Meten met twee maten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Re: Meten met twee maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 23:16

En wat is de toegevoegde waarde van het linken van dat andere topic? Blond

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 01:02

Sylvia. Dat heeft geen toegevoegde waarde, maar dat doen er wel meer. Vind je dat het storend dan?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 07:44

Ahuh. Wat heeft 't voor zin om in andere topics totaal offtopic een link te plaatsen? Ik zie dat ook helemaal niet zoveel mensen doen en anders TeM ik.

Maar ehm... Als 'er meer' in de Maas springen, spring jij er dan ook achteraan?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:16

Dat heet spammen Knipoog

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:36

Justy schreef:
Dat heet spammen Knipoog

precies wat ik dacht justy.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 14:58

Nou dat ligt eraan Sylvia. In mijn topic zijn er van die bokkers die dat wel doen. Bovendien is dit een aardig topic en vernieuwend, alleen niet van mijn hand. Ik heb alleen maar een nieuw zadel gekocht bij die zadelmaker. En dat is toch best een interessant zadel. Vandaar. Veel mensen doen dat, dus omdat ik ik dacht dat dit een onpartijdig topic is en inyetessant voor paardemensen zou kunnen zijn heb ik het gelinkt.

Volgens mij mag dat overigens volgens de regels. Of heb ik het mis?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:20

Ik vind het spammen omdat het werkelijk totaal, maar dan ook totáál irrelevant is voor de discussie in dit topic. Ik kan nu ook een link geven van een fijn recept op VT, maar voegt dat iets toe? Haha!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:00

Misschien is het toch een idee om een eigen site te open zodat je daar op jouw eigen manier zonder "tegen" spraak van anderen met zelf uit gekozen plaatjes en foto's kan laten zien wat je methode nu precies inhoudt.
Met uiteraard foto's van voor en na met de succes verhalen van de eigenaren.
Ik heb je advertentie wel gelezen in dat krantje wat gratis bij maneges te verkrijgen is maar in de moderne tijd willen de meeste eerst even op internet neuzen en rond vragen voordat ze een keuze maken.
En ik denk dat als je nu via een zoek machine jouw naam intypt en je komt op een link naar BOKT dat dat juist geen goede reclame zal zijn.
Ik wilde jouw manier ook eerst proberen voordat ik kon oordelen maar zoals je daarna reageerde was het geen reclame, een manier kan nog zo geweldig zijn als het verkeerd wordt gebracht neem niemand het aan.

Maar even ontopic: er is mij nog niets opgevallen over het feit dat er gemeten wordt met 2 maten in het nadeel van jou.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:09

Kortom: gewoon spam, want het is totaal irrelevant voor dit onderwerp.

En hoezo niet van jouw hand? Het is jouw account, dus ook jouw topic.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:13

Aqua8horse schreef:

En wat doet de mod: een dubbel topic dus op slot. Dit slaat kan nog wal. En ik denk erover om het maar een juridisch te laten bekijken.
In Nederland hebben we namelijk recht op gelijke behandeling. En het ljkt erop dat dat hier op bokt nog wel eens mis gaat.

Met een pittige discussie is niets mis, daar leer je het meeste van. Maar is er nog sprake van discussie als je vragen die je stelt of de dingen die je zegt, met een hele andere achtergrond stelt?

Goh, nooit last van! Je zult het er vast zelf naar gemaakt hebben, ik heb heel wat meer posts en heb zoiets nog nooit aan de hand gehad!

Wie de schoen past trekke hem aan..............

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:03

Aqua8horse schreef:
Het ligt alleen niet aan mij, beste mensen...want zeg nu zelf zou jij als je voortdurend met altijd dezelfde mensen met hetzelfde negatieve geluid wordt lastig gevallen zonder respect, terijl zij ervan overtuigd zijn dat je dom bent, niet kan rijden, een grote bek hebt (allemaal woordelijk gezegd) etc. dan stel je toch je grenzen?

zoekfunctie eens gebruiken.... Moi en de antichippers.... en ik klaag toch ook niet Clown

Aqua8horse schreef:
Ik heb dus, helaas, zelf die grens moeten stellen, ten koste van serieuze lezers die hele goede vragen hebben gesteld. Dat betreur ik. En daarom vind ik dus dat er met 2 maten wordt gemeten. Dat heeft dus helemaal niet te maken met of ik gelijk heb of niet maar gewoon met het normaal kunnen communiceren over dingen, of je het eens bent of niet is hierbij niet van belang!

