Ligt het aan mij of zijn alle oude Bokkers weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellenlouise

Re: Ligt het aan mij of zijn alle oude Bokkers weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:55

Ik vind het ook allemaal niet zo leuk meer. Blijft bokt nu zo eigenlijk?
Mis vooral de voorpagina waar de topics op langs kwamen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:58

Wat ik trouwens ook niet helemaal snap, want je moet min. 13 zijn mag je je op een forum aanmelden. En dan zie je een hoop berichten van 11 of 12 jarigen. Rolleyes . En die worden dan ook nog in bescherming genomen door de mod's, want we moeten in begrijpelijke en normale taal tegen ze spreken. Ze mogen hier nog niet eens op, dus waarom niet blokkeren ofzo.
Waar ik mij wel aan erger is de hoeveelheid msn, breezah en dyslectie taal die steeds mee voorbij komt zeilen. En waar niks van gezegd mag worden, want zo typen ze altijd en als je het bevalt dan ga je toch ergens anders heen Rolleyes

Joppie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:02

Boos! Nou dat heb ik dus ook ervaren....
had een stelling geplaatst voor een discussie....maar iedereen dacht dat ik mensen persoonlijk zat te beledigen....(komt misschien door leeftijd of i.q.)
Ja minder leuk geworden dus....
IK HOOP VOOR JE DAT JE DE OUWE GARDE SNEL TERUG VINDT....
SUK6
X JOPPIE Vriendjes zijn?

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:05

Onder de 13 mag je hier ook komen...maar dan moet je toestemming van je ouders hebben Lachen

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:10

De zoekfunctie is lastig, maar ik denk ook dat een heleboel 'oude' bokkers (ME, ME, ME Tong uitsteken ) gewoon geen tijd hebben of vrijmaken om gezellig te gaan bokken. Heeft op zich niks met bokt te maken, maar met veranderde intresses/bezigheden.
Als ik het me goed herinner waren bijna alle bokkers van het eerste uur single (of ze hadden gewoon geen leven Tong uitsteken, het boktsocioleven is toen nog uitgevonden, Haha!) en inmiddels is bokt tig keer zo groot dus vind je ze niet zo makkelijk, maar daarnaast zijn er ook een hoop die nu een vriend/vriendin hebben. Ik ga niet zitten bokken als vriendlief (heb ik nog steeds niet hoor) op de bank zit. Dus dat kan ik me ook goed voorstellen.
De grootte van bokt speelt ook mee, er zijn nu tig-gebruikers, dan is die handvol gebruikers die jij leuk vindt gewoon moeilijker te vinden. In het begin was iedereen super gezellig (kende ik ook alle bokkers, serieus, als je dat nu presteert heb je gewoon écht geen leven naast bokt), maar je kunt als doorsnee gebruiker maar maximaal 100 man aan (zoiets denk ik), daarna ga je mensen 'vergeten'.

En als ik voor mezelf spreek: na een aantal jaren behoorlijk intensief bokken was ik het gewoon een beetje zat (en nog steeds), dus kwam ik niet meer dagelijks, op dit moment kijk ik nog maar hooguit 1x per week en dan een halfuurtje, daarna ga ik weer vrolijk verder met andere dingen doen. Ik denk dat dat echt wel voor meer bokkers geldt.

Ik vind het wel een beetje flauw het helemaal aan het beheer en de layout te wijten. Het zal voor velen de druppel zijn. Ook wel voor mij, ik zag door de bomen het bos niet meer en moest elke keer nadenken als ik een knopje zocht, als het dan wéken duurt mag je je conclusies wel trekken. Voor anderen ligt dat iets anders, maar ik denk dat je de veranderingen van bokt (die m.i. vaak écht wel nodig zijn, anders zou het een zootje worden (beleid) of over een paar jaar achterhaald (layout)) het niet kwalijk mag nemen. Bokt heeft nu 3 verschillende layouts gehad volgens mij, de vorige keer schreeuwde ook iedereen moord en brand. Het heeft even tijd nodig voor alles geïmplementeerd is, bokt loopt bij dit soort dingen altijd heel erg voor, er zijn nu echt geen andere sites met deze layout. Tsja, da's lastig, maar aan de andere kant: als die anderen allemaal nog moeten veranderen zijn wij allang gewend Knipoog. En beleid, tsja, ik vind het nogal bot om te zeggen dat de mening van de mods alleen gezegd mag worden, da's onzin. Het is gewoon not-done als je de hele lelijke santenkraam tevoorschijn haalt en vervolgens scheldkannonades gaat plaatsen. Mijn mening is dat veel mensen gewoon blind iets roepen, want ze zijn zo oneerlijk behandeld, maar ondertussen zijn ze zelf zwaar onredelijk en hebben ze niet verder gekeken dan hun neus lang is. Er is wat mij betreft niks mis met je mening geven, en als je dat op een nogal botte manier brengt kan ik er persoonlijk mee leven, maar wees dan ook zo fair om andermans mening te respecteren. Daar ontbreekt het namelijk nogal eens aan op bokt.

