open brief aan alle bokkers en fokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: open brief aan alle bokkers en fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:42

Cadish, nu weten we het wel. Iets dat jij triest vind kan voor een ander heel belangrijk zijn. Dat hoef je niet in elk topic over deze kwestie te herhalen. Kun je overigens ook stoppen met het ellelange quoten?

Dankjewel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:42

xtwisterx schreef:

Mooi gesproken! Amen. OK dan!

Anya, goed dat je dit topic geopend hebt. Ben alleen bang dat degenen die zich aangesproken zouden moeten voelen zich hier niet laten zien.

Spreek dan hardop uit, wie zich aangesproken moet voelen! Dit is namelijk weer steken onder water geven, weer veel onduidelijkheid, en wederom niet open communiceren.

Noem gewoon namen............dan weten de personen in kwestie of ze zich aangesproken moeten voelen. En dan pas kunnen ze er wat aan veranderen, mits ze dat willen dan.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 00:19

Pipo schreef:
Spreek dan hardop uit, wie zich aangesproken moet voelen! Dit is namelijk weer steken onder water geven, weer veel onduidelijkheid, en wederom niet open communiceren.

Noem gewoon namen............dan weten de personen in kwestie of ze zich aangesproken moeten voelen. En dan pas kunnen ze er wat aan veranderen, mits ze dat willen dan.

Maar ik vrees dat je dan weer de reacties krijgt van: "Ja, maar die en die begon, en da's die en die's schuld.
Ik weet niet of dat nou zo verstandig is Haha!

@ xtwisterx: Relax, adem in, adem uit Haha!

Verder erger ik me nu ook wel aan al die anti-bokt topics. En ik ben het er mee eens dat als je het hier niet leuk vindt, je makkelijk ergens anders heen kunt gaan, fora genoeg. Uiteraard boeit het niet als iemand op weet-ik-hoeveel fora zit, daar gaat het denk ik ook niet om (dit werd in andere topics wel eens gezegd). Ik denk dat het meer om de manier waaróp gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 00:21

Rinske schreef:

Verder erger ik me nu ook wel aan al die anti-bokt topics. En ik ben het er mee eens dat als je het hier niet leuk vindt, je makkelijk ergens anders heen kunt gaan, fora genoeg. Uiteraard boeit het niet als iemand op weet-ik-hoeveel fora zit, daar gaat het denk ik ook niet om (dit werd in andere topics wel eens gezegd). Ik denk dat het meer om de manier waaróp gaat.

Waarom lees je dat soort topics dan?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 00:30

Pipo schreef:

Pfff... Verward
Voel jij je nu aangesproken door mij??

Nu je er toch bent kun je misschien ook inhoudelijk reageren op de post van Anya.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 00:50

Pipo schreef:
Rinske schreef:

Waarom lees je dat soort topics dan?

Omdat ik eigenlijk bijna alle topics lees Haha!
Nee, is flauw, maar ik vind al die topics wel opvallend. Maar misschien is iedereen nu wel over de pis (mods én users) en dat er daarom nu ineens alles uitkomt. Dus opzich is dat dan wel goed, maar je moet ook in gedachten houden dat je mensen wel degelijk héél erg kan kwetsen als je echt namen gaat noemen.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 02:39

je moet mij toch eens vertellen hoe je iemand 'heel erg kan kwetsen' als je die persoon bij naam noemt op een internetforum. Wat kan er in hemelsnaam geplaatst worden dat iemand zich heel erg gekwest voelt? Of gaat het hiet om lange tenen?
Jongens; dit is een forum hoor...! Rolleyes

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 09:20

Ik ga mee in de reactie van Justy... Ja

En nog iets... Iets wat me eigenlijk al een tijdje door het hoofd spookt... En dat is de vraag hoe het komt dat volwassenen zich zo kunnen laten kennen en zich gedragen als een bende puberende tieners die niet beter weten... Echt er zijn veel jongere mensen hier op dit forum die zich netter en volwassener gedragen dan de volwassen bokkers die met modder gooien en steken onder water geven... En eerlijkgezegd vind ik dat best sneu...

Is het dan écht zo moeilijk, om tien keer te tellen eer je reageert en om een minder leuke reactie gewoon langs je neer te leggen en niet verder te reageren als je weet dat het enige wat die reactie gaat bijdragen nog meer moddergegooi is?

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 09:52

Laura schreef:
je moet mij toch eens vertellen hoe je iemand 'heel erg kan kwetsen' als je die persoon bij naam noemt op een internetforum. Wat kan er in hemelsnaam geplaatst worden dat iemand zich heel erg gekwest voelt? Of gaat het hiet om lange tenen?

