De doofpot het origineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: De doofpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:51

en nog een toevoeging. Er wordt hiervoor ergens gezegd dat de mods toch niet alles kunnen bijhouden en aanpakken wat er op bokt geplaatst wordt. Daar is iets voor te zeggen, anderzijds vind ik het verbazingwekkend hoe snel je door gewoon de titels te scannen al kunt zien dat het de 239423478e vraag over dat onderwerp is of een verkeerde forumkeuze. Toch gebeurt daar IMO veel te weinig mee, en ja ik heb zeer regelmatig geTeMd in het verleden. Dat doe ik inmiddels zelden meer - om mij moverende redenen Knipoog - maar het valt me nog steeds op dat het altijd dezelfde moddies zijn die reageren en actie ondernemen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 00:26

BartVB schreef:
De regels op Bokt zijn behoorlijk duidelijk over het uitvechten van persoonlijke vetes.

Het is alleen jammer dat die schijnbaar eenzijdig worden toegepast....
BartVB schreef:
Dat dat op Fokt.nl wel mag dat is een beslissing van de beheerders van Fokt, ik hoop voor hun dat het daar wel werkt.

Je kunt et ook hartluchten en frustraties uiten noemen... het is net welke naam je eraan wilt geven.

BartVB schreef:
Op Bokt is het iig not done om problemen publiekelijk uit te gaan spelen. Natuurlijk gebeurt dat, dat gebeurt zelfs iedere dag en dat zal ook lang niet altijd aangepakt of zelfs maar opgemerkt worden, daarvoor zijn er gewoon teveel berichten, teveel gebruikers en zijn er ook teveel steken onder water die wij (als mods) gewoon niet door hebben omdat we de achtergronden van de Bokkers niet allemaal kennen.

En ik ben de paus van duitsland zeker? Denk dat je het eerder niet willen zien, niet willen horen en er niet over willen praten... en maar vingerwijzen naar anderen?
Er zijn mensen die leren van fouten die anderen reeds gemaakt hebben, je hebt mensen die juist die fouten zelf willen maken... en er zijn mensen die misbruik maken van die fouten die reeds gemaakt zijn...

BartVB schreef:
Als er dan echter topics gestart worden alleen om aantal gebruikers een hak te zetten dan wordt zo'n topic verwijderd, lijkt mij een vrij normale gang van zaken eigenlijk, een slotje lost op zo'n moment niets op aangezien het bericht dan nog steeds door iedereen te lezen is.

Wat is er mis met een persoonlijke ervaring? Gaan we verslag van de dag ook maar meteen opdoeken? Daar worden zedlfs namen genoemd... van gebruikers maar dat mag wel?
Werd een persoonlijke vete uitgevochten waar de moddies wel van op de hoogte waren en het topic bleef bestaan, en als laatste kwam er toch een slotje... na dreigementen.
Dat dat bewuste topic verhelderend was en een deel van de vete opgelost werd (voor het ingrijpen/bericht van een moddie) was een leuke bijmomstigheid voor de rest van bokt..

En het meest aparte van de gehele gang van smoezen en excuses... als het om een selct groepje draait is spontaan iedere mod ervan op de hoogte... en zijn de meeste ook gelijk halfblind en zien maar de helft/willen de helft maar zien.....
En dat is zo jammer, verschrikkelijk jammer..... of zielig (mag je kiezen)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 03:40

Lielle schreef:
Nu is er een berichtje geschreven - ik ga er even vanuit dat het berichtje en de TS idd identiek is aan de tekst op fokt - door iemand die nou bepaald niet bekend staat als relschopper en kon ik er iig geen bokker uithalen. TS heeft een - minder geslaagde - ervaring op de HK in DB gehad, meldt deze en hey presto: de zaak verdwijnt in cyberspace.

