Paardenleed uit buitenland.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:03

Ibbel schreef:
Nu.nl heeft een 'het goede nieuws van de afgelopen week' afdeling.

Is het een idee om ongelukken per land 1x per week te bundelen in 'het slechte nieuws van afgelopen week'-topics?

Ik vind zoiets als dit een heel goed plan!

Dan zie je ook niet direct al in de titel de ellende. Ik word ook naar van de berichten. Doordat de titel al alles omvat kan je ook niet kiezen het niet te zien of zo en daardoor klik ik met mijn domme hoofd soms zelfs het artikel aan. Als er een “paardenleed in Frankrijk van afgelopen week”-topic (of bedenk een naam) zou zijn zou ik daar lekker aan voorbij scrollen.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:10

Fijn dat ik niet de enige ben. Het gaat om de balans. Als je naar het NL nieuws kijkt is het een gebalanceerde combinatie van sport, algemeen, en natuurlijk ook ongelukken, want helaas is dat ook nieuws. Bij het Franse en Duitse nieuws is het nu 80% dood en verderf. En leuk om te zeggen ‘klik weg’ maar het is het eerste wat je ziet als je de website opent. Als ik daar trek in had nam ik wel een abonnement op de Telegraaf.

De buitenlandse berichten zijn gok ik vooral berichten die de mainstream media halen, en dat zijn toch vaak dramatische toestanden en niet de leuke paardenweetjes. Ik weet zeker dat er een zelfde balans kan worden gemaakt in het buitenlandse nieuws als met het Nederlandse nieuws wat hier gedeeld wordt.

Dus mijn eerste suggestie zou zijn om die balans in de gaten te houden.

De tweede is: net als de BBB een maandelijks of tweewekelijks topic ‘het Franse nieuws van november’ ‘het Duitse nieuws van december’ etc

jiehaaa

Ik zou in elk geval een pijler met “nieuws uit het buitenland” fijn vinden, en niet meer op de voorpagina plaatsen. Ik vind het niks al die berichten uit Verweggistan. Dataverspilling.

Nexus

Heel naar dit soort berichten! Zie er echt geen meerwaarde van. Bericht uit België "Tractor blijft in paard hangen"?! Hoe komt je er op om dit soort ellende te delen?! Ik word alleen van de titel al naar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:05

Ben het hier wel mee eens. Ik ben geen teer zieltje maar als ik nu kijk wat er allemaal op VN bij is gekomen dan lees ik alleen maar horrortitels. Ik vraag me ook af of daar niks anders voor te bedenken is. Ik kom hier niet om over paardenleed te lezen. Kan het niet een aparte rubriek worden ofzo of anders bundelen per maand?

KikiCelinevs

Re: Paardenleed uit buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:21

Ik vraag mij vooral af waarom de behoefte er is om de hele tijd alleen maar ellende te delen. Als we nog wat met deze berichten kunnen dan had het al gescheeld. Maar dingen zoals tractor blijft in paard hangen, paardenvrachtwagen in greppel en dood paard in burenruzie zijn topics waar je toch niks mee kan. Je krijgt er alleen een heel naar gevoel van.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:21

Ik ben het er ook wel mee eens, snap goed dat overslaan kan maar je leest het toch, heb nu toch het beeld van een tractor die in een paard blijft hangen en hoef het topic er niet voor te openen. Ik kijk expres geen nieuws en nu word het op bokt ook wel veel, wil niet zeuren, maar ik hoef echt niet de horror van ieder land te weten. Indd een topic met nieuws uit Duitsland van deze week\maand oid, net als belgië, zou alles schelen

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:31

Kan het issue zijn dat Bokt maar uit bepaalde nieuwsbronnen mag puren? En dat dat voor het buitenland zeer beperkte bronnen zijn? En in de reguliere pers komen paarden natuurlijk maar op 2 manieren aan bod: uitzonderlijke sportresultaten en ongelukken.

Kan je natuurlijk afvragen wat de meerwaarde van paardenellende is op een paardenforum. Als ik nu op zoek ga naar een hondenforum en ik kom er eentje tegen waar op de voorpagina staat: hond uiteengereten door pikdorser, hond vergiftigd door buurman, auto-ongeluk op de E40: hond zwerft over de snelweg. Dan zou ik ook wel denken dat ik op het verkeerd soort hondenforum terecht gekomen ben.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:46

Ik word ook niet vrolijk als ik 's ochtends Bokt open om direct geconfronteerd te worden met dood en verderf. Ik snap de nieuwswaardigheid niet helemaal van een paard dat bekneld lag in Frankrijk voor een Nederlands forum.
Als we op die toer gaan, waarom dat alleen de Europese landen? Er is gisteren vast een pony in Ghana geweest die zich verstapt heeft.

