Verzorgpaarden forum - hulp nodig.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verzorgpaarden forum - hulp nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:07

stef schreef:
harstikke handig sammm, maar dat is nou net het probleem, dat doen ze niet

In de regels zetten en topic verwijderen als ze dat niet doen? Blijft het tenminste overzichtelijk..

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 18:47

Sammm: Het stáát in de regels Knipoog Daar heb ik ook toegevoegd dat ik topics zal verwijderen als ze niet de goede titel hebben. Dat heb ik tot nu toe niet gedaan omdat het forum nieuw was en we wilde kijken hoe het ging lopen.

De oplossingen die worden gegeven zijn voor het grootste deel technische oplossingen waarvoor eerst programmeerwerk nodig is. Het probleem daarvan, is dat je dan modificaties moet gaan maken aan een stuk software dat nu nog niet geheel af is. En zelf ben ik bang dat ik het niet kan, en Bart heeft het toch behoorlijk druk Lachen

Ik denk dat we tot dat een software technische aanpassing gewoon moeten 'roeien met de riemen die we hebben', en óf elk topic eerst een keer moeten verwijderen, of elk topic moeten hernoemen. Behalve misschien als er een systeem te verzinnen is dat duidelijker is dan hetgeen we nu hebben. Het is blijkbaar onduidelijk dat het forum alleen bedoeld is voor het aanbieden en zoeken van verzorgpaarden, mensen willen ook bijrijders zoeken en aanbieden. Voor de overzichtelijkheid is het echter handig als er maar twee categorieën op het forum te zien zijn.

Kort samengevat de vraag: wat zijn de twee tags die gebruikt kunnen woorden voor deze twee groepen advertenties:

- Gezocht: verzorgpaard in Rotterdam
- Aangeboden: ervaren bijrijder in Rotterdam

En

- Aangeboden: verzorgpony in Noord-Limburg
- Gezocht: verzorgstertje in Noord-Limburg

Want dat je nu alleen paarden mag aanbieden en verzorgpaarden mag zoeken levert blijkbaar te veel onduidelijkheid op. Misschien [PzR] en [RzP] (paard zoekt ruiter/ruiter zoekt paard)? Of zijn er mensen met (veel) betere ideeën? Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:00

Ik vind Rzp en pzr wel een leuk idee van de ene kant, en best begrijpelijk, maar visueel te veel op elkaar lijkend en dan heeft het nog geen zin. (Misschien PzV en VzP ?) Van de andere kant, ik kan niets zeggen over duidelijk. Ik vond het verschil tussen Paard Gezocht en Paard Aangeboden ook duidelijk...

Verder jawel, streng zijn, alleen betwijfel ik of dat ook echt 'werkt' als in: tijdswinst oplevert voor de mods. Ik denk dat je er op moet rekenen dat het gewoon een onderhoudsklus wordt, elke dag en elke week opnieuw.

Oh ja... van mij mag er ook nu al best strenger gemod worden: dat de tags nog niet helemaal kloppen is niet erg maar iemand die alleen maar 'paard' in de titel zet Verward Geen regio, geen info...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 19:07

Op dit moment verander ik even helemaal geen titels, ik hoop na suggesties uit dit topic zeg dit weekend een keer een hele hoop aan te passen, maar ik wacht daar even mee tot duidelijk is 'wat het wordt'.

Je hebt wel gelijk dat het visueel te dicht op elkaar zit *gaat weer verder denken*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:26

Citaat:
Kort samengevat de vraag: wat zijn de twee tags die gebruikt kunnen woorden voor deze twee groepen advertenties:
<knip>
Want dat je nu alleen paarden mag aanbieden en verzorgpaarden mag zoeken levert blijkbaar te veel onduidelijkheid op. Misschien [PzR] en [RzP] (paard zoekt ruiter/ruiter zoekt paard)? Of zijn er mensen met (veel) betere ideeën?

Heb ik dar zo mijn best voor gedaan op de vorige pagina Verdrietig

Knipoog

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:33

Ellende schreef:

- Gezocht: verzorgpaard in Rotterdam
- Aangeboden: ervaren bijrijder in Rotterdam

En

- Aangeboden: verzorgpony in Noord-Limburg
- Gezocht: verzorgstertje in Noord-Limburg

Want dat je nu alleen paarden mag aanbieden en verzorgpaarden mag zoeken levert blijkbaar te veel onduidelijkheid op. Misschien [PzR]
en [RzP]
(paard zoekt ruiter/ruiter zoekt paard)? Of zijn er mensen met (veel) betere ideeën? Lachen

Opzich vind ik dit geen verkeerd idee, alhoewel PzR en RzP (even als PzV en VzP) erg op elkaar lijken en kan zorgen voor onduidelijkheden.