Volgens mij is het dan nog steeds heel naar als iemand je de grond in boort (weet niet precies hoe het een of ander gegaan is, maar dat er mensen gekwetst zijn is wel duidelijk). Het is tenslotte gewoon niet leuk als iemand je beledigt/vernedert of je echt op je ziel trapt, waar dan ook, dus ook op internet.
Natuurlijk hangt het er ook vanaf hoe iemand erop reageert, sommige mensen kunnen daar gewoon niet tegen en anderen hebben een olifantenvel. Maar ook dat moet je respecteren, en ook op internet moet je niet iemand willen kwetsen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 10:36

Laura schreef:
je moet mij toch eens vertellen hoe je iemand 'heel erg kan kwetsen' als je die persoon bij naam noemt op een internetforum. Wat kan er in hemelsnaam geplaatst worden dat iemand zich heel erg gekwest voelt?

Ow, dit kan heel makkelijk. Ook al is het maar "een forum". Misschien juist daarom wel

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 11:03

Laura schreef:

Dat kan, geloof me....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 11:50

jeanie schreef:
Alane dan reken jij jezelf tot niet zo beste mensen Pling

waar heb je het over????
Ik heb dit hele topic pas net gezien, en zie mijn naam ertussen staan... met een conclusie Verward
verklaar u nader ......

ontopic:
Je kan iemand alleen kwetsen als die zich laat kwetsen. Er zijn er altijd 2 nodig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:00

Alane schreef:
ontopic:
Je kan iemand alleen kwetsen als die zich laat kwetsen. Er zijn er altijd 2 nodig.

OK de een heeft een dikkere huid c.q. bredere rug dan de ander. Maar dat weet je alleen als je de persoon in kwestie goed kent, via i-net wordt dat dus wel erg moeilijk.
Als 'we' een lijstje zouden moeten gaan bijhouden van die mensen die niet snel gekwetst zijn en waar je dus 'van alles' tegen zou mogen zeggen zou dat niet bepaald een werkbare situatie worden.
Handiger is het dan om gewoon een richtlijn aan te houden en per geval te bekijken wat echt niet meer kan.

Deze richtlijn is dus nooit zwart/wit in te vullen en zal altijd gemiep tot gevolg hebben. Soi thats life Ach gut

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:06

heeft mi niets met een dikke huid of brede rug te maken maar meer met het kwetsbaar opstellen...

Op deze manier moeten juist anderen continue op de tenen lopen.

Als 2 mensen dansen en de een staat op de tenen van de ander... ligt het dan altijd aan diegeen die op de tenen staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:09

xtwisterx schreef:
Pfff... Verward
Voel jij je nu aangesproken door mij??

Nu je er toch bent kun je misschien ook inhoudelijk reageren op de post van Anya.

Waar staat dat ik mij aangesproken voel? Het is de posting waarin weer zeer onduidelijk word gedaan, en vandaar dat ik reageer. Dat jij toevallig de posting schrijft, is gewoon een toeval.

Waarom moet ik inhoudelijk reageren op de posting van Anya?

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:11

Alane schreef:
jeanie schreef:
Alane dan reken jij jezelf tot niet zo beste mensen Pling

waar heb je het over????
Ik heb dit hele topic pas net gezien, en zie mijn naam ertussen staan... met een conclusie Verward
verklaar u nader ......

ontopic:

Bloos Bloos Bloos schaam mij heel erg ,had Greetje moeten zijn Bloos Jullie hebben ook bijna dezelfde avatar

Sorry

Deze was dus niet voor jou Vriendjes zijn? Bloementje weer wel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:12

Laura schreef:

Ik vind het ook onzin, en vooral slachtoffergedrag als je je zo snel laat kwetsen. Het zijn overigens altijd dezelfde mensen die zo snel van "slag" zijn ( of noem het aandacht te kort)

Je kwetst nu veel meer mensen, omdat je niet duidelijk uitspreekt om wie het gaat.

Overigens: Ik voel mij totaal niet aangesproken, omdat ik al enkele maanden amper aanwezig ben, of post.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:23

Alane schreef:
Als 2 mensen dansen en de een staat op de tenen van de ander... ligt het dan altijd aan diegeen die op de tenen staat?
Als die tenen konstant opgezocht worden om op te gaan staan wel. Maar je hebt gelijk als je bedoelt dat sommige tenen andere tenen meer schijnen aan te trekken Haha!
Is het IRL ook niet zo dat uitersten elkaar op schijnen te zoeken Knipoog

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:23

Pipo schreef:
Waar staat dat ik mij aangesproken voel? Het is de posting waarin weer zeer onduidelijk word gedaan, en vandaar dat ik reageer. Dat jij toevallig de posting schrijft, is gewoon een toeval.

Waarom moet ik inhoudelijk reageren op de posting van Anya?

Geloof niet dat het mijn taak is om namen te noemen van degenen die zich aangesproken zouden moeten voelen door de post van Anya.

Ik maakte een algemene opmerking en dat jij er een "steek onder water" uit interpeteerd is toch echt jouw verbeelding.