Ik lees de berichten niet, maar ik moet me eerst wel door een voorpagina van ellende heen worstelen. Je leest de topic titels toch om te speuren naar nieuws dat wel nieuwswaarde heeft. Ik denk dat een apart topic voor bijvoorbeeld berichten uit Frankrijk een mooie oplossing is. Ik was altijd in de veronderstelling dat voorpagina nieuws ook echt wel nieuwswaardig moest zijn maar dat lijkt de laatste tijd over boord te zijn gegooid.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:47

Kijk ellende in Nederland kan ik me nog wat bij voorstellen, belgie ook. Bedoel elk paardennieuws ding uit nl kan gedeeld worden. Maar waarom ook alles uit fr en nu dui ? In Amerika gebeuren elke dag een hoop ellendige dingen met paarden/ezels enz. En dn heb ik de andere landen nog niet eens genoemd. Hou t dan bij echt bizarre grote dingen en de " huis tuin en keuken" dingen niet. Of 1 topic (niet op voorpagina) waar ieder wat kan delen.
Ik gok dat in Frankrijk of Spanje ook geen nieuws voorbij komt van een ontsnapte Shetlander in Nl of 3 verwaarloosde paarden bij een boer.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:58

En sowieso is het dan nog een beetje gek want wat haalt dan wel de bokt voorpagina en wat niet. Er is hier in de omgeving laatst ook een naar ongeval geweest met een val van een paard maar dat heeft Bokt ook niet bereikt en dat hoeft ook niet.

Anders kun je ieder uur wel iets posten van iemand die ergens ter wereld van zijn paard af is gevallen met letsel tot gevolg.

Of zoals hierboven wordt gezegd. Er liepen ergens ter wereld 3 ontsnapte paarden rond.
Wat moeten we met die info.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 12:18

Ahh ik zat mij hier de laatste tijd ook al aan te ergeren eigenlijk. Ik woon zelf in het buitenland (Frankrijk) maar hoef hier niet paard gerelateerde dingen van hier te lezen want dat lees ik wel op Franse sites als ik dat nodig vind O:)
Er zitten veel bokkers denk ik wel in het buitenland dus misschien een kopje met buitenlands nieuws is wel leuk voor sommige maar om het nu prominent op de voorpagina te zien zonder duidelijk buitenlands nieuws vind ik toch wel echt niet nodig eigenlijk O:)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 12:26

Nog een frankrijkganger hier en het merendeel van de 'nieuwsberichten uit Frankrijk' die ik hier zie langskomen, zie ik niet in de Franse mainstream :+ . Ok ik geef toe dat ik ook niet specifiek naar paardennieuws zoek.

Het kan op zich wel interessant zijn maar ik vind ook dat de balans kwijt is. We hoeven niet dagelijks alle kommer en kwel te horen/lezen.
Dus ik zou ook zeggen: of meer balans, of gewoon niet.

Meen me te herinneren dat er in het laatste frankrijknieuwstopic (scrabble winnend woord :P ) wel al veel meer positieve berichten stonden. Maar het toch nog steeds wrevel opriep omdat in de titel gelijk weer begonnen werd met de slechte berichten.
Ook is het me niet helemaal duidelijk of die topics bedoeld zijn als een opsomming van nieuwsfeiten of een blog met bijhorende persoonlijke mening van de blogger.

Wel heb ik begrepen dat het sowieso geen simpele taak is omdat je blijkbaar 2 bronnen per bericht moet hebben en de gemiddelde krant ook liever spectaculair/slecht nieuws schrijft. Dat heb je nu eenmaal met media.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 12:37

Er is nu eenmaal een bokker die heeft aangeboden nieuws uit het Frans naar het Nederlands te vertalen. Daarom zijn die topics er nu opeens.

Wat bokt qua nieuws mist is eindredactie én regels/afspraken over wat nieuwswaardig is, maar kennelijk wel de regel heeft dat er minimaal 3-4 berichten per dag geplaatst moeten worden.

Persoonlijk heb ik liever een dag zonder nieuws dan dat er allerlei marginale nieuwtjes/buitenlandse ongelukken de revue moeten passeren...

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 12:39

Ibbel schreef:
Er is nu eenmaal een bokker die heeft aangeboden nieuws uit het Frans naar het Nederlands te vertalen. Daarom zijn die topics er nu opeens.

Wat bokt qua nieuws mist is eindredactie én regels/afspraken over wat nieuwswaardig is, maar kennelijk wel de regel heeft dat er minimaal 3-4 berichten per dag geplaatst moeten worden.

Persoonlijk heb ik liever een dag zonder nieuws dan dat er allerlei marginale nieuwtjes/buitenlandse ongelukken de revue moeten passeren...

Weer eens met Ibbel :j

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 12:43

Ibbel schreef:

Ja, precies dit!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 12:44

Fijn dat er meer mensen zo over denken.
Natuurlijk is bokt niet alleen maar leuke dingen, maar vind het al genoeg leed hier in NL, laat staan dat van het buitenland erbij.

Word er echt verdrietig van op deze manier.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 13:03

Ik word ook heel naar van al die topics. Ik zet gelijk een kruisje zodat ik er niet mee geconfronteerd hoef te worden maar dan heb ik dus al wél de titel gelezen en zelfs daar heb ik last van.

