EA wanneer lijst van ´goede verkopers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yessy

Berichten: 23046
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:17

Sugarmiss"]
[quote="Yessy schreef:
ja, en ik zag nu iets, in de wet staat dat je altijd 7 dagen iets op zicht moet krijgen als je het "op afstand koopt", dus als ik het hele zooitje terug zou sturen is diegene verplicht het geld terug te sturen... (?)

Citaat:
Is dat niet bij kopen aan de deur (colportage) ??
[/quote]

nee, dat is 10 dagen. dit gaat specifiek over kopen op afstand:
Citaat:
Sinds 2001 bestaat er de wet Kopen op afstand. Het verplicht de leverancier de consument zo goed mogelijk te informeren over de aanschaf van een product. Bijvoorbeeld over de aankoopvoorwaarden, de prijs en natuurlijk het product zelf. Informatie kan op de site of per e-mail worden verstrekt of uiterlijk bij de levering van het product. De consument mag vervolgens het artikel minimaal zeven dagen op zicht houden, voordat de werkelijke koop ingaat.
bron: http://www.planet.nl/planet/show/id=694 ... /sc=6b0179

maar op bokt is het meestal eerst betalen, dan spullen opsturen dus als diegene je dan niet terug wil betalen ("het is al op") ben je nergens...

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:46

Er moet gewoon snel zo'n lijst komen met mensen die wel of niet betrouwbaar zijn *LOL* Als iedereen zijn/haar ervaringen opstuurd naar een persoon die houd zo'n lijst bij en als iemand iets over een ander wil weten un je effe een pb sturen, met betrouwbaar of onbetrouwbaar..

Als je iemand op marktplaats betaald en je krijgt niks kun je niks doen ook hier op bokt niet, de enige betrouwbare is E-Bay elk bod is bindend daar Haha!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:55

Zo een lijst is een heel goed idee. Als ik eens iets leuks op Bokt zie staan. Dan neem ik eigenlijk nooit het risico om het te kopen. Ophalen gaat niet. Dus dan moet het verstuurd worden. En ik ben altijd bang dat mensen het niet opsturen. Dus dan haak ik maar af. Dus zo een lijst zou een heel goed idee zijn .

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:27

Maar hoe weet je nou of iemand te vertrouwen is?
Niet iedereen verkoopt toch via bokt?
Of gaan er dan gewoon de mensen op die wel eens kopen of verkopen op bokt?

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:44

Ervaring er zijn genoeg mensen die ooit iets hebben gekocht van iemand...

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:12

Is het geen idee om een soort van openbare usernote te kunnen invullen. Als je iets hebt gekocht, dat je dan een positief of juist negatief bericht achter laat, die door iedereen te lezen is.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:24

Is niet overzichtelijk genoeg denk ik tenminste Haha!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:36

Waarom niet. Als je denkt dat je iets vaniemand wilt kopen, zou je in zijn/haar profiel die lijst kunnen aanklikken om zo de "feedback" te lezen

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:48

Oh in het profiel van die persoon ik dacht gewoon in een topic, dat lukt denk ik wel maar is het te realiseren, en ik denk dat een persoon er toezicht over moet hebben, niet iedereen hoeft het te weten Haha!

Mijn mening, een iemand beheerd het dus en je kunt vragen go is het te vertrouwen om van die iets te kopen

Yessy

Berichten: 23046
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:22

maar degene waarmee ik dus een probleem heb (ik hoop nog steeds dat we het onderling kunnen oplossen dus nog geen namen in het openbaar Knipoog) heeft nu al gezegd dat als zij op een zwarte lijst komt, ze gewoon een nieuw account neemt... en ze heeft echt superveel te koop topics staan... (verdenk nu niet iedereen met meer dan 1 topic Tong uitsteken)

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:40

maar dat kan je dan toch door geven aan Bart ofzo Yessy.. die kan dan toch zo nummer zien die elke computer verzend.. (Zo iets was het toch....)

by the way lekker instelling heeft die persoon ...

