Zo, dat is snel. Gebruiker is al geband en berichten verwijderd. Top werk, modjes.
Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 02-08-25 18:00
De spammer is weer geband. Als we gaan voorkomen dat ze topics mogen openen gaan ze berichten in bestaande topics plaatsen, dat doen ze nu helaas ook wel.
rien10
Geplaatst: 02-08-25 18:00
marleen_88 schreef:
rien10 schreef:
Mag ik pesten? Aaaaas toeeeee mag het?
Te laat.
Bommer.
Rocamor
Geplaatst: 02-08-25 18:04
Wel alert blijven Rien
Ik vermoed dat khaemwaset ook nog wel gaat spammen vandaag
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 02-08-25 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik dacht ook al, misschien eens een topic openen, want ik zie ze ook voorbij de laatste dagen. In bestaande topics antwoorden is nog veel erger..
Ik denk even mee, is er geen mogelijkheid om op een persoon te temmen ipv op een bericht(via het profiel)? dat dit bij alle Modjes terecht komt?
Firelight
Geplaatst: 02-08-25 18:16
De moderators kunnen alle tems zien. Als we zien dat er ineens heel veel tems binnen komen weten we hoe laat het is
rien10
Geplaatst: 02-08-25 18:17
Rocamor schreef:
Wel alert blijven Rien
Ik vermoed dat khaemwaset ook nog wel gaat spammen vandaag
Pppcfffrrrrrtttt. Ik was aan t bankhangen-tour de femme-wijndrinken. Verre van alert. Dus bus(camper) moet nog leeg. Uitstel gedrag? Moi?
Captain
Geplaatst: 02-08-25 18:17
Firelight schreef:
De spammer is weer geband. Als we gaan voorkomen dat ze topics mogen openen gaan ze berichten in bestaande topics plaatsen, dat doen ze nu helaas ook wel.
En dat een eerste bericht goedgekeurd moet worden door een moderator?
Firelight
Ik weet niet hoeveel werk dat is, geen idee hoeveel nieuwe gebruikers er zijn dagelijks. Maar dan vang je wellicht al wat spammers weg.
friezenfan2
Geplaatst: 02-08-25 18:34
Zijn er nog veel nieuwe gebruikers? Ik dacht dat de leden afnamen en zeker de actieve. Maar iets aanpassen zou al deze spammers kunnen stoppen. Misschien.
Als iedere mod een eerste post mag goedkeuren (onafhankelijk van in welk forum het geplaatst wordt), kan er nooit heel veel vertraging zijn. En mensen zijn ook bereid een uur of langer te wachten voor toegang tot een FB-groep, dus het zou in principe niet echt een probleem moeten zijn.
En dan zetten ze eerst een net eerste berichtje en daarna alsnog een lading spam
Captain
Geplaatst: 02-08-25 18:56
Rocamor schreef:
En dan zetten ze eerst een net eerste berichtje en daarna alsnog een lading spam
Dat zou je dus kunnen combineren met 3 vragen over paarden te beantwoorden. Het systeen zou dat ook al kunnen checken, dan haal je denk ik wel een groot gedeelte er uit wat er dan iets meer.moeite in moet steken.
Hoe is het eigenlijk afgelopen met het topic over die fokmerries en die oranje handschoenen waar de link van in het topic stond? Die kan ik ook nergens meer vinden.
Er zijn meerdere manieren om wat hindernissen in te bouwen voor spammers. Het nadeel is dat nieuwe registraties daar ook last van hebben, of er zit een hoop werk aan. Gisterenavond heeft Bart nog een trucje bedacht zodat de spammers geweerd worden en nieuwe leden geen last hebben. Tot nog toe lijkt dat te werken.
Eloya
Geplaatst: 03-08-25 23:19
Op dit moment weer 8 topics van een nieuwe spammer, allemaal getemd. Account heet aoonsaw