manege- en verzorg...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: manege- en verzorg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:28

shadow0 schreef:
Wat een belangrijk verschil is tussen maneges + soms verzorgpaarden en aan de andere kant eigen paarden, is dat je niet alles mag beslissen. Je kunt niet zomaar de dierenarts laten komen, je kunt niet altijd bepaalde maatregelen nemen, je moet zeg maar meer roeien met de riemen die je hebt.

Dit lijkt me meer dan logisch. Als er een manegepaard ziek is is dat de verantwoording van die eigenaar. Dan je als manegekind wel op bokt vragen: Wat moet ik doen? Het antwoord is dan: Geen ene drol, want het is jou paard niet.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:11

soms lopen manegeruiters die serieus bezig zijn (zoals ik probeer) aan tegen problemen die eigenaars ook tegenkomen. het antwoord is dan: neem les. maar ik heb les, ik heb niet goed les, dan helpt het ook niet.

in dat opzicht is het handig dat je dan antwoorden krijgt die meer op manegepaarden toepasselijk zijn. dat zoek ik ook maar vrees ervoor. denk niet dat veel mensen die kúnnen helpen, ook op MV zúllen gaan. wat ik zeker wel begrijp.
ik heb geen zin om mijn lesverslagen uit te typen, wel om antwoord te krijgen op mijn problemen. ik hoop dat MV in dat opzicht die ontwikkeling zal doormaken, al vrees ik er dus voor Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:23

ponyzotje schreef:
soms lopen manegeruiters die serieus bezig zijn (zoals ik probeer) aan tegen problemen die eigenaars ook tegenkomen. het antwoord is dan: neem les. maar ik heb les, ik heb niet goed les, dan helpt het ook niet.in dat opzicht is het handig dat je dan antwoorden krijgt die meer op manegepaarden toepasselijk zijn. dat zoek ik ook maar vrees ervoor.
Ook snel opgelost. Als jij geen goed les krijgt ,weg wezen daar! Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:41

Op die manier kunnen we heel bokt wel opdoeken, in elk geval alle vraag-gedeelten. Neem les. Lukt het niet? Neem beter les.

Daarbij is het juist voor manegeruiters niet altijd even makkelijk om iets anders te vinden, want maneges zijn er niet oneindig. Dan maar helemaal stoppen? Tsja, dat is ook weer erg veel gevraagd. En juist omdat het vaak over wat korter lopende problemen gaat, kunnen tips nog wel eens werken.

Maar ik ben bang dat zolang ik 1 van de weinigen ben die mogelijkheden voor dit onderwerp ziet, er ook niet zoveel toekomst IS.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:46

Sammie schreef:
ponyzotje schreef:
soms lopen manegeruiters die serieus bezig zijn (zoals ik probeer) aan tegen problemen die eigenaars ook tegenkomen. het antwoord is dan: neem les. maar ik heb les, ik heb niet goed les, dan helpt het ook niet.in dat opzicht is het handig dat je dan antwoorden krijgt die meer op manegepaarden toepasselijk zijn. dat zoek ik ook maar vrees ervoor.
Ook snel opgelost. Als jij geen goed les krijgt ,weg wezen daar! Haha!

het is kiezen, slecht les of niet rijden, en dat kan ik niet missen Haha!
ojee, straks wordt dit naar MV verplaatst Clown

misschien kan straks RT worden opgedoekt, omdat daar nu alléén maar 'neem les' gaat staan Haha!
ik denk echt dat de tijd het zal moeten uitwijzen. we zullen wel zien.