Ik vind dit een moeilijke kwestie, als je voor overzicht maar weinig tags wilt gebruiken.

Blijven bij [AB] en [GZ] tags met daarin een verschil die duidelijk maakt waarom het draait hoeft ook niet verkeerd te zijn.

In feite heb je zo als je al zegt, Eline, 4 verschillende. Het samenvoegen lijkt me niet practisch.

Iets als: (?)
[AB-P] Aangeboden P. Eigen invulling, P voor paard óf pony
[AB-RV] Aangeboden Ruiter/Verzorger
[GZ-P] Gezocht P. Eigen invulling, P voor paard óf pony
[GZ-RV] Gezocht Ruiter/Verzorger

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 19:39

Fairie: Probleem daarvan is dat het voor gebruikers van het forum, dus mensen die er info vanaf willen hebben, niet zelf willen plaatsen minder overzichtelijk is.

Sammie: jij maakt er ipv 4 nog eens acht van Knipoog Door het bijrijdpaard en verzorgpaard te splitsen, kan je namelijk ook nog eens bijrijders zoeken, verzorgers zoeken, bijrijders aanbieden en verzorgers aanbieden Knipoog

*edit, nieuwe ingeving:

[AP] (aangeboden paard) voor de eerste
[PG] (paard gezocht) voor de tweede categorie?
Misschien is dat duidelijker dan alleen [AB] [GZ] omdat je het paard erin verwerkt?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:56

Klopt, heb je opzich wel gelijk in. Maar het leek me een best redelijke optie.

Ik vind dit erg lastig... Een duidelijke tag hebben die voor iedereen te begrijpen is en duidelijkheid geeft.......

Je nieuwe ingeving Lachen vind ik opzich geen slecht idee.

Wellicht zullen er dan mensen komen met [Aangeboden verzorgster].
Dat zie je op Marktplaats immers ook.....

Je kunt zeggen: het proberen waard, maar als het straks niet blijkt te werken moet er weer gezocht worden naar een andere oplossing....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:58

maar als mensen gewoon duidelijk zijn, is het toch niet zo'n ramp?

[AB] Bijrijpaard/verzorgpaard
[AB] Bijrijder/verzorger
[GZ]bijrijpaard/verzorgpaard
[GZ]bijrijder/verzorger

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:27

Het is niet zo'n ramp, maar het maakt het er niet makkelijk op.

Stel ik zoek een bijrijdpaard dan kijk ik naar de eerste tag [AP] en kan ik in 1 oogopslag de advertenties bekijken.

Met [AB] Bijrijpaard/verzorgpaard
[AB] Bijrijder/verzorger
[GZ]bijrijpaard/verzorgpaard
[GZ]bijrijder/verzorger

Moet ik zowel zoeken naar topics met [AB] Bijrijpaard/verzorgpaard als [GZ]bijrijder/verzorger.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:47

Is het niet mogelijk om een soort lijstje in te moeten vullen?

1) Optie selecteren:
Ik zoek verzorger/bijrijder/ed
Ik zoek verzorgpaard/bijrijdpaard/ed

2) Omgeving
*provincie selecteren, stad invoeren

3) overig
gewoon het berichtenvak

En dat je optie 1 en 2 in de titel te zien krijgt...

Dat lijkt mij het handigst!
Dan krijg je ook geen gezeur met mensen die zelf tags verzinnen enzo Knipoog

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 13:50

Gunufje: Dat is softwaretechnisch mogelijk, alleen

Citaat:
De oplossingen die worden gegeven zijn voor het grootste deel technische oplossingen waarvoor eerst programmeerwerk nodig is. Het probleem daarvan, is dat je dan modificaties moet gaan maken aan een stuk software dat nu nog niet geheel af is. En zelf ben ik bang dat ik het niet kan, en Bart heeft het toch behoorlijk druk

Voor dit moment is dus de enige oplossing een eventueel duidelijkere tag, en daarna streng gaan moderaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:16

Sammm schreef:
stef schreef:
harstikke handig sammm, maar dat is nou net het probleem, dat doen ze niet

In de regels zetten en topic verwijderen als ze dat niet doen? Blijft het tenminste overzichtelijk..

Het topic eerst doorlezen en daarna pas reageren is mischien ook een idee?

pfoeh hee wat een logica...

[ap] en [pg] vind ik zelf wel een goede Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 09:52

*schop*

Als niemand meer ideeën heeft, ga ik AP en PG invoeren, en een mod om titels met verplichte tags te maken op Bart z'n 2do list zetten.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:13

Ik denk dat dat de beste oplossing is, Ellende. Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:55

gewoon [AB] of [GZ] ervoor + omgeving erachter (1 plaatsnaam)

of 2 aparte forums, 1 gezocht verzorgpaarden en 1 aangeboden verzorgpaarden en dan alleen omgeving vermelden en of het een paard of pony is: pony omg. amsterdam ofzo.

lekker duidelijk Knipoog

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:48

Fairie schreef:
Ik weet niet of het kan:

Een aanklik-optie waarin je persee een keuze moet maken, vóór dat je bericht gepost word.
Dat zei Fairie dus ook al, maar daar wordt niet echt op ingegaan geloof ik... Dus zal 't wel niet kunnen.

