Logoveranderingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:41

Petpa schreef:
In mijn optiek is een overlijden van een bokker totaal wat anders dan een EK-voetbal...

Het gaat dan ook helemaal niet over het overlijden van Kitty.

Het gaat om een ander logo, en dat het goed zou zijn als er bij een ander logo een optie is om snel er achter te komen wat het betekent. Of het nu Pasen, Kerst, de Olympische spelen, iemand met 50.000 of 100.000 posts of een andere reden is.

Bij iedere verandering van logo is er trouwens altijd wel iemand die er een topic op FZ/BZ opent. Dat is sowieso niets nieuws. Al is het maar om te zeggen dat het een mooi logo is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:42

Ik denk dat je dit nooit 100% 'goed' kunt doen in het geval van overleden bokker. Als er een volgtopic loopt wordt overlijden daar meestal gemeld, weten de volgers het dus wel en de rest van bokt nog niet.
Dan komt al snel de vraag 'waarom besteed bokt geen aandacht aan overlijden van bokker x?'
In mijn modtijd werd een topic geopend voor de overleden bokker maar pas na toestemming van nabestaanden, en die toestemming kwam er (begrijpelijkerwijs) vaak pas dagen of weken later omdat zij andere zaken aan hun hoofd hadden.
Nu wordt gekozen voor een tussenoplossing, eerbetoon dmv het logo en een topic op moment dat dit is besproken met de nabestaanden. Imo een nette oplossing, ondanks de vragen die het wellicht oproept. Afhankelijk van de timing zou een vermelding in het BBB nog eea aan vragen kunnen opvangen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:42

Petpa schreef:
Ik vind het ook een vervelende discussie die totaal overbodig is.

Mag.
Ik vind het goede feedback.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:45

Onali schreef:
Niet bedoelt om wie dan ook voor zijn of haar hoofd te stoten, maar er zijn in de looptijd van Bokt al heel wat Bokkers overleden.
Nog nooit, voor zover ik weet, is er toen iets aangepast aan Bokt, aan het logo of iets anders.
En alsjeblieft vat het niet verkeerd op, maar dan is het toch logisch dat er dus de vraag komt wat de aanleiding hiervoor was?

Jawel. Toen Dorine overleed, wat bokt een dag zwart. Was nog voor mijn tijd trouwens. En Dorine-dag is nog een aantal keer 'gevierd'. Mijn assocatie met dit logo was dan ook 'Dorine-dag'.
En volgens mij is er bij het overlijden van supergirl ook iets gedaan met het logo, maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval hebben nog heel veel bokkers sindsdien een kaars als avatar. Dat zullen ook niet veel (nieuwe) bokkers begrijpen trouwens.

Citaat:
Myfairytale, ik denk dat jij mijn en Ibbel's posten verkeerd interpreteert.

Zeker weten. Mijn geciteerde post geeft exact het tegendeel aan van de post van GabberGill.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 16-07-24 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:46

Mungbean schreef:
Ik vind de vraag legitiem.
Zelf heb ik dat topic ook niet gevolgd en toen ik de kaars zag wist ik dus ook niet waar het over ging.
Daardoor was ik algemeen terughoudend met posten omdat ik niet wist wat er aan de hand was (heb me zelfs nog afgevraagd of Bart misschien overleden was of zo).

Een linkje naar het topic zou ik zeker gewaardeerd hebben.
Dat het verder een verschrikkelijke situatie is staat daar los van. Het is ontzettend verdrietig.

Dit precies. Ik heb op VN gekeken of er een uitleg was over het logo en op FZ. Maar de link met Kitty had ik niet gelegd.

Volgens mij is het ook in eerdere overlijdensberichten vaak als volgt gegaan:
- Melding op VN over overleden bokker
- Link naar condoleancetopic / topic van desbetreffende bokker
- Later op aanvulling een bericht vanuit de nabestaanden

Ik vroeg mij dan ook af waarom deze keer daar niet voor is gekozen.

(overigens zie ik de discussie hier ook niet en staat het IMO compleet los van Kitty)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:47

Winged schreef:
Ik vroeg mij dan ook af waarom deze keer daar niet voor is gekozen.

Omdat Kitty het huidige logo ontworpen heeft. Wat ik trouwens ook niet (meer) wist.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:50

Ibbel schreef:
Onali schreef:
Niet bedoelt om wie dan ook voor zijn of haar hoofd te stoten, maar er zijn in de looptijd van Bokt al heel wat Bokkers overleden.
Nog nooit, voor zover ik weet, is er toen iets aangepast aan Bokt, aan het logo of iets anders.
En alsjeblieft vat het niet verkeerd op, maar dan is het toch logisch dat er dus de vraag komt wat de aanleiding hiervoor was?