Ik vroeg me af waarom je niet op de post van Anya in gaat maar het wel belangrijk vind dat er "open" gecommuniceerd moet worden. Misschien kun jij daarmee beginnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:37

xtwisterx schreef:

Ik maakte een algemene opmerking en dat jij er een "steek onder water" uit interpeteerd is toch echt jouw verbeelding.

Ik vroeg me af waarom je niet op de post van Anya in gaat maar het wel belangrijk vind dat er "open" gecommuniceerd moet worden. Misschien kun jij daarmee beginnen?

Hier gaat het dus fout, want ik interpeteeerde jou opmerking niet als steek onder water. Maar greep mijn kans om te benoemen dat er letterlijk moet worden gezegd : Wie, wat waar en hoe. Dan kan je tenminste dingen werkelijk uitspreken.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:55

Pipo, je spreekt jezelf tegen.
Pipo schreef:
Dit is namelijk weer steken onder water geven

Pipo schreef:
want ik interpeteeerde jou opmerking niet als steek onder water

Welke is nvt? Verward
Wat wil je nu met je post? Moet ik daadwerkelijk een lijstje namen geven van mensen die zich aangesproken zouden moeten voelen door de post van Anya? Kom op, ik neem aan dat de desbetreffende personen dat zelf wel kunnen bedenken.

Misschien zijn er meerderen die willen reageren? Wel Anya van vanalles beschuldigen, al dan niet via pb, maar niet ingaan op haar verklaringen die open en bloot op Bokt liggen. Waarom moet alles zo achterbaks?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 20:10

Twister, ik vind het lief dat je het voor me opneemt, maar dat is niet mijn bedoeling. Ik wilde deels wat van me afschrijven. Dat heeft voor mij i.i.g. nut gehad. Het gaat me helemaal niet om namen in dit topic (dan had ik ze er wel bijgezet). En zelfs niet om het al dan niet 'zuiveren van mijn naam'. Ik ben allang niet boos/verdrietig/emotioneel meer hierover. Kennelijk zijn er mensen die dit van mij denken. Het zij zo. Ik kan mezelf recht aankijken in de spiegel.

Het gaat me ook niet (meer) om deze specifieke aanleiding. Ja inderdaad er is sprake van een dergelijk voorbeeld dat op F&A speelt, maar er zijn meer bokt-fora met dergelijke onderhuidse 'vetes'.

Eigenlijk is het een soort oproep om de strijdbijlen eens te begraven en te proberen om eruit te komen. Of elkaar op zijn minst wederzijds te negeren.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:13

Anya schreef:
Eigenlijk is het een soort oproep om de strijdbijlen eens te begraven en te proberen om eruit te komen. Of elkaar op zijn minst wederzijds te negeren.

Dat was ook mijn bedoeling.
Ik vraag me alleen af hoe je de strijdbijl kunt begraven als maar 1 partij zich laat horen. Vandaar mijn oproep naar "de andere partij". Ben alleen bang dat die het zullen laten afweten. En dat is jammer.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:37

xtwisterx schreef:
Misschien zijn er meerderen die willen reageren? Wel Anya van vanalles beschuldigen, al dan niet via pb, maar niet ingaan op haar verklaringen die open en bloot op Bokt liggen. Waarom moet alles zo achterbaks?

Ik wil best reageren hoor. Ik ben het volledig met Pipo eens.
Ik ben slechts zo'n maand of 9 lid van de grote Bokt-familie en heb met niemand (voor zover ik weet Haha! ) steken onder of boven water uitgewisseld. Alle ban's die de laatste tijd zijn gedaan zijn voor mij absoluut onbegrijpelijk geweest, ik heb de topics doorgelezen maar ik kon er geen chocola van maken. Het enige wat ik kan zeggen vanuit mijn beleving is dat er op Bokt geregeld erg gezocht wordt naar de steken onder water, of ze er nu wel of niet zijn. En... als je iets verkeerd wilt lezen, dan lukt dat altijd wel.

neem nu je eigen post xtwisterx, wie zijn die meerdere die je beschrijft? hoor ik daar ook bij? Wat is "alles achterbaks" maak ik me daar ook schuldig aan?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:43

Sugarmiss schreef:
Alane schreef:
Als die tenen konstant opgezocht worden om op te gaan staan wel. Maar je hebt gelijk als je bedoelt dat sommige tenen andere tenen meer schijnen aan te trekken Haha!
Is het IRL ook niet zo dat uitersten elkaar op schijnen te zoeken Knipoog

Waarom is het dan zo dat die tenen opgezocht worden of dat men de tenen bewust onder die voet steken?
Kan het niet zo zijn dat er teveel zout op de slakken gelegd wordt???

Er wordt altijd net zo lang gedraaid/geschreven en uitgelgd dat het altijd aan diegene ligt op wiens tenen men stond...
Je kunt ook op dansles gaan, als je weet waar je je voeten neer kunt zetten dan hoeft de ander niet altijd op zijn tenen te lopen....