De doofpot 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geral

Re: De doofpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:43

Laat ik zeggen dat het topic van Albert over het voorval van de HK voor de fokkerij insiders wellicht zeer herkenbaar was Haha!
Albert koos er wel degelijk voor geen namen te noemen, punt uit Haha! Herkenbaar voor de insiders zegt wel wat denk ik Clown

Ilindra en Albert vielen juist op door integriteit ed, leuke postings enz., dat kan van vele incl. mijzelf niet altijd gezegd worden Clown

Dus een drama dat topic, mwah in mijn beleving niet Slapen

Bart maakte idd een paar pagina's geleden de pebe van Ilindra openbaar, kan niet, mag niet Boos!
Dat Ilindra er nu voor kiest het origineel hier neer te zetten, is niet meer dan logisch, punt uit Ach gut

Rare pebees en mails uit de hoek van bepaalde mensen heb ik ook gehad in het verleden, beperk mij dus nu alleen nog maar tot fokt en de HK, ik heb daar geen zin in nl.

Ik lees hier wel degelijk dat het altijd om een bepaald iemand gaat, die in de slachtofferrol kruipt en vervolgens door het MT gedekt wordt (om maar met FA termen te spreken) Haha!

Had me voorgenomen niet te reageren in dit topic, want ik zie de bui wel hangen hoor Clown
Maar als ik pebees en mails ga ontvangen, is de delete knop zeer handig, die gebruik ik dan ook Haha!

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:46

stalleke schreef:

Ja, dat begrijp ik.
Maar wat ik niet begrijp is waarom andere gelijkaardige topics niet gelijkaardig behandeld worden.

DAT is waar ik de moderators op attent wil maken!

Dat is nou juist net het probleem hier. Er zijn bepaalde mensen die ontzettend voorgetrokken worden !!
Als iedereen gelijkwaardig behandeld zou worden zou dat een hoop schelen!

Dus mag ik vragen, geachte moderators of je nou een bokker persoonlijk kent of niet, of je z'n paard(en) lelijk of super vindt, of je hem of haar een pennymeisje, dressuurmuts of wat dan ook vindt, gelieve bij dit soort zaken heel consequent en neutraal te reageren, dank u !!!!
Laatst bijgewerkt door caro_vt op 10-02-05 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:08

Kunnen de mods niet trachten iedereen gelijk te behandelen ?

Zeker op F&A zitten vaak 'instinkers' .
Sommige verhalen zijn voor niet F&A bezoekers dan gewoon leuk te lezen, die mensen hebben geen benul dat het om bokkers gaat!

Andere (frequente) F&A bokkers weten dat dan weer wel en vinden het ongepast dat zoiets op dit forum verschijnt.

Daarom vraag ik wat meer eenduidigheid, meer consequentie in optreden. Voor gelijk welke bokker dan ook.

Misschien dat we nou ook kunnen zwijgen over individuele bokkers (voorbeelden zijn al voldoende aangehaald , lijkt me) zodat we op de kern van de zaak kunnen komen?

off-topic: tot morgen bokkers, ik hou het voor gezien voor vandaag!

Jantien

Re: De doofpot 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:49

Deze split hoort bij: viewtopic.php?f=14&t=366045&start=0

Volgens mij was dit het tweede deel van de discussie: het openbaar maken/bespreken van pb's.
Ik wil 1 ding heel erg duidelijk maken: het plaatsen van (informatie uit) pb's op Bokt is niet toegestaan. Ongeacht wie het plaatst.
Vandaar dat de betreffende teksten dan ook verwijderd zijn.
Dat heeft niets met een doofpot te maken, maar wel met het feit dat persoonlijke berichten ook als zodanig bedoeld zijn, en tot nu toe op Bokt ook altijd zo behandeld zijn, iig door het modteam.

Dus graag ook deze discussie voortzetten zonder op de man te spelen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 01:30

beide topics door gespit...
maar eh mis toch behoorlijk wat...
er is behoorlijk selectief geknipt...

en het waren geen 2 onderwerpen maar 1...

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 01:38

Ja sorry: mijn opmerking waarmee het oorspronkelijke topic gesloten is:
Jantien schreef:
Is dit hele moddergooien heen en weer (let op: van beide kanten naar beide kanten!!)
nu echt nodig?

