[Dienstmededeling] Ban voor Pipo, SP en Lovely

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 01:33

Het mod-team maakt vrienden OK dan! .

Maar idd hoor iedereen is gek en jullie hebben gelijk Ach gut .

Mickey schreef:
....SuperPepijn....

Je zou trouwens niet zeggen dat ze nou zo enorm zijn opgevallen bij je, dit is al de 2e naam van de 3 fout geschreven Haha! .

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 01:48

Kayla schreef:
Je zou trouwens niet zeggen dat ze nou zo enorm zijn opgevallen bij je, dit is al de 2e naam van de 3 fout geschreven Haha! .

Het moest even snel wat midden in de nacht reageren er niet zoveel mensen Knipoog

Maar waarom SP en Love twee maanden en Pipo 1 Verward

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 01:48

Bij geen van de drie "gebanden" kan ik me erg veel van de genoemde aantijgingen voorstellen. En ja, ik heb wel degelijk eea terug gelezen.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 02:28

Citaat:
Verder zijn de 'discussies' van gisteren over de OWs die gegeven zijn in een topic op Algemeen bepalend. In deze 'discussies' werd totaal niet open gestaan voor argumenten, respect voor het moderatorteam was ver te zoeken en de opstelling van de betreffende gebruikers was in deze alle behalve volwassen. De sfeerverpestende werking die daar van uit gaat is voor ons een extra reden voor deze ban.

Wat verwachten jullie anders als elke vorm van communicatie, maar ook van stoom afblazen afgekapt wordt?

Boktbeleid:
Negeer zoveel mogelijk de users die je storen. Helpt dat niet, gooi dan met slotjes (zoveel mogelijk). Helpt ook dat niet geef dan een OW, maar het liefst gelijk een ban, anders gaan ze weer over de OW klagen.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 02:29

Craignethan schreef:
Wat verwachten jullie anders als elke vorm van communicatie, maar ook van stoom afblazen afgekapt wordt?

Boktbeleid:
Negeer zoveel mogelijk de users die je storen. Helpt dat niet, gooi dan met slotjes (zoveel mogelijk). Helpt ook dat niet geef dan een OW, maar het liefst gelijk een ban, anders gaan ze weer over de OW klagen.

Nagelbijten / Gniffelen

Pas nou op straks heb jij ook een ow of ban !

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 02:34

Dus maar niks meer zeggen ?

Klinkt me bekend in de oren, misschien moet ik ook maar onderduiken Knipoog Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 03:51

Kom, kom, als beheerder van het Shireforum verkeer jij toch zeker tussen gelijken met de bovenbokkers? Haha!
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 12-12-04 04:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 04:05

Trouwens, ook ik heb een waarschuwing gekregen.
Onterecht uiteraard * Haha! , maar keurig per pb door een mod.

Het goede mag ook heus gezegd worden, hoor en het blijkt dus toch wel te kunnen! OK dan!

* Moe worden van mods en de OW-kwestie heet 'off topic' te zijn in het topic over boktmoeheid Verward

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 04:47

*zoekt smiley met openvallende mond*

waar gaat dit over zeg Scheve mond

en idd soms zijn ze erg aanwezig, maar bv lovely is me eigenlijk nix van opgevallen en SP en Pipo hebben een duidelijke mening, maar niet op een heel vervelende manier(ik heb afgelopen tijd veel vervelendere reacties gelezen, oa missSisa ofzoiets, al zegt ze nu dr leven gebeterd te hebben, die zeikt ieder paard op HAW af...)

maargoed na die OW die ik al niet snapte, nu dus maar een ban voor hun, en dat voordat ze 3 OW's hebben gehad Verward

ik dacht lekker door te bokken tot aan mn 10.000 berichten, maar ik vraag me af of ik die nog ga halen, ben ook behoorlijk boktmoe aan het worden Lips are sealed

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 09:45

Wat een vreemde gang van zaken hier Verward

Als het Boktbeheer van het begin af aan wat duidelijker was geweest en een gegronde uitleg had gegeven over alle
-of sommige niet uitgedeelde?- OW's, dan was het helemaal niet nodig geweest om "het zgn. groepje" een ban te geven.

Ik heb de indruk dat jullie deze bokkers bewust uit de tent hebben gelokt door zo weinig mogelijk uitleg te geven, en daardoor heel doelbewust hebben aangestuurd op deze bans...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 10:00

Ik ben met stomheid geslagen. Die OW's vond ik al totaal onterecht en van deze actie snap ik al geheel niets.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 10:03

de dwaas die zijn dwaasheid kent, is tenminste in die zin wijs, maar een dwaas die denkt dat hij wijs is, is inderdaad een dwaas.
de dhammapada

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 10:45

Renske20 schreef:
*zoekt smiley met openvallende mond*

waar gaat dit over zeg Scheve mond

en idd soms zijn ze erg aanwezig, maar bv lovely is me eigenlijk nix van opgevallen en SP en Pipo hebben een duidelijke mening, maar niet op een heel vervelende manier(ik heb afgelopen tijd veel vervelendere reacties gelezen, oa missSisa ofzoiets, al zegt ze nu dr leven gebeterd te hebben, die zeikt ieder paard op HAW af...)

Mee eens
Maar zo zijn er nog meer mensen die mij mateloos irriteren omdat ze alles 'beter' weten!
De drie die nu een ban gehad hebben had ik eigenlijk niet zo'n moeite mee.
Ik moest altijd wel lachen om de reacties van SP.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 10:49

Na Puck en Mytens is er dus nog steeds niets veranderd, punt
Zie opmerkingen van Kayla, daar sta ik helemaal achter OK dan!

