Bokker handelt niet netjes bij [EA] wat te doen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 10:28

Het voorbeeld van Smurf is een mooi voorbeeld van dr oplichterijen.
Ook dingen niet opsturen nadat er wel betaald is noem ik pure oplichterij, dat is geen handelsgeest meer en heeft ook niks met afspraken te maken.
Of niet betalen nadat er opgestuurd is... is ook geen handelsgeest meer

Ik zelf stuur nooit wat op als er niet betaald is, maar sommigen zijn zo goed gelovig dat ze het wel doen, of 'gelijk' oversteken...

Madame kwam daar bij mij ook achter, vroeg ook aan mij of ik het alvast op wou sturen 'met het geld kwam het echt wel goed hoor'
Daar ben ik niet ingetrapt, anders had ik nu nog op mn geld kunnen wachten.

Ik vind gewoon dat deze praktijken niet kunnen, ze is hier alleen maar om te handelen, is toch niet echt het idee achter bokt neem ik aan.
Veel mensen moeten er eerst achter komen na een ervaring met haar, wat veel tijd, boze mails en Pb's e.d kost

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:12

Nu ik t weet ben ik blij dat ik t toen niet meteen opgestuurd heb (dat wou ze dus) want t geld heb ik nooit gezien!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:15

Maar andersom: als je iets wilt kopen, dan moet je vaak ook van te voren geld sturen en dan sturen ze het pas op.
Dan moet je ook maar hopen dat het goed gaat.
Zoiets is altijd erg moeilijk vind ik.
Ik ben ook wel voor een soort zwarte lijst, maar aan de andere kant is het wel een zware beschuldiging hoor.
Je kan wel misbruik ervan maken door bijv. als je een bepaalde bokker niet moet, of er ruzie o.i.d. mee hebt gehad, deze aan te geven op de zwarte lijst terwijl diegende niks misdaan heeft...

Moeilijk..

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 11:15

Tadaa, weer een voorbeeld...

Moddies mogen wij uitleg ?

Iemand met een grote bek of iemand die zn mening iets anders heeft dan het grootste gros van bokt en daar hard vooruit komt word gebanned, een oplichtster die bokt als handelsmarkt ziet kan gewoon blijven ??

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:16

OF er zou een soort systeem moeten komen zoals bij e-bay dat je iemand een beoordeling kan geven, en dan zijn er vast mensen die ook een positieve ervaring hebben.. en dan komt dat er toch ok te stana?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:19

Stalleke, dat beoordelingssysteem is een oude discussie en veel te "fraudegevoelig". Als ik de pest aan jou heb dan heb je in no-time een heeeeeele mooie (NOT) beoordeling. Zelfde geldt voor die zwarte lijst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:25

Zal iemand mij misschien de naam van diegene willen pb'en?

Ik stuur eigenlijk ook alleen maar dingen op als het geld binnen is. Ik vind het wel vervelend dat die persoon dan weer een week langer moet wachten, maar het is nou eenmaal niet anders. Ik heb nu ook een digi verkocht voor E100, die gaat ook niet eerder weg voordat ik het geld heb. Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:25

Chanelletje schreef:
ik wil de username wel graag weten ja.. Bloos!

Ik zou deze ook wel graag willen weten Schijnheilig

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:29

het is dezelfde Bokker als waar al dit soort topics over gaan Scheve mond Boos!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 11:36

Nicolletje schreef:
Maar andersom: als je iets wilt kopen, dan moet je vaak ook van te voren geld sturen en dan sturen ze het pas op.
Dan moet je ook maar hopen dat het goed gaat.
Zoiets is altijd erg moeilijk vind ik.
Ik ben ook wel voor een soort zwarte lijst, maar aan de andere kant is het wel een zware beschuldiging hoor.
Je kan wel misbruik ervan maken door bijv. als je een bepaalde bokker niet moet, of er ruzie o.i.d. mee hebt gehad, deze aan te geven op de zwarte lijst terwijl diegende niks misdaan heeft...

Moeilijk..

Bij een winkel of postorderbedrijf betaal je ookvoouit voor je je pakje in handen krijgt....
Nou is dat iets betrouwbaarder dan particulier maar dat is het risico
Ik stuur nooit iets op voor ik geld binnen heb, begin ik niet aan.

