foto's: HAW vs CB

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:05

Het topic dat Craignethan aanhaalt Lielle, niet jouw topic op HAW.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 19:25

OK, verkeerd begrepen. Was ook al erg verbaasd.

duidelijker formuleren Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:46

Als zich een nieuw problem zich opperd dan moeten we er even over nadneken hoe we dat gaan oplossen.

Allemaal dubelle foto's plaatsen is natuurlijk niet de bedoeling.
Als het over één topic gaat dan is het wat anders. maar we moeten meteen nadenken hoe we dat in de toekomst willen doen en meteen duidelijk maken zodat het voor de gebruikers en de mods duidelijk is.

We doen het zo;

Het 2x plaatsen van dezelfde foto's is niet toegestaan (immers een dubbelpost), het verwijzen naar een fototopic van jezelf
is toegestaan mits de TS (goed) duidelijk maakt dat er 2 verschillende onderwerpen zijn, die toevallig door dezelfde foto's geïllustreerd worden.

In het geval van Lielle had ze in het topic op CB dan beter moeten omschrijven wat de bedoeling was.

Wanneer ze had gesteld: wow, vriendlief heeft een nieuwe camera, zie wat voor mooie foto's die geeft (en dan de link) dan had ze de camera het onderwerp van de discussie gemaakt.

Zo voorkomen we dus een boel crossposts. En is het voor de gebruiker en mods ook duidelijk.

Enne ieder gelegenheid gebruiken om tegen het mod team aan te schoppen zorgt niet voor een beter sfeer. De mods en de gebruikers hebben immers hetzelfde doel. Bokt leuk houden voor iedereen.

Graag dus alleen reageren op dit idee. off topic reacties zullen worden verwjderd.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:50

het banketstaaf handelen van sommige mods ook niet Heike. Ben het helemaal met je eens maar je moet het denk ik ook van de andere kant bekijken. En dat mis ik hier, de hand in eigen boezem kunnen steken. Dus sfeer creeeren gebeurd van beide kanten Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:55

Hmm Fasel dat zal allicht wel maar op dit moment wordt wer wel erg tegen het mod team aangetrapt en wordt elke gelegenheid aangegrepen om dat te doen.

Ik vindt dat niet echt leuk. De mods doen hun best.

In dit geval geven ze duidelijk aan dat het even besproken moet worden. Ik heb dat veel liever dan dat één mod over iets beslist. En ja dat kan even langer duren. Maar we hebben nu wel een duidelijke oplossing. Voor de mods en de gebruiker.

Ideeen om het op te lossen.

Ik weet dat de mods ook fouten maken. (ik weet zeker dat ik wel eens fouten maak) Het blijven mensen. Maar gebruikers maken ook fouten. Bij de mods blijven ze daar maar op hangen.

Het gaat er niet om wat iemand in het verleden heeft gedaan, maar wat iemand vandaag doet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 21:01

Heike schreef:
Ik vindt dat niet echt leuk. De mods doen hun best.

daar twijfel ik niet aan.

Citaat:
In dit geval geven ze duidelijk aan dat het even besproken moet worden.

ja, nadat ik èn een FZ topic geopend had en dit nog eens per TeM onder de aandacht heb gebracht.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:02

Ik snap best dat je dat vervelend vind, zou ik op zich ook hebben. Maar wat ik heel vervelend vind is dat er dingen gebeuren die gewoonweg niet door de beugel kunnen, en dat dan ook nog eens volop in de verdediging wordt geschoten. En dat terwijl mensen gewoonweg belachelijk worden gemaakt. En dan denk ik actie vraagt om reactie. En dan krijg je dus dit soort dingen.

Tuurlijk kan je het mensen niet altijd allemaal naar de zin maken, dat is onmogelijk, maar er is een verschil tussen iemand niet altijd de zin kunnen geven of daadwerkelijk onjuist met dingen omgaan.

Ik weet zeker dat als jullie op 1 lijn komen, de regels ook wat meer voor julliezelf in acht gaan nemen, het openlijk schoppen een stuk minder is. Ik voel me er niet schuldig aan, mijn incident heb ik geprobeerd achter de schermen op te lossen en dat is niet gelukt, en ik laat inderdaad niet alles over mijn kant gaan.

Maar ik denk echt dat het een stuk helpt wanneer jullie ook eens de hand in eigen boezem steken. En heus niet als het niet terecht is maar jullie kunnen er gewoonweg niet omheen dat er dingen fout gaan.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:06

Naar aanleiding van een pb van Lielle stel ik het volgende voor.

Ik open een topic op mod praat, met daarin de vraag naar de mods of ze meteen en pb sturen als ze iets op slot plaatsen of iets verwijderen.

Ook al weten ze het nog niet meteen zeker. Misschien dan een pb "ik overleg even"

Liefst natuurlijk eerst overleggen, maar als iets in iemands ogen niet kan dan op deze manier.

Misschien komt er zo meer openheid.

Als het kan zullen we de topic starter op de hoogte houden van de afwerking.

Zo is er meer openheid.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 21:07

OK dan!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:14

Super Heike. Echt een goed idee!!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:40

Ik heb het 1x gehad dat ik een topic verplaatste naar in dacht kraamstal. Toen ik de topicstartster een PB wilde sturen hield bokt er volledig mee op. Wat ik ook deed, ik kwam niet meer online. Ik vond dat zelf heel vervelend en heb de topicstartster de volgende dag gelijk een pb gestuurd. Gelukkig begreep ze dat wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:01

Sorry Heike
Ik vind het erg flauw om meteen te zeggen dat we erop in springen om het mod team aan te vallen.

Als het zo wilt zien, best
Ik weet dat het zo niet bedoeld is en als je zo blijft denken over de gebruikers van bokt zal er nooit iets positief veranderen.
Als je een opmerking plaatst wil dat helemaal niet zeggen dat je denkt dat het mod team zijn best niet doet, je geeft niet meer dan een opmerking, wil je er wat achter zoeken...fijn

maar het is raar dat als er onduidelijkheid is, dat er slotjes komen, dingen verwijderd worden.
Er kan vanuit het modteam ook wel eens gevraagd worden, waarom link je dat?
ja, dat is meer werk
Maar bv bij een user als lielle, waarvan je weet dat ze zich braaf aan de regels houd zijn zulke conclussies wel erg snel getrokken en al je het dan over sfeer behouden hebt...

Toppie over wat je nu in het Mod team hebt geregeld OK dan!
Zo kan het ook met dingen die bokkers brengen, je niet meteen aangevallen voelen, maar het als tip zien en kijken wat je ermee kunt.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:55

100% mee eens RK. Het is soms misschien een omweg maar het brengt zoveel meer duidelijkheid.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:08

runningkawa schreef:
Als je een opmerking plaatst wil dat helemaal niet zeggen dat je denkt dat het mod team zijn best niet doet, je geeft niet meer dan een opmerking, wil je er wat achter zoeken...fijn
OK dan! juist. als moderators dat soort dingen als een persoonlijke aanval zien, dan is degene die kritiek geeft daarvoor niet verantwoordelijk!