Opeens dubbele oranje meldingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Opeens dubbele oranje meldingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:21

Waarom is het interessant om lange topics beter zichtbaar te maken dan? Je ziet toch hoeveel pagina’s een topic heeft? Hoe duidelijker wil je het dan nog hebben?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:22

Bellatrix schreef:
Bart zoekt iets om lange topics beter zichtbaar te maken. Om duidelijker onderscheid te maken tussen normale topics en de lange topics.

Ik heb gevraagd of hij nog verduidelijking komt geven maar ook hij zit niet elke minuut op Bokt dus even wachten op een antwoord. :)

Maar dat zie je toch vanzelf?
Of er 1,2,3 onder staat of 22, 23, 24

En ik denk dat de meeste bokkers vanzelf wel merken welke topics lang zijn en welke niet.
Waarvoor moet dat onderscheid er zijn? Omdat de keuze lang lopend onder of bovenaan nu ook al bestaat.
Waarom zit daar zo'n nadruk op?

Maar we horen het wel een keertje van Bart :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:27

Volgens mij hadden mensen genoemd dat bepaalde lange/volg topics andere topics ondersneeuwden en daar probeert Bart wat op te bedenken, zodat je het makkelijker kan zien.

Maar ik ben niet zo goed in uitleggen dus ik hoop dat Bart het nog komt uitleggen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:30

Maar dat is nu toch prima opgelost doordat ze naar beneden zijn gegaan?
Dat dubbel icoontje heeft dan weinig meerwaarde.

Maar hoe zit het met flarum? Of is dit er voorwerk voor?
Of komt dat gewoon nooit meer omdat bokt voortaan weinig actieve leden heeft?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:31

Over Flarum kan ik je helaas niets vertellen, als Bart hier bijleest vertelt hij misschien wel hoe het ervoor staat.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:42

Even wennen maar na alle veranderingen went het vast en hopelijk ook vanzelf wel weer.

Op se pictogrammen na heb ik niet het idee dat er dingen missen of gewijzigd zijn. Alleen t plaatje.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:44

karuna schreef:
-O- is dit dan blijvend? ;(
Zo ja dan heb ik echt een probleem. -O-

Ik zou het even tijd geven, bij vorige aanpassingen zijn er soms ook achteraf na feedback van de users dingen nogmaals veranderd, zoals toen met de fototoestel icoontjes. Je hebt het nu aangegeven en meer mensen hebben aangegeven dat zij het niet als een verbetering zien, dan is het aan Bart of hij daar wat mee kan doen en zo ja wat.

Wat mij betreft zou het wat subtieler mogen, het visuele van de icoontjes. Eventueel een suggestie: het zijn momenteel papieren velletjes, 1 of 2. Zou een minimalistisch icoontje van een boek misschien leuk zijn. Alsof een lang lopend topic niet uit een berg losse vellen bestaat, maar een rustig boek.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:47

Captain schreef:
Exitium schreef:
Bart zei volgens mij een tijdje terug dat hij wat meer visueel onderscheid wilde tussen korte en langlopende topics omdat dat verschil nu niet zichtbaar was. Wellicht is dit een poging daartoe.

Er staat toch onder hoeveel pagina's een topic heeft..
[ Afbeelding ]

Ja, maar dat valt minder op dan een icoontje denk ik zo, zeker als je ook veel topics van 2-4 pagina's hebt.

Nu moet ik zeggen dat ik überhaupt niet via de forums Bok, maar via favorieten en eigen berichten. Voor mij voegen die icoontjes dus überhaupt niets toe :)

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:48

Misschien is het een beter idee om hot topics een andere kleur te geven, groen, geel, rood, paars. Ook wennen, maar misschien logischer te volgen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:51

Veronica2 schreef:
Misschien is het een beter idee om hot topics een andere kleur te geven, groen, geel, rood, paars. Ook wennen, maar misschien logischer te volgen.

Aub niet zeg. Dan gaat het helemaal een kleurenpallet worden :=
Ik heb geen last van de dubbele icoontjes overigens.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 13:03

Telpeva schreef:
karuna schreef:
-O- is dit dan blijvend? ;(
Zo ja dan heb ik echt een probleem. -O-

Ik zou het even tijd geven, bij vorige aanpassingen zijn er soms ook achteraf na feedback van de users dingen nogmaals veranderd, zoals toen met de fototoestel icoontjes. Je hebt het nu aangegeven en meer mensen hebben aangegeven dat zij het niet als een verbetering zien, dan is het aan Bart of hij daar wat mee kan doen en zo ja wat.

Wat mij betreft zou het wat subtieler mogen, het visuele van de icoontjes. Eventueel een suggestie: het zijn momenteel papieren velletjes, 1 of 2. Zou een minimalistisch icoontje van een boek misschien leuk zijn. Alsof een lang lopend topic niet uit een berg losse vellen bestaat, maar een rustig boek.

