Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BartVB schreef:De regels op Bokt zijn behoorlijk duidelijk over het uitvechten van persoonlijke vetes.
BartVB schreef:Dat dat op Fokt.nl wel mag dat is een beslissing van de beheerders van Fokt, ik hoop voor hun dat het daar wel werkt.
BartVB schreef:Op Bokt is het iig not done om problemen publiekelijk uit te gaan spelen. Natuurlijk gebeurt dat, dat gebeurt zelfs iedere dag en dat zal ook lang niet altijd aangepakt of zelfs maar opgemerkt worden, daarvoor zijn er gewoon teveel berichten, teveel gebruikers en zijn er ook teveel steken onder water die wij (als mods) gewoon niet door hebben omdat we de achtergronden van de Bokkers niet allemaal kennen.
BartVB schreef:Als er dan echter topics gestart worden alleen om aantal gebruikers een hak te zetten dan wordt zo'n topic verwijderd, lijkt mij een vrij normale gang van zaken eigenlijk, een slotje lost op zo'n moment niets op aangezien het bericht dan nog steeds door iedereen te lezen is.
Lielle schreef:Nu is er een berichtje geschreven - ik ga er even vanuit dat het berichtje en de TS idd identiek is aan de tekst op fokt - door iemand die nou bepaald niet bekend staat als relschopper en kon ik er iig geen bokker uithalen. TS heeft een - minder geslaagde - ervaring op de HK in DB gehad, meldt deze en hey presto: de zaak verdwijnt in cyberspace.
MargaV schreef:Ik vind het sowieso niet kies om een conflict dat je buiten bokt hebt hier op een dergelijke manier aan te kaarten. Dat doe je omdat je het op het moment zelf niet durft ofzo en wel als je iemand niet recht in de ogen hoeft te kijken (hier op bokt). Zodat je eerst 100 instemmende reacties kunt krijgen en je in je gelijk voelt staan. Maar denk eens in hoe dat voor de andere partij is. Vergelijk met "Je komt een kamer binnen. Iedereen valt stil en kijkt je aan. Ze hebben het overduidelijk over jou gehad. Je ziet een lijst met punten waarom het gedrag van x stom is. " Dat is toch onherroeppelijk om problemen vragen.
Citaat:Ongetwijfeld gebeuren dit soort zaken meer op bokt, en er worden wat voorbeelden aangehaald mbt shetlanders. En die conflicten zijn dus conflicten van pubers.
Citaat:Ik vind dat de starters van het topic waar we het nu over hebben genoeg wijsheid hadden moeten hebben om in te zien dat het niet slim is om iets dergelijks op bokt te plaatsen. (die wijsheid drong op een gegeven moment op fokt ook wel door, geloof ik.)
Citaat:In dit topic zie ik een aantal reacties die een beetje op mij overkomen als: "Bart heeft iets gedaan. Ik vind Bart stom. Dus vind ik wat Bart gedaan heeft ook stom. *Graaf, graaf* * Denk, denk* .Ha, ik zie een lijn met andere stomme dingen die Bart gedaan heeft. RANT over doofpot."
Citaat:Kijk eens in de spiegel en zie hoe jullie gevoel voor onrechtvaardigheid steeds meer een klucht wordt.
MargaV schreef:Het was toch een kwestie van tijd voordat de bokker in kwestie zichzelf zou herkennen in het verhaal. Ik ben er van overtuigd dat je dan de poppen aan het dansen had gehad.
Citaat:Ik vind het sowieso niet kies om een conflict dat je buiten bokt hebt hier op een dergelijke manier aan te kaarten. Dat doe je omdat je het op het moment zelf niet durft ofzo en wel als je iemand niet recht in de ogen hoeft te kijken (hier op bokt). Zodat je eerst 100 instemmende reacties kunt krijgen en je in je gelijk voelt staan.
Citaat:Maar denk eens in hoe dat voor de andere partij is. Vergelijk met "Je komt een kamer binnen. Iedereen valt stil en kijkt je aan. Ze hebben het overduidelijk over jou gehad. Je ziet een lijst met punten waarom het gedrag van x stom is. " Dat is toch onherroeppelijk om problemen vragen.
