ruitje schreef:Citaat:Een melding van de ban voorkomt dat andere Bokkers zich geroepen voelen om een reactie te geven op een post (met extreme uitspraken). Of als ze dat doen om voor meelezers dingen recht te zetten, dat je weet dat er geen reactie meer komt op dat bericht.
Dat dooft toch ook wel weer uit.
Ik vind het wel bijzonder, die behoefte om bepaalde mensen te willen 'wissen' van Bokt, die mensen hebben toch ook bijdragen gehad die wel zinvol waren?
Ik heb het ook niet op bepaalde Bokkers, maar je zal er mee moeten dealen dat ze bestaan hoor. En als je dan de behoefte heb om op dat soort mensen te reageren om 'dingen recht te zetten' ( wat heb je recht te zetten dan? ) dan is dat toch echt je eigen probleem
Idem dito. Deze personen bleven op persoonlijk vlak altijd wel (redelijk) netjes. Mijn mening over zaken staat haaks op die van hen en vaak vond ik de argumentatie wel wat uitblijven. Maar hè, het is een vrij land, zij mogen net zo goed iets plaatsen als dat wij dat mogen. En anders: Negeren kan altijd.
Nu vraag ik me wel wat anders af. Een tijd geleden luisterde ik naar de casus over de oversight board van Facebook (https://www.oversightboard.com/). In eerste instantie vond ik dit mooi initiatief. Maar na te hebben geluisterd naar experts hierover stelde ik mijn mening snel bij. Wij hebben hier een rechtssysteem voor en dit soort uitspraken moeten wij niet aan leken (alle respect naar de mods) overlaten. Weliswaar is ons rechtssysteem nog niet klaar voor rechtspraak over het internet. Maar bij sommige racistische uitspraken die zijn gedaan is het een utopie om te denken dat moderators hier echt wat mee kunnen. Daarnaast, is er dan nog sprake van meningsuiting ?
Dit laatste gewoon zomaar. Ik waardeer het werk wel gewoon wat de moderators doen. Ik denk dat het een lastige besluit was om deze twee te bannen.
En om wat toe te voegen: wellicht kan de gebande persoon zelf besluiten wat er gebeurd met diens account?