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:05

Ik vind het een perfect idee, absoluut vóór!

Het idee van rainie vind ik erg goed. Zou zo'n knopje niet mogelijk kunnen zijn naast de pb/profiel/email knop die onder het bericht zit?

In mijn ogen is dit een perfect idee

Yessy

Berichten: 23046
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:19

ja maar het nadeel is, dat dat meisje mij inmiddels wrs ook haat, door al mijn gezeik... dus dan krijg ik een negatieve reactie in mn profiel terwijl ik niets gedaan heb, netjes op tijd betaald etc...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:06

Yessy schreef:
ja maar het nadeel is, dat dat meisje mij inmiddels wrs ook haat, door al mijn gezeik... dus dan krijg ik een negatieve reactie in mn profiel terwijl ik niets gedaan heb, netjes op tijd betaald etc...


Juist...

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:44

Maar dat heb je op ebay ook...
En eigenlijk zou er een mod moeten zijn waar jullie allebij dan afzonderlijk je verhaal kunnen doen. Die bepaald dan.

En na verloop van tijd gaan die slechte dingen compenseren met de goede dingen. Dus je kunt nog beteren ook Tong uitsteken

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 01:40

Rainie schreef:
En eigenlijk zou er een mod moeten zijn waar jullie allebij dan afzonderlijk je verhaal kunnen doen. Die bepaald dan.


Mee eens... Ik quote mezelf even Lachen
Citaat:
Dan ben ik eerder geneigd om te zeggen dat die verhalen erachter naar Jantje of Pietje gestuurd worden, dat hij de verhalen leest, maar enkel de naam plaatst (met aantal klachten/percentage/aantal sterren erachter oid).

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:44

Das idd nog een beter idee

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 02:12

das wel een goed idee ja, maar het blijft denk ik moeilijk om zo'n lijst of rating zo eerlijk moglijk te houden...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 03:14

Het is moeilijk om zo'n lijst op te stellen. Krijg je wel een eerlijk beeld?

Verder is het moeilijk voor bokt om zo'n lijst te maken. Bokt wil pertinent niet tussen de gebruikers in gaan staan. Wij weten immers niet wat er is betaald en wat niet. Dan moeten ze overschriften gaan faxen etc. En wanneer is het opgestuurd? Erg lastig dus.

Als we een lijst maken en er staat een naam niet op. Dan zouden wij de zwarte piet toegeschoven kunnen krijgen want wij hebben immers die naam niet op de lijst gezet.... In hoeverre zijn wij dan verantwoordelijk??

Tussen een geschil gaan zitten is best mogenlijk. Maar hoe ver moet je gaan.

Stel; Pietje mag Jantje niet. En omdat Pietje zegt dan Jantje niets heeft opgestuurd moet Jantje maar geband worden. En anders haalt Pietje er vrienden bij die ook zeggen dat Jantje bij hun hetzelfde heeft uitgehaald. Dan zou bokt de banden tussen bepaalde personen moeten gaan bijhouden.... Zelfde dus bij een openbare usernote. Daar kan Pietje dezelfde vrienden op trommelen. En Jantje kan nooit meer iets verkopen.

Op E-bay kennen de mensen elkaar verder niet. Op Bokt wel. Door één verkeerd gevallen uitspraak blijft Jantje met zijn spullen zitten...

Yessy

Berichten: 23046
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 17:43

maar als pietje mij over pb toegeeft dat hij fout zat, maar weigert die fout te herstellen "het geld is al uitgegeven, dus je hebt lekker pech, had je me maar niet moeten vertrouwen" (dit heb ik dus bijna letterlijk staan in een pb!), ik kan jullie de hele pb-correspondentie sturen, incl mijn niet al te aardige pb's terug na een tijdje Tong uitsteken

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:06

Mag het dan wel openbaar in een forum worden gezet..

Yessy

Berichten: 23046
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:06

ik zeg niet dat ik het op het forum zet Lachen