Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
musiqolog schreef:Het minste wat ik kan hopen is dat de mod van dienst met deze gebruiker in (PB-)gesprek is gegaan.
Ibbel schreef:musiqolog schreef:Het minste wat ik kan hopen is dat de mod van dienst met deze gebruiker in (PB-)gesprek is gegaan.
Dan moet je als mod weten wíe dit account geopend heeft. En dat kan niet.
En het SA is inmiddels geband, dus er is geen communicatie mogelijk.
Echt, dit had best anders gekund. Ook al 'moet' je geen uitzonderingen maken, dit SA zou zonder problemen goedgekeurd zijn. Dat kan iedereen met z'n ogen dicht wel zien. Dóe dat dan gewoon even tijdens een tijdelijk slotje.
musiqolog schreef:Een uitzondering voor dit op eigen houtje gemaakte schaduwaccount lijkt me een slecht idee. Schaduwaccounts zijn al een uitzondering op de regel dat je geen sokpoppen mag aanmaken. Dat dat alleen in overleg mag gebeuren, lijkt me een goede en duidelijke regel. Daar weer uitzonderingen op maken is een hellend vlak. Iedereen die te goeder trouw een schaduwaccount wil aanmaken maakt heftige sh*t mee, dus er is altijd wel een menselijke reden om coulance te tonen.
DuoPenotti schreef:Ik begrijp de regels. Maar als de sluit tekst wat anders was geweest had het al wat anders eruit gezien.
Iets van, hier nu een tijdelijk slotje tot de SA is goed gekeurd.
VuurVleugels schreef:Is het tegenwoordig ook al pussyfooten om rekening te houden met iemands emotionele staat?
Ibbel schreef:Ik kan mij trouwens ergens ook nog wel voorstellen dat je óók niet wilt dat een mod je ware identiteit weet. Want volgens mij tekenen mods geen geheimhoudingsverklaring bij aantreden, tenzij dat sinds mijn tijd veranderd is. Dus dat het modteam wel weet wie je bent, kan best voldoende reden zijn om dat SA dan dus maar niet aan te vragen.
Dus het is eigenlijk best wel lastige materie. Je wilt anoniem advies, maar ook op bokt kan dat dus niet. Je raakt met een SA altijd een deel van die anonimiteit kwijt, zij het achter de schermen.
VuurVleugels schreef:Maar Koper, echt, is ergens rekening mee houden nou echt zo slecht? Ik zeg echt niet dat de oorspronkelijke TS goed gehandeld heeft en ik snap ook Ibbels argument rondom anonimiteit hierin en dat het dus ook bewust kan zijn geweest om geen SA aan te vragen. Dus nogmaals, niet alles maar toestaan. Gewoon slot erop. Maar even rekening houden met, even naar elkaar omkijken, is dat nou écht zo erg?
VuurVleugels schreef:Is het tegenwoordig ook al pussyfooten om rekening te houden met iemands emotionele staat?
Koper schreef:VuurVleugels schreef:Maar Koper, echt, is ergens rekening mee houden nou echt zo slecht? Ik zeg echt niet dat de oorspronkelijke TS goed gehandeld heeft en ik snap ook Ibbels argument rondom anonimiteit hierin en dat het dus ook bewust kan zijn geweest om geen SA aan te vragen. Dus nogmaals, niet alles maar toestaan. Gewoon slot erop. Maar even rekening houden met, even naar elkaar omkijken, is dat nou écht zo erg?
Nee natuurlijk is dat niet erg. Iets van een sterkte ofzo in het slotjebericht had best gekund. Wat ik wel raar vind is dat rekening houden met blijkbaar alleen van een mod wordt verwacht. Dat begrijp ik niet.
RianneH schreef:Volgens mij is het een nette neutrale slotpost op het topic met nog extra informatie mocht men buiten TS om hier eens tegenaan lopen.
musiqolog schreef:VuurVleugels schreef:Is het tegenwoordig ook al pussyfooten om rekening te houden met iemands emotionele staat?
"Pussyfooten" is geen scheldwoord. Koper bedoelt niets anders dan "op kousenvoetjes lopen" (op eieren lopen, heel voorzichtig te werk gaan, zoals een poes met haar zachte pootjes) en vindt dat mods dat niet overdreven hoeven te doen.
RianneH schreef:Volgens mij is het een nette neutrale slotpost op het topic met nog extra informatie mocht men buiten TS om hier eens tegenaan lopen.
De conclusie dat er geen contact met de TS is opgenomen vind ik behoorlijk voorbarig, het enige wat wij vanaf deze kant kunnen zien is dat dat account geblokt is, maar de handeling op het topic is uitgevoerd door een van de mods die onderdeel is van het team die schaduwaccounts goedkeurt, die weet dus echt wel de weg en hoe via het hoofdaccount de juiste procedure uit te leggen voor een (snelle) aanvraag mocht het nodig zijn.
VuurVleugels schreef:Hoe bedoel je die laatste? Van wie zou het nog meer verwacht moeten worden? (oprechte vraag, ik denk dat ik je antwoord gewoon niet goed begrijp!)
Koper schreef:VuurVleugels schreef:Hoe bedoel je die laatste? Van wie zou het nog meer verwacht moeten worden? (oprechte vraag, ik denk dat ik je antwoord gewoon niet goed begrijp!)
Van die SA toch? Als je gebruik maakt van bokt dan zijn er regels waar je rekening mee hebt te houden.
Overigens niet bedoeld als een jij-tegen-mij discussie. Niet specifiek naar VuurVleugels maar voor iedereen. Dit is gewoon mijn mening en niet bedoeld om geharrewar uit te lokken.