Jawel. Toen Dorine overleed, wat bokt een dag zwart. Was nog voor mijn tijd trouwens. En Dorine-dag is nog een aantal keer 'gevierd'. Mijn assocatie met dit logo was dan ook 'Dorine-dag'.
En volgens mij is er bij het overlijden van supergirl ook iets gedaan met het logo, maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval hebben nog heel veel bokkers sindsdien een kaars als avatar. Dat zullen ook niet veel (nieuwe) bokkers begrijpen trouwens.

Dorine is ook van voor mijn tijd, ken inderdaad wel de verhalen.
Wat betreft supergirl, is dat niet waarom sommige bokkers nog steeds kaarsen als avatar hebben of ben ik in de war met weer een andere bokker?

Zie nu pas je edit, ja dus :+

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:51

Ik begrijp de TS wel eigenlijk, en het gaat hier in deze ook helemaal niet om de overleden bokker zelf. Het gaat hier om forumbeleid. Iets dat prima besproken kan worden zonder dat dat iets afdoet aan het medeleven en het eerbetoon voor deze bokker.
Soms is een logoverandering direct duidelijk, zoals bij het EK, de Olympische Spelen of feestdagen, en zoals nu blijkt dat veel bokkers behoefte hadden aan iets meer duiding. Dat mag, niet iedereen leest alle forumdelen.

Ikzelf blijf bijvoorbeeld juist vaak weg uit MWS topics omdat een deel van die topics bij mij een boel angst en stress triggeren. Wat me nu dus ook gebeurde omdat ik ben gaan zoeken wat er precies aan de hand was. Het is best mogelijk dat dat met een kleine duiding was voorkomen.
Tuurlijk had ik het ook voor kennisgeving aan kunnen nemen, maar ik denk dat er met mij veel bokkers zijn die toch ook graag op de hoogte zijn van het hoe en wat op Bokt.

En natuurlijk, dit had ook wel per pb gekund, maar het is een forum en er mag ook gewoon een BZ topic voor worden aangemaakt, voor hetzelfde komt er een gouden tip voorbij waar het Bokt beheer weer echt mee verder kan.

Mungbean

Re: Logoveranderingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:00

Als het logo een directe link naar het topic geweest was, dan was het ook gelijk helder geweest zonder dat er eerst een officieel bericht nodig is.
Wellicht als suggestie.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:06

Ik vind het ook absoluut geen gekke vraag, ik zag het gister en toen was ik ook aan het zoeken op VN/FZ, maar niet bedacht om op 'kaars' te zoeken in de zoekbalk. Mijn conclusie was dat het over de oorlogen in Gaza en Oekraïne ging door de vredesduif erbij.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:07

Een aantal van jullie heeft al heel prima uitgelegd hoe het normaal gesproken gaat wanneer een actieve Bokker komt te overlijden. We proberen dit als Bokt team zo zorgvuldig mogelijk te doen dus met respect naar de nabestaande. Soms hebben we korte lijntjes met de nabestaande, soms gaat dat in een wat grotere omweg en soms lukt het helemaal niet om met iemand contact te krijgen. Je bent afhankelijk van de nabestaande die, heel begrijpelijk, wel wat anders aan het hoofd heeft dan het informeren van Bokt.nl. Uiteraard hebben we daar als team respect voor. We doen heel erg ons best iedereen zo goed mogelijk te helpen.

In deze is dat niet anders, Boktteam heeft contact gemaakt en we wachten af of er wel of niet iets uitkomt.

Alleen wat het nu anders maakt is dat Kitty inderdaad ons Logo heeft ontworpen en vonden wij als team dat we daar iets mee wilde doen. Bokkers welke betrokken waren bij Kitty hadden de reden van de aanpassing snel door. Wij als team stonden wat in een spagaat, je wil graag een stukje troost brengen maar moeten ons tegelijker tijd ook aan ons eigen protocol houden. Daar mag inderdaad iedereen anders over denken, wij dachten hier zo netjes mogelijk in te handelen. Logo zal na vrijdag weer omgezet worden.

Vond het wel een mooie suggestie om ergens een stukje te wijden over de verschillende reden van wisselingen, meestal zijn dat wat meer vrolijke redenen maar het ergens benoemen wordt niemand slechter van. Dank daarvoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:24

Ik gebruik zelf het boktlogo om de hoofdpagina te verversen en om via een topic naar hoofdpagina te gaan, daarom leek me klikken op het logo niet zo handig.
Ods schreef:
Alleen wat het nu anders maakt is dat Kitty inderdaad ons Logo heeft ontworpen en vonden wij als team dat we daar iets mee wilde doen. Bokkers welke betrokken waren bij Kitty hadden de reden van de aanpassing snel door. Wij als team stonden wat in een spagaat, je wil graag een stukje troost brengen maar moeten ons tegelijker tijd ook aan ons eigen protocol houden. Daar mag inderdaad iedereen anders over denken, wij dachten hier zo netjes mogelijk in te handelen. Logo zal na vrijdag weer omgezet worden.

