Topic automatisch onzichtbaar na aantal tems.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:35

Esmee_RS schreef:
Kuggur schreef:
En daarbij het gaat om berichten op het internet, niet om een tikkende tijdbom, zelfs berichten zoals de aanleiding van dit topic hebben niet beslist acute actie nodig.

Absoluut niet mee eens.

Dat mag hoor.
Ik neem aan dat je vrijwilligt 24/7 mod nooddienst te draaien?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Topic automatisch onzichtbaar na aantal tems.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-23 15:00

Nee en omdat we niet verwachten dat iemand 24/7 kan modden zou het automatisch verdwijnen dus een mooie oplossing zijn.
Kan de mod als die daarna wel online is rustig kijken wat er mee moet.
Maar een bericht als dit vind ik zeker ook horen bij zo snel mogelijk weg.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:07

Kuggur schreef:
Esmee_RS schreef:
Absoluut niet mee eens.

Dat mag hoor.
Ik neem aan dat je vrijwilligt 24/7 mod nooddienst te draaien?

Waar slaat dat nou weer op. :')

Ik denk dat er niemand is die verwacht dat bokt 24/7 mods in gaat zetten.
Wel denk ik dat lering getrokken kan (moet?) worden uit situaties zoals vanmorgen. Zonder er teveel over in detail te treden, het is bewezen dat dit soort berichten dingen kunnen triggeren met mogelijk een heel nare afloop.
Als we dat op een bepaalde manier kunnen voorkomen is dat toch mooi?
Vanmorgen hebben er direct een hoop bokkers getemd, het is toch fijn dat wij dan als community de veiligheid mee in het oog kunnen houden?
Het zou zoals DuoPenotti aanhaalt een mooie oplossing zijn als het forum automatisch actie zou kunnen ondernemen in specifieke gevallen zoals dit.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:17

Zucht. Ik zeg niet dat er géén actie zou moeten worden ondernomen, ik zeg dat de huidige werkwijze prima adequaat is.
Dit soort zaken komen zéér zelden voor. Dit is een forum gerund door vrijwilligers, je kúnt dat niet waterdicht maken.
Ik denk dat het automatisch sluiten van topics een middel is dat erger(lijker) zal uitpakken dan de kwaal.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:03

Kuggur schreef:
Zucht. Ik zeg niet dat er géén actie zou moeten worden ondernomen, ik zeg dat de huidige werkwijze prima adequaat is.
Dit soort zaken komen zéér zelden voor. Dit is een forum gerund door vrijwilligers, je kúnt dat niet waterdicht maken.
Ik denk dat het automatisch sluiten van topics een middel is dat erger(lijker) zal uitpakken dan de kwaal.

Dat moet de praktijk dan maar uitwijzen.
Maar ik vind dat het beschermen van zwakkeren/minderjarigen primeert op ongemak (want ja een topic tijdelijk onzichtbaar maken noem ik ongemak) van goedmenende bokkers. Stel je voor dat hier in het midden van de nacht dickpicks geplaatst worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 19:24

Altijd overdag, hè, dit soort poepelegein..
Ik ( en velen met mij) maar werken... ;-)

Ben het overigens met Kugger eens. We kunnen ook overdrijven. Als mensen al op de rand staan, dan kan elk duwtje het overtuigende duwtje zijn..

T'is maar internet, hè. Telefoon weg, laptop dicht, iPad dicht, en het bestaat niet meer ( althans, ze bellen niet aan :Y) )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 19:41

Nee dat is ook echt zo, echter is reclame voor een zelfmoordpoeder voor jou geen dreiging maar kan het Pietje Puk die al labiel is wel net over het randje helpen. Die klapt z'n laptop niet dicht.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 19:51

Nielojram schreef:
T'is maar internet, hè. Telefoon weg, laptop dicht, iPad dicht, en het bestaat niet meer ( althans, ze bellen niet aan :Y) )

Euh, mensen plegen zelfmoord, mede door online pesterijen of suïcidale hypes. Daar wil je toch mogelijks geen platform voor bieden? Dat WIL je toch niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 19:57

Deden ze het voordat internet bestond dan niet?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:05

Nielojram schreef:

Dit meen je toch niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:28

Serieus?
Wat hadden we er dan een hoop kunnen helpen.
Gelukkig is er nu internet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 21:06

foxy80 schreef:
Stel je voor dat hier in het midden van de nacht dickpicks geplaatst worden?

