Plaats jij nog foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:17

Tuurlijk waarom niet? Krijg goed les en weet heus wel waar ik zelf ongeveer zit Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 20:31

Ik hoor mensen over dat ze zelf al foto's selecteren, dat zou dus niet nodig moeten zijn.
Ook moet het niet nodig zijn dat je van te voren zelf al in de verdediging schiet met bijv de reden waarom je zonder cap rijdt. Als jij zonder cap wilt rijden, moet je dat lekker zelf weten, jou hoofd.
Tuurlijk kom je soms dingen tegen die echt niet door de beugel kunnen.

Maar bijv: Je zit als een zoutzak op die knol
Of
Probeer wat rechter te zitten, je been wat langer te maken en je hand rechtop
(ik noem maar even wat he)

Is al een heel verschil

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:39

Nee

Ik plaats graag foto's van Leo als ik ze heb, maar rijfoto's begin ik niet aan..
Ik ben niet de beste ruiter, maar ik red me, en doe ook geen wedstrijden ofzo. Dat vind ik genoeg.
Op commentaar van Bokt zit ik niet te wachten

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:56

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:00

Het ligt ook voornamelijk aan je eigen instelling. Ga je overal keihard tegenin met argumenten en of rare excuses waar de foto's het tegendeel van zijn......... dan kan je erop wachten dat het vuur je aan de schenen gelegd wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:21

ja en het is bij CB ook al zo erg!

maar daar ging dit topic niet over Knipoog maar ben het wel met je eens, als er 1x iets gezegd is dan komt het wel over hoor
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-10-04 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 21:22

het gaat me er ook niet om dat er niks negatiefs gezegd mag worden, maar je kan het natuurlijk op 2 manieren zeggen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:24

stef schreef:
het gaat me er ook niet om dat er niks negatiefs gezegd mag worden, maar je kan het natuurlijk op 2 manieren zeggen.

Maar zoals GenK al zegt, je kan er ook op twee manieren op reageren/ mee omgaan Knipoog

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:32

Nee

Ik plaats bijna geen rijfoto's en ik geeft ook gee ncommentaar bij HAW.
Simpelweg omdat ik er toch geen verstand van heb Haha!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:32

Ik heb al regelmatig foto's geplaatst, mijn profiel staat ook overvol met recente rijfoto's.
Af en toe vind ik het gewoon leuk om foto's te plaatsen, vaak is er dan een vooruitgang zichtbaar t.o.v. de foto's die eerder geplaatst zijn en dat is natuurlijk leuk om te laten zien.
Vervelend commentaar heb ik nog nooit gehad, commentaar waar ik iets mee kan is mooi meegenomen en pas ik ook toe in mijn rijden, en commentaar waar ik niks mee kan laat ik fijn links liggen.
Ik plaats de foto's namelijk niet om commentaar te krijgen, maar gewoon voor de "leuk" ; commentaar krijg ik wekelijks genoeg in mijn les en zelf heb ik ook genoeg verbeterpunten om aan te werken, dus ik kan nog zat vooruit wat dat betreft... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:41

Meestal word er juist extra fel gereageerd als er staat, niet reageren op de slof, bla bla dom smoesje

Je vraagt er dan gewoon extra om als je je paard dan in de krul ermee trekt.
Word dat gezegt krijg je nog meeer bla bla smoezen
En dan vinden ze het gek dat heel bokt over ze valt. Verward

Is het misschien beter te bedenken waarom heel bokt dan over je valt?
Je foto's eens beter bekijken en eens inzien dat je je knol de verdoemenis in helpt?

Maar nope, dat word niet gezien er word dan alleen maar geblaat dat op bokt alleen zeikers zitten Gaaaap

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:54

Ik heb gister nog foto's neer gezet. Het enige waar ik geen commentaar op hoef is of ik wel of geen cap draag en dat zet ik er ook altijd bij. Het al dan niet dragen van een cap is mijn verantwoording en mijn risico.