Je kan bewijzen dat je geld gestuurd hebt als je het via de bank stuurt, ik wil ook nooit geld hebben via d epost, me veel te gevaarlijk.
Je hebt een bewijs, komen je spullen niet kun je stappen ondernemen.
Als je wat opstuurt voor je je geld binnen hebt kun je het niet bewijzen... op een klein postpakketbriefje na

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:37

ja, ik hoop dat ze nu eindelijk eens aangepakt wordt! Werd laatst ook bijna door haar opgelicht, ik reageerde op een advertentie van marktplaats en kwam er gelukkig op tijd achter dat het de betreffende bokker was.....

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:40

kan iemand mij ook de naam pb'en ? ben wel nieuwsgierig...

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 11:49

Moddiieees ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:51

-koopt dingen,
-betaalt niet of heel laat,
-laat 'alvast' dingen opsturen om vervolgens niet te betalen, -Verkoopt zelfde dingen snel weer voor veel meer geld
-banketstaaft grote zielige verhalen die niet waar zijn als er eens geopperd wordt waar nou eindelijk het geld blijft
-Stuurt verkochte dingen niet of laat na veel zeuren en dringen op -Verkoopt dingen voor veel geld terwijl de nieuwprijs nog op pakketje staat en deze veel lager blijk te zijn dan prijs waarvoor de bokker het verkocht heeft

dit lijkt mij oplichterij als handel

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:52

[edit ellende: blijf nou even netjes aub]

moddies!!!

ban haar nou eens!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 12:16

goh ik denk te weten over wie dit gaat... Verward

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 12:33

idd het is *verwijderd*

[edit ellende: blijf nou even netjes aub]

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 12:34

Even een korte reactie:
Áls er een transactie fout gaat, meld dit dan in ieder geval via T.E.M. Een groot aantal gevallen uit dit topic hoor ik nu voor het eerst. Op dit moment overleggen we wat we kunnen doen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 13:33

Natasja91"]
kan iemand mij ook de naam pb'en ? ben wel nieuwsgierig...
[/quote]
Goed op de laatste blz. van de link van Ann kijken... Lachen

[quote="SANEX schreef:
Iemand met een grote bek of iemand die zn mening iets anders heeft dan het grootste gros van bokt en daar hard vooruit komt word gebanned, een oplichtster die bokt als handelsmarkt ziet kan gewoon blijven ??

Hier ben ik het wel mee eens, er moet heus wel iets tegen te doen zijn...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 13:34

Dat ben ik niet met je eens Ellende, deze naam is ook meerdere keren opgedoken op de zwarte lijst die ik in beheer heb! Maar ze blijft gewoon elke keer doorgaan! Voor gedupeerden, adres en tel. zijn inmiddels bekend!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 14:12

Ellende schreef:
Even een korte reactie:
Áls er een transactie fout gaat, meld dit dan in ieder geval via T.E.M. Een groot aantal gevallen uit dit topic hoor ik nu voor het eerst. Op dit moment overleggen we wat we kunnen doen.

Omdat er dus gewoon niets aan gedaan wordt, niemand meld wat aan de moddies, want je krijgt er je geld niet mee terug of je pakketje niet. Aan de persoon zelf wordt niets gedaan, die kan gewoon door blijven gaan met dr praktijken!

En nou moeten wij netjes blijven ? ik weet niet wat er bij die verwijderde reacties stond, maar als er iemand een keer netjes moet worden is het de bokker wel, en het duurt nog even of dr naam staat in mn onderschrift, profiel en overal waar je me vinden kan!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:28

Er is al eerder iemand van Bokt geband omdat zij haar verplichtingen niet na is gekomen, nadat er veel klachten over haar zijn binnengekomen. Personen in kwestie hebben toen na ingrijpen van een moeder alsnog hun geld, of hun pakketje binnengekregen.

Ik snap dat je kwaad ben Sanex, maar het is ons nu duidelijk wat er aan de hand is. Het wachten is op het online komen van één of twee mensen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 15:04

Ellende schreef:
Het wachten is op het online komen van één of twee mensen.

Dat is heel makkelijk, plaats een advertentie in [EA] met : Gratis af te halen.... Haha!

Heb je meteen reactie Tong uitsteken

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:06

haha, ja dat is wel te verwachten... maar dan moet het wel een zadel oid zijn, anders is het haar te min

ik heb zelf ook een rot ervaring met deze persoon en dan zeg je daar wat van via PB en krijg je vervolens PB's van een "vriendin" van haar die mij uitscheld Verward

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:59

Was dat zei die in d'r profiel vroeger had staan met van welke personen ze tevreden was en van welke niet.