kais.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:42

jessy schreef:
Citaat:
Je mag inderdaad tegen meneer agent zeggen: "Ik denk dat jij een arrogante klootzak bent" Mogen ze je niks doen

Tenzij de agent in kwestie zich beledigd voelt. >;)

Feitcode G079 = "Opzettelijke belediging van een ambtenaar in functie" Geldt als misdrijf Haha! Cool (Je kan een mini proces-verbaal krijgen --> hoogte van de boete wordt dan door de officier van Justitie bepaald)

Dus: lief zijn voor de diendertjes!!

Dat kan dus niet Haha! Want ik zeg wat ik denk, dus mijn mening. En in Nederland ben ik vrij mijn mening te geven. Het is wat anders als ik zeg: "Jezus wat ben jij een klootzak zeg", dat is belediging. Maar zeggen: "Ik vind jou een klootzak" mag weer wel... Geeft hij je een bon, ga je er tegen in beroep en je wint. Want hij is jouw mening.

Ik ben ooit aangehouden bij mijn vaders bedrijf dat ik de garage uitreed met een auto. (let wel EIGEN terein) Ik rijd achteruit de zaak uit en parkeer de auto aan halve meter verder wederom op EIGEN TEREIN. Komt er een smeris aan en die geeft me een bon omdat ik geen gordel omhad...
Dus ik het hem het volgende gezegt: "pfff ik vind wel dat je nu een ongelovelijke mierenn**ker bent hoor". Dus meneer beledigt en geeft me ook een bon voor belediging. Dus ik ben in beroep gegaan tegen de eerste want het was prive terein, en tegen de tweede want ik gaf mijn mening...
En beide bonnen zijn komen te vervallen, want meneer de rechter vond ook dat ik in mijn gelijk stond.

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:07

Toch vergis je je. Natuurlijk mag je je mening geven, dat wordt ook niet betwist. Subjectieve hieraan is dat het van de agent afhangt hoe snel hij/zij zich beledigd voelt. Het gaat hier puur om de perceptie van de agent. Die kan jouw mening best beledigend vinden, of vinden dat het hem belemmert in het beoefenen van zijn functie (stel je voor er staat 10 man omheen die allemaal in lachen uitbarsten --> weg gezag). Los daarvan staat of het stand houdt bij de officier(bon kan idd komen te vervallen.) Eigen terrein is wéér heel iets anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:15

jessy schreef:
Toch vergis je je. Natuurlijk mag je je mening geven, dat wordt ook niet betwist. Subjectieve hieraan is dat het van de agent afhangt hoe snel hij/zij zich beledigd voelt. Het gaat hier puur om de perceptie van de agent. Die kan jouw mening best beledigend vinden, of vinden dat het hem belemmert in het beoefenen van zijn functie (stel je voor er staat 10 man omheen die allemaal in lachen uitbarsten --> weg gezag). Los daarvan staat of het stand houdt bij de officier(bon kan idd komen te vervallen.) Eigen terrein is wéér heel iets anders...

Als die agent zich beledigt voelt en toch een bon geeft aan de hand van jouw mening komt hij in beroep absoluut te vervallen!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:18

Mensen, mensen we gaan Bart toch niet op ideeën brengen, he? Haha!
Positieve sponsoring, daar ben ik helemaal voor, maar een
bo Geld, geld! t Geld, geld! cultuur, daar wil ik echt niet aan denken!

*LOL*

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:26

Ow, ik kom er net achter dat het kleinste beetje commentaar al niet meer is toegestaan op [ITP] >;)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:50

Ach, Kaisje is heus wel lief. Alleen ze wordt altijd verkeerd begrepen Tong uitsteken

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:10

Kais schreef:
Ow, ik kom er net achter dat het kleinste beetje commentaar al niet meer is toegestaan op [ITP] >;)

en dat was weer een OW of?? Schijnheilig

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:25

Yessy"]
[quote="Kais schreef:

en dat was weer een OW of?? Schijnheilig
[/quote]

Dan had ik hier niet meer rondgehupst Schijnheilig

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:34

tss heb je er nu al 2...waar moet het heen met deze wereld

zeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:38

Hoi Kais en de rest.

ik ben er weer!

hebben jullie me gemist?

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:40

Zeke! Lovers

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:48

Sorane schreef:

Als die agent zich beledigt voelt en toch een bon geeft aan de hand van jouw mening komt hij in beroep absoluut te vervallen!

Niet waar... je bent idd vrij om je eigen mening te verkondigen, maar je mag niet discrimineren/opzettelijk kwetsen. En het is heel gemakkelijk om 1 van beiden aan te voeren als reden voor de bon, mocht er een gerechtelijke procedure komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:12

Pervinco"]
[quote="Sorane schreef:

Niet waar... je bent idd vrij om je eigen mening te verkondigen, maar je mag niet discrimineren/opzettelijk kwetsen. En het is heel gemakkelijk om 1 van beiden aan te voeren als reden voor de bon, mocht er een gerechtelijke procedure komen...
[/quote]

Dan nog. Je bent en blijft ALTIJD vrij in Nederland om je mening te verkondigen. Zolang je maar duidelijk maakt dat het JOUW mening is. Ik heb het nog eens nagevraagd ben een kennis, zij is adcovate, en zolang het een mening is kunnen ze je niets maken.

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:18

Als je maar met z'n tweeën bent is het toch zijn woord tegen het jouwe Verward Jij zegt dat het je mening was en hij kan er wel wat anders van maken, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:01

Ik heb altijd gedacht dat Kais een man was! Maar ik stoor me n iet aan je, sterkter nog ik houd wel van wat duidelijkheid, draai er zelf ook liever niet omheen.

Elliot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:17

Jullie pesten Kais allemaal weg omdat ze anders is Verdrietig

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:19

Chiqa schreef:
Ik heb altijd gedacht dat Kais een man was! Maar ik stoor me n iet aan je, sterkter nog ik houd wel van wat duidelijkheid, draai er zelf ook liever niet omheen.

*LOL* OK dan!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:20

Kais is een hartstikke leuke meid! Met een beetje pit en gevoel voor humor Lachen soms net over the bokt-edge, maar beetje spice mag toch wel?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:25

orri schreef:
maar beetje spice mag toch wel?
spice up your life Haha!

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:32

orri schreef:
Kais is een hartstikke leuke meid! Met een beetje pit en gevoel voor humor Lachen soms net over the bokt-edge, maar beetje spice mag toch wel?

Bloos

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:35

SuperPepeijn"]
[quote="orri schreef:
maar beetje spice mag toch wel?
spice up your life Haha!
[/quote]
In need of some pepper daarrrling?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:36

ik hou van onderdanig, dus nee.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:40

SuperPepeijn schreef:
ik hou van onderdanig, dus nee.

Zei je wat? KUCH *walg* KUCH Knipoog

Ik hou niet van onderdanig... Schijnheilig

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 03:30

zeke schreef:
:wave: Hoi Kais en de rest.

ik ben er weer!

hebben jullie me gemist?

Heeeeeeej, nog een 'reformed character'? Knipoog Haha!
Ben benieuwd... Tong uitsteken

*LOL*

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 03:32

Ynzo schreef:
Jullie pesten Kais allemaal weg omdat ze anders is Verdrietig

Allemaaaaaaal???????? >;)

Haha!