Oh, horror, inderdaad, stel je voor zeg!
:roll:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 21:09

Ik heb die van Kuggur in een lijstje boven m'n bed.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 22:08

Nielojram schreef:

Voor internet deed je er ook alles aan om te voorkomen dat mensen over het randje gaan.
Daarnaast is ontwikkeling om zoiets te voorkomen alleen maar goed.

Ik ben voor de optie van TS!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 22:32

Hoewel ik de intentie snap, het weg temmen van ongewenste berichten moet je dit ook breder zien. Want wat de 1 ongewenst vind vind de ander niet. En zoals een paar mensen benoemen dat je met een vrienden clubje dan een post weg kan temmen die men als gevaarlijk bestempeld heb je ook helaas altijd de mensen die daar misbruik van maken.
Dat betekend dat als iemand de reactie of post niet aan staat van een ander om persoonlijke redenen ze zelf modje gaan spelen om iemands post te laten verdwijnen. En dat is iets wat 100 procent gebeuren gaat want dat is hoe de wereld werkt. Ik durf te wedden dat er genoeg mensen zijn die bepaalde bokkers om hun mening “ff bokt uit temmen” want t staat ze niet aan.

Ik heb de post niet gezien, hij “hoort” niet op bokt, maar ook bokt is onderdeel van internet. Internet is niet veilig. Voor niemand niet. Als iemand op zoek wil naar al dan niet illegaal content dan vind men t toch wel.

Het is super dat mensen het temmen. Het is nog mooier dat mensen reacties geven met opties als 113. Maar ergens hebben mensen op t internet ook hun eigen verantwoordelijkheid. Incl ouders of voogden van kinderen. Denken dat je kind onschuldig internet kan gebruiken zonder schadelijk materiaal tegen te komen is een illusie. En dat geld voor iedereen die kwetsbaar is voor bepaalde content.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 22:49

VillaNeusjes schreef:
Hoewel ik de intentie snap, het weg temmen van ongewenste berichten moet je dit ook breder zien. Want wat de 1 ongewenst vind vind de ander niet. En zoals een paar mensen benoemen dat je met een vrienden clubje dan een post weg kan temmen die men als gevaarlijk bestempeld heb je ook helaas altijd de mensen die daar misbruik van maken.
Dat betekend dat als iemand de reactie of post niet aan staat van een ander om persoonlijke redenen ze zelf modje gaan spelen om iemands post te laten verdwijnen. En dat is iets wat 100 procent gebeuren gaat want dat is hoe de wereld werkt. Ik durf te wedden dat er genoeg mensen zijn die bepaalde bokkers om hun mening “ff bokt uit temmen” want t staat ze niet aan.

Ik heb de post niet gezien, hij “hoort” niet op bokt, maar ook bokt is onderdeel van internet. Internet is niet veilig. Voor niemand niet. Als iemand op zoek wil naar al dan niet illegaal content dan vind men t toch wel.

Het is super dat mensen het temmen. Het is nog mooier dat mensen reacties geven met opties als 113. Maar ergens hebben mensen op t internet ook hun eigen verantwoordelijkheid. Incl ouders of voogden van kinderen. Denken dat je kind onschuldig internet kan gebruiken zonder schadelijk materiaal tegen te komen is een illusie. En dat geld voor iedereen die kwetsbaar is voor bepaalde content.

Daar kun je ook wel wat aan doen.

Je kunt in het temmen de optie gevaarlijke post ofzo toevoegen.
Als iemand onterecht om te pesten met een groepje een topic op die manier onterecht gaat temmen zal dan tegen de bokt regels zijn.

