsondergang, en toen was er iemand die ging ook allerlei foto's plaatsen van de zonsondergang diezelfde dag, toen had ik echt zoiets van; waar slaat dit op?
Het is jammer als er niet verteld waarom ze je tekenen/foto's o.i.d niet mooi vinden maar ik vind het ook ergerlijk als er niet verteld wordt waarom ze het wél mooi vinden, zodat je er de volgende keer weer rekening mee kunt houden.
En commentaar zoals ze is nog maar 12 en heeft nog veel te leren, zal best, maar zonder het commentaar dat gegeven wordt zullen ze het toch nooit leren ? Of ligt dat nu aan mij?
Ik ben eigenlijk altijd wel tevreden met de tips en dingen die mankeren aan mijn foto's , maar heb er ook altijd een aantal; mooi, doe het je niet na enzo, en dat is inderdaad best loos.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 21:14

Er zijn ook mensen, die misschien minder verstand hebben van fotograferen of tekenen of wat dan ook, die toch willen zeggen dat ze iets 'mooi' vinden.
Wat moeten die dan? Niks zeggen? Tja, dan gaat de TS gelijk weer beginnen van: 'En ik krijg helemaal geen reacties.'

Ik weet net zo goed als jullie, dat er wel steeds meer loze reacties worden geplaatst en steeds meer nutteloze topics worden geopend.
Maar, hoe ben jij begonnen? Had je al meteen de perfecte foto en/of tekening?

Ik heb het nu niet over de mensen die niet tegen kritiek kunnen, want die moeten gewoon hun 'ding' maar niet posten. Als je daar niet tegen kan, ben je op CB niet aan het juiste adres, lijkt mij zo.

Misschien kan je er voortaan in je titel bij zetten van wie je commentaar wil en van wie niet?

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 22:38

Zoals al vaker is gezegt, dat geld niet alleen voor CB.
Op heel bokt is dat zo.
Ga is goed lezen bij H@W
"mooie foto's, je rijdt netjes"
terwijl de ruiter bij wijze van spreke onderste boven op het paard hangt..

Wat kun je er aan doen? Iedereen gaan temmen die onnuttig commetaar geeft?
Van mij mag je, ik houd je niet tegen

Als ik een tekening heb gemaakt, dan wil ik juist commetaar.
Daar heb ik wat aan.
Maar als ik 8 berichtjes achter elkaar krijg met enkel "je krast teveel" gaat dat me ook behoorlijk irriteren.
Als iemand 1 ding zegt, gaat iedereen elkaar napraten.

En men heeft het over het 'vroegere' CB.
Zolang bestaat het nog niet..
1,5 jaar ongeveer?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 22:44

Laatst ook, had ik een gedicht geschreven, kreeg ik twee keer achter elkaar:
Ik kan het niet goed lezen, het is Engels

Sja, daar heb ik wat aan!!

En nu heb ik zoiets van ik wil wel commentaar op mijn foto's!!
Geen afkrakend, maar opbouwend!
En geen: 'oh leuke foto's.'
Alleen om posts te krijgen.

Sjee, helemaal mee eens!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:52

Quote schreef:
En nu heb ik zoiets van ik wil wel commentaar op mijn foto's!!
Geen afkrakend, maar opbouwend!
En geen: 'oh leuke foto's.'
Alleen om posts te krijgen.

Sjee, helemaal mee eens!

Als je geen commentaar wilt geven moet je in FotoFun kijken.
Niet op CB.
Dat is juist voor de creatieve dingen, waar je een hoop van kan leren.
Zelfde als je gewoon een leuke foto wilt plaatsen, maar verder niks.
Plaats ze dan bij fotofun.
Kan me dus goed vinden in jouw opmerking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:26

IcePrincess schreef:
Ik kijk op CB alleen bij topics met tekeningen of foto's (of aanverwanten )

Waar ik me vooral aan kan ergeren bij tekeningen zijn reacties als:
- oh wat mooi ik doe het je niet na
- oh wat mooi, terwijl je er net een paard in kan herkennen en dan nog doodleuk de foto erbij zetten waarvan ze het hebben nagetekent waar je dan geen enkele overeenkomst in ziet.
- 1 iemand geeft een minpuntje op, alle volgende reacties zeggen precies hetzelfde.
Om over de tekeningen zelf nog maar te zwijgen.

Bij foto's zie ik ook veel tevaak reacties dat ze het mooi vinden terwijl daar geen enkele rede toe is. Zodra er een foto verschijnt met een scherp onderwerp en een wazige achtergrond vind iedereen het helemaal geweldig terwijl het fototechnisch walgelijk is.

Orginele ideeën zijn trouwens ook ver te zoeken.

Maar ach wat doe je eraan? paardenvolk is gewoon nietzo creatief en dit blijft een paardenforum .

Niet iedereen heeft heel veel verstand van wat er technisch wel en niet goed is aan een foto. Ik vind wat knoeien met mijn fototoestel hartstikke leuk, maar ben echt geen professioneel en zal (en wil) het ook nooit worden ook. Het is gewoon leuk voor de hobby, het hoeft niet perse perfect te zijn toch?
Als het alleen om perfectie gaat kun je denk ik beter bij een fotografie forum kijken (als zoiets bestaat? )

Citaat:
Bij foto's zie ik ook veel tevaak reacties dat ze het mooi vinden terwijl daar geen enkele rede toe is.

Jij vindt het misschien niet mooi, maar iemand die niet zo op al dat technische gedoe let en gewoon goed naar een foto kijkt, kan het nog wel mooi vinden.
En als je iets mooi vindt mag je dat naar mijn idee best vermelden (maar ik geef je gelijk in het feit dat een reactie als 'o wat een mooie foto' een te onzinnige reactie is).

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:22

Sluit me aan bij IcePrincess..
Bijvoorbeeld ik plaats een tekening van een paard, krijg ik opmerkingen zoals: mooi, ik doe het je niet na. Dan denk ik ook wel eens; het is wel goed bedoeld, maar ik heb er gewoon verdomd weinig aan. Voor zulke reacties moet je het in FotoFun plaatsen or whatever, snapje?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:43

Ik ben het met een groot deel van dit topic wel eens, maar hebben er mensen nog ideeën wat we eraan kunnen doen?

Ik zal vanaf nu wat meer letten op oneliners: 'wow' 'mooie foto' etc reacties zal ik net als op ITP/HAW/FF gewoon verwijderen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:59

Ideeën is moeilijk.
Misschien een sticky plaatsen, maar of dat veel helpt weet ik niet...
En inderdaad verwijderen.
Het zijn ook vaak dezelfde mensen. Dus misschien een pb na een aantal onzinnige reacties??
Maar ja, dan kan je wel bezig blijven....

Nieuwe mod aanstellen, speciaal voor CB??
Wordt een dagtaak