Bijschrift onder je boktnaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:35

Klopt het is voor een jaar dacht eerst ook voor altijd maar helaas.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:12

ik sluit me aan bij marwszjeuh
voor je hele acount vond ik het wel een eerlijk bedrag... maar gewoon voor een jaartje heb ik er niet voor over. sorry.
ik wil bokt best helpen. kan hier niet iets aan veranderd worden ?

weer iets om bart mee lastig te vallen ?

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:28

Marwszjeuh schreef:
zoals ik al zei.. al was het 25 euro voor heel je boktleven, vind dat acceptabel.
maar als is het maar voor een jaar vind ik dat gestoord.

Het is ook meer om bokt te steunen... Scheve mond

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:22

Rainie schreef:
Het is ook meer om bokt te steunen... Scheve mond

is 25 euro voor heel mijn bokt leven niet genoeg?!
55 gulden?!
gsus, daar kan bart een hele bokt kleding lijn van op gaan zetten Tong uitsteken [bij wijze van spreken]

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:26

Marwszjeuh schreef:
is 25 euro voor heel mijn bokt leven niet genoeg?!
55 gulden?!
gsus, daar kan bart een hele bokt kleding lijn van op gaan zetten Tong uitsteken [bij wijze van spreken]

idd ben ik het mee eens,
tis best veel geld als je het omrekend
en om er dan maar een jaar plezier van te hebben..

Elke

tja het is niet verplicht hoor...

Meisje201

Elke schreef:
tja het is niet verplicht hoor...

nee, maar wel leuk Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:14

Ilkkah schreef:
nee, maar wel leuk Lachen

Nee, maar jullie zitten allemaal te miepen dat het duur is. Als je het te duur vind, prima, doe je het niet.
Heb je enig idee wat het bart kost om bokt draaiende te houden?

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:19

euhm... nee ? Bloos

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:21

Bedoel je zoiets? Haha!

<=======

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 18:04

het gaat om het doneren van het geld, en dat je daar iets voor een jaar vppr terug krijgt tja.... Tong uitsteken leuk toch!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:04

mandy_b_s schreef:
euhm... nee ? Bloos

Bart heeft ooit een rekensom erop gezet....
Baaaaarrrrtttt?????

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:53

Eeeh, dat kan ik even slecht terug vinden als jij ben ik bang Lachen En die rekensom is van een jaar of 2 geleden gok ik, hopeloos achterhaald dus ben ik bang.

Maar kan wel even een grove schatting doen hoor Haha!

Server kosten:
1 Database server van iets van 2000 euro
2 webservers van zo'n 1500 euro
afschrijven over 3 jaar geeft 1700 euro per jaar, 140 euro per maand.

Dataverkeer zo'n 200GB per maand a 250 euro per maand
3 servers van 2U hoog is 6 U ruimte a 75 euro per maand

In totaal zit je dan op 465 euro per maand wat neerkomt op 5600 euro per jaar aan operationele kosten. En dan moet er dus niets raars gebeuren, de servers moeten het dus allemaal 3 jaar uithouden (highly unlikely) en Bokt moet ook niet meer verder groeien... Daarnaast zit er natuurlijk ook nog tig uur per week te sleutelen aan de site om alles draaiend te houden, nieuwe dingen te maken en daarnaast natuurlijk flink wat uur aan modereer werk e.d. Dus eigenlijk ben je er met die 6000 euro nog lang niet Scheve mond Maar verder is het wel een leuke site hoor Knipoog

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:59

Scheve mond oeps

Bloos ja oke de donatie is leuk. maar de meeste jeugdige bokkertjes hier hebben dat iniet ieder jaar op te brengen.
als het heel je bokt leven was de meeste wel Lachen

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:59

BartVB schreef:
Eeeh, dat kan ik even slecht terug vinden als jij ben ik bang Lachen En die rekensom is van een jaar of 2 geleden gok ik, hopeloos achterhaald dus ben ik bang.

Server kosten:

In totaal zit je dan op 465 euro per maand wat neerkomt op 5600 euro per jaar aan operationele kosten. En dan moet er dus niets raars gebeuren, de servers moeten het dus allemaal 3 jaar uithouden (highly unlikely) en Bokt moet ook niet meer verder groeien... Daarnaast zit er natuurlijk ook nog tig uur per week te sleutelen aan de site om alles draaiend te houden, nieuwe dingen te maken en daarnaast natuurlijk flink wat uur aan modereer werk e.d. Dus eigenlijk ben je er met die 6000 euro nog lang niet Scheve mond Maar verder is het wel een leuke site hoor Knipoog

Halelouja...!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:23

BartVB schreef:

Server kosten:

Bloos! Wist wel dat het duur zou zijn , maar zoveel!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:26

mandy_b_s schreef:
:\ oeps

Bloos ja oke de donatie is leuk. maar de meeste jeugdige bokkertjes hier hebben dat iniet ieder jaar op te brengen.

