"meelopers"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:28

Doel je daarbij op mijn bericht lovely?

En tussen afzeiken en kritiek geven zit bij mij een heel verschil, alleen bij de TS vaak niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:32

runningkawa schreef:
Doel je daarbij op mijn bericht lovely?

nee, niet speciaal over jouw post, maar het is meer een reactie van wat er hier zoals besproken wordt in dit topic en vooral de manier waarop.

Citaat:
En tussen afzeiken en kritiek geven zit bij mij een heel verschil, alleen bij de TS vaak niet Lachen

Ik snap niet wat je hiermee bedoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:35

Afzeiken is imo gewoon wat zoeken, expres op een gemene manier omlaag halen.
Kritiek geven is imo goed bedoeld, niet om een trut te willen zijn, boven iemand willen staan.
Maar een ts ziet imo vaak geen verschil, alleen in het straatje meepraten is oke, alle andere is niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:38

Ik heb de clou nog steeds niet door, maar dat zal wel aan mij liggen.

Niemand wil expres een trut zijn, dat is meestal iets wat anderen over je zeggen, zelden een oordeel over jezelf Scheve mond.

Er zijn hier op bokt genoeg mensen die hun mening neerkwakken zonder erbij na te denken dat ze iemand ermee neer halen als secundair effect van hun boodschap. Dan zijn er nog een stel mensen die daar expres wel bij nadenken en er hun best voor doen om zich beter voor te doen dan een ander (en zichzelf helaas vaak ook).

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:43

Lovely schreef:
Misschien moeten sommigen maar in de heiligdom verheven worden?? Soort van boktHeilige, die nooit iets verkeerd doet, geen fouten maakt en zich vooral van geen kwaad bewust is.

Ik geef meer de voorkeur aan de term BB, oftewel Bekende Bokker Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:48

Maar een bekende bokker wil toch niet zijn dat je denk dingen beter te weten als een ander?
Advies/kritiek of andere mening hebben betekend dat toch ook niet?
Of en ik nu blonT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:55

Sylvia, ik dacht in mijn onschuld nog dat BB stond voor de ouwe trouwe bokkers van het eerste uur. Maar als het staat voor de beterweetbrigade...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:55

Dat heb ik dus ook vaak. Haha!

Ergens word iets geplaatst en er komen reacties op. Vervolgens wil ík mijn mening geven (en ja die is natuurlijk weer anders dan de rest Haha! ), en dan krijg ik een heel stel achter me aan; Jaaa ik ben het helemaal met Sammm eens! Als je je mening wilt geven, gééf dan ook gewoon je menign en wacht niet eerst totdat iemand eenzelfde reactie heeft gegeven als die jij wilt geven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-09-04 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:03

Lovely schreef:
Er zijn hier op bokt genoeg mensen die hun mening neerkwakken zonder erbij na te denken dat ze iemand ermee neer halen als secundair effect van hun boodschap.
Als je bang bent om bezeerd te worden heb je op een forum niets te zoeken. Niet als persoon die de topics start en ook niet als persoon die op topics reageert. En ik weet van mezelf dat ik best wel direct kan overkomen, maar hou persoonlijk niet van om de hete brij heendraaien. Het formuleren van kritiek in een wat mooier jasje heeft toch vaak als gevolg dat het niet aankomt, of anders aankomt dan bedoelt is. En dat schiet dan ook weer zijn doel voorbij.

Dat er mensen zijn die zo teerbesnaard zijn en persoonlijke begeleiding nodig hebben bij het incasseren van kritiek kan ik dan toch echt niet helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:17

Cassidy, mijn posts gaan helemaal niet over mensen die in hun tere pennyzieltje geraakt zouden worden, ik bedoel iets heel anders en ik ben nu eenmaal niet de aangewezen persoon om de zwakkere bokker te beschermen, dat laat ik graag aan anderen over. Maar àls ze in hun zieltje aangetast worden, dan is dat ook de verantwoordelijkheid van de boodschapper hoor .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:27

runningkawa schreef:
Maar een bekende bokker wil toch niet zijn dat je denk dingen beter te weten als een ander?
Advies/kritiek of andere mening hebben betekend dat toch ook niet?
Of en ik nu blonT

Nee, ik weet niet of ik het nu allemal begrijp, maar als er een BB (Bekende Bokker) langskomt, en zegt, Joh, wat ben jij goed/fout bezig. Dan ziet een groep minder bekende bokkers dat, en omdat die BB dat durfde te zeggen, durven zij nu ook voor hun mening uit te komen. Die dat anders niet zouden durven. Aan de ene kant goed... zolang er maar wel onderbouwd wordt, wáárom zij dat óók vinden, en niet enkel dat ze dat ook vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:04

Als minder bekende bokker het werkelijk met BB een is, mogen deze dat zeker zeggen.
waarom niet.
Maar niet er achteraan hobbelen omdat het een BB heeft het gezegt.
Lekker zeggen wat jouw mening is, is toch veel leuker.
Ook veel leerzamer, want iedereen kan van elkaar leren.
Maar dan idd wel onderbouwd.