Wat mij betreft worden die nare topics (zeker de horror uit het buitenland) geclusterd in 1 rubriek en dan héél graag met de optie om die hele rubriek te blokken zodat ik het helemaal niet meer hoef te zien.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 13:23

Dieuwke_ schreef:
In een ander topic werd ook een hele goede optie geschreven. Zet in de titel "Paardennieuws uit Frankrijk November", schrijf daar de blog die je wilt schrijven van die maand en dan kunnen mensen zelf bepalen of ze dat willen lezen.

Ik word ook helemaal horendol van al die negatieve nieuwstitels, de berichten lees ik niet eens. En met mij volgens mij veel meer Bokkers, want ik zie over het algemeen weinig tot geen reacties in dat soort topics. Dus dat er veel Bokkers blij zijn met deze berichten lijkt me wat overdreven.

En als je dan wel een keer een reactie schrijft dan krijg je gelijk onaardige antwoorden. Dat je het nieuws maar niet moet lezen etc...
Wat lastig is als de topic titels al zo negatief zijn.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 13:34

Ben nu wel benieuwd welke mensen dit wel waarderen zoals een mod hier zei. :+

Begrijp sowieso niet waarom er voor een handjevol bokkers buitenlands nieuws (lees; dood en verderf) moet zijn. Zo te zien in dit topic zitten ze er zelf ook niet op te wachten.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 13:56

Ibbel schreef:
Er is nu eenmaa :Dl een bokker die heeft aangeboden nieuws uit het Frans naar het Nederlands te vertalen. Daarom zijn die topics er nu opeens.

Zo blij dat hier nu aandacht voor komt. Ik ben het eens met ibbel .

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:01

Er was laatst heel vrolijk paardennieuws uit Zuid Afrika, waarom haalt dat de voorpagina niet? :+

Nee, zonder dollen. Ik vind het nogal niveau schoolkrant hebben en ben na 1x lezen afgehaakt. Het woord Blog verwoord het ook wel goed, dat lees ik bij voorbaat al niet, want vind ik niet interessant. Er staat alleen geen "blog" voor, dus de eerste keer wist ik niet dat het een blog was en ik dat beter over kon slaan.

Ik heb altijd begrepen dat Bokt een Nederlands forum is, dus ik snap niet zo goed waarom er dan zoveel buitenlands nieuws geplaatst moet worden, of het nu positief of negatief is. Komt er vanaf volgende week ook een blog uit Spanje? Want daar wonen ook bloggers.

Het lijkt mij een goed idee om een titel: buitenlands nieuws te geven en daar al het buitenlands nieuws in te plaatsen. Bijvoorbeeld 1xper maand en dan niet op de voorpagina wat toch het visitekaartje van Bokt is. Als potentieel nieuwe leden al dat negatieve zien, jaag je ze alleen maar weg. Nee, zet het bijvoorbeeld in het BBB. Voor het nieuws uit het buitenland, klik hier. Dan weten mensen die het wel willen lezen ook waar het staat zonder dat ze enorm moeten zoeken en wordt het bij de mensen die het niet willen lezen ook niet zo in het gezicht gedrukt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:04

1 plek voor buitenland nieuws ergens op het forum lijkt mij ook een mooi alternatief. Mensen die het waarderen kunnen met een paar klikken daar simpel heen :j

Ik heb er overigens geen moeite mee dat het wel op de voorpagina staat. Ik tik ze niet aan en dat ik titels lees met negatieve dingen boeit me werkelijkwaar helemaal 0.

Dus als het zo blijft vind ik het ook prima, ik lees het echter niet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:04

Ibbel schreef:

Mee eens, en dat zou zelfs in een flowchart gegoten kunnen worden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:21

Ik zou zó een soort triage-lijstje kunnen maken:

Wat is de bron?
Ander paardennieuwssite/stamboeksite waar we afspraken mee hebben? Plaatsen conform huidige beleid.

Geen afspraken en/of het staat (nog) niet op andere nieuwssites?
Is het een VIR of VIP (very important ruiter of paard :P ) en zijn er 2 andere bronnen te vinden? Zelf iets schrijven en plaatsen conform huidige beleid.

Is het geen VIR of VIP en écht leuk nieuws/goed afgelopen spannende situatie / nieuws dat wel ook op een andere paardennieuwssite staat maar één waar we geen afspraken mee hebben? Idem, andere bronnen zoeken en zelf schrijven. Of niet, als er toch al genoeg nieuws is/geen mankracht is.

Is het geen VIR of VIP en akelig (buitenlands) nieuws en/of uit een lokale krant - al dan niet met onzinnige lekentaaltermen :D ?
Binnen de redactie te rade gaan of (het merendeel van) de redactieleden er persoonlijk de griebels van krijgt/denkt dat het merendeel van de bokkers er niet op zit te wachten.
Zo ja, in ieder geval niet plaatsen op voorpagina maar evt bundelen en elders plaatsen. Via BBB zou best een goed idee zijn :j
Zo nee, op voorpagina plaatsen als er echt geen belangrijker nieuws is, anders alsnog in de bundel zetten.