Vond het wel een mooie suggestie om ergens een stukje te wijden over de verschillende reden van wisselingen, meestal zijn dat wat meer vrolijke redenen maar het ergens benoemen wordt niemand slechter van. Dank daarvoor!

Dankjewel voor het antwoord op mijn suggestie!

Verder denk ik dat jullie het zo heel goed hebben opgelost. Zo'n situatie is ook ontzettend moeilijk. Mocht er ooit een apart stukje komen, bijvoorbeeld op mijn gesuggereerde plek of elders, is in dit soort situaties een iets vager bericht ook oké denk ik. 'Ter nagedachtenis aan een bokker, officieel bericht volgt later'. Bijvoorbeeld. Maar ik weet natuurlijk verder niet hoe dat in jullie protocol past. We hoeven natuurlijk niet elk detail te weten maar dan wordt er wel even bij stil gestaan.

Ik heb zo'n twee uur geleden getemd of het topic verwijderd/gesloten mag worden, hopelijk gebeurt dat snel.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 17:40

Ibbel schreef:

Mijne is er voor mijn goede vriendin Roby, beter bekend als bokker Querra of Quera.
Ik weet niet of deze zo voor iedereen geldt, maar ondanks dat het jaren terug is heb ik hem nooit verandert.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 18:50

Ibbel schreef:
Onali schreef:

Citaat:
Myfairytale, ik denk dat jij mijn en Ibbel's posten verkeerd interpreteert.

Zeker weten. Mijn geciteerde post geeft exact het tegendeel aan van de post van GabberGill.

Ik zou het mooi vinden als dat logo dan bij elke bokker die overlijdt een aantal dagen wordt aangepast. Gelukkig komt dat niet zo vaak voor.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 18:48

Goof schreef:
Petpa schreef:
Ik vind het ook een vervelende discussie die totaal overbodig is.

Mag.
Ik vind het goede feedback.

Eens. Ik vind het ook hele goede feedback. Ik schrok eerlijk gezegd een beetje dat het logo aangepast was en dat ik moest zoeken naar de reden.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 18:53

GabberGill schreef:
Ibbel schreef:

Mijne is er voor mijn goede vriendin Roby, beter bekend als bokker Querra of Quera.
Ik weet niet of deze zo voor iedereen geldt, maar ondanks dat het jaren terug is heb ik hem nooit verandert.

Bij Supergirl was er een grijze (of zwarte?) rand om het forum heen, niet de kaarsen in de avaters.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 00:09

Om dan weer terug te vallen in deze discussie; wat heeft het logo van nu te betekenen? Wat is open?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 00:18

prugelpiet schreef:
Om dan weer terug te vallen in deze discussie; wat heeft het logo van nu te betekenen? Wat is open?

Ik zocht ook al idd :j

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 00:19

prugelpiet schreef:

Veulenverkiezingen geopend? Dat is wat er bij mij op kwam als gedachte. Geen idee of het klopt.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 07:17

Ik zat mij ook al af te vragen wat het logo betekende

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 07:37

Het lastige is dat een logo klaargezet wordt en automatisch om 00:00 verandert. Het bijbehorende topic wordt echter gewoon handmatig geplaatst, waardoor je zoals nu een periode hebt waarin er wél een ander logo is, maar nog geen topic dat het andere logo verklaart.

We zouden eens kunnen kijken of zo'n bijbehorend topic misschien ook klaar te zetten is, zodat het tegelijk met het logo online komt.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 08:16

Het nieuwe logo viel me ook gelijk op. Nu het topic afwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 08:31

Als mijn idee waarvoor ik dit topic heb aangemaakt te moeilijk te maken is, misschien is dan ergens een linkje naar een algemeen topic zoals ‘over uitgelicht’ goed? Het liefst op een vaste plek. Misschien is het mogelijk om daar een post automatisch in te zetten. Nog steeds lijkt me een stukje bovenaan bij forums oid handiger.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 10:34

Wat is er ‘open’? Wordt bokt op sommige uren een ‘alleen lezen’ forum ( :+ )

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 10:43

NadjaNadja schreef:
Het lastige is dat een logo klaargezet wordt en automatisch om 00:00 verandert. Het bijbehorende topic wordt echter gewoon handmatig geplaatst, waardoor je zoals nu een periode hebt waarin er wél een ander logo is, maar nog geen topic dat het andere logo verklaart.

We zouden eens kunnen kijken of zo'n bijbehorend topic misschien ook klaar te zetten is, zodat het tegelijk met het logo online komt.

Ik ben nieuwsgierig!!