creabea mode? *rolt met ogen*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Re: creabea mode? *rolt met ogen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:22

Tijdelijke titel is alweer verander (nu kraak ik niet dat verhaal af maar die pennyverhalen in het algemeen )

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:21

Verhalen zijn inderdaad behoorlijk tegenwoordig

Ik lees ze niet eens meer. Ooit stonden er maar een paar verhalen daar, en die waren echt goed over het algemeen gezien! Nu is het mode te schrijven denk ik, en de meeste mensen die nu posten hebben tja.. klinkt heel hard misschien.. maar ze hebben geen talent. Ze kunnen beter stoppen en dingen doen waar ze wél goed in zijn..

Ok, ik schrijf ook, en ik zeg niet dat ik geweldig ben.. Maar ik plaats dan ook niet CB vol met verhaaltjes. Had nu een fanfic lopen die gestopt is (wegens uitkomen echte boek ) en m'n échte werk zet ik natuurlijk niet op bokt.

Ik vind het wel jammer, door al die verhalen vallen de echte goede bokschrijfsters niet meer op (Shanna16, Mientjeuh enz.)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:23

Leo_ke: je hebt wel gelijk...
Eeehm.. er was volgens mij altijd iemand die had een dagboekvormig verhaal geschreven, wat echt goed was, wie was dat ook alweer? Meteen daarna zag je miljoenendagboek verhalen, die allemaal op dat ene verhaal leken...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:26

Wildwings had een dagboek verhaal, die is ook erg goed

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:34

Het klopt wel. Maja, zelf weten, maar ik zou dus never m'n priveleven zo op bokt gooien. k kom niet zoveel op CB, maar de keren dat ik er ben, irriteer ik me er idd aan

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:43

Er komen idd erg veel verhalen.
Ik lees sommige, maar de meeste zijn heel erg slecht.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:52

Ik lees ze hierdoor dus niet meer. Wat erg jammer is; ik houd wel van iets lezen van een nieuw, jong talent... Maar zo krijgen ze geen kans meer ertussendoor te komen

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 12:36

Ik vind het ook heel vervelend dat je geen serieuse reactie's meer krijgt. Zelf plaats ik best vaak foto's en heb dan vaak reacties als: Leuk, mooi etc. maar dan heb ik liever een reactie van dit kan je beter doen of dat. Als Fairie (ik noem gewoon even iemand) tegen mij zou zeggen dat mijn foto's echt mooi zijn vind ik dat een veel groter compliment als dat pietje het zegt.

Maar het is wel zo dat je niet tegen mensen kan zeggen: "Jij mag daar niet plaatsen want je heb er geen verstand van!" het is een vrij forum alleen vind ik dat CB de laatste tijd gewoon een beetje negatief veranderd

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 11:55

Ik lees meestal de korte verhalen van _Scarlet_

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 10:58

Ik kom nou ook steeds vaker op CB, maar je wordt echt bedolven onder de pennyverhalen of verhalen zonder enige zinsopbouw oid erin, geen alinea's en dat soort dingen.
Mensen als WildWings, _Scarlet_ etc, kunnen erg goed schrijven, maar hun verhalen vind je bijna niet meer terug .

Daarbij is het ook jammer dat veel mensen in delen gaan schrijven. Ipv dat je gewoon één kort verhaaltje schrijft dan een heel boek te publiceren op internet .

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 14:35

Ik bekijk nu eigenlijk alleen maar topics op CB van specfieke personen.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:21

Pff wat een gezeik

Als je het vervelend vind dan lees je er over heen en open je ze niet.
Zoeits waait wel weer over. Binnkort komt er wel een nieuwe cb trend.
Paarden stapelen ofzo.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:57

Paarden stapelen, wordt het helemaal deze zomer

Blijkbaar zijn er toch mensen die de penny verhalen lezen, anders zouden er toch geen antwoorden op komen en zakken ze vanzelf weg. Dat is ben ik bang toch het gevolg van het feit dat er zoveel verschillende groepen op bokt zitten, en dat een aantal 'professionals' misschien toch andere fora voor hun werk zoeken.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 21:06

Tsja, wat doe je er aan.
Ik ben het met je eens dat CreaBea erg modegevoelig is, niet alleen met de (waargebeurde) verhalen.

Zo als Ellende al zegt; Ook verhalen die misschien passen binnen de 'mode', die ontstaan zijn na een aantal verhalen die goed waren, worden gelezen en ook daar word op geantwoord.

Bokt bestaad inderdaat uit verschillende groepen. De ene vermaakt zich met penny verhaaltjes en de andere zoek de wat meer serieuze verhalen van het in hun passende bokkers-groep.

Daarbij zijn er genoeg andere site's en fora waarop je je werk kwijt kunt en deze zijn specifiek betreft één onderwerp. Of dat nu verhalen schrijven, dichten, tekenen, schilderen, fotograferen of noem het maar op. De groep serieus geinteresserde mensen en mensen met kennis zoeken dergelijke site ook op en dat levert toch meer goede tips en adviezen op nadat er ook een stuk serieuzer en kritischer is gekeken.

Dat wil niet zeggen dat Bokt geen serieuze en kritische bokkers bevat, maar ik wil er alleen mee zeggen dat je 'voor vallen' als deze kunt verwachten, omdat Bokt een mooie verzameling is van allerlei verschillende type's en groepen mensen.