Bokt een democratie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 00:18

Anya schreef:
Ik zou zeggen... be my guest...kom het een weekje proberen.. Aardig idee misschien. Huidige mods kappen ermee, bokt wordt een maandje vrijgegeven en al die neutrale objectieve bokkers aan de zijlijn mogen bij toerbeurt een dagje of wat modden Lachen

*zoeft weg om het voor te stellen*

Dat is appels met peren vergelijken...
Daarbij lees ik dan ook maar gelijk over je vorige opmerking heen...met 1 opmerking.. zie Nederland, de koningin wordt ook niet vervangen.... bij een bedrijf worden even vrolijk directeuren vervangen, eigenaren verkopen, sluiten of geven weg (bijv. door vererven)

Ik vind het frapant dat de bokkers schijnbaar de moddies moeten zien als een soort van martelaren die zich opofferen voor ons bokkers... Of je neemt een taak op je en zet je in of je doet het niet... is idem bij bestuursfuncties in verenigingen...tegen bestuurders wordt aangeschopt, tegen gezeurd enz.... maar er is iets wat ik dan absoluut niet kan uitstaan en dat is een opmerking in de trant van:"wil je het overnemen" want ojee owee het is me toch wat dat ik dit doe voor de mensheid...."

Mijn bijdrages in dit topic zijn gewoon bijdrages.... helaas zie je telkens weer dat bepaalde opmerkingen als een persoonlijke aanval wordt gezien.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 00:32

Het is inderdaad gewoon maar vrijwilligerswerk, en je doet het omdat je het leuk vindt. Knipoog
En zo niet: geef maar hier die status. Extreme duivel

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 00:36

Alane schreef:
Dat is appels met peren vergelijken...
Daarbij lees ik dan ook maar gelijk over je vorige opmerking heen...met 1 opmerking.. zie Nederland, de koningin wordt ook niet vervangen.... bij een bedrijf worden even vrolijk directeuren vervangen, eigenaren verkopen, sluiten of geven weg (bijv. door vererven)

eh ik zie het niet als persoonlijke aanval...ik waardeer je inbreng over het geheel genomen erg. Als jij het zo hebt opgevat, was dat niet de bedoeling.

Eh de directeur wordt over het geheel genomen vervangen als de eigenaar die directeur niet meer ziet zitten, niet omdat de klanten graag een roulerend managementsysteem zien ontstaan. Amerikanen hebben daar een aardig gezegde voor: "vote with your wallet". Maar aangezien bokt gratis is, kun je hier alleen voten met je aanwezigheid of niet.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 00:55

we kleppen langs elkaar Haha!
de opmerking over persoonlijk enzo was ter verduidelijking van mijn laatste opmerking Haha!
mijn appels met peren: ik had het over de moddies.... die verkiesbaar stellen...

Ik lees hier soms opmerkingen van moddies en/of beheerders die dan in mijn ogen meer lijken op uitspraken van peuters die stampvoetend probeerd zijn/haar zin te krijgen.... (maar das off-topic)

ene gratis?? tijd is geld dusseh Clown
zonder gebruikers heb je niets aan een forum Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 00:56

Dat klopt... dat schrijf ik ook: stemmen kan door weg te blijven Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 00:59

wil je dan de gebruikers wegjagen?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 01:00

Ik zie ze niet nog niet in grote aantallen weggaan vooralsnog... Lachen

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 01:14

Anya schreef:
Ik zie ze niet nog niet in grote aantallen weggaan vooralsnog... Lachen

Nou was ik allang 'uitgereld' Knipoog maar dit vind ik van een behoorlijke arrogantie blijkgeven Scheve mond . Zolang er dus niemand vertrekt van Bokt maakt het allemaal niet uit en kan het beleid doen en laten wat het wil ?

Ik ben bepaald niet jaloers op het beheer en de moddies hier en zou niet graag in hun schoenen willen staan. Ik ben zelf beheerder van een forum en heb ook nog een bestuursfunctie in een vereniging en nee, dat is niet altijd leuk. Maar ik probeer wel om alles in goed overleg te doen en ben er eigenlijk altijd nog op een goede manier (voor alle partijen) uitgekomen.

