Bokt vs Fokt vs Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re: Bokt vs Fokt vs Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 22:54

gijsenkim schreef:
Ik zeg ook niet dat dit niet mag........ of dat de fokkers "slecht" Haha! zijn.... helemaal niet zelfs, ik vind Fokt net zo leuk als Bokt.............. Ik ben alleen dat gezeik helemaal zat Haha! Haha! Haha!

Dan zijn we het helemaal eens Haha!

Daar is dit topic ook eigenlijk uit voortgekomen, omdat ik dat over en weer gezeik over bokt/fokt/bokt ook behoorlijk zat was Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:56

Bokt is Bokt en Fokt is Fokt.

Fokt is opgezet als fokkerijforum, terwijl Bokt meer een 'paarden algemeen' forum is. Wat dat betreft duidelijk verschillende doelgroep. Er zijn veel verschillende paardenfora en er is plek genoeg op het net voor elk forum. Ieder forum zal zn eigen doelgroep trekken.

Logischerwijs heb je enige overlap in gebruikers van Bokt en Fokt. Net zoals je dat hebt bij bijvoorbeeld Hippics, het Shireforum, PaardNatuurlijk, Tinkerforum etc. etc. etc..

Wat er nu wel gebeurd is dat er in diverse topics wordt gezegd 'ja maar, op fokt mag dit wel' of 'wil je weten wat die en die vind kom dan naar fokt'. Dat continue met een link naar Fokt erbij. Continue de link plaatsen naar Fokt valt mi onder spammen. Ik ben begonnen deze links te verwijderen uit berichten. Het forum kan worden aangemeld bij de lijst forums op Links (LN).

(overigens: als andere bokkers een site lopen te spammen dan wordt die link ook verwijderd om dezelfde reden).

Mi is er ruimte genoeg voor Fokt en Bokt en kunnen beide fora prima naast elkaar bestaan. Fokt en Bokt hebben beiden hun eigen identiteit en gebruikers kunnen dus zelf kiezen waar ze zich thuis voelen. Dat kan ook beide zijn.

Het zou leden van beide fora wel sieren door niet continue het vergelijk te trekken en gewoon de fora naast elkaar te laten bestaan (vgl bijv Hippics: wordt niet gespamd, wordt niet vergeleken op Hippics en Bokt en beide fora hebben een eigen identiteit en doelgroep).

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:59

gijsenkim schreef:
I Ik ben alleen dat gezeik helemaal zat Haha! Haha! Haha!

OK dan! Ik ook, GenK

Wordt eens lekker volwassen jongens. Bokt en Fokt zijn internetfora, niet meer en niet minder. Lees en post mee als je het naar je zin hebt en anders niet. Ik vraag me weleens af waar iedereen de tijd vandaan haalt om zich zo druk te maken over een i-net site.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:00

Sorry Alane,

Kennelijk lees jij ook selectief (maak ik me ook wel eens schuldig aan dat klopt). Maar ik ben pas fokt gaan aanhalen toen de moderator van fokt meldde dat mods van bokt stiekem op fokt langskwamen en onder andere naam posten. Ik ben pas fokt gaan aanhalen toen een andere prominente foktgebruiker ging uitleggen dat op fokt zeer onpartijdig werd gemodereerd. Op basis van deze en enkele andere posts (waarbij fokt-prominenten een aantal stevige beschuldigingen in het rond slingeren) heb ik gereageerd. Dat is een wellicht klein maar essentieel verschil.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:07

Liever een wat minder ernstige term (roze bril afzetten) herhalen dan zeggen dat je je ogen eens open moet doen, niet? Maar goed, leef lekker verder in de veronderstelling dat WIJ Fokt de hele tijd aanhalen en dat jullie dat heeeeeleeemaaaaaaaaaaal niet doen...

Rolleyes

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:14

Net wat er al gezegd wordt, bokt is bokt en hetzelfde geldt voor fokt.
Laten we nu allemaal daar heen gaan waar we ons thuisvoelen?
Leven en laten leven lijkt mij een mooie in deze Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:15

Anya schreef:
Sorry Alane,

Kennelijk lees jij ook selectief (maak ik me ook wel eens schuldig aan dat klopt). Maar ik ben pas fokt gaan aanhalen toen de moderator van fokt meldde dat mods van bokt stiekem op fokt langskwamen en onder andere naam posten. Ik ben pas fokt gaan aanhalen toen een andere prominente foktgebruiker ging uitleggen dat op fokt zeer onpartijdig werd gemodereerd. Op basis van deze en enkele andere posts (waarbij fokt-prominenten een aantal stevige beschuldigingen in het rond slingeren) heb ik gereageerd. Dat is een wellicht klein maar essentieel verschil.

