VillaNeusjes schreef:Hoewel ik de intentie snap, het weg temmen van ongewenste berichten moet je dit ook breder zien. Want wat de 1 ongewenst vind vind de ander niet. En zoals een paar mensen benoemen dat je met een vrienden clubje dan een post weg kan temmen die men als gevaarlijk bestempeld heb je ook helaas altijd de mensen die daar misbruik van maken.
Dat betekend dat als iemand de reactie of post niet aan staat van een ander om persoonlijke redenen ze zelf modje gaan spelen om iemands post te laten verdwijnen. En dat is iets wat 100 procent gebeuren gaat want dat is hoe de wereld werkt. Ik durf te wedden dat er genoeg mensen zijn die bepaalde bokkers om hun mening “ff bokt uit temmen” want t staat ze niet aan.
Ik heb de post niet gezien, hij “hoort” niet op bokt, maar ook bokt is onderdeel van internet. Internet is niet veilig. Voor niemand niet. Als iemand op zoek wil naar al dan niet illegaal content dan vind men t toch wel.
Het is super dat mensen het temmen. Het is nog mooier dat mensen reacties geven met opties als 113. Maar ergens hebben mensen op t internet ook hun eigen verantwoordelijkheid. Incl ouders of voogden van kinderen. Denken dat je kind onschuldig internet kan gebruiken zonder schadelijk materiaal tegen te komen is een illusie. En dat geld voor iedereen die kwetsbaar is voor bepaalde content.
Daar kun je ook wel wat aan doen.
Je kunt in het temmen de optie gevaarlijke post ofzo toevoegen.
Als iemand onterecht om te pesten met een groepje een topic op die manier onterecht gaat temmen zal dan tegen de bokt regels zijn.
Daar kun je dan ook wel wat mee.
Z’n topic is dan misschien onterecht 2 uur uit de lucht.
Ik heb dat zelf liever. Dan een gevaarlijk topic onterecht 2 uur online.
Maar dat is een afweging.