EA - week proefdraaien nieuwe stijl/regels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:39

regel 4 is toch ook voor een minimum prijs??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 11:54

Regel 4 kan zijn voor óf een minimumprijs óf een vaste 'direkt kopen' prijs.

Sitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:57

maar nou is er nog geen antwoord gegeven op de vraag of mensen die een verzorpaard/verzorger zoeken ook een topic mogen beginnen...

en zoja, hoe doe je dat dan?

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:02

sugarmiss schreef:
Regel 4 kan zijn voor óf een minimumprijs óf een vaste 'direkt kopen' prijs.

dat is duidelijker, maar zo stond het er niet..... Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 12:05

e_l_m_o schreef:
maar nou is er nog geen antwoord gegeven op de vraag of mensen die een verzorpaard/verzorger zoeken ook een topic mogen beginnen...

**GZ - verzorgster/verzorgpaard
bla bla bla

Reacties kunnen dan per PB, want er op 'bieden' is niet mogelijk.

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:16

Kan een topic worden gesloten op verzoek van TS?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:37

Siempie schreef:
Kan een topic worden gesloten op verzoek van TS?

alleen indien strikt noodzakelijk en een goede reden.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:45

Sugarmiss"]
[quote="e_l_m_o schreef:

**GZ - verzorgster/verzorgpaard
bla bla bla

Reacties kunnen dan per PB, want er op 'bieden' is niet mogelijk.
[/quote]

Maar dat betekend dus dat dergelijke topics in no time naar de zoveelste pagina zakken... Als je een verzorger oid zoekt en er word op andere topics geboden, en op jouw topic niet gereageerd - immers geen bod - dan leest na vrij korte tijd toch niemand het topic meer? Daar zit je dan met je gebrek aan verzorgers...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:50

Dat lijkt me idd niet logisch. Want er zijn ook spullen waar niet iedereen geinteresseerd in is, maar wel een paar. Die zien dat topic dan niet omdat hij zo snel is gezakt. Nee, niet logisch, en ik hoop dat de oude regels terug komen!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:58

Hmm op zich goede regels, maar toch vraag ik me wel bij een paar dingen af of je dan helemaal recht in de leer wilt zijn...

Bijvoorbeeld het al genoemde voorbeeld van het koetsje van een verzorgpony.

Of een voorbeeld uit mijn eigen praktijk: mijn vriendin heeft ooit een zoon van mijn B'elanna gekocht. Omdat ze stopt met dressuurrijden, wil ze hem graag verkopen. Ik ben zelf erg gehecht aan dat paard en vindt het dus heel belangrijk dat hij goed terecht komt. Daarom wil ik graag helpen zoeken naar een goede koper van dat paard (lieft ook eentje waar ik af en toe eens mag komen kijken). Dit zou dus niet meer mogen...

Ik kan me voorstellen dat bij iemand die aan de lopende band spullen voor een ander aanbiedt de regels strakker gehanteerd moeten worden. Maar zo strak als nu... Volgens mij schiet het zijn doel voorbij nu.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:06

dat van de verzorgers gezocht en aangeboden ben ik nog niet helemaal mee eens (een verzamel sticky vind ik beter Tong uitsteken )

maar gelijk nog een vraagje wat wel meer mensen willen; is er de mogelijkheid voor iets waarin feedback over elkaar gegeven kan worden? zo weet je ook een beetje waar je zaken mee doet. Om een voorbeeld te geven: hier hebben ze ook zoiets

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:17

Sugarmiss"]
[quote="Margreet schreef:
Mag er onder de nieuwe regels nog wel "geschopt" worden na 24 uur of wordt die reactie ook verwijderd en komt die oude regel te vervallen?

Onder de nieuwe regeling KAN helemaal niet meer geschopt worden, er mag alleen GEBODEN worden.
Dus als een artikel in trek is wordt er op geboden en zal het dus omhoog geschopt worden, maar dat is dan wel legaal.

Dingen waar niet op geboden worden zakken dus sneller naar beneden. Maar zo hoort het ook. Die dingen zijn dus gewoon niet interessant om op te bieden: te duur of geen vraag naar.
Het is dus niet eerlijk hier EA extra mee te belasten door ze kuntstmatig omhoog te halen.
[/quote]

Wordt er dan ook nog wat gedaan aan het feit dat het wel heel erg moeilijk zoeken is naar bepaalde dingen? En dat bepaalde advertenties wel heel erg snel naar pagina 3 of 4 zakken? Wordt er nog gesplits tussen paarden en benodigdheden? De manier waarop het nu gaat vind ik erg onoverzichtelijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 14:18

IcePrincess: Een sticky voor verzorgers/bijrijdsters is een optie die wordt bekeken.
Cassidy: de zoekfunktie werkt niet altijd naar behoren dat is waar, maar zoeken op trefwoord in EA zou toch wel het nodige bovenwater moeten brengen.
Anya: er moet gekozen worden voor een opzet. Je kunt niet de een wel en de ander niet iets toestaan.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:20

Ik struikel een beetje over de regel dat er alleen geboden mag worden.

