Laptop/netwerk vraag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:11

kojack"]
[quote="Sorane schreef:

Ik heb mijn netwerk een poos geleden uitgebreid met wireless. Dit alleen zodat ik met mijn laptopje door het hele huis kan bewegen zonder kabel ellende.

Ja dit wil ik dus ook ! Lekker makkelijk vanuit de tuin of vanuit mijn kraambed Haha!

Maar moet je dat ding zelf installeren ? Hehe want dat kan ik niet hoor. We hebben nu trouwens kabel internet.

De keuze van laptop is erg moeilijk heb ik al gezien. Als je naar de winkel gaat praten ze je de duurtste aan en dat terwijl we volgens mij geen laptop nodig hebben van €2000.
[/quote]

Je moet het wel zelf installeren. Het is niet al te moeilijk hoor. Staat vrij goed beschreven op de handleiding. Ook hoe je moet beveiligen!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:12

Sorane"]
[quote="Sundancer schreef:
Ikzelf zou geen Draadloos netwerk nemen, heb overal in huis een aansluiting....ook zelfs naar buiten toe...wil wel genieten van 100 mb netwerk Lachen En is goedkoper Haha!

Dat doe ik ook maar wel zonder kabeltroep Haha! Het is wat duurder dat is waar maar minder snel is het zeer zeker niet!
[/quote]

Ligt eraan of je het netjes kan verbergen Knipoog

Als er bij draadloos een "knik in de kabel zit" is het moeilijker op te zoeken...vandaar Knipoog

En daar komt bij dat bijna nog geen 1 huishouden beschermt is, dat wil zeggen dat elke gek gebruik kan maken van je netwerk (Ook al denkt men dat ze het goed voorelkaar hebben, dit was op een documataire op Discovery Channel) Die man reed met zijn auto door de straten en kon bijna overal inkomen Lachen

Heb belangrijke dingen op de pc staan die niet voor iedereen geschikt is bijvoorbeeld documenten Lachen
Laatst bijgewerkt door Sundancer op 26-05-04 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:13

Sorane schreef:
Dat doe ik ook maar wel zonder kabeltroep Haha! Het is wat duurder dat is waar maar minder snel is het zeer zeker niet!

Ook de US Robotics Turbo variant thuis liggen? Heb hem ook staan, moet alleen nog een Turbo PCMCIA kaartje kopen, maar die krengen zijn best duur Verward.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 12:31

Ik zit nu een beetje rond te kijken, had nooit verwacht dat een laptop zoveel duurder is als een 'gewone' computer.
Ik heb een hele mooie laptop gezien Haha! maar die is best wel prijzig €2000, dat was ik niet van plan om uit te geven. Het is gewoon makkelijk voor erbij want we hebben al een gewone computer en daar doe ik toch meer mee als een laptop.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:10

Zoveel duurder is het opzich niet hoor, het zijn maar de eisen die je er voor stelt Knipoog. Mijn laptop was net zoduur als dezelfde versie in de PC onderhand, verschilde misschien maar een eurotje of 200. Ok dat is wel een flink verschil, maar het is meer geweest Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:21

Sypheron"]
[quote="Sorane"]Dat doe ik ook maar wel zonder kabeltroep Haha! Het is wat duurder dat is waar maar minder snel is het zeer zeker niet!
[/quote]

Ook de US Robotics Turbo variant thuis liggen? Heb hem ook staan, moet alleen nog een Turbo PCMCIA kaartje kopen, maar die krengen zijn best duur Verward.
[/quote]

Yup yup. Die turbo kaart zat al in mijn laptop. Voor mijn gewone pc gebruik ik gewoon shielded kabels. Vind het onzin om daar draadloos te gebruiken terwijl de routen er een halve meter vandaan staat.

[quote="Sundancer schreef:
En daar komt bij dat bijna nog geen 1 huishouden beschermt is, dat wil zeggen dat elke gek gebruik kan maken van je netwerk (Ook al denkt men dat ze het goed voorelkaar hebben, dit was op een documataire op Discovery Channel) Die man reed met zijn auto door de straten en kon bijna overal inkomen

Heb belangrijke dingen op de pc staan die niet voor iedereen geschikt is bijvoorbeeld documenten

Ik heb dat programma ook gezien. Maar dat werkt hier bij mij niet. Ik heb hem helemaal dichtgetimmerd. Een van de andere bewoners hier in het complex heeft dat daarentegen niet gedaan. Dus als ik mijn laptop aanzet zie ik mijn verbinding (die op MAC-adres werkt. Dus alleen ik en niemand anders) en ook de verbinding van die ander.
Daar ben ik een keer opgeweest (tja nieuwgierig he hihi) en die vent had werkelijk ALLES gedeeld staan. Dus ik heb een textbestandje bij hem achtergelaten met de mededeling dat wat hij nu doet niet verstandig is, en nu is die verbinding nog wel beschikbaar maar zijn bestanden deelt hij niet meer. Ik weet alleen nog steeds niet wie het is. Haha!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:35

Bij mij komen er idd ook alleen de geselecteerde MAC Adressen in. En daarnaast, als je op de access point kan komen, ben je nog lang niet op mijn pc zelf hoor Haha!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:44

Ik heb draadloos ingebouwd in mijn laptop, stukken handiger dan zo'n uistkekend kaartje....hoef alleen maar een schakelaartje om te zetten en heb draadloos verbinding...

ItsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:17

Sorane schreef:
Het ligt eraan wat je van een laptop vraagt. Als je hem alleen voor wat spelletjes en internet gebruikt heb je aan een simpele genoeg. Ik gebruik hem voor grafisch programmeren en dan heb ik aan een simpele niet voldoende.

Werkt dat nou een beetje lekker, achter een laptop programeren? En wat draai je linux of gewoon onder windows?

Ik zal er zelf wel linux op moeten zetten denk ik, iemand hier ervaring mee op een laptop? Heb gehoord dat het soms best lastig gaat ivm driver support.

Zit zelf te twijfelen over een laptop, ben me nu een beetje aan het orienteren, weet nog niet eens of ik voor mobiliteit wil gaan of toch kracht Verward

*hoop dat ik niet teveel off-topic ben gegaan Tong uitsteken*

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:31

Linux draait goed op een laptop hoor Haha! Kreeg zelfs van Toshiba een cd van Suse erbij, die ondersteund hij goed Lachen

Euhm nieuwste linux versies ondersteunen die wel Haha!
'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:03

ItsMe schreef:
Werkt dat nou een beetje lekker, achter een laptop programeren? En wat draai je linux of gewoon onder windows?

Ik zal er zelf wel linux op moeten zetten denk ik, iemand hier ervaring mee op een laptop? Heb gehoord dat het soms best lastig gaat ivm driver support.

Zit zelf te twijfelen over een laptop, ben me nu een beetje aan het orienteren, weet nog niet eens of ik voor mobiliteit wil gaan of toch kracht Verward

*hoop dat ik niet teveel off-topic ben gegaan Tong uitsteken*

Het werkt wel maar natuurlijk niet zo best al op een normale pc. Ik draai nog steeds onder Win XP (ben te lui om te zoeken naar een goede linux versie Bloos dus mocht je je geroepen voelen hihihi)

Linux op een laptop werkt wel goed hoor! In het verleden heb ik het ook wel gedaan.

Ik heb deze laptop omdat het super handig is om mee te nemen voor presentaties en opdrachten op school. Maar het hoofdwerk doe ik toch liever op mijn pc.