Hoe beter omgaan met lange topics?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 11:02

Femke_Tweety schreef:
Meerendeel eens, laatste zou ik jammer vinden.

Er is 1 topic waar ik en enige anderen over dezelfde hobby praten, dat topic is niet heel druk.
Af en toe ligt het wat langer stil.
Maar het wordt altijd weer opnieuw actief omdat de deelnemers het bewust opzoeken als er wat te melden is.

Als daar steeds nieuwe topics voor aangemaakt zouden moeten worden, dan is het voor waarschijnlijk einde verhaal voor dit onderwerp op bokt.

Maar als dat topic in de HK zou staan, is dat geen probleem. Daar blijft alles in principe altijd open. Daar krijg je ook geen RODE LETTERS volgens mij.

Mariska_28

Re: Hoe beter omgaan met lange topics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 11:26

Nadeel van dat soort topics verplaatsen naar de HK vind ik dat je die dan niet meer kunt zien via de actieve topics tab.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 11:39

Dat zou voor mij een voordeel zijn juist.

Ik mis de tabbladen enorm met zoeken. De specifieke onderdelen zijn onvindbaar geworden. -O- bv ar 2 topics in de eerste 2 paginas actief

Als je reageert in een langlopend topic staat hij bij je eigen berichten. En de lijst met de actieve topics is vooral nu voormalig hk verzamel en andere langlopende topics, nieuwe onderwerpen zijn erg schaars. En die mis ik. De optie nieuwe berichten is zo niet werkbaar met die lap tekst ernaast geplaatst.

Ik blijf erbij zoals de structuur was was het goed. Hk topics per groep zijn eigen hk stukje. Niet zichtbaar bij de actieve onderwerpen maar toch meteen bij de groep te vinden.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 12:34

Anders een nieuwe tab erbij met nieuwe topics? Afbeelding
Daar zeg maar.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 12:42

karuna schreef:
Ik blijf erbij zoals de structuur was was het goed.

Nah, het was wel duidelijk dat het niet houdbaar was. Op sommige subfora stond op de eerste pagina gewoon topics die al 5 jaar oud waren, omdat die subfora gewoon niet gebruikt werden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 12:54

Iris82 schreef:
karuna schreef:
Ik blijf erbij zoals de structuur was was het goed.

Nah, het was wel duidelijk dat het niet houdbaar was. Op sommige subfora stond op de eerste pagina gewoon topics die al 5 jaar oud waren, omdat die subfora gewoon niet gebruikt werden.

Maar waarom moet dan de hele boel op z'n kop?
Ja, er waren fora die niet zo handig in elkaar zaten maar ook genoeg delen die prima werkten en nu soort van een onoverzichtelijk rommeltje zijn geworden omdat er te veel in een forumblok staat.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 13:51

Mariska_28 schreef:
Anders een nieuwe tab erbij met nieuwe topics? [ [url=m/Ri8zEQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daar zeg maar.

Deze optie is er momenteel toch ook al een lange tijd? Wanneer je naar je eigen berichten gaat, is daar een tabje met "nieuwe topics". Hier kun je zelf de forumdelen selecteren waarbij je op de hoogte wilt blijven van nieuwe topics.

Ik kom altijd bij topics uit door actieve onderwerpen, eigen berichten of de nieuwe topics optie.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 14:09

Als je gewoon wilt lezen wat er voorbij komt, zoals bij actieve berichten oid, dan is bokt op deze manier prima.

Maar kom je vooral op bokt voor informatie over bepaalde onderwerpen, dan is het nu echt waardeloos.

Ik keek veel in de tabbladen van fokkerij. Nu heb je eerst bergen volgtopics en daar tussen wat informatie.

Oplossing, geen idee. Ik vond boot 1000x fijner op de oude manier.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 14:19

Mss een poll maken?
Veranderen of zo laten; snelste manier. Kan je als het anders moet alsnog gaan bedenken hóe. Maar kan ook zijn dat het niet nodig is?.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 14:23

Iris82 schreef:
Zelfde als Nexus. Ik lees praktisch alleen via de Actieve Onderwerpen en ik geef een kruisje aan HK/volgtopics die ik niet wil zien.

Hoe doe je dat kruisje?

Ik heb trouwens geen last van topics. Ik kijk gewoon degene die ik wil zien de rest negeer ik.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 19:23

wortel115 schreef:
Hoe doe je dat kruisje?

Twee keer klikken op 'Volg dit topic' of het icoontje van het topic (bovenaan of in de lijst.) Eerste keer is een stipje - toevoegen aan je eigen berichten, tweede keer is een kruisje - dan krijg je het niet meer te zien in actieve topics.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 19:27

Maar dat werkt alleen in bokt 5.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 20:12

Nexus schreef:
Ik kom Bokt binnen op de Actieve onderwerpen pagina. Ik stoor me er niet aan dat dergelijke topics daar tussen de lijst staat. Als ik ze echt niet wil zien, geef ik ze een kruisje en is het opgelost.