Kun je niet tussen het klik-op-de-nieuw-topic-knop en het plaats-nieuw-topic-scherm een waarschuwing/informatie-scherm zetten?

Dat ik de volgende handelingen uitvoer voor een nieuw topic:
*ik klik nieuw topic knop aan*
Er verschijnt een scherm met informatie over hoe ik een nieuw topic moet plaatsen. Huh Verward Dat weet ik toch al? Heb ik op de verkeerde link gedrukt? Oohw wacht, onderaan staat een knop met "ga verder"... Wat staat er dan allemaal geschreven? Ach te veel verhaal, ik klik wel gewoon op "ga verder" .
*ik klik op ga verder*
*ik plaats een "fout" topic. *
*mijn topic wordt verwijderd, omdat ik me niet aan de regels heb gehouden die op het scherm stonden dat ik heb doorgeklikt. Dus moet ik een nieuw topic maken, maar dan na de regels en richtlijnen geschreven te hebben. *

Dan zijn de mensen die, wanneer ze dat scherm voor hun neus gegooid krijgen, toch maar wel lezen, eruit gefilterd (die doen 't meteen goed), en de anderen worden consequent verwijderd met het simpele pb-zinnetje "lees de regels eerst".

Maar zelf denk ik dat de *selecteer verzorgster gezocht/aangeboden*, *vul plaatsnaam in*, *geef ras/leeftijd/stokmaat oid* (laatste hoeft vind ik eigelijk niet) en dan *geef specifics* (dus de post zelf). Gewoon de mensen zelf geen titel laten maken, maar ze zo strikt binden aan een bepaalde titel.

*edit* niet eens gezien dat er een pagina 2 was Bloos even lezen hoor.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:59

Goed, [AB] en [GZ] zijn inderdaad op meerdere manieren te interpreteren, en [PG] en [PA] niet. Dus daarvoor gaan. Maar consequent modden is een pokkewerk (been there), en er is dus nog steeds geen manier om de mensen aan 't lezen te krijgen.

Maar geduld is dan een schone zaak Lachen .

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 10:10

idee! Pling
Die tags zo vind ik eigenlijk ook heel onoverzichtelijk, alles staat nu echt heel erg door elkaar en als je iets zoek moet je alle topicnamen aflezen.

Misschien ipv beginnen met een tag beginnen met het netnummer van je woonplaats (bij mij zou dat dus 010 zijn) en dan daarachter of je iets zoekt of aanbied. is misschien minder overzichtelijk qua gezocht en aangeboden, maar wel veel makkelijker om te kijken wat er bij jouw in de buurt is Lachen .

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 12:15

Ik heb er het volgende van gemaakt:

Citaat:
Om het gebruik van dit forum voor iedereen mogelijk te maken, moeten topics hier aan twee eisen voldoen:

- Je topictitel moet beginnen met de tag [AP] of [PG]
- Daarna zet je neer in welke regio je iets zoekt
In de rest van de titel kan je meer informatie geven.

De tag [AP], Aangeboden: Paard, gebruik je als je een verzorgpaard aan te bieden hebt, en op zoek bent naar een bijrijder/verzorger.

De tag [PG], Paard gezocht, gebruik je als je op zoek bent naar een verzorgpaard/bijrijdpaard en dus jezelf als bijrijder/verzorger aanbiedt.

Twee voorbeelden:

[PG] Leiden, serieuze amazone zoekt leuk bijrijdpaard
[AP] Rotterdam-Noord, leuke verzorgshetlander voor klein ruitertje

Advertenties die niet aan deze voorwaarden voldoen, worden verwijderd

Iceprincess: ik vind het idee van netnummers op zich ook wel goed, alleen volgens mij werkt dat dan weer niet voor de Belgische bokkers.

Ik ga nu de eerste pagina van de juiste titel voorzien, en vanaf nu zullen topics die niet aan deze titel voldoen, verwijderd worden.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:14

Zoals het er nu uitziet is ook wel heel overzichtelijk, vooral omdat de plaatsnaam vooraan staat, kun je het makkelijk afspeuren Lachen .

Alleen meteen de eerste die na je aanpassing heeft geplaatst heeft het meteen verkeerd gedaan Frusty

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 13:20

Lol, weinig verrassend Lachen
Dan is hij/zij de eerste die de eer heeft volgens de nieuwe regels verwijderd te worden.