Wat hier gebeurd (mbt) de pb's lijkt me nogal duidelijk een uitzondering te zijn. Anders wil ik graag andere voorbeelden van topics waar pb's open en bloot besproken zijn.

Ook mods kunnen bevriend zijn met users, en een hekel hebben aan anderen. Omdat we zo'n uitgebreid team hebben kunnen we gelukkig nog steeds voorkomen dat er users zijn die een voorkeursbehandeling krijgen.

Daarnaast lijkt het me verstandig een korte afkoelperiode in te lassen voor dit topic. Het slotje dat hierop staat haal ik er straks (later op de avond, iig voor 12 uur) weer af.
Ondertussen kan iedereen even tot 10 tellen, en een goede argumentatie bedenken om al z'n grieven onderbouwd te uiten.
Ook zal ik oneliners en off topic reacties verwijderen, in een poging deze modderpartij weer tot een fatsoenlijke discussie te bouwen.
Het kan zijn dat ik het opbreek in verschillende topics.

en mijn opmerking in het andere topic:
Jantien schreef:
Na (behoorlijk) wat lees- en splitwerk ben ik tot deze 2 topics gekomen.
Bovenstaand en een ander: viewtopic.php?f=25&t=366045&start=0
(edit: link naar dit topic veranderd in link naar het andere topic)

Aangezien in de originele discussie een aantal onderwerpen door elkaar gingen lopen is deze onderverdeling gemaakt. Het lijkt mij duidelijk dat iedereen weer on topic verder gaat. In deze aflevering is dat dus voornamelijk het hoe en waarom bepaalde topics wel en niet verwijderd worden, en de ideeën van verschillende users daarover.
Volgens mij is de discussie redelijk helder om weer aan te kunnen sluiten.

Laat het wel duidelijk zijn dat al te persoonlijk worden, of op de man spelen niet wordt toegestaan. Er zijn dan ook posts uit het originele topic verwijderd, die dat wel waren. Een discussie mag best heftig zijn, maar moddergooien is niet nodig, volgens mij heb ik de ergste modder weggeveegd en zou men nu weer verder moeten kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:35

Jantien schreef:
Ik wil 1 ding heel erg duidelijk maken: het plaatsen van (informatie uit) pb's op Bokt is
niet
toegestaan. Ongeacht wie het plaatst.

Ik wil besluiten met een stukje uit Animal Farm van Orwell:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:45

Toch begrijp ik niet zo goed wat jullie nou verwachten van het modteam.

De beschuldigingen die jullie maken vallen gewoon niet te ontkrachten.

Jullie begrijpen toch zelf ook wel dat dit alles zaken zijn waar nou typisch twee kanten aan zitten, de beslissers die menen het juiste gedaan te hebben, de "slachtoffers" die vinden dat ze onrechtvaardig behandeld zijn.

Laten we concreet worden: wat zou voor jullie nu een actie zijn waarmee het modteam jullie vertrouwen kan winnen?

Volgens mij is daar helemaal niet zoveel voor te bedenken, want de beschuldigingen die jullie uiten kun je altijd volhouden. Ongeacht wat het team doet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:51

een soort van "pieppiepalo, pieppiepalo Zij zijn groot en ik is klein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:57

MargaV schreef:
Laten we concreet worden: wat zou voor jullie nu een actie zijn waarmee het modteam jullie vertrouwen kan winnen?

Volgens mij is daar helemaal niet zoveel voor te bedenken, want de beschuldigingen die jullie uiten kun je altijd volhouden. Ongeacht wat het team doet.

Ik vertrouwde het beheer en dat was de vreden dat we Bart antwoord gaven op zijn PB, vervolgens gooide hij deze op het moderatortopic.

Hierna ontving ik een dreigmail waaruit bleek dat de verzender op de hoogte was van de inhoud van de PB die wij aan Bart hadden gestuurd.

Hierop heb ik Bart via een PB laten weten dat ik dreigmail had ontvangen en ook welk idee ik daar had.
Ik heb hem heel nadrukklijk in deze PB gezegd dat ik mijn "verdenking" niet hard kon maken en dat hij redelijk nietszeggend was.
Daarom verzocht ik hem met klem deze PB PRIVE te houden.

Tot mijn stomme verbazing zette hij de inhoud van de PB openbaar op Bokt, incl de namen en de reden van mijn verdenking.