Je hebt daar een punt waarmee ik niks anders kan dan het helemaal mee eens zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 08:33

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 09:28

Het was toch een kwestie van tijd voordat de bokker in kwestie zichzelf zou herkennen in het verhaal. Ik ben er van overtuigd dat je dan de poppen aan het dansen had gehad.
Ik vind het sowieso niet kies om een conflict dat je buiten bokt hebt hier op een dergelijke manier aan te kaarten. Dat doe je omdat je het op het moment zelf niet durft ofzo en wel als je iemand niet recht in de ogen hoeft te kijken (hier op bokt). Zodat je eerst 100 instemmende reacties kunt krijgen en je in je gelijk voelt staan. Maar denk eens in hoe dat voor de andere partij is. Vergelijk met "Je komt een kamer binnen. Iedereen valt stil en kijkt je aan. Ze hebben het overduidelijk over jou gehad. Je ziet een lijst met punten waarom het gedrag van x stom is. " Dat is toch onherroeppelijk om problemen vragen.

Ongetwijfeld gebeuren dit soort zaken meer op bokt, en er worden wat voorbeelden aangehaald mbt shetlanders. En die conflicten zijn dus conflicten van pubers. Ik vind dat de starters van het topic waar we het nu over hebben genoeg wijsheid hadden moeten hebben om in te zien dat het niet slim is om iets dergelijks op bokt te plaatsen. (die wijsheid drong op een gegeven moment op fokt ook wel door, geloof ik.)

In dit topic zie ik een aantal reacties die een beetje op mij overkomen als: "Bart heeft iets gedaan. Ik vind Bart stom. Dus vind ik wat Bart gedaan heeft ook stom. *Graaf, graaf* * Denk, denk* . Pling Ha, ik zie een lijn met andere stomme dingen die Bart gedaan heeft. RANT over doofpot."
Kijk eens in de spiegel en zie hoe jullie gevoel voor onrechtvaardigheid steeds meer een klucht wordt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 09:43

MargaV schreef:
Ik vind het sowieso niet kies om een conflict dat je buiten bokt hebt hier op een dergelijke manier aan te kaarten. Dat doe je omdat je het op het moment zelf niet durft ofzo en wel als je iemand niet recht in de ogen hoeft te kijken (hier op bokt). Zodat je eerst 100 instemmende reacties kunt krijgen en je in je gelijk voelt staan. Maar denk eens in hoe dat voor de andere partij is. Vergelijk met "Je komt een kamer binnen. Iedereen valt stil en kijkt je aan. Ze hebben het overduidelijk over jou gehad. Je ziet een lijst met punten waarom het gedrag van x stom is. " Dat is toch onherroeppelijk om problemen vragen.

volledig met je eens. Maar dat geldt ook voor die 239028973492834 andere gevallen die ik hierboven aanhaalde.

Citaat:
Ongetwijfeld gebeuren dit soort zaken meer op bokt, en er worden wat voorbeelden aangehaald mbt shetlanders. En die conflicten zijn dus conflicten van pubers.

was dat maar waar. Ze gedragen zich mss als pubers, dat wel. Overigens was mijn hele lijstje maar een voorbeeld, jammer dat je dan dit eruit haalt.

Citaat:
Ik vind dat de starters van het topic waar we het nu over hebben genoeg wijsheid hadden moeten hebben om in te zien dat het niet slim is om iets dergelijks op bokt te plaatsen. (die wijsheid drong op een gegeven moment op fokt ook wel door, geloof ik.)

Mwah, zo heb ik het niet gelezen. TS vond dat er voldoende woorden aan verspild waren en dat de sop de kool niet meer waard was, dat is iets anders.

Citaat:
In dit topic zie ik een aantal reacties die een beetje op mij overkomen als: "Bart heeft iets gedaan. Ik vind Bart stom. Dus vind ik wat Bart gedaan heeft ook stom. *Graaf, graaf* * Denk, denk* . Pling Ha, ik zie een lijn met andere stomme dingen die Bart gedaan heeft. RANT over doofpot."

voor het geval je mee daarmee bedoelt (ik denk het niet), zo is mijn insteek zeker niet geweest. Ik verbaas me oprecht over een aantal keuzes in die hierin gemaakt worden (en trouwens nog wel een paar anderen), waarvan voor mij de motivatie niet helder is.