Geef je het bart 1x ipv ieder jaar opnieuw. Het grootste % van bokt houdt het toch niet langer dan een jaar uit en dan heb je iig een jaartje zo'n titel als je dat zo graag wilt...

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:48

mandy_b_s schreef:
:o ja oke de donatie is leuk. maar de meeste jeugdige bokkertjes hier hebben dat iniet ieder jaar op te brengen.

Het is ook geen verplichting... Als het verplicht was, okay, maar het is een luxegoed...

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 23:48

BartVB schreef:

Server kosten:

En wat zijn de inkomsten jaarlijks? Haha!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:55

Er wordt gemiddeld slechts iets van 50x per dag op een Google banner geklikt, dit levert per maand zo'n 160 dollar op, niet onaardig maar dat zou een stuk hoger kunnen zijn als men de google banners wat beter in de gaten zou houden Knipoog

Bol doet iets van 20 euro per jaar ofzo Scheve mond

Verder hebben we op het moment gemiddeld 1 betaalde banner lopen per maand wat gemiddeld ook zo'n 150 euro oplevert. In totaal dus iets van 300 euro per maand en dus 3600 euro op jaarbasis maar dan hebben we dus nog steeds de operationele kosten er niet uit en de tijd die in Bokt gaat zitten overstijgd het nivo 'uit de hand gelopen hobby' aanzienlijk. Door wat regelingen met Ime en bovenstaande inkomsten is het gelukkig niet meer zo dat Bokt in een fors tempo mijn spaarrekening opsnoept maar er gaat nog altijd flink wat geld bij iedere maand (wat voor het grootste deel van Caret.net (bedrijf van Ime) vandaan komt).
Laatst bijgewerkt door BartVB op 20-10-04 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:04

Craignethan schreef:
En wat zijn de inkomsten jaarlijks? Haha!

Schijnheilig

*vraagt zich af waarom alles toch zo duur moet zijn*

baart, bokt moet wel blijven bestaan hoor!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:10

dat je voor een upload, mailadres of andere service waar je gebruik van maakt, waar je normaal gesproken ook voor moet betalen, geld voor vraagt kan ik wel begrijpen en ik denk dat er best veel mensen gebruik van zouden maken. maar geld vragen voor een jaar een bijschrift onder je naam vind ik wel een beetje ver gaan, het geeft de gebruiker daarvoor gewoon te weinig en is eigenlijk gewoon een standaard optie voor bijna elk forum.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:44

SP; en geeft een hoop administratie. Maar het gaat bij die bijschriften (IMO) helemaal niet om of je waar voor je geld krijgt, het is eerder sponsoring waar je iets voor terug krijgt.

Maar als je dat niet ziet zitten dan neem je toch geen bijschrift? Ik snap het probleem niet zo hoor Lachen

Overigens ben ik in bovenstaande berekening de belasting nog vergeten. De prijzen bij de uitgaven zijn allemaal ex-btw daar komt 19% bij maar die krijg ik ook weer terug van de belastingdienst. De bedragen bij inkomsten zijn allemaal inclusief BTW en daar gaat dus nog 19% van af, over wat overblijft moet belasting betaald worden maar aangezien er flink wat kosten tegenover staan hoeft er gelukkig niet veel inkomstenbelasting betaald te worden.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:48

het geeft jou geen administratie als je de gebruikers het bijschrift zelf laat invullen toch? mijn punt is dat in vergelijking met andere mogelijke (betaalde) services het onderschrift gewoon bijna niks extra's biedt.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:52

Wel zolang niet iedereen standaard een bijschrift in kan vullen. Maar als jij het niets toe vind voegen dan neem je toch geen bijschrift?

Tijdens de veilingen (van een paar eeuwen geleden) hebben mensen kunnen bieden op die bijschriften, daar was vraag naar, die mensen hebben die bijschriften gekregen. Zij blij, ik blij, Bokt blij. Daarna waren er echter nog steeds mensen die interesse hadden in bijschriften en die hebben ze dus ook gekregen. Soms voor niets (nieuwe mamma en dat soort dingen) en soms voor 25 euro in het kader van een donatie voor een site die ze erg veel gebruiken. Niets mis mee lijk mij.