jessy schreef:Citaat:Je mag inderdaad tegen meneer agent zeggen: "Ik denk dat jij een arrogante klootzak bent" Mogen ze je niks doen
Tenzij de agent in kwestie zich beledigd voelt. >;)
Feitcode G079 = "Opzettelijke belediging van een ambtenaar in functie" Geldt als misdrijf![]()
(Je kan een mini proces-verbaal krijgen --> hoogte van de boete wordt dan door de officier van Justitie bepaald)
Dus: lief zijn voor de diendertjes!!
Dat kan dus niet

Ik ben ooit aangehouden bij mijn vaders bedrijf dat ik de garage uitreed met een auto. (let wel EIGEN terein) Ik rijd achteruit de zaak uit en parkeer de auto aan halve meter verder wederom op EIGEN TEREIN. Komt er een smeris aan en die geeft me een bon omdat ik geen gordel omhad...
Dus ik het hem het volgende gezegt: "pfff ik vind wel dat je nu een ongelovelijke mierenn**ker bent hoor". Dus meneer beledigt en geeft me ook een bon voor belediging. Dus ik ben in beroep gegaan tegen de eerste want het was prive terein, en tegen de tweede want ik gaf mijn mening...
En beide bonnen zijn komen te vervallen, want meneer de rechter vond ook dat ik in mijn gelijk stond.