Als mensen het niet met elkaar eens zijn kun je of gewoon doorgaan, of je kop in het zand steken of gaan schoppen....
Voor iemand met een commercieele insteek vind ik dat jij behoorlijk dom bezig bent.....
IPV bokt te gebruiken ter pomotie op een aardige manier, zit je je eigen bedrijf de grond in te smurven op deze manier en dit topic helpt daar aardig bij.
Als ik in bepaalde bladen al verwijzingen zie naar dit en andere fora...
en vraag me dan af hoe je iets uit kunt of wilt leggen als je dat schriftelijk al niet kunt?

Jij bent zelf verantwoordelijk voor hetgeen jij doet en jij laat gebeuren.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:53

Ik snap je bedoeling hiervan niet. Wat wil je nou bereiken? Ga eerst bij jezelf te raden, want ik vindt je manier van doen nu ook opvallen. In begin was het vaak zoiets van laat maar. Ik krijg ook regelmatig dat ik vaak een harde manier van reageren heb, maar ik heb wel respect voor wat een ander denkt of doet op rijtechnisch gebied. Als diegene daar een gegronde onderbouwing of mening op na houdt.. ik ga niet proberen vanachter mijn pc iemand te bewerken of over te halen om dingen te doen... en al ben ik zelf over te halen, dan nog met eigen ogen zien...! Dus ik zou zeggen, pak je prive-pb-personen er eens bij en ga iedereen eens even je excuses aanbieden, mede de moderators onder ons...!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 23:16

hmmmzz, negatieve aandacht is ook aandacht...
aandacht is toch soort van reclame....
denk daarbij aan die vervelende en vooral irritante reclame, die onthoud je beter dan die hele leuke aardige...
of fiets ik mis??

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 00:02

Ik onthoud vervelende reclame niet beter, ik zap altijd weg en mis zo heel vaak waarvoor er nou reclame wordt gemaakt. Lachen

Aqua, heb je je advocaat al gesproken?

Er is trouwens een functie in het nieuwe bokt, de Foei-lijst, als er bepaalde mensen zijn waarvan jij de reacties niet op prijs stelt, kun je die berichten gewoon laten negeren, dan kun je je gewoon op de inhoudelijke discussie richten.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:59

Aqua8horse schreef:
.

En wat doet de mod: een dubbel topic dus op slot. Dit slaat kan nog wal. En ik denk erover om het maar een
juridisch te laten bekijken

.
In Nederland hebben we namelijk recht op gelijke behandeling. En het ljkt erop dat dat hier op bokt nog wel eens mis gaat.

Ik zou dat niet doen, voor je eigen bestwil. De advocaat zal zn lachen nog wel in kunnen houden totdat je weg bent, maar rekent een woekerloon en ik kan je gratis vertellen dat je niets kunt ondernemen, omdat er simpelweg niets onwettigs gebeurt.

Je wordt hard aangepakt door bokkers, dat wel. Dat is niet onwettig.
De moderaters grijpen soms in. In de algemene voorwaarden accepteer je hen en het is hun taak om in te grijpen voor de goede orde van bokt. Wederom niets onwettigs.

Je bent helemaal niet in je rechten geschaad. Het feit dat je op bokt niet alles kan zeggen, betekent niet dat je in je vrije meningsuiting geschaad bent. Ook ben je niet onheus bejegend, voorzover ik heb gezien. Kritiek, ook al zou het nergens op gebaseerd zijn, hoort ook tot de vrije meningsuiting, maar dan van de ander! Niet iedere uitspraak hoeft op iets te berusten. Moedwillige laster is nog niet in jouw richting gespuid.

Vrije meningsuiting wordt altijd begrensd door de rechten van anderen om niet beledigd te worden en dergelijken. Hier is altijd een spanningsveld tussen. In casu wordt dat spanningsveld goed bewaakt en is er dan ook niets mis.

Denk erom, het is een forum, daar mogen regels gesteld worden, als je nou in heel Nederland je mening niet mocht zeggen is het anders, maar dit is een particulier iets!

Bovendien vind ik het jammer dat de moderators hier zwart gemaakt worden. Ik verschil ook wel eens van mening met een moderator, maar daar moet je gewoon niet te moeilijk over doen. Je hebt ook wel eens plezier van hun aanwezigheid, je moet niet alleen de negatieve dingen zien.

Door alleen al het dreigement van de juridische stappen verpest je de vrijblijvende sfeer hier. Ik proef nu eenzelfde claimcultuur als in de VS, waarvan ik juist zo hoop dat ie niet hierheen komt, omdat die alle spontaniteit in het dagelijkse leven lamlegt. Ook zorgt die cultuur voor veel achterdocht, en de enige die er baat bij hebben zijn de juristen (jaja, ik heb de goede studie gekozen hehe Haha! ).