Een democratie hoeft het hier niet te worden, dat zou idd een rotzooi geven, maar openheid en gelijkheid zou wel leuk zijn.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 01:18

Eh.... nee dat bedoel ik dus niet... Maar aan de andere kant vraag Alane of bokt de gebruikers weg wil jagen.... Er zijn er inderdaad een aantal weg. En dat is jammer. Maar dit zijn gebruikers voor wie het product bokt niets (meer) te bieden heeft. En zijn nog veel gebruikers die het produkt bokt kennelijk goed genoeg vinden, want ze zijn er nog. als er opeens dagelijks nog maar de helft van de mensen online is, moet je je wel zorgen gaan maken...

En dan nog is het de vraag of je dan de organisatie van bokt moet veranderen (zoals nu gesuggereerd wordt) of dat er andere redenen zijn voor een dergelijke (gelukkig nog niet bestaande) halvering van het aantal dagelijkse bokkers.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 01:33

Volgens mij heeft Alane (sorry Alane dat ik even voor jou spreek, maar correct me if I'm wrong Knipoog ) haar opmerking geplaatst n.a.v. jouw opmerking:

Citaat:
Dat klopt... dat schrijf ik ook: stemmen kan door weg te blijven

Die kan je n.l. ook behoorlijk provocerend en arrogant uitleggen. Blijft een lastig medium dat internet, ondanks (of dank zij Schijnheilig ) de smilies Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 01:34

Dat kopt ook

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 07:31

Ik vind bokt een redelijk democratische instelling. Let wel: de perfekte democratie bestaat nergens ter wereld. We hebben een moderatorteam met een redelijk brede achtergrond die wel degelijk overleggen over beslissingen die gemaakt worden.

Ook in een democratie mag niet alles. Daarvoor is politie ingesteld en de politie probeert dan verder de orde te handhaven, zodat alle mensen binnen bepaalde vrijheden kunnen functioneren.

Ordehandhaving vindt plaats volgens een combinatie en de oordelen van de moddies. Verder is er ook een systeem waarbij gebruikers inspraak kunnen hebben en/of klachten over derden kunnen neerleggen. Er kunnen zelfs klachten over moderators besproken worden.

Als moderator weet ik wel dat ik niet 100% van bokt kan lezen. Wie van jullie doet dit wel? Lijkt me een behoorlijke dagtaak. Dus het kan zijn dat bepaalde zaken "onbestraft" blijven. Is dat erg? Misschien wel, misschien niet. Ik zou vooral hopen dat de gemiddelde bokker een geweten heeft. De regels van bokt zijn namelijk verre van onredelijk.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:00

Dat is nu wat ik al eerder schreef, gelijk in de verdediging.....
Ik ga ervanuit dat met de democratie-vraag niet bedoeld wordt dat alles dan maar kan en/of mag.... echter geeft een democratie wel een gevoel van vrijheid, betrokkenheid en eerlijkheid...
Ik denk ook niet dat er iemand vanuit gaat dat de moddies alles lezen, echter die stukjes onbestraft roepen vraagtekens op... omdat het "lijkt" dat altijd dezelfde onbestraft blijven....

Als het perfecte niet bestaat, dan kun je wel proberen die na te streven.... immers krijg je geen bijna perfectie door op je achterste te blijven zitten.

regels kunnen niet onredelijk zijn... alleen de mensen die ze toepassen....

@Craignethan: precies Haha!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:07

Alane schreef:
regels kunnen niet onredelijk zijn... alleen de mensen die ze toepassen....

Dat weet ik niet.. Bijvoorbeeld, in Nigeria bestaat een regel waarbij vrouwen die betrapt worden op overspel, gestenigd moeten worden. Lijkt me niet de meest redelijke regel...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:11

vinden wij... vinden zij dat ook?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:12

Nee Bokt is geen Democratie....