Kan er ook nog wel bij vandaag...
ik heb behalve een roze bril ook nog eens een leesprobleem, geen leven en ben ik schizofreen ...
ik ben spontaan jullie geworden......
@Sylvia het laat wel je werkelijke gezicht zien...

@Anya: wie de schoen past, moet de 2e erbij zoeken... ik schreef oa omdat er vooral gezegd werd dat mensen die ook lid van fokt zijn fokt alleen aanhalen... Mij n reactie terug lezen kan ik jouw reactie begrijpen omdat ik Sylvia geheel gequote heb maar het ging mij bij haar bericht alleen om de rose bril....

en het zijn geen mensen van fokt maar bokkers die ook lid zijn van een ander forum...

Is BArt ook niet lid van een of ander informaticaforum of iets met computers? Gaan we hem dan ook maar benoemen als dat mens van dat ***** forum? (*****=naam van dat forum)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:16

oke sorry, heb ik jou verkeerd begrepen. Gebeurt wel eens op bokt heb ik de indruk Clown

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:19

Alane, als Bart in vrijwel elk van zn posts dat forum noemt en de vergelijking maakt dan wordt Bart vanzelf 'diegene van *****forum'. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:28

Apple schreef:
Alane, als Bart in vrijwel elk van zn posts dat forum noemt en de vergelijking maakt dan wordt Bart vanzelf 'diegene van *****forum'. Haha!

Je bedoelt die Bart van het Boktforum die z'n beslissingen openbaar maakt op het Foktforum? Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:34

Ach Alane, wat dat werkelijke gezicht betreft heb ik in de laatste maanden al een hoop gezien...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:47

Ik zal eerlijk zeggen dat ik ook flauw word van de vergelijking.
Ik was het niet eens met de bans die een tijdje geleden gegeven zijn en heb me toen ook aangemeld op fokt.
Echter, toen ik zag dat het vooral een 'schop-Bokt' forum was, daalde het forum snel in aanzien.

En ook ik vraag me af wat de reden is dat mensen hier toch blijven komen als op Fokt alles zo geweldig is en alles mag.
Dan heb je Bokt toch idd niet meer nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:54

Ik heb het idee dat er een hoop gefrustreerde mensen op fokt posten.

Tussen de nuttige topics door las ik vandaag oa een topic over dat vrouwen en negers niet kunnen autorijden. Ik bedoel... Koe

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 23:56

Dat mensen blijven komen, kan en mag en snap ik ook best. Ik post ook op beide fora's en dat moet ook goed kunnen.
Constructieve kritiek moet je hier imo ook nog kunnen uiten, ondanks dat je ook op fokt plaatst. Alleen dat steeds vergelijken is zo vreselijk zinloos....

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 23:56

Zep schreef:
Tussen de nuttige topics door las ik vandaag oa een topic over dat vrouwen en negers niet kunnen autorijden. Ik bedoel... Koe

Is dat niet zo dan? Clown Haha!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:01

Hey ik vind mokt.nl en jokt.nl wel eel werelds plan zeg..

Mokt.nl voor iedereen die nog steeds loopt te mokken op mods, bokt of fokt of gewoon zin heeft om te mokken. Dan hebben wij er geen last meer van ..

En jokt.nl voor mensen die "Miep-en" en onder valse schaduws willen rellen en stoken..

wat zal het hier op bokt weer gezellig worden zeg!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 00:02

Riant schreef:
Hey ik vind mokt.nl en jokt.nl wel eel werelds plan zeg..

Mokt.nl voor iedereen die nog steeds loopt te mokken op mods, bokt of fokt of gewoon zin heeft om te mokken. Dan hebben wij er geen last meer van ..

En jokt.nl voor mensen die "Miep-en" en onder valse schaduws willen rellen en stoken..

wat zal het hier op bokt weer gezellig worden zeg!

Ik stem voor Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:24

Sylvia schreef:
Ach Alane, wat dat werkelijke gezicht betreft heb ik in de laatste maanden al een hoop gezien...

Ach Sylvia moet je die rose bril eens afzetten of het masker Tong uitsteken Haha!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:27

Fitzroy schreef:
Echter, toen ik zag dat het vooral een 'schop-Bokt' forum was, daalde het forum snel in aanzien.

