Onterechte UN voor Sonja

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:08

SuperPepeijn schreef:
UN aan ethelate! Boos!

Sorry SP, jij een UN omdat je dit compleet verkeerd beoordeeld. Ethelate heeft op zijn minst een stevige reprimande en een OW nodig.

Verder moet iedereen maar voortaan zijn mondje houden, anders krijgen we dadelijk geen stickers meer in ons rapport.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:09

Bemoei je er niet mee Imker.
OW-waardig imo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:09

Ik heb er ooit eentje gehad met een plaatje Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:10

lies schreef:
OW-waardig imo

Gelieve geen ruzie te maken, we zitten op bokt.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:10

Inderdaad, ik ben het absoluut eens met Lov en (zowaar Knipoog ) met SP. Ik vind de hele UN een beetje een subjectief iets met nare bijsmaak. Vooral het feit dat zulke dingen dus blijkbaar worden uitgedeeld nav een 'klacht' van een andere bokker; ik bedoel; als je een persoonlijk probleem met Sonja's opmerking hebt stuur je toch een pbtje aan háár ipv een moddie? krijg een beetje een vieze smaak in mijn mond van zo'n 'hogere macht' die meent andermans acties te mogen beoordelen.

UNs gaan imo naar mensen die zich misdragen op dit forum; opzettelijk onnodig kwetsen. Voor zoiets kan je toch gewoon een PB sturen? Of is dit een kwestie van 'we've got the power and will SURELY use it' Verward

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:11

Zucht, gaat weer lekker... in plaats van de mensen een UN te geven die er daadwerkelijk een nodig hebben. Als dit van Sonja al een UN oplevert, vraag ik me werkelijk af waarom ik er dan al die tijd nog geen gehad heb. Niet dat ik er naar een solliciteer, maar dit was toch een heel onschuldige opmerking naar mijn mening...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:12

waar blijven de mods?
Moeten we eens met zijn allen gaan temmen?

wat nu ook wel gedaan zal zijn door een of ander iemand die Sonja eraan wil hangen oid.
Snap er echt niks van

ibikus

Het valt me steeds meer op dat de smaakmakers van Bokt worden aangepakt.

lies

Idd Syph, ik heb er ook nog nooit een gehad, maar heb toch wel eens een iets minder lieve opmerking gemaakt dan deze.
Als de mods je eenmaal in het vizier hebben is het keer op keer raak, lijkt het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:13

Laura schreef:
Of is dit een kwestie van 'we've got the power and will SURELY use it' Verward

Interessante suggestie Laura.

Maar je krijgt helaas een Oweeee wegens suggestief posten (jaja, dat is OW waardig, let me tell you).

lies

Sjuimpje schreef:
Het valt me steeds meer op dat de smaakmakers van Bokt worden aangepakt.

Nu heb ik mezelf met bovenstaande post tot non-smaakmaker gebombardeerd Scheve mond

Anoniem

runningkawa schreef:
waar blijven de mods?

"Blijf zitten waar je zit, en verroer je niet, houd je adem in en stik niet" Muziek!
Ik denk dat ze het bekende Boktspelletje spelen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:14

lies schreef:
OW-waardig imo

Hoe bedoel je? Nou snap ik het niet meer....

Anoniem

lies schreef:
Als de mods je eenmaal in het vizier hebben is het keer op keer raak, lijkt het wel.

Het is een vorm van negatieve aandacht, waar sommige mensen kennelijk erg blij van worden, maar het slachtoffer meestal juist niet.
Uhm, doordenkertje!

leentje

dutske schreef:
zeer flauw
het is eigenlijk echt de domste reden dat ik al gehoord heb
ze zouden dan beter eens gaan zien om de BrEaZaHsLeTjEs aan te pakken, en diegen die msn-taal typen, en de schaduwaccounts, en weet ik veel
werk genoeg toch?
maar nee, waarschijnlijk verveelde een van de mods zich Boos!

Heel vaak (niet altijd, toegegeven), wanneer ik op het rode uitroeptekentje hang omwille van het taalgebruik of gebrek aan leestekens, krijg ik een lekker algemeen antwoord "bedankt voor het melden ik ga er even naar kijken".
Als je dan later terugkijkt in dat topic, staat alles er nog even onleesbaar.
Altijd dezelfde mods trouwens.
Heb nu voor de eerste keer gereplyd dat ik weinig verschil merk.

Een UN zoals deze van Sonja vind ik echt ronduit belachelijk (oh nee mag niet, is ook humor), net zoals de UN die een andere user onlangs kreeg voor het gebruik van het woordje "muil". (Terwijl ik ontelbaar keer al zag langskomen "ach hou toch je bek" en nog minder fraais, zonder gevolg.)