Over het algemeen vind ik het commentaar zeer nuttig. Een ander heeft toch weer een andere kijk op bepaalde dingen en ook foto's kunnen veel zeggen. De "zinloze" opmerkingen negeer ik gewoon. Ik lees ze en dat is dat dan...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:58

In sommige topics zoals RK meldt, begint de TS zelf al met in de verdediging te gaan.
Je kan dan zelf vast bedenken van, waarom ga ik nu al in der verdediging. Als je dan geen commentaar wil, plaats ze dan niet.

Ik had laatst ook wat foto's geplaatst van longeren waar ik commentaar op kreeg, wat mee gedaan, geen verbetering, dus weer op mijn manier verder gegaan.
Maar het is wel een verschil of je iemand tips geeft of aanvalt. Maar dat is ook maar net hoe je het zelf opvat. Persoonlijk of niet Knipoog

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:54

Ik plaats nog wel foto's ja...
Bij mij gaat het het ene oor in, en het andere weer uit... Lachen

Als er nou echt iets tussen staat waar ik iets aan heb, dan zal ik daar best op gaan letten... En het ook even met mijn instructrice overleggen...

Maar verder zit er wel iets in, sommige dingen hoeft niet 100 keer gezegd te worden...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 07:59

Sammm schreef:
Ik erger me vooral aan de bokkers met eigen paarden die belachelijk kleinerend reageren als iemand een foto van haar en haar pony plaatst. Want o jee! Het beestje loopt nog geen M-dressuur! Bloos! Schandalog toch?! Overigens word ik ook niet goed van dat gezeur over maneges altijd. Maarja, dat is bokt he. Een slechte manege gezien? Dan zijn direct alle maneges slecht.

Maar ik blijf er gewoon om plaatsen hoor, die mensen met dat enorme eigendunk en die gedachtes, daar krijg je dat toch niet weer bij uit het hoofd. En laat ze lekker, als zij daar lol in hebben. Haha!

Mee eens Lachen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:41

Ik plaats niet zo heel vaak foto's, maar als ik het doe, dan heb ik er eigenlijk nooit problemen mee, altijd leuke of opbouwende reacties.
Ik voldoe wel altijd netjes aan de "Bokt-fotoregels" (dus cap op, geen slof etc. etc.), maar dat heeft niks met Bokt te maken, zo rijd ik er altijd bij.

Verder zijn er hier op bokt maar heel weinig mensen waarvan ik het commentaar echt serieus neem, van de "miepjes" kan ik het heel makkelijk naast me neer leggen en m'n schouders ophalen. Eigenlijk heb ik dat soort reacties ook maar zelden.
Ik heb fijne mensen in m'n omgeving die mij veel beter kunnen helpen dan dat bokt dat kan van een paar foto's en de wereld vergaat niet als Bokt je foto's niet mooi vindt.

En natuurlijk selecteer je je foto's. Zeker nu met die digi's heb je maar zo 50 foto's waar je uit kunt kiezen, die kun je nooit allemaal plaatsen, dus natuurlijk neem je dan de mooiste!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:49

ik kan me herinneren dat we een hele poos terug nog een verzameling van mislukte rijfoto's hadden in een fototopic. Zolang dat het onderwerp is kan iedereen er smakelijk om lachen en is de een nog mooier dan de andere.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:53

jawel hoor, en idd ik selecteer ook (hoewel ik ook een paar hilarische valfoto's heb geplaatst). Maar waarom zou ik er een foto opzetten van een ongelukkig moment? Dat doe ik IRL ook niet, dan kies ik ook de beste eruit.

En commentaar, ach, er zijn wat mensen hier aan wier (;)) oordeel ik waarde hecht, bij heel veel anderen totaal niet en bij de rest probeer ik er nuchter naar te kijken en evt iets mee te doen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:18

Soms is het inderdaad leuk om foto's te plaatsen waarop overduidelijk iets mis gaat! Negatief, zeurend commentaar komt daar ook meestal niet op, omdat het heel herkenbaar of gewoon erg grappig is (zolang iemand er niets aan over heeft gehouden tenminste).

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:46

Margreet schreef:
Ik voldoe wel altijd netjes aan de "Bokt-fotoregels" (dus cap op, geen slof etc. etc.)

Denk dat dát ook heel belangrijk is Knipoog
Cap op, slof eraf, niet te hard aan het bekkie trekken en voorál niet melden dat het beestje in kwestie twee-en-een-half is...

