Frames per second: flinke framerate drop?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:33

Sypheron schreef:
Ok... probleem gevonden denk ik... maar nu snap ik niet waarom hij het voor die tijd niet had. Het lijkt de warmte te zijn, ik heb net mijn computer een uurtje of 1 1/2 aan staan en ga UT spelen, en ik heb gewoon 170 fps constant Verward. Hij dropt niet naar 20 iig. Snap er niets van.. dan zou ik het toch ook voor vorige week gehad moeten hebben...

In dat geval zou ik kijken of al je ventilatoren nog goed functioneren.

Misschien zit er een beveiliging in je bios, die bij warmte je resources terugschakeld?

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:40

Idd het weer word ook nog warmer he Tong uitsteken

LePopp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:51

kijk wel uit als je de bios gaat flashen, want het kan goed fout gaan. Als het fout gaat, wordt het ff helemaal geen UT meer spelen...

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:06

Waarom die biosflashen? Slaat toch echt nergens op....bios flash je alleen als je nieuwe hardware installeerd en die niet gebruikt kan worden met je bios? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:15

Sundancer schreef:
Waarom die biosflashen? Slaat toch echt nergens op....bios flash je alleen als je nieuwe hardware installeerd en die niet gebruikt kan worden met je bios? Verward

Ik flash mijn bios regelmatig. Gewoon om de hele hap up to date te houden. En het kan inderdaad een heleboel oplossen.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:25

Sorane"]
[quote="Sundancer schreef:

Ik flash mijn bios regelmatig. Gewoon om de hele hap up to date te houden. En het kan inderdaad een heleboel oplossen.
[/quote]

Eh ik doe dat liever niet, voor je het weet heb je een "bad update"file Scheve mond

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 15:48

Als er een bad update file is dan lees je daar snel genoeg over op de fora, gewoon zorgen dat je niet de allernieuwste meteen update, kwestie van prioriteiten.
Maar wat ik dus nog steeds niet snap is dat ik bijvoorbeeld op Freelan 3 dagen lang mijn pc'tje in een erg warme kelder had staan, voortdurend aan en geen problemen heb gehad Verward.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:09

ik heb nog nooit gehoord over een cumulatieve bios update (en ik heb al aardig wat dells gehad), maar als die er is zal dat waarschijnlijk op de site staan. er staat normaliter een checksum bij waarbij je kan kijken of de biosfile goed is.

maar nogmaals ik denk niet dat je hiermee in de goede richting zoekt. de helpdesk van dell is redelijk competent en wie weet helpen ze je wel de goede richting op.

zeker na je laatste opmerking denk ik nog steeds dat het hoogstwaarschijnlijk een warmte probleem is.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:14

Sorane schreef:
geen spontane problemen iig. bios updaten heeft ook zo zijn risico's. functies kunnen erbij maar ook af gaan en de write op zich gaat nog wel eens fout.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 20:28

Dell laat de garantie vervallen als je een biosupdate doet. Let hier goed op!

Mijn oude Dell namen ze oook niet meer..omdat de bios werd geflasht! Boos!

LePopp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 22:30

SuperPepeijn"]
[quote="Sorane schreef:
geen spontane problemen iig. bios updaten heeft ook zo zijn risico's. functies kunnen erbij maar ook af gaan en de write op zich gaat nog wel eens fout.
[/quote]

en dan heb je goede problemen, dat kan ik je wel vertellen!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 00:25

Ja die heb ik nu ook al, aangezien ik mijn laptop heb gekocht als portable gaming machine en deze niet goed meer functioneerd. Maargoed, het is gewoon 100% zeker de warmte, kijken of er wat aan te doen valt...
Is er misschien nog iets extra's voor te kopen om laptops te koelen?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 00:35

watercooling in een laptop is natuurlijk wel extreem cool (dubbelzinnig Haha! ).

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 11:02

SuperPepeijn schreef:
watercooling in een laptop is natuurlijk wel extreem cool (dubbelzinnig Haha! ).

Hmm dikke Vapochill erop Haha!
Denk ten eerste niet dat ik het geld ervoor heb om zoiets op te bouwen, en ten tweede denk ik niet dat het gaat werken Tong uitsteken.

Mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:07

Lachen, mensen die zo bang zijn voor bios-updates... De backup-file die je maakt werkt prima als er iets "mis" gaat. Van de 100+ flashes die ik heb gedaan, heb ik ook een 100% succes score, dus imo valt dat erg mee Haha!

En om te koelen? Neem air-co op de kamer Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:24

LePopp"]
[quote="SuperPepeijn"][quote="Sorane schreef:
[/quote]

en dan heb je goede problemen, dat kan ik je wel vertellen!
[/quote]

In al die jaren dat ik dat doe (ook bij andere pc's dan die van mijzelf) is het 1 keer misgegaan. En dat doordat de stroom in het hele gebouw uitviel. En nog wat het toen prima te herstellen.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:28

Dat is dan 1 keer teveel Knipoog

Mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:29

Hij zegt dat het iig te fixen was Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:29

Sundancer schreef:
Dat is dan 1 keer teveel Knipoog

Ja maar om daarom nou nooit meer een bios-update te doen. Nee Haha!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 10:01

Mike schreef:

Zij Tong uitsteken
En stroomuitval kun je nooit iets aan doen Tony, dat zorgt als je gewoon aan het werken bent ook voor gegevens verlies.
Kan eens kijken of ik hem kan flashen. Maar nu eerst een manier zoeken om mijn laptop zo koel mogelijk te houden Verdrietig .

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:49

nou sorane, dan heb je veel mazzel gehad dat kan ik je wel vertellen. bovendien zijn er veel meer oorzaken waardoor een biosflash fout kan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:50

SuperPepeijn schreef:
nou sorane, dan heb je veel mazzel gehad dat kan ik je wel vertellen. bovendien zijn er veel meer oorzaken waardoor een biosflash fout kan gaan.

Dat snap ik Knipoog

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:51

Sypheron"]
[quote="Mike schreef:

Zij Tong uitsteken
En stroomuitval kun je nooit iets aan doen Tony, dat zorgt als je gewoon aan het werken bent ook voor gegevens verlies.
Kan eens kijken of ik hem kan flashen. Maar nu eerst een manier zoeken om mijn laptop zo koel mogelijk te houden Verdrietig .
[/quote]

UPS! Daarmee kun je nog een hele tijd mee vooruit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:54

Sundancer"]
[quote="Sypheron"][quote="Mike schreef:

Zij Tong uitsteken
[/quote]

UPS! Daarmee kun je nog een hele tijd mee vooruit Haha!
[/quote]

Die UPS was de oorzaak van de stroomuitval. Onze vrolijke vrienden van Getronics waren bezig nieuwe UPS's te installeren. Die stinkkippen hebben er alleen een beetje teveel voltage op terug gezet. Resultaat serverzaal in lichterlaaien en een heel gebouw (van 9 verdiepingen) zonder stroom Boos!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:01

Maargoed...dat ligt niet aan de UPS dan..maar aan de mensen van Getronics...

Trouwens er zijn nu ook nieuwe UPS systemen die je direct op het moederbord aansluiten, dus als de voeding dan stuk gaat pakt die dat over....