Daar kun je dan ook wel wat mee.
Z’n topic is dan misschien onterecht 2 uur uit de lucht.
Ik heb dat zelf liever. Dan een gevaarlijk topic onterecht 2 uur online.

Maar dat is een afweging.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 22:52

Ik weet niet of het offline halen na een bepaald aantal TEMs de oplossing zal zijn, ik zie dat snel in misbruik eindigen.
Ik kan me voorstellen dat je kunt kijken naar het uitzetten van de mogelijkheid iets te posten door nieuwe accounts tussen bepaalde tijden. Je zou kunnen zeggen dat accounts van pak ‘m beet 6 maanden en jonger tussen 23:00 en 8:00 geen topics kunnen openen of reacties plaatsen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 06:55

Dat misbruik is een goed punt, maar ik denk dat dat eigenlijk wel 2 vliegen in een klap zouden kunnen zijn.
Je ziet dan meteen welke Bokkers onhebbelijk zijn tegenover mensen met een afwijkende mening. Kan je die ook meteen aanpakken +:)+

De opties die er dan zijn na het "automatisch" verwijderen van "de gevaarlijke post":

- het wordt het terecht bevonden en hij blijft hij weg.
- het wordt onterecht bevonden en je kan de temmer eventueel een standje geven

En wellicht kan je er nog een sanctie op zetten van joh Pietje jij hebt nu X keer een bericht getemd waarin iemand simpelweg een andere kijk op de zaak heeft (of tentoonspreid) en jij overreageert in jouw mening dat het gevaarlijk (of wat dan ook) is.

Zou voor sommige mensen wel goed zijn denk ik om wat beter om te leren gaan met bokkers die een andere kijk op een onderwerp hebben :=

Vaak zijn het bij rare spam toch ook accounts die speciaal voor dat bericht aangemaakt zijn.
Dus daar zou je eventueel ook nog iets mee kunnen.... als je dat wilt als Bokt :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 07:10

Als er mensen zijn die die functie misbruiken zou je er een zwaardere consequentie aan kunnen verbinden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:29

Het idee van 5 (of meer?) tems binnen 15 minuten (of 30? of helemaal geen tijdsbeperking?) op een post van een gebruiker met minder dan 10 (25?) posts is misschien werkbaar.

Groepsvetes ontstaan zelden direct bij mensen die net binnen zijn, en bokkers die al een tijdje aanwezig zijn beginnen zelden opeens illegale handel te spammen.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:36

Ibbel schreef:
Het idee van 5 (of meer?) tems binnen 15 minuten (of 30? of helemaal geen tijdsbeperking?) op een post van een gebruiker met minder dan 10 (25?) posts is misschien werkbaar.

Groepsvetes ontstaan zelden direct bij mensen die net binnen zijn, en bokkers die al een tijdje aanwezig zijn beginnen zelden opeens illegale handel te spammen.

Met deze toevoeging (alleen geldend voor onder de 25 geplaatste berichten) lijkt het mij ook een goed systeem. Je voorkomt doelbewust wegtemmen en pestgedrag maar spammers heb je wel meteen te pakken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 09:09

Dat is een goede, wie nog niet bij de kudde is.

Maar het wegpesten van berichten.
Ik denk dat de mods vaak al redelijk inbeeld hebben wie de kliekjes zijn die het het nooit kunnen laten om net binnen de grenzen een bericht als steek te posten.
Op zo'n moment maken ze zich alleen maar meer duidelijk, handig toch. :j
Meteen een maand opzouten. Is het zo voorbij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 10:34

Even een update. De politie is vol bezig met het onderzoek hiernaar al. Ze nemen dit heel hoog op, ook gezien de kans dat jongere mensen deze advertentie hebben kunnen tegenkomen. Meer mag ik niet zeggen maar goddank graven ze dit tot de bodem uit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 11:09

Ben eigenlijk nu wel benieuwd naar een antwoord van bokt, er zijn zoveel goede suggesties gedaan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 18:18

Wat goed om te horen karuna :j

Daar ben ik ook benieuwd naar urbanus