Citaat:Ongetwijfeld gebeuren dit soort zaken meer op bokt, en er worden wat voorbeelden aangehaald mbt shetlanders. En die conflicten zijn dus conflicten van pubers. Ik vind dat de starters van het topic waar we het nu over hebben genoeg wijsheid hadden moeten hebben om in te zien dat het niet slim is om iets dergelijks op bokt te plaatsen. (die wijsheid drong op een gegeven moment op fokt ook wel door, geloof ik.)
en dat komt niet vanwege 1 of incidenten... vraag de mensen op fokt eens overr het hoe en wat... dat soort frustraties komen niet van 1 nacht ijs...dan heeft het wel langer gevroren...Citaat:In dit topic zie ik een aantal reacties die een beetje op mij overkomen als: "Bart heeft iets gedaan. Ik vind Bart stom. Dus vind ik wat Bart gedaan heeft ook stom. *Graaf, graaf* * Denk, denk* .Ha, ik zie een lijn met andere stomme dingen die Bart gedaan heeft. RANT over doofpot."
Kijk eens in de spiegel en zie hoe jullie gevoel voor onrechtvaardigheid steeds meer een klucht wordt.
Alane schreef:Want wat als het nu eens geen bokker was geweest? dan had het wel gemogen?
Lielle schreef:Alane schreef:Want wat als het nu eens geen bokker was geweest? dan had het wel gemogen?
ja, dat probeer ik dus ook duidelijk te krijgen.
Sylvia schreef:
- pubers/volwassenen (24? Could be, maar ik ben 21 en ik zou dus niet zo mijn berichten schrijven. Zegt dat dan wat over mij, of over haar? Daarbij het het om een 13-jarige - en hoeveel penny-meisjes zijn er niet op Bokt? - en een volwassene die (als ik het goed heb) redelijk bekend is in het fokkerswereldje?)
Citaat:- de geloofwaardigheid van de topics (in het Shetlandertopic wordt al meteen vanalles weer in twijfel getrokken)
Citaat:- de looptijd van de vete (de vete waarover dit topic gaat duurt al zo lang... En dan heb ik 't niet over de TS an sich, maar het hele subforum -> lekker makkelijk om dat topic weer aan te halen als er weer iets voorvalt).
Sylvia schreef:Ik denk van wel. Maar zoals op Fokt duidelijk blijkt: het merendeel weet verdomd goed over wie het gaat. Zelf vind ik dat er een aantal wezenlijke verschillen zijn met hetgeen Lielle aanhaalt:
- pubers/volwassenen (24? Could be, maar ik ben 21 en ik zou dus niet zo mijn berichten schrijven. Zegt dat dan wat over mij, of over haar? Daarbij het het om een 13-jarige - en hoeveel penny-meisjes zijn er niet op Bokt? - en een volwassene die (als ik het goed heb) redelijk bekend is in het fokkerswereldje?)
Sylvia schreef:- de geloofwaardigheid van de topics (in het Shetlandertopic wordt al meteen vanalles weer in twijfel getrokken)
Sylvia schreef:- de looptijd van de vete (de vete waarover dit topic gaat duurt al zo lang... En dan heb ik 't niet over de TS an sich, maar het hele subforum -> lekker makkelijk om dat topic weer aan te halen als er weer iets voorvalt).
Sylvia schreef:*edit: Alane en Lielle, TEM dan! Ik zie geen reactie van een moddie. Als het topic niet op slot gaat heb je wel een reden wáárom het open blijft.
BartVB schreef:De regels op Bokt zijn behoorlijk duidelijk over het uitvechten van persoonlijke vetes. Op Bokt is het iig not done om problemen publiekelijk uit te gaan spelen. Natuurlijk gebeurt dat, dat gebeurt zelfs iedere dag en dat zal ook lang niet altijd aangepakt of zelfs maar opgemerkt worden, daarvoor zijn er gewoon teveel berichten, teveel gebruikers en zijn er ook teveel steken onder water die wij (als mods) gewoon niet door hebben omdat we de achtergronden van de Bokkers niet allemaal kennen. Als er dan echter topics gestart worden alleen om aantal gebruikers een hak te zetten dan wordt zo'n topic verwijderd, lijkt mij een vrij normale gang van zaken eigenlijk, een slotje lost op zo'n moment niets op aangezien het bericht dan nog steeds door iedereen te lezen is.
Sylvia schreef:*edit: Alane en Lielle, TEM dan! Ik zie geen reactie van een moddie. Als het topic niet op slot gaat heb je wel een reden wáárom het open blijft.
BartVB schreef:De regels op Bokt zijn behoorlijk duidelijk over het uitvechten van persoonlijke vetes.
Cadish schreef:Ik denk dat de fokkers die het topic hebben gestart ook niet graag voor een tienduizendkoppig publiek voor schut gezet willen worden.
Lielle schreef:Cadish schreef:Ik denk dat de fokkers die het topic hebben gestart ook niet graag voor een tienduizendkoppig publiek voor schut gezet willen worden.
zo te lezen werden ze dat nou juist wel