Ik zou het juist jammer vinden als deze topics ergens 'verstopt' zouden worden. Sommige lees ik mee, maar post ik niet actief in. En ook al is het onderwerp nu voor mij persoonlijk misschien niet interessant, het stoort niet en wellicht ben ik in de toekomst wel geïnteresseerd.

Precies dit.
Wegklikken met een kruisje is voor mij de perfecte oplossing.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 20:19

Ik zou het makkelijk vinden om op 1 bepaalde gebruiker te kunnen selecteren. Net als je nu alleen de berichten van de TS kan selecteren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 20:27

Wegklikken met kruisje werkt dus niet als je op de fora zelf gaat kijken. En dat deed ik regelmatig bij boeiende onderwerpen. Ja ik gebruik actieve onderwerpen,maar die topics zag ik dan daar niet voorbij komen of 1 keer en daarna zakten ze weg.

Nu moet ik langs tig volgtopics en fototopics schollen en mis je dus de leuke informatieve onderwerpen en discussies of andere topics die ik interessant vind. Wat sowieso nu al erg vervelend is, want er staat van alles door elkaar, maar door de volg topics, kletstopics en noem maar op gaan de informatieve dingen verloren.

Volgtopics en kletstopics in apart deel zetten en alle foto's topics ook bij elkaar. Want een fototopic van veulen kan prima bij die van een fotoshoot of een training en noem maar op. Zo kunnen mensen die fototopics willen kijken ze allemaal op 1 plek zien ipv overal en nergens.
Net als de lange topics, dan nemen ze niet de hele pagina over.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 20:30

Ik moest in het andere topic ff zoeken wat ik hierover gepost heb en dat was dit:
Citaat:
Zouden die langlopende kletstopics niet naar de HK verplaatst kunnen worden?
Dan worden de gewone topics/subfora ook niet zo overspoeld ermee.
En evt de HK topics wel zichtbaar maken bij 'actieve onderwerpen', met de optie die te verbergen zoals je nu ook op alleen paardgerelateerde topics kunt zien ipv alles behalve de HK topics.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 20:43

paars schreef:
Ik kijk altijd via “laatste berichten” en “mijn berichten”. De lijst in “laatste berichten” is niet superlang op mijn mobiel en soms val ik dus in een topic wat al heel lang blijkt te zijn en waarvan ik denk: wat leuk en dat ga ik dan een stipje geven en volg het op die manier (tijdelijk of langer) voortaan in “mijn berichten”. Omdat ik de stip en ontstip functie veel gebruik heb ik genoeg leesvoer tot op heden, dus van mij mag het zo blijven.
Ik druk nooit op “meer berichten” in die lijst want de pagina die ik dan zie vind ik onoverzichtelijk.
En er staat vaak nu al een tag bij toch?

Zo doe ik het ook.

En voor mij hoeft het ook niet apart, want dat ik nu niet geïnteresseerd ben in sommige langlopende topic, wil niet zeggen dat dat ook in de toekomst niet zo is.

En sommige gebruikers hebben overal problemen mee/maken overal problemen van, je kunt nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:45

Omdat ik kritiek had in het "waar erger je aan" topic, werd ik gewezen op dit topic.

Allereerst: Bart, wat fijn dat onze mening gevraagd wordt. Commentaar geven is makkelijk en ik steek mijn hand volledig in eigen boezem dat ik ook erg goed ben in het geven van kritiek en wat minder in oplossingen.

Voor mij persoonlijk: ik Bok jn eerste instantie met eigen berichten en nieuwe topics. Maar soms vond ik het fijn om door alle subfota te scrollen opzoek naar een interessant topic die ik gemist had bij nieuwe berichten. Nu scrol ik en moet paginas door scrollen voor ik iets interessant zie. Ook merk ik dat er minder gereageerd wordt in de topics die ik altijd meelas. Omdat mensen minder op het forum zitten? Of omdat ze de topics niet meer kunnen vinden?

Opzich zou ik het al fijn vinden als de foto, volg en huiskamer topics in een apart gedeelte zouden worden geplaatst. Dat geeft iets meer overzichtelijkheid denk ik. Kruisjes plaatsen is leuk bedacht, maar ik ga echt geen 5 paginas lang kruizen zetten in de hoop op een interessant topic. Dat is me echt te veel moeite en dan kies ik liever voor een ander tijdverdijf dan Bokt, als hetzo moet...

Verder denk ik dat het handig is om bij elk nieuw topic de oude tag in de titel te plaatsen zodat het duidelijk is wat voor topic het is. Vooral bij disciplines anders dan Engels rijden.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:41

Shadow0 schreef:
wortel115 schreef:
Hoe doe je dat kruisje?

Twee keer klikken op 'Volg dit topic' of het icoontje van het topic (bovenaan of in de lijst.) Eerste keer is een stipje - toevoegen aan je eigen berichten, tweede keer is een kruisje - dan krijg je het niet meer te zien in actieve topics.

Dank je het werkt. Ik kende wel het icoontje voor volgen of niet meer volgen maar nu iets nieuws geleerd.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 11:29

HarmanyL schreef:
Ik zou het makkelijk vinden om op 1 bepaalde gebruiker te kunnen selecteren. Net als je nu alleen de berichten van de TS kan selecteren.