Verder ben ik het wel met cassidy eens
Ik ga het nu eenmaal niet in donze kussentjes verpakken.
Dat doe ik irl ook niet. Dat kan ik nu eenmaal niet zo best.
Gewoon zeggen wat ik bedoel vind ik al moeilijk genoeg en gaat me gelukkig de laatste jaren steeds beter af.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:24

Ik moet zeggen dat ik soms wel rekening houdt met evt gezeik. Als ik een mening heb waarbij ik minimaal 10 pagina's (hoeveel berichten is dat Tong uitsteken) hate-yessy berichten als reactie op ga krijgen hou ik die waarschijnlijk toch wel even voor me Tong uitsteken Maar ik ga dus echt niets zeggen waar ik niet achter sta...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:42

stef schreef:
Bokker 4 begint met dat bokker 3 een meeloper van bokker 2 is

En waarom is dat erg eigenlijk?
Ik bedoel, wat doet de mening van bokker 3 er toe? Als bokker 4 gewoon weet hoe het zit Lachen
Niet zo belangrijk wat een ander dan vindt eigenlijk. En ook al zou bokker 4 een meeloper zijn. Wat dan nog, dat is een integraal deel van de maatschappij Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:59

Ik geloof dat Rom het gequote tekstje niet helemaal snapt Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:01

Ehm, ik lees het idd een beetje fout, maar de stekking blijft gelijk Tong uitsteken

Ik was vroeger ook al nooit zo goed met getallen Bloos

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:01

Lovely"]
Maar àls ze in hun zieltje aangetast worden, dan is dat ook de verantwoordelijkheid van de boodschapper hoor .
[/quote]

Sorry, maar daar kan ik dan toch echt niet wakker van liggen.

[quote="Sylvia schreef:
Ik geloof dat Rom het gequote tekstje niet helemaal snapt Haha!

Geloof ik ook Lips are sealed

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:02

Ik snap de tekst dus wel Tong uitsteken

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:28

Kan je heel even aan mij vragen of het me kan boeien.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:23

Boeit het?, kun je mij dan heel even uitleggen waarom je deze reactie hier typt Scheve mond .

Het is nl. nietverplicht om ergens te reageren, als je het onderwerp niet zint of niet leuk vind ga je gewoon weer verder bokken, zonder stompzinnige opmerkingen te plaatsen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:16

Prima bewijst alleen maar dat ie geen meeloper is Ach gut

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:54

Ik kan me niet voorstellen dat je je bezig wil houden met futiliteiten als deze, tenzij je je wel erg er verveelt in je dagelijks leven! Kijk daar kan je nog eens een interessante stelling van maken. Er moeten toch interessantere dingen zijn in het leven waar je iets over kan melden?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:56

Zoals banners die te groot zijn Schijnheilig

Dat je nog op Bokt komt zeg Nagelbijten / Gniffelen Ik kan me niet voorstellen dat je niets zinnigers te doen hebt...

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:17

Blijkbaar, Prima, interesseert deze 'futiliteit' jou zodanig dat je al twee keer gepost hebt in dit topic..

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:21

runningkawa schreef:
Als minder bekende bokker het werkelijk met BB een is, mogen deze dat zeker zeggen.
waarom niet.
Maar niet er achteraan hobbelen omdat het een BB heeft het gezegt.
Lekker zeggen wat jouw mening is, is toch veel leuker.
Ook veel leerzamer, want iedereen kan van elkaar leren.
Maar dan idd wel onderbouwd.

ja precies, maar er zijn ook mensen die dat gewoon negeren en WEL achter iedereen aanlopen en ik denk dat je dat altijd wel beetje zult hebben.
en je hebt ook van die NET bokkers die iemand zien die iedereen "heeeleemaaal geweldig is" en proberen er bevriend mee te raken wat ze meestal toch niet lukt, dus ik vind dat iedereen gewoon zichzelf moet blijven! Lachen