Een hele kinderachtige zaak

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 10:58

Faye ook foetsie ?

Faye was de vierde van wie bekend is dat ze een OW had
(nee, nog geen antwoord van DPB....... )

en die heeft sinds 10/12 niets meer gepost........

.......... terwijl het iemand is die dagelijks bokt.

Wie kan vertellen of zij ook geband is?? Verward

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 11:10

Faye heeft geen ban. Faye heeft alleen een OW gekregen nav het DPB topic. Als Faye ook een ban had gehad dan had Mickey dit wel genoemd in haar eerste post.

Plop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 11:25

In een vorig topic was er geopperd om Sterre erbij te betrekken.
Had het niet beter geweest de boktbemiddelaar iets te laten ondernemen ipv direct een ban te geven? Wat is anders het nut van deze functie??

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 11:29

*mond valt open

*doet mond weer dicht

*mond valt wéér open Nagelbijten / Gniffelen

Nu vraag ik me toch af.. Hadden die drie dan al eerder drie OW's gekregen? Anders houden de mods zich niet aan de regel (... na drie ow's krijg je pas een ban, tenzij je erge fraude hebt gepleegd...) en met fraude bedoelen ze dan ook écht fraude, wat meer dan topics verzieken.

Verder ben ik het niet eens met het "verzieken" (->
Citaat:
De directe aanleiding hiervoor is dat de genoemde gebruikers geen kans ongelegen laten om te rellen in topics of topics op een vervelende manier off-topic te krijgen, daarbij telkens op het randje van het toelaatbare balancerend.
) van topics. Het was eerder discussiëren met een uitgesproken mening. Verder vind ik dat de mods niet meteen met de ban's hadden moeten gaan gooien, ze hadden ook open moeten staan voor meningen. (al deden de gebande mensen dat ook niet altijd.) En verder vraag ik me idd af waarom het een ban is van 1 en 2 maanden?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:06

Nou, op naar een roze, lievvve wereld met allemaal pennymeisjes en elfjes....

Ongelooflijk hoe het modteam mensen met een kritische mening de mond snoert. Doet mij sterk denken aan een moeder die haar "lastige" kinderen onder de duim probeert te houden met de opmerking "het is zo omdat ik het zeg en ik ben de baas punt uit" en vervolgens haar kinderen in de hoek zet. Onmacht, dus...Als er eerder tijdens de discussie op een bemiddelende manier was ingegrepen, in plaats van achterover gezeten de escalatie te volgen en af en toe een inhoudsloze verklaring te geven, was dit volgens mij best in goede banen te leiden geweest.

Moeten wij nu allemaal op onze woorden gaan passen? Want dan is de sjeu er wel heel erg snel af en kunnen we ons gaan verheugen op vele konijnen en cavia topics....

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:08

En ik zou graag van het modteam willen weten of ze inderdaad de mogelijkheid hebben om persoonlijke berichtjes te lezen?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:12

Als moderator heb je niet de mogelijkheid om persoonlijke berichtjes te lezen.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:14

En als beheerder?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:18

Botervlieg schreef:
Trouwens, ook ik heb een waarschuwing gekregen.
Onterecht uiteraard * Haha! , maar keurig per pb door een mod.

Het goede mag ook heus gezegd worden, hoor en het blijkt dus toch wel te kunnen! OK dan!

maar keurig per pb door een mod.

Zo hoort het ook.
Maar niet een OW uitdelen als een dief in de nacht.
Zag dat ik ook zo'n ding had (2) (Keek in een mail waar ik eigenlijk nooit kom)Doe ik niet moeilijk over.
Had blijkbaar een opmerking gemaakt over dat men soms zo kan zeveren.
Herkende natuurlijk direkt een aantal personen zichzelf er in en . ..."janken"

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:18

Remy: dat is al heeeeeeel vaak geprobeert. Ze zijn al heel vaak op hun gedrag aangesproken, er is al heel vaak gevraagd of ze zouden willen dimmen en mensen gewoon in hun waarde zouden willen laten. Dat heeft allemaal niet geholpen en dan houdt het echt een keer op, we zijn gekke Jetje niet. Het gaat hier helemaal niet over het hebben van een andere mening. Als iedereen met een afwijkende mening gebanned zou worden dan was Botervlieg ook al lang weggeweest. Botervlieg heeft af en toe zeker een andere mening, ze draaft soms ook behoorlijk door maar ze blijft wel (meestal Haha!) voor rede vatbaar en heeft zeker ook regelmatig een aantal goede punten. Daar hebben wij helemaal geen problemen mee zolang een redelijke discussie mogelijk blijft.

Wat betreft die Prive Berichten (stokpaardje van Lovely Haha!). Zoek eens op www.wikipedia.org naar 'FUD'.

[edit]Typo verbeterd, 't is nog vroeg[/edit]
Laatst bijgewerkt door BartVB op 12-12-04 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:19

Als beheerder zijn er wel meer mogelijkheden, maar het is niet gemakkelijk. Dan zou Bart de hele database moeten doorspitten op zoek naar PB's en echt naar het 'inwendige' van Bokt moeten gaan.

Daarnaast zijn PB's natuurlijk gewoon prive en worden ook als zodanig behandelt.

(als vergelijk: de systeembeheerder op jouw werk kan ook kijken naar jouw e-mail verkeer. Dat kost alleen nogal wat moeite en zal ook niet gedaan worden aangezien e-mail ook gewoon prive is. Tenzij er op jouw werk speciale richtlijnen zijn waardoor het wel mag).