In een topic? Dat kan allang, op precies dezelfde manier als hoe je dat voor TS doet.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 12:13

Ik gebruik momenteel ook vooral actieve topics en mijn topics op de homepage. Zelf heb ik interesse in zowel sociale als kennis topics, en ook juist kennistopics op allerlei verschillende dingen waar ik zelf wellicht niks mee doe of niet eens wist/niet overna had gedacht dat het bestond/zo diep ging. Via actieve topics vind ik soms ook kennis die ik nooit zelf had gezocht.

Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als langlopende/grote/HK topics ook gewoon op de homepage zouden staan met activiteit. Ik krijg niet altijd elk topic meteen mee, en soms zijn ze best leuk/interessant.

Wellicht een idee om een 3e kopje te maken op de homepage met activiteit van lange/volgtopics? Dan verdrukt het niet de normale lijst met vaak ook kleinere topics (dat zou ik namelijk wel jammer vinden) maar is het toch zichtbaar. En dan zie ik ook niet zo veel nadelen meer aan die dingen op een los forum zetten zodat ze daar de rest niet onder sneeuwen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 13:31

Op de hoofdpagina zou van mij niet hoeven.
Maar wel naast waar nu eigen berichten en actieve onderwerpen staat 2 nieuwe knopjes.

Nieuwe berichten. Eigen berichten. Actieve topics. Actieve hk topics.
En die laatste en uiteraard eerste alleen als je bent ingelogd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 13:33

Dan heb je alleen nog steeds niet de onderdelen die zo gemist worden door toch wel wat mensen.
Het blijft raar dat een paardenforum meer niet paardtabbladen heeft dan paardenonderdelen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 13:35

Dat gaf ik in het andere topic al aan.
Terug naar 2004.
Dat zijn heel wat minder kopjes maar niet zo uitgekleed dan nu.

Zeker uit het zadel, rassenpraat en western lijkt nu gemist te worden

Afbeelding

Afbeelding

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:41

karuna schreef:
Dan heb je alleen nog steeds niet de onderdelen die zo gemist worden door toch wel wat mensen.
Het blijft raar dat een paardenforum meer niet paardtabbladen heeft dan paardenonderdelen
Ik bedoelde ook puur geen problemen omrent lange topics die andere onderstromen of juist niet gevonden worden. Gezien dit topic enkel gaat om hoe om te gaan met lange topics ;) .

De forumindeling zelf is idd nog niet ideaal. Het eerste was mij ook te groot met weinig per pagina waardoor beetje scrollen zoeken naar iets interessants niet handig was als je juist vrij brede interesses hebt of ook buiten "jouw" standaard subfora graag meeleest, maar dit nu is hem ook (nog) niet. Maar ik snap bijvoorbeeld ook niet waarom VN niet bij Over Paarden staat. Er wordt toch geen niet-paardennieuws gedeeld op Bokt dus dat gaat dan juist wel over paarden zou je denken :+ . Maar goed, dat is weer een heel ander ding dan dit topic, en loopt een ander topic voor. Denk dat het het handigste is om dat ook in die topics te houden, zodat het mod-team de feedback ook weer makkelijk terug kan vinden.

DuoPenotti schreef:
Op de hoofdpagina zou van mij niet hoeven.
Maar wel naast waar nu eigen berichten en actieve onderwerpen staat 2 nieuwe knopjes.

Nieuwe berichten. Eigen berichten. Actieve topics. Actieve hk topics.
En die laatste en uiteraard eerste alleen als je bent ingelogd.
Persoonlijk zou ik op de hoofdpagina wel doen omdat meerdere bokkers al hebben aangegeven daar te kijken en vooral op de topics die daar omhoog komen te letten. Als je eerst op het knopje moet klikken, ga je alsnog die mensen niet bereiken. Er zit ook een enorme witruimte onder actieve topics en mijn topics op de hoofdpagina, omdat uitgelicht vaak veel langer is en de "nieuwe advertenties" in de volledige breedte daaronder staat. Dus ruimte genoeg om zo iets neer te zetten.

Ik ben dan alleen niet uit over de beste volgorde. Als je actieve HK berichten er tussen zet wordt Mijn Berichten zo ver omlaag gezet dat je daarvoor moet scrollen terwijl dat juist eentje lijkt die je meteen wil zien. Maar onder mijn berichten in de huidige setup is ook weer zo'n rare volgorde. Wellicht Mijn berichten bovenaan, dan actieve normale berichten, dan actieve HK berichten? Ben nu ook maar beetje hardop aan het nadenken.

Ikzelf heb net ff moeten zoeken waar die 2 kopjes staan, omdat ik meestal ff de rijtjes op de homepage bekijk en daar op "Laatste berichten" en "Mijn berichten" klik om naar die pagina's te gaan. Ik zie nu pas dat dat ook rechtsboven staat. Tenminste, ik denk dat je die rechtsboven onder mijn eigen naam/de inlog knop bedoeld? Anders ben ik echt lost :+ .