Hoe verwijder ik mijn account

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 13:25

pateeke schreef:
Ja, bokt is een paardenforum, maar aangezien er ook een heleboel niet-paardentopics zijn, kan je via Google al snel op dit forum terechtkomen, ook als je niets met paarden hebt. Waarom zouden we TS overtuigen eerst 25 berichten te plaatsen die niets toevoegen, maar enkel bedoeld zijn om in bepaalde topics te kunnen reageren?
TS heeft wellicht niet alle regels etc gelezen voor ze een account aanmaakte. Natuurlijk is het beter dat wel te doen, maar er zijn veel mensen die dat niet doen of die “die fout” maken en dan achteraf op bepaalde regels botsen. In dit geval vind ik de vraag van TS echt niet vreemd… jammer dat het niet kan.

Ik denk dat dan de vraag mee gaat spelen: als we besluiten dat men geen 25 paardenberichten meer hoeft te plaatsen, want de nieuwe aanwas op Bokt is steeds minder groot, dus er kunnen wel gebruikers bij - hoe voelen we ons dan als 70% van de nieuwe aanwas niks met paarden heeft, maar wel de relatieproblemen met hun vriendje met ons wil bespreken, of wil weten hoe de wasmachine gerepareerd moet worden, of wil weten wie ervaring heeft met goede Golden Retriever fokkers?

pateeke

Re: Hoe verwijder ik mijn account

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 17:26

Mijn conclusie is niet dat de regel van 25 paardenberichten moet verdwijnen. Ik vind het alleen niet zinvol om TS aan te moedigen om 25 berichten in paardentopics te plaatsen, enkel en alleen om aan die 25 te komen zodat er ook in andere topics gepost kan worden. Want ook in het geval we mensen die niets met paarden hebben gaan aanmoedigen om dan 25 random berichten te plaatsen, kunnen we uiteindelijk eindigen met een heel deel gebruikers die niets met paarden hebben.
TS heeft zelf ook al gemerkt dat dit niet de juiste plek voor haar is. Het lijkt mij dan niet zo’n vreemd verzoek het account te verwijderen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 17:56

Cambionn schreef:
Brainless schreef:
@Germie
Dat ook quotes geanonimiseerd worden vind ik prima, maar mijn berichten aanpassen omdat ik Germie wij heb staan gaat veel te ver. Hij mag niet bepalen welke naam ik wel of niet benoem. Of wordt hij de eerste in Nederland met de van "degene waarvan je de naam niet mag noemen"?
Dit is niet helemaal correct. Op aanvraag van Germie zou de naam overal verwijderd moeten worden. Het is namelijk Germie's persoonsgegeven, niet die van jou. Zou je moeten bedenken, iemand anders die jouw doxed met naam en adres, en dan mag jij niet vragen het weg te halen want het is jouw bericht niet..

Doxing is echt heel wat anders dan een naam noemen in een gesprek/topic op Bokt.
Alleen een naam noemen en dat verwijderen is echt absurd en wettelijk niet toegestaan.
Als Germie volledig geanonimiseerd is en ik zeg over een tijdje; Goh ik heb al een tijdje niks van "Germie gezien, degene die zo van duiken hield" dat valt nooit onder doxing en is gewoon toegestaan.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 18:30

Ik zou er niet zo moeilijk over doen. Ts is overduidelijk hier verkeerd aangekomen en vraagt of ze weer weg mag.

Geen probleem toch. Gewoon account verwijderen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 18:49

anca schreef:
Ik zou er niet zo moeilijk over doen. Ts is overduidelijk hier verkeerd aangekomen en vraagt of ze weer weg mag.

Geen probleem toch. Gewoon account verwijderen.

Dit

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 10:51

Brainless schreef:
Cambionn schreef:
Dit is niet helemaal correct. Op aanvraag van Germie zou de naam overal verwijderd moeten worden. Het is namelijk Germie's persoonsgegeven, niet die van jou. Zou je moeten bedenken, iemand anders die jouw doxed met naam en adres, en dan mag jij niet vragen het weg te halen want het is jouw bericht niet..
Doxing is echt heel wat anders dan een naam noemen in een gesprek/topic op Bokt.
Alleen een naam noemen en dat verwijderen is echt absurd en wettelijk niet toegestaan.
Als Germie volledig geanonimiseerd is en ik zeg over een tijdje; Goh ik heb al een tijdje niks van "Germie gezien, degene die zo van duiken hield" dat valt nooit onder doxing en is gewoon toegestaan.
Wellicht was het niet het beste voorbeeld. Maar beide gevallen gaat om het uitdelen van persoonsgegevens zonder toestemming van de eigenaar. Wat volgens jou zou mogen. Doxing is dat doen met specifieke kwade bedoelingen, wat nu een extra wet heeft om dat strafbaar te maken. Maar ook zonder dat heb jij geen recht tot het delen van andermans persoonsgegevens. En Germie is eigenaar van haar eigen username, want bij wet ben je altijd eigenaar van de persoonsgegevens die over jou gaan.

Los van de doxing wet heb je ook de AVG/GDPR die je het recht geeft tot het aanvragen van het verwijderen van persoonsgegevens (waar usernames onder vallen). Als Germie vraagt om haar naam weg te laten halen, moet die idd ook uit jouw comment gehaald worden. Dan valt jouw comment niet onder de doxing wet, maar op basis van de AVG moet het alsnog weg.

Zoals eerder gezegd mag je na een verwijderverzoek idd gewoon namen noemen. Echter mag de eigenaar van de naam ook gewoon weer vragen deze te laten verwijderen. Dat niet doen is juist niet wettelijk. Dat kan je absurd vinden, maar dat is zeker wel wat de wet voorschrijft.

Brainless

Re: Hoe verwijder ik mijn account

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 12:13

AVG gaat niet zover dat ik een naam niet mag noemen.
Gelukkig niet.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 13:42

Brainless schreef:
AVG gaat niet zover dat ik een naam niet mag noemen.
Gelukkig niet.
AVG gaat wel zo ver dat een organisatie (zoals Bokt) persoonsgegevens moeten verwijderen op verzoek van de eigenaar van de gegevens. En (gebruikers)namen valen daar onder.

Nogmaals, jij als privépersoon mag alles noemen. Maar als dat een persoonsgegeven is van een derde moet dat op verzoek van die derde (aan het platform die het host/de data beheerd) gewoon verwijderd worden (door dat platform). Het hele punt van het zogenaamde "right to be forgotten" vergaat een beetje als anderen jouw persoonsgegevens mogen posten en dat dan niet verwijderbaar is :+ .

Ik hou de discussie hier op, het wordt nu een welles nietes.