Trol accounts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:35

Ik snap wie je bedoelt, maar ik zie diegene niet per se persoonlijk aanvallen. Leven en laten leven en anders temmen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:36

Ik heb van dit account idd nog weinig origineel-inhoudelijke reacties gezien, maar alleen maar citaten met een sneer naar de schrijver ervan. Waarbij er nog wel een paar andere bokkers meerdere malen zijn aangevallen.

Temmen, temmen en temmen. Want het staat heel duidelijk in de regels dat dit niet mag.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:38

Elisa2 schreef:
En mee eens dat niet iedereen die persoonlijk aanvalt gelijk een trol is, maar deze zie ik het dus zo vaak doen dat ik er achter ben gaan kijken. Inderdaad net nieuw account. Het verziekt gewoon de sfeer op het forum vind ik.

Onaardig, sarcastisch of fel reageren staat niet gelijk aan trolling he.

En eerlijk gezegd kun jij er ook wat van als ik me sommige discussies in bijv. regulier vs alternatief topics herinner. Wat mij betreft helemaal prima :) we hoeven het er niet met elkaar eens te zijn. Gaan we het waarschijnlijk ook nooit worden :+

Moet goede sfeer nou inhouden dat we - in inhoudelijke discussies over paarden dan - alleen maar een en dezelfde mening delen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:42

Fly_high schreef:
Moet goede sfeer nou inhouden dat we - in inhoudelijke discussies over paarden dan - alleen maar een en dezelfde mening delen?

Nee, uiteraard niet. Maar iemand wiens reacties samengevat eigenlijk zijn: "jij schrijft B.S.", zonder te vertellen waarom dat in haar ogen B.S. is, daarvan kun je niet echt beweren dat dat inhoudelijk een afwijkende mening is. Die heeft ze misschien wel, maar wordt net zo min duidelijk als al die reacties die ze als 'non-informatie' of 'fantasie' betitelt.

prompter

Re: Trol accounts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:52

Volgens mij is het bespreken van specifieke gebruikers ook niet toegestaan volgens de bokt-regels, en dat gebeurt hier nu wel?!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:59

Ik noem geen namen.

In het algemeen is het niet de bedoeling alleen maar te zeggen: "wat jij schrijft is onzin."
Je mag wel schrijven: "ik vind dat wat jij schrijft onzin is, en wel om deze reden."

Als een account vrijwel alleen maar reacties schrijft zoals mijn eerste voorbeeld, dan mag je daar op temmen.
Iemand die reacties zoals mijn tweede voorbeeld geeft, discussieert op inhoud, ondanks dat-ie iemand rechtstreeks aanspreekt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:01

Er stond toch bij waarom ze dat vond? :? Meteen in die 1e reactie al? En in andere reacties zie ik wel uitgebreidere onderbouwing.

Ik vind het nogal wat om iemand meteen als troll account weg te zetten. Bot, ja dat vind ik ook wel. Daar zijn er nog wel meer van net als dat er zat zijn die persoonlijk worden als je kritisch reageert op iets wat zijs schrijven en steken onder water geven. Maar die schrijven precies hetzelfde maar dan met meer woorden en dat is niet erg blijkbaar.
Als je je er erg aan stoort zet je ze op vijand, hoef je het niet meer te lezen. Maar iemand zo weg zetten en dus geband willen hebben vind ik niet oké.

Naast dat gebruikers bespreken idd niet mag. Helemaal gelijk in, prompter.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:02

Prompter :=

Ibbel indirect bespreken mag ook niet.

Eerlijk gezegd ken ik het postgedrag van die bokker niet zo goed, het zijn niet echt topics waar ik actief in ben.Dus ik reageerde nu vooral obv mijn ervaringen met TS zelf

Heb vaker reacties van verschillende goed aangeschreven ;) bokkers gehad in de trant van 'wat een woordenkots", "je weet duidelijk niet waar je het over hebt" en ga zo door. Is niet leuk noch aardig maar iig geen trolling en daar ging het hier om.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:02

Nee er worden geen namen genoemd, maar iedereen in dit topic weet nu over wie het gaat.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:04

prompter schreef:
Nee er worden geen namen genoemd, maar iedereen in dit topic weet nu over wie het gaat.

En iedereen reageert daar redelijk genuanceerd op. Tenminste, ik zie geen groepen inboorlingen met hooivorken en toortsen verschijnen.....

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:05

Nee maar dat mag nog steeds niet. Wordt altijd heel streng op gemodereerd in o.a. ergernissen topic.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:13

Fly_high schreef:
Nee maar dat mag nog steeds niet. Wordt altijd heel streng op gemodereerd in o.a. ergernissen topic.

OK.....now what?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:18

Ik zie persoonlijk niet meteen het probleem in het vermelde topic. Er is één zin die misschien niet zo netjes was, maar ik zou me daar persoonlijk niet zo druk in maken. En ik begrijp ergens ook waarvan de reactie komt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:22

Elisa2 schreef:
Kunnen we dit topic aub niet over mij laten gaan svp?