Enne: als iemand je niet aanstaat: zet 'm in je foe-lijst, zie je 'm ook niet meer. Hebben sommige mensen écht nodig, scheelt een hoop ergernis!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:16

Sundancer schreef:
Onder de 13 mag je hier ook komen...maar dan moet je toestemming van je ouders hebben Lachen

Oh, Ik ddacht dat dat dan niet mocht oid. Tja en wie gaat dat controleren dat ze echt toestemming hebben gekregen? Lachen

Clown

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:45

Joppie74 schreef:
:( Nou dat heb ik dus ook ervaren....
had een stelling geplaatst voor een discussie....maar iedereen dacht dat ik mensen persoonlijk zat te beledigen....(komt misschien door leeftijd of i.q.)
[
[/quote]

Wiens IQ? Wiens leeftijd? Ik heb de stelling gelezen, en dat kwam niet over als stelling. Kan best zijn dat je het niet zo had bedoeld, maar communiceer dat dan anders. Je kunt het de bokkers niet kwalijk nemen dat ze over je heen vielen, je bericht liep over van negativiteit.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:47

Ik ben er ook nog Doei!

Ik was vroeger onder een ander account: Vasco die was aangemeld op oktober 2001 helaas ben ik password etc. daarvan kwijt geraakt dus nu dit account Lachen

Maar ja het is gewoon een groot forum geworden denk ik...

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:01

Sammie schreef:
Wat ik trouwens ook niet helemaal snap, want je moet min. 13 zijn mag je je op een forum aanmelden. En dan zie je een hoop berichten van 11 of 12 jarigen. Rolleyes . En die worden dan ook nog in bescherming genomen door de mod's, want we moeten in begrijpelijke en normale taal tegen ze spreken. Ze mogen hier nog niet eens op, dus waarom niet blokkeren ofzo.
Waar ik mij wel aan erger is de hoeveelheid msn, breezah en dyslectie taal die steeds mee voorbij komt zeilen. En waar niks van gezegd mag worden, want zo typen ze altijd en als je het bevalt dan ga je toch ergens anders heen Rolleyes

Dit vat ik dus erg persoonlijk op.
Ik ben 11 jaar en wat ik uit jouw bericht op kan maken is dat alle 11&12-jarigen irritant en vervelend zijn en je er toch niets aan hebt.
Eehm... Je kent me niet eens! Ik bedoel, dit is echt een vooroordeel, ik heb nog nergens gemerkt dat mensen mij liever weg wilden.
Moet jij me toch eens uitleggen waarom ik zo vervelend ben en waarom jij mij graag wilt geblokkeerd? (en anderen)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:11

Gunufje schreef:
Ik ben 11 jaar en wat ik uit jouw bericht op kan maken is dat alle 11&12-jarigen irritant en vervelend zijn en je er toch niets aan hebt.

Sorry Gunufje, ergens moet je een leeftijdsgrens trekken. Dat is met autorijden zo, of met discobezoek, of met bezoek aan bepaalde films in de bios. Kan best dat 16 jarigen best in staat zijn om een auto te besturen, en dat sommige 12 jarigen gerust naar een 16+ film kunnen. Regels zijn regels. Hou je daar dan ook aan. Jou tijd komt nog wel.

Het probleem met 12, 13, 14, 15 jarigen is dat ze erg graag volwassen behandelt willen worden. Doe je dat dan, moet je ze ontzien omdat ze nog "maar" 12, 13, 14, 15 zijn. En daar hebben een heleboel mensen geen zin in.