De tijd geven heb ik weinig aan als mijn hersens die dubbele beelden koste wat kost tot een enkel beeld willen maken. En als die dubbele icoon een enkel icoon is geworden voor mijn hersenen (ja dat gebeurde net) is de rest van de tekst en strepen zo dubbel dat ikniks meer kan lezen. Dat doen ze nu dat zullen ze zolang ik leef blijven doen. Dat went nooit :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:04

En als je nou een andere boktversie probeert?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 13:11

Hetzelfde probleem. Zowel bokt 4 als 5 hebben die dubbele icoontjes helaas, -O- geeft hetzelfde probleem. Dubbele dingen is een signaal voor mijn hersens daar een enkel beeld van te willen maken -O-

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:24

Zou dan een ander icoontje niets zijn als in een 2 erin ofzo? Of dubbele puntjes/3 puntjes. Zodat het kleurtje hetzelfde blijft maar er wel duidelijker verschil is?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:30

Ik bedoelde niet tijd geven om te wennen, want als dat lichamelijk niet mogelijk is dat is niet mogelijk, ik geloof je als je zegt dat dat niet lukt. Wat ik bedoelde is Bart tijd geven om wat te doen met de feedback dus nu is gegeven, wie weet wil hij dingen aanpassen om het fijner te maken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:50

Mobiel zie je het aantal pagina's niet, alleen hoeveel reacties er zijn geplaatst. Daar wordt het wel visueler voor.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:52

Als ik hem rechtop houd niet maar liggend wel.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:57

Neonlight schreef:
Mobiel zie je het aantal pagina's niet, alleen hoeveel reacties er zijn geplaatst. Daar wordt het wel visueler voor.

Ahhh check!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:15

Dat icoontje is geen schoonheid, en ik vind het ook niet veel toevoegen. Als er een setting komt om het individueel uit te zetten waardeer ik het zeer.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 17:13

Ik heb er geen echte last van gelukkig, maar vind het wel onprettig/onrustig ogen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 17:16

karuna schreef:
Ik vind dingen niet meer terug, en dan went niet :n het is niet het leest iets onhandiger maar topics zijn onvindbaar, sneeuwen onder em dat maakt dat het zo veel energie soms kost om iets te vinden dat ik het opgeef. En meest alleen maar in een klein kringetje blijf hangen.

Je kan topics toch even aanstippen? Dan raak je ze echt niet meer kwijt.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 17:51

Het viel mij vandaag ook op, en ik vind het heel irritant en storend.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 17:57

Ik heb echt 3x moeten kijken wat er met dubbel bedoeld werd, voor ik het zag.

Ik heb het inmiddels wel gezien en ik heb er geen last van, noch gemak, omdat ik er dus overheen kijk.

Ik kan me er dus ook niet aan ergeren.

Wat ik in de omschrijving van TS niet begrijp is dat je zegt dat je hersenen er 1 ding van maken, als dat zo is ziet het er toch uit zoals de rest en dan is er geen onderscheid meer, toch?
Of begrijp ik niet goed wat jij bedoelt te zeggen met dat je hersenen er 1 ding van maken?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 18:05

Marije_jiplover schreef:
Ik heb echt 3x moeten kijken wat er met dubbel bedoeld werd, voor ik het zag.

Ik heb het inmiddels wel gezien en ik heb er geen last van, noch gemak, omdat ik er dus overheen kijk.

Ik kan me er dus ook niet aan ergeren.

Wat ik in de omschrijving van TS niet begrijp is dat je zegt dat je hersenen er 1 ding van maken, als dat zo is ziet het er toch uit zoals de rest en dan is er geen onderscheid meer, toch?
Of begrijp ik niet goed wat jij bedoelt te zeggen met dat je hersenen er 1 ding van maken?

Omdat haar hersenen het beeld dan zó aangepast hebben dat ze de rest dan juist dubbel ziet. Ze passen dus niet alleen maar die icoontjes aan, maar 'gewoon' het hele beeld.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 18:05

Waar ze voor zijn hadden jullie al ontdekt, deze icoontjes zijn voor alle topics met meer dan 130 posts. Dus dezelfde topics die (in ieder geval met standaard instellingen) onderaan de topiclijst worden geplaatst.

Dit is hoe dat normaal wordt aangegeven in phpBB:

Afbeelding

De twee blaadjes leken me wat subtieler dan dat :+ Icoontje is minder clean geworden dan ik had gehoopt, maar mijn pixel art kwaliteiten zijn nogal beperkt... Betere versies zeer welkom.

Belangrijkste reden dat dit icoontje er is gekomen is dat het voor veel gebruikers niet intuitief duidelijk is dat de topics met veel pagina's onderaan de lijst staan. Nu zie je vrij snel dat er een blok gelijksoortige topics onderaan staat. Maar logisch dat dit dit voor de reguliere bezoeker niet heel hard nodig is.

Suggesties voor een betere en subtiele maar wel duidelijke oplossing zijn zeer welkom!