Citaat:
Kijk eens in de spiegel en zie hoe jullie gevoel voor onrechtvaardigheid steeds meer een klucht wordt.

Verward Kennelijk is een vraag om opheldering tegenwoordig komisch:?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 09:50

MargaV schreef:
Het was toch een kwestie van tijd voordat de bokker in kwestie zichzelf zou herkennen in het verhaal. Ik ben er van overtuigd dat je dan de poppen aan het dansen had gehad.

Dat zegt dan meer over de perrsoon in kwestie dan over TS...
Stel het zou over mij gegaan zijn, dan had ik TS een pb gestuurd en gevraagd om uitleg. cq het een en ande uitgepraat. En dan kun je mij niet wijs maken dat TS zijn bericht niet had aan gepast. (nu had ik mij al uberhaupt niet tot zo'n nivo verlaagd om dusdanig "het ware gezicht" te latgen zien in het openbaar.)
Verder denk ik dat de meesten oud en wijs genoeg zijn en niet de "bescheming" nodig hebben van een beheerder of moddie.
Daarbij zou een normaal zichzelf respecterend pesoon geen rel gaan schoppen in zo'n topic, maar zichzelf ergens in hoekje gaan zitten schamen.

Citaat:
Ik vind het sowieso niet kies om een conflict dat je buiten bokt hebt hier op een dergelijke manier aan te kaarten. Dat doe je omdat je het op het moment zelf niet durft ofzo en wel als je iemand niet recht in de ogen hoeft te kijken (hier op bokt). Zodat je eerst 100 instemmende reacties kunt krijgen en je in je gelijk voelt staan.

dat ligt geheel aan de situatie, kunnen er op bokt wel duizende topics verwijderd worden omdat er of een pesoonlijk tintje aanzit of het gaat over een conflict tussen koper/verkoper bijrijder/eigenaar pensionhouder/pensiongast etc....
Daarbij vond ik het bewuste topic geen moddegooien maar een verslag van een naa incident op de HK. Want wat als het nu eens geen bokker was geweest? dan had het wel gemogen?

Citaat:
Maar denk eens in hoe dat voor de andere partij is. Vergelijk met "Je komt een kamer binnen. Iedereen valt stil en kijkt je aan. Ze hebben het overduidelijk over jou gehad. Je ziet een lijst met punten waarom het gedrag van x stom is. " Dat is toch onherroeppelijk om problemen vragen.

Als je je gedaagt eerlijk bent tegen jezelf en anderen kan zo'n pijnlijke stilte alleen een misverstand zijn die op dat moment uit de wereld geholpen kan worden.

Citaat:
Ongetwijfeld gebeuren dit soort zaken meer op bokt, en er worden wat voorbeelden aangehaald mbt shetlanders. En die conflicten zijn dus conflicten van pubers. Ik vind dat de starters van het topic waar we het nu over hebben genoeg wijsheid hadden moeten hebben om in te zien dat het niet slim is om iets dergelijks op bokt te plaatsen. (die wijsheid drong op een gegeven moment op fokt ook wel door, geloof ik.)

Puber van 24 jaar?????? onlangs een slotje vanwege een conflict tussen koper en verkoper op bokt... Hoe is zadelmarkt hier wel niet door de slijk gehaalt...