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 09:04

Wat ik wel en niet wil doen, kan ik gelukkig nog heel goed zelf beslissen. Maar bedankt in ieder geval.

Het is alleen niet meer nodig, de mods doen hun werk nu prima!!!
Mijn complimenten voor de mods zijn daarom ook niet meer dan op z'n plaats!!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:21

De mods deden hun werk voorheen ook al prima.... dat je het er toen niet mee eens was is een ander verhaal...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:31

Venetia schreef:
Ik verschil ook wel eens van mening met een moderator, maar daar moet je gewoon niet te moeilijk over doen. Je hebt ook wel eens plezier van hun aanwezigheid.

Ik kan er niks aan doen, maar moest wel even lachen om deze zin! Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:33

met de nadruk op wel eens Clown

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:41

Aqua8horse schreef:
Wat ik wel en niet wil doen, kan ik gelukkig nog heel goed zelf beslissen. Maar bedankt in ieder geval.

Hmmm heb de hele discussie gevolgd en nu wordt het mij toch te goritg....Waarom doen ze nu opeens hun werk wel? Omdat ze iets in je voordeel hebben besloten ofzo?
Want verder zie ik iig geen verschil in werkwijze.

Blijft bij de openstaande vraag: waarom antwoord je neit op de kritische vragen? En waarom geen enkele foto? Ik bedoel, van ij staan er ook foto's op, soms zelfs verschrikkelijke, maar so what! Als je ergens goed in bent mag je dat laten zien, en je zult nooit de hele wereld achter je hebben staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:46

Ik zie de verandering ook niet Pauline Verward

Misschien omdat sommige bokkers weg blijven uit dat ene topic??
Nou ik kan zeggen dat dat niet hoefde van de moddies hoor (valt tegen hè aqua)
En dat ik dat uit vrije wil heb gedaan, ik wil wel eens antwoorden zien en als ze mijn naam ziet staan, is ze opeens pleite, ook al is het een serieuse vraag. (valt ook tegen hè, uit vrije wil, vast niet gedacht)

Dus zie het verschil niet.

En idd Pauline, ik heb ook al vaak foto's geplaatst
Van best mooie tot minder goede.
Maar wat maakt dat uit. Lol met de knol, daar gaat het om Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 13:16

In dat geval zal ik ook maar even reageren.

Ik ben zelf door een van de moddies geattendeerd op het nieuwe topic met het verzoek daar mijn vragen te stellen. Ik heb zelf te kennen gegeven dat ik daar geen behoefte aan heb. Nadat ik A8 gezien heb op de NH dag in Arnhem en na haar reacties en attitude naar kritische en serieuze vragenstellers hier op Bokt is mij alles aan, en rondom A8 glashelder geworden.

Mijn advies aan iedereen die nieuwsgierig is naar A8 en haar revolutie: ga voor de lol gewoon eens een keertje kijken Knipoog

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 18:18

Aqua8horse schreef:

Wat doen ze nu anders dan eerst? Ik zal wel blondt zijn ofzo maar ik merk weinig verschil?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 19:21

Ik vind dat ze absoluut niet met 2 maten meten..
Ik vind het te goeiig zelfs van ze dat ze dit soort users als de ts gewoon hier door laten zeiken! Als dit mijn forum zou zijn had ik zulke mensen allang een ban gegeven.
Ik zie ook niet wat ze nu anders doen..
En gaan dreigen met een juridische aanklacht.. ze zien je daar al aankomen Haha!
advocaat: hallo u had een klacht?
ts: ja ik voel me niet gelijkwaardig behandeld
advocaat: verklaar u nader
ts: dit verhaal
advocaat: daahaaag.. Doei, doei

Haha!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 19:34

Op dit moment kan ik het topic van Friemel vragen beantwoorden van serieuze vragenstellers. Dit kan ik ongestoord doen omdat reacties die alleen maar herhalingen zijn en bijna altijd door dezelfden worden geplaatst, worden verwijderd. Zo kan iemand eindelijk eens een duidelijke uitleg krijgen. De mods zijn daar nu scherper op dan anders om zo het topic te kunnen gebruiken waar het voor bedoeld is: werkelijke vragen beantwoorden van geinteresseerden!
Ik denk dat het ook voor de mensen die denken dat ze het beeld nu glashelder hebben, zeer interessant kan zijn.

Er is dus wel een verschil, vind ik