Bovendien komen er op een forum voor ouderen altijd onderwerpen langs die niet voor 11 jarige ogen bestemd zijn. Ook op bokt. Je kunt serieus een flinke dreun krijgen als je daar gaat meelezen.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:23

Ik ben er nog wel, maar ik was al nooit zo'n fanatieke poster. Ik lees veel meer dan dat ik post.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:30

Ik ben een jonge bokker maar ik mis wel de oudere.
Bijv. als ik bij medisch een vraag stel voel ik me meer serieus genomen als een oude bokker een antwoord geeft dan dat een jonge bokker wat zegt.. Ouderen hebben toch meer ervaring vind ik..
En ik heb ook het idee dat onder de jonge bokker ook van die populaire zitten (die zichzelf heel wat vinden enz.) en dat heb je bij oude bokker niet.
Dus kom op oude bokkers laat jullie weer horen!! Lachen

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:57

Cassidy schreef:
Gunufje schreef:

Sorry Gunufje, ergens moet je een leeftijdsgrens trekken. Dat is met autorijden zo, of met discobezoek, of met bezoek aan bepaalde films in de bios. Kan best dat 16 jarigen best in staat zijn om een auto te besturen, en dat sommige 12 jarigen gerust naar een 16+ film kunnen. Regels zijn regels. Hou je daar dan ook aan. Jou tijd komt nog wel.

Het probleem met 12, 13, 14, 15 jarigen is dat ze erg graag volwassen behandelt willen worden. Doe je dat dan, moet je ze ontzien omdat ze nog "maar" 12, 13, 14, 15 zijn. En daar hebben een heleboel mensen geen zin in.

Bovendien komen er op een forum voor ouderen altijd onderwerpen langs die niet voor 11 jarige ogen bestemd zijn. Ook op bokt. Je kunt serieus een flinke dreun krijgen als je daar gaat meelezen.

Nou maar kijk, ik vind dit gewoon een niet aardig voor-oordeel. Da's net zoiets als dat ik zeg dat iedereen die zijn ogen dicht heeft slaapt. Oké, als je slaapt zijn je ogen dicht, maar dichte ogen betekent niet meteen dat je slaapt.
En verder ben ik zelf verantwoordelijk voor eventuele dreunen, ik weet zelf wat ik aankan en wat ik kan zeggen.
Het gaat hier niet om mij, maar om het feit dat dit een vooroordeel is, zo van '11 en twaalf jarigen kun je maar beter blokkeren omdat je er toch niets aan hebt'.

En waar zou ik volgens jou dan dreunen kunnen oplopen? Lachen

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:15

Gunufje, op jouw leeftijd weet je juist nog níét wat je wel en niet aan kan. Daar heb je je ouders nog voor nodig.
Bepaalde gespreksonderwerpen zijn gewoon niet geschikt voor een kind van 11. Dat is wat Cassidy zegt. Punt uit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:18

Citaat:
Oké, als je slaapt zijn je ogen dicht,

Toevalig heb ik een oudoom die met z'n ogen open slaapt Haha!
Gunufje schreef:
Sammie schreef:
Wat ik trouwens ook niet helemaal snap, want je moet min. 13 zijn mag je je op een forum aanmelden. En dan zie je een hoop berichten van 11 of 12 jarigen. Rolleyes . En die worden dan ook nog in bescherming genomen door de mod's, want we moeten in begrijpelijke en normale taal tegen ze spreken. Ze mogen hier nog niet eens op, dus waarom niet blokkeren ofzo. Waar ik mij wel aan erger is de hoeveelheid msn, breezah en dyslectie taal die steeds mee voorbij komt zeilen. En waar niks van gezegd mag worden, want zo typen ze altijd en als je het bevalt dan ga je toch ergens anders heen Rolleyes

Eehm... Je kent me niet eens! Ik bedoel, dit is echt een vooroordeel, ik heb nog nergens gemerkt dat mensen mij liever weg wilden.
Moet jij me toch eens uitleggen waarom ik zo vervelend ben en waarom jij mij graag wilt geblokkeerd? (en anderen)
Je moet het niet persoonlijk opvatten, zo was het iig niet bedoelt. Tevens zie ik nergens in mijn bericht dat dan alle 11 en 12 jarige vervelend zijn. Prima jij bent 11. Dat kan. Ik blijf erbij dat als die regel van min 13 jaar zijn om erop te komen, dan ook streng gehandhaaft moet worden. Achteraf blijkt dat je maar toestemming hoeft te hebben, maar ja wie controleert dat nou. Ik wil jou niet persoonlijk weg. Het gaat gewoon om de leeftijdsgrens.
Er zijn genoeg topics op bokt waardoor jij een 'dreun' zou opkunnen lopen. Er zijn genoeg onderwerpen die op bokt lopen waar jouw leeftijd eigenlijk helemaal nog niet klaar voor is om dit te lezen, te weten oid.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:39