Citaat:
en dat komt niet vanwege 1 of incidenten... vraag de mensen op fokt eens overr het hoe en wat... dat soort frustraties komen niet van 1 nacht ijs...dan heeft het wel langer gevroren...
Je kunt je ook afvragen (over fokt) zou het nu allemaal aan het nivo liggen van al die mensen op bokt die schijnbaar allemaal dezelfde ervaring hebben mbt 1 persoon of het dan aan die kudde ligt of et ook aan de ene pesoon zou kunnen liggen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 09:52

Alane schreef:
Want wat als het nu eens geen bokker was geweest? dan had het wel gemogen?

ja, dat probeer ik dus ook duidelijk te krijgen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:12

Lielle schreef:
Alane schreef:
Want wat als het nu eens geen bokker was geweest? dan had het wel gemogen?

ja, dat probeer ik dus ook duidelijk te krijgen.

antwoord gevonden:
viewtopic.php?f=2&t=364154

van bokkers over (waarschijnlijk) niet-bokkers, of over verstandige bokkers die niet de vuile was buiten hangen.... erg is dat de mensen waar het over gaat zich dus niet kunnen verdedigen (als ze dat zouden willen)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:23

ja, die was me ook al opgevallen.

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:31

Ik had hetzelfde gedaan als het beheer nu gedaan heeft. Een aantal andere dingen die onlangs gebeurt zijn zou ik anders gedaan hebben. Ik zie hier niet direct een verband.

Maar: stel dat jullie het beheer waren geweest, wat hadden jullie dan gedaan met dat topic? Op slot? Wanneer? Voor of na het moddergooien (want daar ging het toch wel op uitlopen, waarschijnlijk niet door TS, maar goed... )? En hoe zou je dan achteraf het fragiele evenwicht wat er op dit moment bereikt is mbt een aantal andere gevoelige onderwerpen weer herstellen?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:41

Ik denk van wel. Maar zoals op Fokt duidelijk blijkt: het merendeel weet verdomd goed over wie het gaat. Zelf vind ik dat er een aantal wezenlijke verschillen zijn met hetgeen Lielle aanhaalt:

- pubers/volwassenen (24? Could be, maar ik ben 21 en ik zou dus niet zo mijn berichten schrijven. Zegt dat dan wat over mij, of over haar? Daarbij het het om een 13-jarige - en hoeveel penny-meisjes zijn er niet op Bokt? - en een volwassene die (als ik het goed heb) redelijk bekend is in het fokkerswereldje?)
- de geloofwaardigheid van de topics (in het Shetlandertopic wordt al meteen vanalles weer in twijfel getrokken)
- de looptijd van de vete (de vete waarover dit topic gaat duurt al zo lang... En dan heb ik 't niet over de TS an sich, maar het hele subforum -> lekker makkelijk om dat topic weer aan te halen als er weer iets voorvalt).

*edit: Alane en Lielle, TEM dan! Ik zie geen reactie van een moddie. Als het topic niet op slot gaat heb je wel een reden wáárom het open blijft.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:07

@Sylvia, ik TeM niet van want van mij mag dit topic open blijven.
@Sylvia mbt de shet: iemand van 24 mag IMO behandeld als een volwassene. Slotje was niet onterecht, maar zie mijn opmerking hieronder waarom ik dit voorbeeld heb aangehaald.
En als we het daar dan toch over hebben:

shet topic
24 jarige die een medebokker van 13 aanvalt (met naam en toenaam) wordt pas na 4 pagina's geslotterd.

HK topic
volwassen vent die zonder namen te noemen een vervelend voorval beschrijft waarvan later blijkt dat het een bokker betreft. Wordt zeer acuut in cyberspace gestort.

Die twee maten snap ik dus niet.

@MargaV: ik had het - als ik er iets mee had gedaan - pas gesloten nadat er een heftige discussie was losgebarsten en het zeker niet zomaar verwijderd. Er werden nog absoluut geen bokt regels geschonden.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 08-02-05 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:10

Ik zie dit topic nu pas en wil nog wel wat kwijt over deze zaak.
Wij hebben Bart een PB (waarbij de P volgens ons staat voor persoonlijk/prive) gestuurd over deze kwestie.
Bart heeft deze PB vervolgens openbaar gemaakt in het moderatortopic en op "onverklaarbare wijze" is dit bericht dus ook terecht gekomen bij anderen.
Volgens Bart het gevolg van miscommunicatie, hij zag de PB niet als persoonlijk maar als iets wat hij blijkbaar moest delen met zo'n 20 anderen.

