Avater jatten, mag dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:19

tja.... zelf gemaakt Lips are sealed

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:29

Als je hem echt zelf gemaakt vind ik het eigenlijk niet kunnen, maar als je gewoon een internet-plaatje ergens vandaan hebt en die hebt vekleind zie ik het probleem niet zo, moet je maar een eigen maken Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:59

Yessy schreef:
Als je hem echt zelf gemaakt vind ik het eigenlijk niet kunnen, maar als je gewoon een internet-plaatje ergens vandaan hebt en die hebt vekleind zie ik het probleem niet zo, moet je maar een eigen maken Knipoog

en die zelf heeft verkleind... dan is het jouw plaatje, jouw ava, ke eigenste Its-me-plaatje en van niemand anders.
Ik heb er maanden over gedaan om een kaaskopopdekop te vinden en die is van mij .. ik heb hem gevonden, verkleind er aan gewerkt enz. En niemand komt er aan mijn kaaskopopdekop Haha! Clown

ik ben voor een D.Av.O.T. met ondersteuning van een Av.O.T.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:23

Yessy schreef:

Niks aan toe te voegen, avatarsite's zijn voor algemeen gebruik. Er zijn hier zoveel users, dat de kans dat iemand dezelfde avatar als jij van zo'n site plukt reëel is.
Ik had er dus toch iets aan toe te voegen...

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:42

Alane schreef:
en die zelf heeft verkleind... dan is het jouw plaatje, jouw ava, ke eigenste Its-me-plaatje en van niemand anders.
Ik heb er maanden over gedaan om een kaaskopopdekop te vinden en die is van mij .. ik heb hem gevonden, verkleind er aan gewerkt enz. En niemand komt er aan mijn kaaskopopdekop Haha! Clown .

Okay, ik heb het boktlogo verkleind. Is het nu van mij? >;)

Afbeelding

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:47

Inprincipe wel... staat toch nergens dat je dat peerd niet mag gebruiken.
of zit er copyright op? Heeft niemand anders het in gebruik.
dan is dat weer anders.

Clown ik wil zo een en dan op de kop
Laatst bijgewerkt door Alane op 04-11-04 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:53

Mijn avatar heb ik zelf gemaakt van een foto van Handell.
Toen Handell nog leefde was hij gewoon in kleur en nadat ik hem heb laten inslapen heb ik hem grijs gemaakt.
Ik zou het niet kunnen waarderen als iemand anders hem ging gebruiken.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:54

Volgens mij mag ik eigenlijk dat logo niet eens bewerken zonder toestemming, en zeker niet plaatsen. But correct me if I'm wrong.

Citaat:
Wat is auteursrecht en hoe krijgt u dat.

Dit is eigenlijk heel eenvoudig, als u een tekst heeft geschreven, een afbeelding heeft gemaakt of een foto heeft genomen dan heeft u daarover zeggenschap. Anderen mogen er niet zomaar mee doen wat ze willen en dat is geregeld in de Auteurswet. Wat u gemaakt heeft mag niet zonder uw toestemming gebruikt worden op andere internet pagina's of in enige andere vorm openbaar gemaakt worden.

Bron: http://www.heinpragt.com/copyright/copyright.php

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:01

Zei ik toch....
Citaat:
Inprincipe wel... staat toch nergens dat je dat peerd niet mag gebruiken.
of zit er copyright op? Heeft niemand anders het in gebruik.
dan is dat weer anders.

Dan mag je dus een ava die iemand in gebruik heeft ook niet gebruiken?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:39

Het is niet de bedoeling dat twee mensen op Bokt dezelfde avatar hebben, aangezien mensen vaak aan hun avatar herkend worden is dat niet handig en kan het tot verwarring leiden. Maar we zien het niet als een hoofdtaak van de moderators om erop te letten dat avatars uniek zijn, probeer er dus eerst zelf via pb uit te komen als iemand jouw avatar gebruikt. Vooral als je een ava gebruikt die je niet zelf gemaakt/bedacht heb (een disneyfiguur, een BekendHoofd) kan het voorkomen dat er meerdere mensen net zo gek zijn als jij van Pooh, Spirit of Van Nistelrooij en dat avatars op elkaar lijken, maar dat zien we niet als een probleem.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:52

Sammie schreef:
Look a likes, een eenhoorn in een plaatje..? Ja er zijn zat plaatjes met een eenhoorn erin, maar de mijne zelf ben ik toch nog niet tegen gekomen.
Dat je een copyrighted afbleeding als avatar gebruikt vind ik tot daar aan toe, maar jouw "zelf gemaakte" avatar heb ik drie jaar geleden ook al op internet zien staan alleen dan met als artiest een man genaamd Steve Read. Tong uitsteken

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:54

Ik vind het irritant als 2 mensen dezelfde ava hebben...