Ik post misschien weinig, maar lees al langere tijd mee.
Je ziet mensen komen en gaan, dat zal je altijd houden in feite ben ik ook een nieuweling. Vork

Maar dat argument over 11/12/13 jarigen vind ik echt een vreselijk voor oordeel. Ik ben 13 so what, kan aardig wat hebben en wil gelijk behandeld worden. Tuurlijk ben ik nog een kind en heb een heel andere gedachtengang dan een volwassene dat weet ik ook maar dat betekent niet dat ik niks kan hebben, ontzien moet worden enz.
Ieder mens is anders dus waarom zouden jongere mensen persee weinig kunnen hebben, anders behandelt moeten worden enzo?
Van mezelf weet ik dondersgoed dat dit een forum is en je dus gewoon kritiek kunt verwachten en je daar ook tegen moet kunnen.
Ik weet dus dat ik kritiek gewoon moet kunnen hebben want dit is een forum.. en ja ook al ben ik 13 nog wil ik niet als een klein kind behandeld worden dat beschermt moet worden.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:55

time to move on idd. Das war einmahl. 2 jaar geleden hadden we het hoogte punt. Jongens, jullie moeten verder durven te gaan en niet vasthouden aan het oude bekende! Kijk eens om je heen en durf te kiezen!

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:01

Sammie schreef:

o oke ik ben het wel met de msn en breezah eens maar niet met dat van dyslectie want je kan er dan niks aan doen dat je iets verkeerd schrijft.
het is al erg genoeg dat je het heb.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:08

Nadja dat zal best, maar imo maken veel mensen er ernstig misbruik van en imo is het ook echt geen excus om niet op je taal te letten. Juist dan moet je er extra opletten. En een foutje maken kan altijd. Als iemand sort ipv soort typt of andermal ipv andermaal. Over normale afkortingen hoor je mij niet. Maar koeien zijn koeien en geen koeiuhhhhh. En w8en is wachten.
Taal is o.a. een combinatie van regels. En na elke zin begin je met een hoofdletter, dit is nl. ter verduidelijking en doet je dat niet is het imo gewoon lekker laksheid.

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:09

Ik vind de nieuwe systeem echt saai overkomen zo zakelijk.
De oudere met die 2 pagina's zoals vroeger oogt veel gezelliger.
Dit niet echt...
Alsof het niet af is of alsof je een bestand geopent heb, ik zeg niet dat het niet leuk is maar dit is mijn mening Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:12

Ik snap deze reactie niet.

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:40

ik bedoel het sfeertje is weg ok.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:41

Ik weet niet of ik mij een "oude" bokker mag noemen, ik lees ook al een aardig tijdje mee en eerst was ik gewoon verslaafd aan bokt... Dat is nu ook veeel minder...
Op sommige plaatsen is toch wel gewoon af en toe de sfeer weg..... Het begint nu bijna gewoon te worden als je weer een topic ziet van een shetlander en iedereen begint het mens uit te foeteren omdat ze er te groot voor is volgens hun...
En om de nieuwe versie alle schuld te geven doe ik niet
Bokt is bij mij nu veel sneller en ik ben al wel aan het neiuwe bokt gewend Verward... Oke, sommige dingen werken niet naar behoren, maar dat komt allemaal nog wel, daar is tijd voor nodig die sommige bokkers niet gunnen.....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:51

NadjaThaBest schreef:
o oke ik ben het wel met de msn en breezah eens maar niet met dat van dyslectie want je kan er dan niks aan doen dat je iets verkeerd schrijft. het is al erg genoeg dat je het heb.

Als je dyslexie hebt zul je mij ook niet horen. Maar er zijn er zat die wel gewoon kunnen schrijven en MSN taal blijven gebruiken ook al zijn ze er op gewezen want "je begrijpt ze toch wel als je "paardjuhs" schrijft, niet "paardjes". Dat gediscussieer om dingen die toch duidelijk in de regels vermeld staan begint met toch zo langzamerhand flink de keel uit te hangen.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:26

Ik lees ook nog altijd mee, maar posten heb ik gewoon niet zo'n zin meer in, vaak staat er toch al wat ik wilde posten, óf heb ik geen zin om aangevallen te worden.
Ik doe dus gewoon rustig aan Lachen .