Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lnvdh schreef:ik ben het hier helemaal mee eens. Heb in het verleden eens iets gepost wat ik later wilde laten verwijderen maar heb hemel en aarde moeten bewegen om het voor elkaar te krijgen. Heb ze letterlijk moet smeken.
Dani schreef:lnvdh schreef:ik ben het hier helemaal mee eens. Heb in het verleden eens iets gepost wat ik later wilde laten verwijderen maar heb hemel en aarde moeten bewegen om het voor elkaar te krijgen. Heb ze letterlijk moet smeken.
Inmiddels gaat dat veel makkelijker gelukkig, tijden veranderen en we gaan nu heel soepel om met verwijderverzoeken (in elk geval op mijn tabblad, de rest heb ik wat minder zicht op maar zou hetzelfde moeten zijn). Berichten in de HK kan je zelf na 1 jaar aanpassen, en Bart is bezig met de mogelijkheid om dit door te trekken naar alle fora.
Over het recht op vergetelheid, daar voldoet Bokt zeker aan. Als je dat wil kan je account worden gedeactiveerd, geanonimiseerd en verwijderen we alle persoonsgegevens uit je berichten. Op die manier zijn de berichten nooit meer herleidbaar naar jou als persoon.
Tink89 schreef:Maar als ik volledig vergeten wil worden, hebben jullie er dus - als ik een heel fanatieke bokker was ooit - uren of zelfs dagen werk aan om uit al mijn berichten die info te verwijderen. Waarom dan niet gewoon oude topics verwijderen?
Zonnetje81 schreef:Maar als je hier op anoniem staat, kunnen mensen je nog vinden met namen/zaken uit je topics. Beetje een goede speurder, je berichten zouden gewoonweg volop moeten kunnen verdwijnen.
BartVB schreef:Wat betreft verwijderen of anonimiseren is er op het moment al veel mogelijk, daarover vind je het e.e.a. in de help. Wel is het zo dat je dit in veel gevallen via support of de moderators moet regelen, iig nu nog.
Dit willen we gaan aanpassen/verbeteren, maar een van de complicerende factoren is dat een topic op Bokt niet van iemand is. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Facebook en Instagram waar je een post plaatst waar mensen op reageren. Op Bokt maak je een aanzet tot een discussie en daarna is die discussie van alle deelnemers. De topicstarter de mogelijkheid geven om al die reacties weg te halen past niet goed bij het model dat we nu op Bokt hebben. We zijn aan het kijken hoe we dat kunnen veranderen maar heel simpele oplossingen zijn daar niet voor. Tot we dat oplossen is er dus iig de mogelijkheid tot maatwerk via support en de mods.
Dani schreef:Over het recht op vergetelheid, daar voldoet Bokt zeker aan. Als je dat wil kan je account worden gedeactiveerd, geanonimiseerd en verwijderen we alle persoonsgegevens uit je berichten. Op die manier zijn de berichten nooit meer herleidbaar naar jou als persoon.
BartVB schreef:Wat betreft verwijderen of anonimiseren is er op het moment al veel mogelijk, daarover vind je het e.e.a. in de help. Wel is het zo dat je dit in veel gevallen via support of de moderators moet regelen, iig nu nog.
Dit willen we gaan aanpassen/verbeteren, maar een van de complicerende factoren is dat een topic op Bokt niet van iemand is. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Facebook en Instagram waar je een post plaatst waar mensen op reageren. Op Bokt maak je een aanzet tot een discussie en daarna is die discussie van alle deelnemers. De topicstarter de mogelijkheid geven om al die reacties weg te halen past niet goed bij het model dat we nu op Bokt hebben. We zijn aan het kijken hoe we dat kunnen veranderen maar heel simpele oplossingen zijn daar niet voor. Tot we dat oplossen is er dus iig de mogelijkheid tot maatwerk via support en de mods.
Dani schreef:Over het recht op vergetelheid, daar voldoet Bokt zeker aan. Als je dat wil kan je account worden gedeactiveerd, geanonimiseerd en verwijderen we alle persoonsgegevens uit je berichten. Op die manier zijn de berichten nooit meer herleidbaar naar jou als persoon.
poes schreef:In de praktijk kan ik 9/10 keer vrij eenvoudig achterhalen van wie de post was.
BartVB schreef:Ook een van de dingen die we graag zouden willen doen is het uitbreiden van de profielen, hier bijvoorbeeld mogelijk maken om een blog oid bij te houden.
Citaat:Aanpassen eigen berichten
Het is de bedoeling dat met de introductie van Flarum als nieuwe forumsoftware ook de mogelijkheden tot het anonimiseren van je eigen berichten worden uitgebreid. Helaas duurt de introductie van Flarum een stuk langer dan we hadden gehoopt, daarom is phpBB nu aangepast om ook zonder tussenkomst van moderators of support berichten aan te passen. Het was al eerder mogelijk om berichten die je in de Huiskamer hebt geplaatst aan te passen als deze ouder zijn dan een jaar. Hiermee kan je bijvoorbeeld namen of privacygevoelige details verwijderen. Die mogelijkheid is er nu ook voor berichten in de andere fora. Veel van de zaken die nu binnenkomen bij support en de moderators kunnen jullie hiermee zelf aanpassen.
poes schreef:Worden die oude informatieve topics echt nog regelmatig gelezen?
Phonix schreef:Snap oprecht niet hoezo mensen niet zelf een topic mag verwijderen als ze dat zelf willen. Je kunt wel zeggen dat er misschien veel informatie inzitten. Maar als TS de informatie weg wilt, dat is dan toch in hun recht? Op een makkelijker manier dan nu.