Vind je het dan vreemd dat ik het beheer niet meer vertrouw?
Bedenk wel dat het geen ongefundeerde beschuldiging is, maar iets wat zwart op wit staat.

Ik heb het al eens in een ander topic gezet, ik ben iemand die uitgaat van feiten en niet van kletspraatjes, en in dit geval zijn de feiten gewoon duidelijk.
Bart heeft een PB, waarvan ik expliciet heb gevraagd deze vertrouwelijk te behandelen, openbaar op Bokt gezet, niet meer en niet minder.

Wat het beheer moet doen om mijn vertrouwen te winnen Verward
Ze hadden het niet moeten verspelen........... Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:59

Daar zit wat in !

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:10

Wat we verwachten?! Dat ieder mens gelijkwaardig word behandeld hier! En niet dat bepaalde mensen voorgetrokken worden!! wat dus wel gebeurd!
Dat is het grote probleem!
Laatst bijgewerkt door stalleke op 11-02-05 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 11:29

Ten eerst. Die actie van mij was ongeloofelijk dom. Ik ben die dag teveel met Bokt bezig geweest, te veel verhalen, namen en weet ik het wat allemaal gezien. Achteraf bleek dat ik gewoon niet meer goed in m'n hoofd had zitten wie nou wat al wist, wat publiek geheim was, wat ik van wie had gehoord. Er is gewoon niet voldoende blijven hangen dat je onder die PB had gezet dat die PB prive was, ik heb vooral de inhoud onthouden en het feit dat er van me verwacht werd dat ik uit zou zoeken hoe het nou in elkaar zat (wat nogal lastig te doen is als je vervolgens niets met die info mag doen). Als het om een PB zou zijn gegaan met echt persoonlijke info dan was dit zeker niet gebeurt. Hier ging het om een pure beheer kwestie, iets waar IMO erg weinig persoonlijks aan zat. Maar goed, dat praat het allemaal totaal niet recht. Het enige dat ik kan zeggen is dat het zeker geen kwade opzet van me was, het was een ongeloofelijk stomme actie van me en ik zat toen ik je reactie op mijn bericht las ook echt even naar het scherm te gapen. "Eeeh, huh? Damn, ze heeft gelijk Frusty". Bij deze dus mijn oprechte excuses voor het feit dat ik je toevoeging aan de PB helemaal kwijt was Scheve mond

Ilindra schreef:
Hierna ontving ik een dreigmail waaruit bleek dat de verzender op de hoogte was van de inhoud van de PB die wij aan Bart hadden gestuurd.

En dat is dus niet waar. Er zat een vage overeenkomst tussen een aantal zinnen in de PB en wat woorden in de mail. Ik heb idd je initiele PB over deze kwestie op MP gezet omdat ik er helemaal niets mee kon en je het stuurde aan Bart de Beheerder over een zaak die al lang op Bokt had gestaan. Die PB is echter niet buiten MP gekomen, vind het niet fair om nu maar dit soort harde conclusies te trekken op basis van wat vermoedens.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 12:35

kattebeest schreef:
Zeker op F&A zitten vaak 'instinkers' .
Sommige verhalen zijn voor niet F&A bezoekers dan gewoon leuk te lezen, die mensen hebben geen benul dat het om bokkers gaat!

Andere (frequente) F&A bokkers weten dat dan weer wel en vinden het ongepast dat zoiets op dit forum verschijnt.

Daarom vraag ik wat meer eenduidigheid, meer consequentie in optreden.

OK, hoe zou jij dit dan oplossen?

Voor de een is het dus een leuk verhaal
Voor de ander wellicht zeer kwetsend.

Wat is "eenduidig" in deze?

Gewoon alles laten staan, dat is eenduidig ja. Maar of dat nou zo;n geweldig systeem is Scheve mond

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 12:48

In dit verhaal wordt een bokker gekwetst en gaat het topic de vuilbak in.
In een ander (gelijkaardig) verhaal wordt ook een bokker gekwetst en daar mag het rustig blijven staan/ wordt er na enkele pg's een slot opgezet.

Waarom krijgt de een een voorkeursbehandeling en de ander niet? (Terwijl het 2 / meerdere vergelijkbare topics zijn).