Die van mij zullen ze vast niet jatten.... Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:34

Guinevere schreef:
Dat je een copyrighted afbleeding als avatar gebruikt vind ik tot daar aan toe, maar jouw "zelf gemaakte" avatar heb ik drie jaar geleden ook al op internet zien staan alleen dan met als artiest een man genaamd Steve Read. Tong uitsteken

Verward Toch echt zelf gemaakt . Leuk al die sarcastische opmerkingen Scheve mond

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 01:31

Sorry voor het sarcasme, maar wees eens eerlijk, afgezien van of hij van jou is of niet, het komt niet echt geloofwaardig over. Je bent pas 21 jaar, op CB kom ik alleen een paar simpele computer bewerkingen van je tegen ... daar tegen over staat een man die wel meer van dit soort afbeeldingen maakt. Jij zou mij als het omgekeerd was toch ook niet zomaar geloven?

Mocht hij echt van jou zijn dan zou ik maar een proces aanspannen aangezien er ook t-shirts, posters, puzzels, kaarten en wie weet wat nog meer van deze afbeelding verkocht worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:44

Sammie schreef:
:? Toch echt zelf gemaakt . Leuk al die sarcastische opmerkingen Scheve mond

Zelf van een groot plaatje klein gemaakt misschien?
Dat is toch wat anders dan een zelf gemaakte avatar

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:51

Als ik mijn avatar tegen zou komen zou ik het ook wel erg vreemd vinden..
Rainie heeft hem hele tijd terug voor me gemaakt, dus als ik hem bij iemand anders tegen zou komen zou ik er zeker wat van zeggen. Het kan natuurlijk best voorkomen, gezien er meer zijn die gek zijn van Man o' War dan ik

Sammie; jouw avatar heb ik als schilderijtje Verward
Vind 'm wel heel mooi

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:30

Sammie schreef:
:? Toch echt zelf gemaakt . Leuk al die sarcastische opmerkingen Scheve mond

Sammie, de jouwe is echt niet zelf gemaakt hoor! Ik heb er een poster van op mijn kamer hangen en op google kun je hem ook vinden. Het enige wat jij eraan gedaan hebt is verkleinen. Dus zeker niet zelf gemaakt!

Btw ben ik het eens met de tekst die ellende hier neerzette Lachen

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:55

Zoals veel al zeggen herken ook ik mensen vooral aan de avatars, maar als een nog vrij onbekende bokker een avatar van iemand overneemt maakt me dat niet veel uit. Tenzij...het een avatar van iemand paard of iets dergelijk is. Dat kan je natuurlijk niet maken.

Maar als iemand een foto van internet heeft en die als avatar gebruikt..tja..dan heeft iedereen evenveel recht zou ik zeggen.
Inderdaad kan je vragen of die ander het wil veranderen, zo niet, neem je zelf toch lekker een nieuwe
Alleen gaat dat dan weer tenkoste van de herkenning Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:57

Rainie schreef:
[image]
Hij blijft mooi, alleen heb ik 'm toch echt rechtop gezet.

annepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:07

de mijne heeft een vriend van me gemaakt, en is heel erg persoonlijk dus ik zal het ook niet waarderen als deze gejat wordt, mss dat ik later nog wel eens precies uitleg waarom.

over het algemene jatten hier vind ik: get a live, not that from somebody else!

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:40

Sammie schreef:
Hij blijft mooi, alleen heb ik 'm toch echt rechtop gezet.

Als je het over het paard hebt... Het paard in jouw avatar is samengedrukt, de verhoudingen kloppen niet meer.

Afbeelding

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:48

Knap werk zeg Rainie! Daarbij zie je idd heel goed hoe het iets veranderd nadat je het plaatje hebt verkleind.

Ik ben 'mijn' kikker prinsje gelukkig nog steeds niet tegen gekomen bij een andere bokker. En ik heb hem al een hele tijd. Ben ik gewoon de enige die hem lief vind. Vork

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:05

Ow wee als iemand mijn lieve, liggende paardje gaat stelen!!!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:13

Rainie schreef:
Als je het over het paard hebt... Het paard in jouw avatar is samengedrukt, de verhoudingen kloppen niet meer.
Ik vind hem anders wel zo mooier dan wat jij doet.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:26

Sammie schreef:

Ik vind hem anders wel zo mooier dan wat jij doet.

Ik zie echt weinig verschil hoor! Paardje ziet er goed uit Haha!