Bokt is inderdaad enorm groot geworden, en waarschijnlijk zeer moeilijk voor de moddies om in de hand te houden. Maar op TeM krijg ik regelmatig de indruk dat gelijkaardige situaties anders aangepakt worden naargelang de moddie en diens relatie (bekend/onbekend etc) met de persoon waarvan iets gemeld wordt.
En de nieuwe moddies waren zeker nodig, dat ga ik niet ontkennen. Maar een aantal ervan zijn echt _geen_ aanwinst te noemen, sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:15

Ilindra schreef:
"Blijf zitten waar je zit, en verroer je niet, houd je adem in en stik niet" Muziek!
Ik denk dat ze het bekende Boktspelletje spelen

Wacht maar, de straffen komen nog wel, kan niet lang meer duren. Zonder commentaar en zonder zich in de discussie te mengen (met z'n allen en zeker niet alleen).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-04 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:15

Scheve mond Oeps Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:17

Lovely schreef:
Wacht maar, de straffen komen nog wel, kan niet lang meer duren. Zonder commentaar en zonder zich in de discussie te mengen (met z'n allen en zeker niet alleen).

Voor Sonja heb ik wel een ban over
dus ze doen maar
net of we daar ineens bang van worden en nu bevend als een rietje zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:17

leentje schreef:
Maar op TeM krijg ik regelmatig de indruk dat gelijkaardige situaties anders aangepakt worden naargelang de moddie en diens relatie (bekend/onbekend etc) met de persoon waarvan iets gemeld wordt.

Oew, ouch!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:20

Mwa ik moet zeggen dat alles wat bij mij naar TeM is gegaan wel zeker op slot gegaan is, denk dat ik misschien een andere kijk heb op welke topics naar TeM moeten imo, maargoed.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:21

Tjonge, jonge. Wat is het allemaal weer bar en boos zeg.

In de UN staat notabene dat de eerste opmerking door de betreffende mod weldegelijk is opgevat als een goedbedoelde reactie op de vraag van de topicstarter, de UN is gegeven ivm de ruzie die er daarna op volgt. In die ruzie gedraagt Fritzie zich nogal overtrokken maar IMO had Sonja daar gemakkelijk boven kunnen staan. De ruzie is zo te zien gesplit.

Verder is het idd zo dat een UN geen enorme strafmaatregel is. Het is gewoon een PB die ook voor andere moderators zichtbaar is zodat zij kunnen zien dat iemand al aangesproken is op een bepaalde actie en in een aantal gevallen is het ook handig dat we kunnen zien dat iemand vaker de fout is gegaan. Als iemand al 2x een UN heeft gehad voor het onnodig omhoog schopen van zeer oude topics dan wordt de volgende UN (of OW of wat dan ook) wat minder vriendelijk. De UN op zich zegt helemaal niets.

Maar goed, het zou fijn zijn als men in het vervolg in dit soort topics wat minder snel ongefundeerde conclusies zou trekken. Ook zou het fijn zijn als men zou proberen frustraties op een constructieve manier op te lossen ipv maar wat te gaan lopen trappen. Vind ik dan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:21

Bij mij de meeste ook.
Maar dat zijn dat dubbelposts oid, daar kan je ook wel zeker van zijn dat dat op slot gaat Gaaaap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:22

Citaat:
op een constructieve manier op te lossen ipv maar wat te gaan lopen trappen

wie trapt nou wie? Verward

bokt met een UN lijkt mij..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:24

leentje: heb ik ook al gemertk, altijd hetzelfde standaardzinnetje
nu moet ik wel zeggen,in de gevallen dat het echt nodig was is wel ingegrepen, maar in sommige gevallen is het lekker verzuimd, en worden de "keiharde regels" niet in acht genomen

Kawa: idd, dan moeten ze ons maaar allemal bannen, hebben ze een mooi lekker forumpje met breezahsletjes, pennymeisjes en schaduwaccounts, die elkaar uitmaken voor alles dat mooi en lelijk is, maar wel mooi een braaf ja knikken tegen de moddie Schijnheilig

Lov: idd ouch, denk dat dit niet in goede smaak zal vallen Clown
en idd: waarshijnlijk zal starks de helft van hier een UN of OW in het postvak in hebben Scheve mond

btw Lovely: wat is suggestief? Clown

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:24

Op zich vind ik de TeM wel een goede knop, maar hij moet niet ten onrechte gebruikt worden.

Bart, ik weet niet zo goed wat ik van het hele UN/OW-systeem moet denken. Ik heb persoonlijk zo het idee dat het een soort overkoepelende politieorganisatie aan het worden is, die iedereen te pas en te onpas op de vingers tikt. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.