Moeilijk om te zeggen wanneer een topic precies de vuilbak in moet belanden.
Moeilijk omdat het niet zo iets is als 1 en 1 = 2. Het gaat hier om gevoelens.

Maar als de mods consequent zijn kunnen ze hier wel een behoorlijke scheiding in maken.

Het feit dat sommige mods sommige bokkers beter kennen, liever tot vriend hebben / etc... mag hier geen rol spelen. Probleem is dat het wèl een rol speelt in reageren. Dat zou ik graag anders zien.

(Heb ik geloof ik toch al enkele malen gezegd in de beide topics...)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:07

En als de kwetsende opmerking in de categorie "steek onder water" is dan?

Als je de situatie kent, kun je kwetsende opmerking spotten, ken je die niet dan zie je misschien ook niets kwestend in. En laat jet het DUS staan, Totdat je er misschien op attent gemaakt wordt hoe de situatie is.

Wat voor de een eenduidig is, hoeft dat voor de ander niet te zijn. Juist door die steken onder water.

Zoals ik zei: eenduidig is alleen het laten staan van alles imo

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:18

Eigenlijk zou dit moeten kunnen: alles laten staan.
Aan de bokkers zelf om wat verantwoordelijkheid te nemen.

Steken onder water zijn zelfs voor mij (soms) herkenbaar.
Sommige steken kunnen van de moderators niet als steek herkend worden, dat begrijp ik.
Daarvoor verwijs ik naar de rode TeM knop, die staat er ook nog voor iets.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:24

kattebeest schreef:
Eigenlijk zou dit moeten kunnen: alles laten staan.

Dat vind ik ook, maar zoals overal geldt dat vrijheid van menigsuiting niet zonder grenzen is. Het pijnlijke van internet is dat het blijft staan en je het een jaar later nog weer terug kan lezen (als het niet weg gehaald wordt Knipoog )

Citaat:

Ja, dat doet het boktteam ook.
Maar ja "ik klik niet" is dan een veel gehoord antwoord Knipoog

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:28

Als jij je gekwetst voelt in een topic , dan klik je gewoon.
Zo eenvoudig is het. Niet gooien met modder maar knopje drukken.

Vrije meningsuiting ben ik absoluut voor,
MAAR,
'doe een ander niet aan wat je zelf niet aangedaan wilt worden...'

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:36

Goed dat je er zo over denkt, maar er zijn een heleboel mensen die dat niet zo zien Lachen

En je spreuk is zeer wijs, maar helaas is de mensheid dat niet. Scheve mond

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:53

[url]Nieuwe mededeling F&A:[/url]

Iedereen die een bericht wil typen of een topic wil starten in F&A zal gevraagd worden volgende zin eerst in te geven alvorens te kunnen posten:

Ach gut Doe een ander niet aan, wat je zelf niet aangedaan wenst te worden. Ach gut

Doe dit niet klakkeloos, denk er over na! Knipoog
En dan maar hopen dat we resultaten zien!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:02

Ik vind het een nobel streven Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:06

Romkabouter schreef:
Dat vind ik ook, maar zoals overal geldt dat vrijheid van menigsuiting niet zonder grenzen is.

Juust... "Ik heb een hekel aan zwarten" is een meningsuiting... Maar tevens discriminatie, waarvoor je goed gestraft kunt (en mag!) worden.

Citaat:

Ja, dat doet het boktteam ook.
Maar ja "ik klik niet" is dan een veel gehoord antwoord Knipoog
[/quote]
Behoorlijk ja, kan me nog een aantal topics over TeM herinneren waarin dat door de één na de ander gezegt werd...

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:47

Ben even niet online geweest ,waarom zijn er nu twee topics over de doofpot ? Cool

Misschien een sugestie, stoppen met welles nietes gewoon weer gezellig gaan Bokken of Fokken , Haha! Haha!

En a.u.b. boktleiding wees wat alerter op vriendjespolitiek ,maar ban niet te snel !!!!! Clown

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:11

Sylvia schreef:
Juust... "Ik heb een hekel aan zwarten" is een meningsuiting... Maar tevens discriminatie, waarvoor je goed gestraft kunt (en mag!) worden.

Volgens mij mag je dat dan net weer wél zeggen... Je mag níet zeggen: Alle zwarten zijn slecht. Maar ik kan ernaast zitten hoor Haha!