Bokt is een uit de hand gelopen hobbie van Bart, Om die uit de hand gelopen hobbie een beetje in de hand te houden hebben zich een groot aantal vrijwilligers aangemeld die proberen bokt in goede banen te leiden.

Dat lukt redelijk. IMO bepaald uiteindelijk diegene die "eigenaar " is van de BV BOKT, net zoals de directeur van jullie werkt, de koers die gevaren wordt.

Ben je het er niet mee eens, zoek je fijn een ander forum of leg je het naast je neer. Net zoals je dat op je werk zou doen.

Dus Nee, Bokt is geen democratie, het is een bedrijf

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:24

Alane schreef:
vinden wij... vinden zij dat ook?

Ik denk dat zo'n vrouw die op het punt staat om gestenigd te worden, zo'n regel behoorlijk onredelijk vindt...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:29

zeker weten.... door vermoedens en denken te weten wat een ander denkt komen ruzies van.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:49

democratisch, min of meer, maar de communicatie is om te huilen. En daar zit het allergrootste probleem, en die parallel met het bedrijfsleven gaat zeker op.

Dat is iig mijn conclusie na de afgelopen week nog eens te hebben overdacht.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:26

Maar wat zou je dan gehoord willen hebben? Wat zou er extra gecommuniceerd moeten worden?

IMO is communicatie niet het grootste probleem, 'information asymmetry' wel, de gemiddelde moderator ziet een heeeel ander Bokt dan de gemiddelde gebruiker. Verder ook de verwachtingen die men van Bokt heeft. Heb daar gisteren een heel verhaal over getiept, dat nog maar even niet geplaatst Haha! Zal eens kijken wat ik er mee ga doen. Jullie zie het wel verschijnen vandaag gok ik Lachen

BTW geweldig onderschrift Scheve mond Iig gefeliciteerd met het op de eventing site staan Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:29

Dank je wel Bart Knipoog

Ik heb zelf een lang verhaal in mijn hoofd zitten over communicatie (opnieuw nav deze week), dat wil ik nog even laten bezinken en dan leg ik het neer bij het MT (per Tem).

Maar wat jij aangeeft met information assymetry is in feite ook wat ik bedoel. Ja, de Moddies zien een ander bokt, en dat is grotendeels op te lossen door meer te communiceren.

/en speciaal voor Bart in dit bericht geen onderschrift Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:35

in een democratie regeert het volk, maar er moeten wel vertegenwoordigers zijn, anders gaat het helemaal fout. En die vertegenwoordigers zijn de Mods, anders zou het hier een partijtje in de soep lopen!!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:10

Tulandro schreef:
in een democratie regeert het volk, maar er moeten wel vertegenwoordigers zijn, anders gaat het helemaal fout. En die vertegenwoordigers zijn de Mods, anders zou het hier een partijtje in de soep lopen!!

Hier regeert het volk dus niet. Hier regeert het MT. En daarmee bedoel ik verder niks

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:35

Net zoals in het bedrijfsleven dus Haha! Haha! Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:14

Anya schreef:
Eh.... nee dat bedoel ik dus niet... Maar aan de andere kant vraag Alane of bokt de gebruikers weg wil jagen.... Er zijn er inderdaad een aantal weg. En dat is jammer. Maar dit zijn gebruikers voor wie het product bokt niets (meer) te bieden heeft. En zijn nog veel gebruikers die het produkt bokt kennelijk goed genoeg vinden, want ze zijn er nog. als er opeens dagelijks nog maar de helft van de mensen online is, moet je je wel zorgen gaan maken...

En dan nog is het de vraag of je dan de organisatie van bokt moet veranderen (zoals nu gesuggereerd wordt) of dat er andere redenen zijn voor een dergelijke (gelukkig nog niet bestaande) halvering van het aantal dagelijkse bokkers.

Interessante vraagstelling:

Blijven bokkies dankzij of ondanks bovenbokkies bokken ? Verward

Polletje??

*LOL*