shadow0 schreef:Wat ik misschien als mogelijkheid zie, voor evt. pb's is het volgende:
in de regels wordt duidelijk gemaakt dat kritiek op mod-beslissingen onder de mods besproken mogen worden. Een prive-berichtje over een modbeslissing kan dus naar de andere mods worden doorgegeven. (Ik weet niet of dat nu kan, ik weet wel dat er een poos geleden een probleem mee was)
Op het moment dat iemand een scheldpb ontvangt, kan een andere mod er een reactie op geven. Dat hoeft denk ik geen OW te zijn in eerste instantie, maar gewoon een redelijk verzoek of de andere persoon zijn 'klacht' iets anders wil verwoorden, zodat jullie er ook op in kunnen gaan.
Daarmee straal je uit dat je als mod-team ook een team bent, je blijft redelijk, je treedt in eerste instantie niet streng op waardoor de wrok ("die stomme mods zijn wel erg snel met hun OW's") een beetje beperkt blijft.
Maar ik kan natuurlijk niet garanderen dat het zo werkt...
Dit vind ik een heel aardig idee, net trouwens als degene erna. Ik heb zelf moeite met het onderscheid tussen scheldPB's aan mods en aan gewone gebruikers. Ik snap het 'gezag' argument wel, maar anderzijds vind ik ook dat je niet 'onfatsoenlijk gedrag' in het ene geval wel en in het andere geval niet aanpakt.
Wat betreft het openbaar maken van mod PBs, dat ligt inderdaad gevoelig. Als we zoiets willen, zullen daarvoor hele duidelijke richtlijnen moeten komen, een situatie als we dit voorjaar hebben gehad, zie ik niet graag herhalen.
En ik ben het met je eens dat de fatsoensnormen in zijn algemeemheid op bokt meer kunnen worden gehanteerd. Strakker modereren en eerder op de vingers tikken is daar absoluut voor nodig, er zijn alleen een paar problemen in. Op het moment dat je zelf als gebruiker in een discussie bent
betrokken, kun je er niet meer modereren. En daarnaast - en ik weet hoe flauw dat klinkt - speelt tijdgebrek daar ook een rol in. Afgelopen tijd zijn we zeer actief betrokken geweest bij een paar discussies op RT en dat kost echt handenvol tijd. Als we zoiets willen gaan doen, zal dat in samenwerking met de gebruikers moeten. Als iemand daarover ideeën heeft, graag!