Vragen e.d. in een topic op EA over hetgeen verkocht zijn vaak ook relevant en nuttig voor andere geïnteresseerden. Serieuze en nuttige vragen zouden IMO nog wel mogen hoor.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:22

Sugarmiss schreef:
IcePrincess: Een sticky voor verzorgers/bijrijdsters is een optie die wordt bekeken.
Cassidy: de zoekfunktie werkt niet altijd naar behoren dat is waar, maar zoeken op trefwoord in EA zou toch wel het nodige bovenwater moeten brengen.
Anya: er moet gekozen worden voor een opzet. Je kunt niet de een wel en de ander niet iets toestaan.

Klopt, maar je kunt wel een rubriek betaalde advertenties maken, of de regels al dan niet soepel hanteren, of, of, of...

Staat deze regels nu vast? of is het echt alleen proberen?
Ik heb nl. altijd gedacht dat de hele opzet van een en ander op de schop zou gaan, niet slechts het bestaande handhaven met scherpere regels Lachen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:32

Moet dit de 'vervanging' zijn van het huidige EA? Sorry, maar ik zie er helemaal geen verbetering in eigenlijk. Ik dacht dat het een soort advertentierubriek zoals die van Hippics zou worden. Dat lijkt mij persoonlijk een stuk beter werken.

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:38

sugarmiss schreef:
Dingen waar niet op geboden worden zakken dus sneller naar beneden. Maar zo hoort het ook. Die dingen zijn dus gewoon niet interessant om op te bieden: te duur of geen vraag naar.
Het is dus niet eerlijk hier EA extra mee te belasten door ze kuntstmatig omhoog te halen.

maar heb je er ook wel eens aan gedacht dat die dingen snel zakken doordat er op andere dingen geboden wordt en toevallig geintresseerde die dan zeg maar alleen s'avonds kijken gelijk dat topic niet meer zien??

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:05

waarom niet een nieuwe host (bv verkoop.bokt.nl) maken met pagina's a la marktplaats.nl

kan iedereen zijn ding doen zonder het forum bokt.nl te storen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:07

SuperPepeijn schreef:
waarom niet een nieuwe host (bv verkoop.bokt.nl) maken met pagina's a la marktplaats.nl

OK dan!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 15:14

Anya"]
[quote="Sugarmiss schreef:

Klopt, maar je kunt wel een rubriek betaalde advertenties maken, of de regels al dan niet soepel hanteren, of, of, of...

Staat deze regels nu vast? of is het echt alleen proberen?
Ik heb nl. altijd gedacht dat de hele opzet van een en ander op de schop zou gaan, niet slechts het bestaande handhaven met scherpere regels Lachen
[/quote]
De nieuwe regels zijn om te kijken hoe ea 'beter' zou kunnen werken, vooruitlopend op wat Bart aan het bouwen is.
Of dit betaaldadverteren wordt kan ik nog niet zeggen.
Ook de 'oude' regels worden nu verscherpt gehanteerd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 15:16

SuperPepeijn schreef:

Dat is iets dat mag Bart uitzoeken in zijn nieuwe EA-opzet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 15:19

Michelle"]
[quote="sugarmiss schreef:

maar heb je er ook wel eens aan gedacht dat die dingen snel zakken doordat er op andere dingen geboden wordt en toevallig geintresseerde die dan zeg maar alleen s'avonds kijken gelijk dat topic niet meer zien??
[/quote]
Als iemand dan iets zoekt zal hij wat verder EA door moeten spitten of de zoekfunktie gebruiken.
Het is logisch dat items die 'hot' zijn vaker bovenaan staan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:20

Waar ik eigenlijk ook nog een beetje over struikel is het feit dat de hoogste bieder op EA dan wel verplicht is om het aangeboden product te kopen, en de verkoper het moet verkopen, maar hoe zit dat met feedback? Represailles als het dan toch niet wordt verkocht, c.q. de hoogste bieder niet met het geld over de brug komt? Krijgt de bieder dan een waarschuwing? Kunnen bieder en verkopen feedback achterlaten?

En nog iets: als er niet meer geschopt kan/mag worden, wanneer mag een product dan opnieuw worden aangeboden? Stel dat iemand een week lang dagelijks een product opnieuw op bokt zet, om maar hoog genoeg te eindigen/niet ver genoeg weg te zakken?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 15:25

Volgens de nu ook geldende regels is Bokt niet aansprakelijk voor het niet nakomen van koopovereenkomsten, daar veranderd dus niets aan. Een feedback systeem ben ik ook wel voorstander van, maar is in deze opzet niet te realiseren. Het is wel bij Bart gemeld voor de nieuwe opzet.
In den ieuwe opzet mag een item max. 10 dagen te koop staan. Bij geen reacties c.q. niet verkocht kan het na +/- 14 dagen nog eens geprobeerd worden.

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:30

Sugarmiss"]
[quote="Michelle"][quote="sugarmiss schreef:

[/quote]
Als iemand dan iets zoekt zal hij wat verder EA door moeten spitten of de zoekfunktie gebruiken.
Het is logisch dat items die 'hot' zijn vaker bovenaan staan.
[/quote]

Ja dat is wel logisch natuurlijk, maar echt zinvol... Ik vind toch wel dat er veel onduidelijke dingen staan op EA. de titels zijn vaak alleen al onduidelijk. en de zoekfunctie werkt 9 van de 10 keer niet.