Al met al krijg ik een steeds smeriger smaak in mijn mond van deze zaak, vooral omdat er mensen en zaken bij worden gehaald waar wij totaal buiten staan.
Laten we het er maar op houden dat er een ontzettend paranoia figuur bezig is dat overal complotten ziet en er vanuit gaat dat als je niet voor haar bent je automatisch tegen haar bent.

Verder gaan wij er idd geen woorden meer aan vuil maken.
Vind het heel jammer hoe het beheer van Bokt met deze zaak is omgegaan en wil iedereen er op wijzen dat je heel goed moet nadenken als je een PB stuurt, ze zijn minder prive als je denkt.
Ik kom alleen nog maar in topics van bekenden en ben hier verder gewoon klaar mee.

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:14

Nu snap ik er helemaal niets meer van. Er zit blijkbaar nog meer (?) achter dit alles dan ik dacht begrepen te hebben. Ik hou me er maar buiten, want volgens mij heb ik (ondanks dat ik het topic op fokt gelezen heb) de helft nog niet meegekregen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:16

Sylvia schreef:

- pubers/volwassenen (24? Could be, maar ik ben 21 en ik zou dus niet zo mijn berichten schrijven. Zegt dat dan wat over mij, of over haar? Daarbij het het om een 13-jarige - en hoeveel penny-meisjes zijn er niet op Bokt? - en een volwassene die (als ik het goed heb) redelijk bekend is in het fokkerswereldje?)

ben ik al op in gegaan.

Citaat:
- de geloofwaardigheid van de topics (in het Shetlandertopic wordt al meteen vanalles weer in twijfel getrokken)

klopt, maar dan zie ik de relevantie niet zo.

Citaat:
- de looptijd van de vete (de vete waarover dit topic gaat duurt al zo lang... En dan heb ik 't niet over de TS an sich, maar het hele subforum -> lekker makkelijk om dat topic weer aan te halen als er weer iets voorvalt).

zou het dan niet interessant zijn waarom die vete zo hardnekkig is? Bij mijn weten geldt er nog altijd "waar twee kijven ..". En TS is al helemaal niet bij deze vete betrokken voor zover ik weet.

@Ilindra,

PBs openbaar maken Lips are sealed

*edit: Alane en Lielle, TEM dan! Ik zie geen reactie van een moddie. Als het topic niet op slot gaat heb je wel een reden wáárom het open blijft.
[/quote]

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:20

Sylvia schreef:
Ik denk van wel. Maar zoals op Fokt duidelijk blijkt: het merendeel weet verdomd goed over wie het gaat. Zelf vind ik dat er een aantal wezenlijke verschillen zijn met hetgeen Lielle aanhaalt:

Je kunt je dan af vragen op welke manier bekend? En is het feit dat je "bekend" maar een vrijbriefje? Een vrijbriefje om je onaardigeheden te laten verdwijnen in de beerput van bokt? Je kunt je ook afvragen hoe het komt dat iedereen weet over wie het gaat... en dat spreekt mi niet in het voordeel van die persoon...
Sylvia schreef:

vwb het "beschadigen van mensen, zijn er plenty topics te vinden op bokt, waar zelfs moddies aan meedoen... zover de geloofwaardigheid, door schade en schande wordt men wijs, is alleen de vraag of je de fouten van anderen over moet doen of ervan moet leren...
Sylvia schreef:

Vetes ontstaan door onuitgesproken zaken, leugens en intriges...
Vetes worden beeindigd door praten, niet door alles in de doofpot te stoppen... en net te doen of er niets aan de hand is.