Mij valt het gewoon op wanneer mensen niet discussieren op de inhoud maar steeds op de persoon. Verschil met mensen die weleens persoonlijk worden is dat die het weleens worden en deze continu ipv op de inhoud.

Ik vind dat diegene hele zinnige dingen zegt, maar ik snap wel dat het confronterend is voor je.

Bekritiseren is alleen niet meteen trollen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:22

Cowboy55 schreef:
prompter schreef:

En iedereen reageert daar redelijk genuanceerd op. Tenminste, ik zie geen groepen inboorlingen met hooivorken en toortsen verschijnen.....

Komt misschien omdat de reacties van die persoon wat bot zijn, maar geen rare woordenbrijen, of op de persoon? Iig niks dat kwalificeert als trol.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:53

Ik denk op zich dat het wel goed is op het internet om soms vanaf een afstand naar dingen te kunnen kijken. Niet iedereen die niet aardig genoeg reageert is een troll. En niet iedereen die het niet met je eens is bedoelt het persoonlijk.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:58

Cowboy55 schreef:
prompter schreef:

Geweldig uitgedrukt, you made my day ! _/-\o_

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 11:31

Urbanus schreef:
Elisa2 schreef:
Kunnen we dit topic aub niet over mij laten gaan svp?

Mij valt het gewoon op wanneer mensen niet discussieren op de inhoud maar steeds op de persoon. Verschil met mensen die weleens persoonlijk worden is dat die het weleens worden en deze continu ipv op de inhoud.

Ik vind dat diegene hele zinnige dingen zegt, maar ik snap wel dat het confronterend is voor je.

Bekritiseren is alleen niet meteen trollen.

Really?

Jij bevestigd alleen maar mijn punt door hetzelfde gedrag te laten zien. En nee dat is niet confronterend. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:33

Iemand die het niet met je eens is, is een trol?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 11:33

MyWishMax schreef:
Er stond toch bij waarom ze dat vond? :? Meteen in die 1e reactie al? En in andere reacties zie ik wel uitgebreidere onderbouwing.

Ik vind het nogal wat om iemand meteen als troll account weg te zetten. Bot, ja dat vind ik ook wel. Daar zijn er nog wel meer van net als dat er zat zijn die persoonlijk worden als je kritisch reageert op iets wat zijs schrijven en steken onder water geven. Maar die schrijven precies hetzelfde maar dan met meer woorden en dat is niet erg blijkbaar.
Als je je er erg aan stoort zet je ze op vijand, hoef je het niet meer te lezen. Maar iemand zo weg zetten en dus geband willen hebben vind ik niet oké.

Naast dat gebruikers bespreken idd niet mag. Helemaal gelijk in, prompter.

Even voor de duidelijkheid. Ik hoef niemand geband te hebben. Het gaat mij om het beleid in dit soort zaken en ik vind het jammer dat zulke personen zonder inhoudelijke reacties te posten de sfeer verzieken of dat in ieder geval proberen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:34

Welk gedrag is het dan? Het er niet met jou eens zijn? :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 11:35

Insinueren dat iets confronterend zou zijn.

Ik open dit topic omdat deze persoon bij verschillende mensen zo reageert. Op de persoon, niet op de inhoud en dan staat er zo,n reactie.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:37

Fly_high schreef:

Joh, is die smiley nou nodig?
Volgens mij gaat het precies om dit soort kleine dingen, los van de inhoud.
Je kunt het niet met TS eens zijn en hier inhoudelijk over discussiëren, maar het is niet nodig om iemand daarover belachelijk te maken of op de persoon te spelen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 11:37

Muurp schreef:
Fly_high schreef:

Joh, is die smiley nou nodig?
Volgens mij gaat het precies om dit soort kleine dingen, los van de inhoud.
Je kunt het niet met TS eens zijn en hier inhoudelijk over discussiëren, maar het is niet nodig om iemand daarover belachelijk te maken of op de persoon te spelen.

Dankjewel, precies dat is dus ook wat ik bedoelde.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:41

Elisa2 schreef:
Insinueren dat iets confronterend zou zijn.

Ik open dit topic omdat deze persoon bij verschillende mensen zo reageert. Op de persoon, niet op de inhoud en dan staat er zo,n reactie.

Sorry maar als ik de berichten lees staan er wel inhoudelijk reacties? En ja, sommige niet maar dat is precies wat ik ook schreef; ook van jou zie ik diezelfde reacties soms.
Dan kan je aangeven dat het niet over jou gaat, maar het is imo niet correct om over te klagen en het alleen bij die persoon niet oké te vinden.

Als het om het beleid gaat, je vindt dat er niks gebeurd met de tems. Dat weet je niet, want dat gebeurt achter de schermen. Het enige zichtbare is als ze geband zijn of bericht echr leeggehaald wordt. En voor leeghalen vind ik het echt niet ernstig genoeg, dan zouden er veel meer reacties leeggehaald moeten worden. Ook van jou persoonlijk.