Dat vind ik dus ook.
Ik heb me ook maar eens aangemeld om te kijken wat er dan wel allemaal "mag" op fokt,
en als ik dan lees hoe er over bokt gepraat wordt hoeft het van mij al niet meer, wel hier lopen zeuren dat het slecht is, maar de manier waarop er op fokt over bokt gepraat wordt stoord me meer dan het beleid hier Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:30

en wat gebeurd hier op bokt dan?????
wordt er hier alleen maar aardig geschreven over fokt en/of helemaal niet geschreven over fokt???
de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:31

Ik ga nergens voor stemmen maar ik wens me ook niet aan te passen en in allerlei kronkels te wringen om de moderators en tere zieltjes maar niet voor hun hoofd te stoten. Als ik ergens een pestpokke hekel aan heb is het aan mensen die constant hun eigen mening als de enige juiste zien en waar niet fatsoenlijk mee te discussieren valt. Het imo ontransparante banbeleid op bokt heeft een boel stuk gemaakt, zeker als moderators niet op 1 lijn zitten en ook geen duidelijkheid over regels en bans kunnen geven.

Ik post op allebei de fora. Vrijheid van meningsuiting heet dat. Misschien zien sommige mensen dat als geen keuze kunnen maken... Jammer dan, so be it. Waar ik me eerlijk gezegd aan erger op bokt is het hoge pennygehalte: over bv. cap, slof, loodlijn, NH, setjes en ander onzinnig geneuzel over imo onbelangrijke zaken.

Om goed te leren paardrijden moet je er volgens mij nog altijd op gaan zitten. Als je er alleen maar boekjes over leest en naast blijft lopen leer je het nooit.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:33

Richtje schreef:
xtwisterx schreef:
Ga je dit topic ook op fokt openen Richtje?

Misschien wel, misschien niet
Maar doet dat er toe dan?

Jazeker.
Waarom wel de bokkers tot orde roepen en niet de fokkers?
Waarom mogen "wij" niet zeuren over fokt en "zij" wel over bokt? Zij zijn groot en ik is klein!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:35

Alane,
kan het niet treug vinden nu omdat het topic weg is gehaald, maar daar wordt door een fokker beweerd dat er nergens met modder wordt gegooid, en als ik dan vervolgens uitlatingen lees over het beheer hier, zakt het forum idd voor mij..
Maargoed dat mijn mening Knipoog

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 00:41

xtwisterx schreef:
Jazeker.
Waarom wel de bokkers tot orde roepen en niet de fokkers?
Waarom mogen "wij" niet zeuren over fokt en "zij" wel over bokt? Zij zijn groot en ik is klein!

Imo doet dat er dus helemaal niet toe.
Omdat je stalgenoot jou paard slaat, mag jij ook haar paard slaan?
Omdat ergens anders de sfeer verpest wordt, moet dat hier ook maar gebeuren?
Hmm nee, kan ik toch niet met je eens zijn Haha!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:44

Het is maar net waar je je mee bezighoud jongens, ik heb een keer wat gelezen op fokt en verder kom ik er nooit..

Ik heb er geen last van en het boeit me echt helemaaaaal niet ik heb het hier nog prima naar mijn zin, heb een erg gezellig topic in HK waar ik dagelijks kom en probeer verder wat bij te dragen aan leuke of nuttige discussies.

Het is echt maar een bepaalde groep die zich er aan stoort, en je er aan storen is in mijn ogen een keuze.
Van sommige mensen vind ik het jammer dat ze (onvrijwillig) niet meer op bokt komen maar we hebben tigduizend leden.. daarvan kan ik er met een aantal niet door de bocht en met een aatal wel. en ik gok het dat dat op andere fora ook zo is.. of is het gras bij de buren nog steeds groener??

Het is toch geen strijd? Ieder zijn eigen forum er zijn forums genoeg.
Je kiest er zelf voor om je er wel of niet in te mengen of je er wel of niet aan te storen..

Voorlopig heb ik met mijn werk en mijn paarden maar amper tijd om op één forum de voor mij interessante dingen bij te houden. Ik weet niet wat een ander bezighoud natuurlijk maar ik moet er toch niet aan denken dat ik op tig fora moet gaan lezen wie wat over welke mod van welk ander forum zegt.

het is maar internet jongens, buiten draait de wereld gewoon door.