Sylvia schreef:

Voor iedere oplossing is een probleem te bedenken...
moddies te druk... niet gezien.... al weggezakt...enz.
Als jij mij kunt uitleggen waarom topics over niet versturende bokkers wel mogen, er bedrijven mogen worden beschadigd, mensen die zich niet kunnen verdedigen door het slijk mogen worden gehaald... dan snap ik ook het verwijderen van dat topic...

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 13:36

BartVB schreef:
De regels op Bokt zijn behoorlijk duidelijk over het uitvechten van persoonlijke vetes. Op Bokt is het iig not done om problemen publiekelijk uit te gaan spelen. Natuurlijk gebeurt dat, dat gebeurt zelfs iedere dag en dat zal ook lang niet altijd aangepakt of zelfs maar opgemerkt worden, daarvoor zijn er gewoon teveel berichten, teveel gebruikers en zijn er ook teveel steken onder water die wij (als mods) gewoon niet door hebben omdat we de achtergronden van de Bokkers niet allemaal kennen. Als er dan echter topics gestart worden alleen om aantal gebruikers een hak te zetten dan wordt zo'n topic verwijderd, lijkt mij een vrij normale gang van zaken eigenlijk, een slotje lost op zo'n moment niets op aangezien het bericht dan nog steeds door iedereen te lezen is.

Als de regels duidelijk zijn, vragen we ook duidelijke moderators. (Lees consequente).
Of moet je daarvoor tot het vriendenclubje behoren?
Tuurlijk kan je niet alles zien, maar daarachter dien je je ook niet te verstoppen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 13:53

Sylvia schreef:

Sylvia, ik zie net dat het bewuste topic is verplaatst van PP naar AM. Er heeft dus zeker een moddie naar gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 14:02

BartVB schreef:
De regels op Bokt zijn behoorlijk duidelijk over het uitvechten van persoonlijke vetes.

Waar blijkt dan uit dat er sprake is van een vete Verward
Ik heb deze week al vaker gevraagd waaruit zou blijken dat ik deze persoon zou zwart maken, (ook aan de persoon zelf maar zij wilde geen antwoord geven, sterker nog ze wilde niet eens zeggen wie ze was), en heb daar dus nog steeds geen antwoord op.
Ondertussen worden er van de "Boktkant" berichten verwijderd en PB's openbaar gemaakt.........over eerlijk en open gesproken Knipoog
Op Fokt is precies te lezen wat de aanleiding is en dat is gelijk het enige wat ik ooit over haar haar en haar merrie heb gezegd.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 15:47

Bokt wordt steeds vreemder in beleid Verward

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:47

Achut achut, wat is dat toch voor gedoe op fokt.nl?
Ik houd me daar liever niet mee bezig.
Er word op fokt zo laconiek gedaan de regels van bokt.nl. En dan maar niet snappen waarom een topic hier verwijderd word.
Ik denk dat de fokkers die het topic hebben gestart ook niet graag voor een tienduizendkoppig publiek voor schut gezet willen worden.

Het valt mij op dat je op fokt gewoon alles mag doen zonder dat je er voor word aangekeken.
Bokt daarintegen heeft dat niet en ik vind het toch fijner om te weten dat ik hier niet word lastig gevallen Verward

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:51

Cadish schreef:
Ik denk dat de fokkers die het topic hebben gestart ook niet graag voor een tienduizendkoppig publiek voor schut gezet willen worden.

zo te lezen werden ze dat nou juist wel Pling

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:06

Lielle schreef:
Cadish schreef:

zo te lezen werden ze dat nou juist wel Pling

Dat werden ze wel, maar denk je dat ze daarom staan te springen? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:57

En een topic over mensen die met naam en toenaam worden genoemd en oplichters worden genoemd blijft gewoon staan.....

Ja ja de regels zijn idd heel duidelijk Koe