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:23

Maaike schreef:
ja hoor waarom niet. Reacties krijg ik toch niet Haha! Wie gaat er immers reageren op iemand van 20 die op een fjord rijdt die niet aan de teugel loopt??

Ja idd, daarom reageer ik niet meer op je. Ik heb je opgegeven Tong uitsteken.
Je moet je er gewoon niet zo druk om maken. In het dagelijks leven wordt er ook over iedereen gepraat en niet altijd positief, als jij de foto's het plaatsen waard vind, omdat je er trots op bent of omdat je het leuk vind om te laten zien, moet je dat gevoel gewoon vasthouden. Dat was de reden voor het plaatsen en je zal wel gek zijn als je dat gevoel door een paar reactie's laat wegnemen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:26

ik plaats ze nog wel eens, alleen worden ze meestal door de moddies veranderd in links omdat ze 800x600 zijn... Haha! dat is "echt veel te grooooot" voor die enkele bokker met een 15" monitortje.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:51

Ik post eigenlijk nagenoeg nooit geen foto's meer. Ja, zo af en toe wat op crea-bea, maar niet van mijn paard of rijfoto's oid. Waarom niet? Omdat ik het een hele toestand vind. Haha! Het uploaden, het berichtje schrijven enz. Afgezien van de cap voldoe ik verder ook aan de bokt-fotoregels Lachen Verder word ik gek van mensen die constant stom advies geven. Zien ze een paar foto's van een paardje, die overigens voor geen meter loopt en dan gaan ze advies geven op haar houding!? Of mensen die overal neerzetten dat het paard wel 'wat op de voorhand' loopt...terwijl dat dan juist helemaal niet zo is.

Als je ergens geen verstand van hebt, zeg er dan niets over!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:53

XoNo schreef:
Ik post eigenlijk nagenoeg nooit geen foto's meer. Ja, zo af en toe wat op crea-bea, maar niet van mijn paard of rijfoto's oid. Waarom niet? Omdat ik het een hele toestand vind. Haha! Het uploaden, het berichtje schrijven enz. Afgezien van de cap voldoe ik verder ook aan de bokt-fotoregels Lachen Verder word ik gek van mensen die constant stom advies geven. Zien ze een paar foto's van een paardje, die overigens voor geen meter loopt en dan gaan ze advies geven op haar houding!? Of mensen die overal neerzetten dat het paard wel 'wat op de voorhand' loopt...terwijl dat dan juist helemaal niet zo is.

Als je ergens geen verstand van hebt, zeg er dan niets over!

maar bokkers hebben overal vestand van Haha!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:58

Ik plaats ook gewoon foto's hoor.. Heb ook nooit echt problemen met vervelende reacties. Heb toch meestal 2 blz vol met bijna allemaal positieve reacties..

Misschien omdat ik idd de meest foute foto's er tussenuit haal, maar kan moeilijk 150 foto's erop gooien, dus dan moet je er sowieso tussenuit halen en dan selecteer je automatisch de leukste foto's, meestal zet ik er ook nog wel een heel fout moment tussen, maar het grootste deel zijn dan idd de goede momentopnames..
Misschien ook wel omdat ik idd braaf m'n cap op heb, geen slof eraan heb hangen en geen (grote, gemene Tong uitsteken) sporen om heb..
Misschien ook wel omdat ik bij veel foto's zelf er wel bij zet wat er fout is (en goed is..)..

En ach, de enkele botte reactie die helemaal nergens op slaat, lees ik gewoon overheen en neem dan ook niet de moeite er op te reageren..
Tuurlijk heb ik weleens zoiets van "Oh, knap dat jij dat van die ene foto af zo goed kan zien Verward", maar dat ben ik dan een uur later alweer vergeten hoor.. Als het echt zo fout is, dan hoor ik dat wel van mijn instructrice, die betaal ik niet voor niets..

Een deel van het commentaar heb ik wat aan, daar doe ik dan ook gewoon wat mee, een ander deel is onzin en vergeet je zo snel mogelijk weer en verder heb ik mijn instructrice die mij op mijn fouten wijst..

En de positieve en opbouwende reacties zijn altijd leuk natuurlijk Schijnheilig